Skocz do zawartości
MAGNUM-DXi12

Trubo nie włącza się i ciężko zapala 1.9TDI 130KM 2004r (Audi A4)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dawno nie byłem na tym forum, odkąd mam inny samochód. Jednak miesiąc temu kupiłem Audi A4 2004 rok i mam następujący problem.

 

Wszystko było OK. do póki nie odłączyłem akumulatora, zmieniałem sprzęgło i chciałem zachować wszelkie środki ostrożności.

 

Sprzęgło wymienione, wszystko poskładane tak jak było wcześniej (odłanczałem tylko wtyczkę od skrzyni biegów, oraz od czujnika na rurze co idzie od turbiny do intercolera.

 

No i jazda próbna i okazuje się że nie władcza się turbina! Krótki test z przewodami podciśnieniowymi podłączenie na krótko do bączka na turbinie i działa. Wymieniłem zawór sterujący turbiny ten z przodu silnika i dalej nic. A wcześniej byłem na kompie i gość powiedział że jest do wymiany. Po wymianie to samo a na kompie brak błędów. Co więcej wszystkie świece żarowe są OK. a auto ciężko zapala. Ostatnio wymieniałem olej ale nie skasowałem inspekcji, czy to może mieć jakiś wpływ na to? Świeci mi się service.

 

Może coś się zawiesiło i dlatego ciężko pali i turbo nie pracuje?

Silnik na pompowtryskiwaczach 130KM.

 

Nie mam pojęcia co robić, a każdy rozkłada ręce, bo jak nie ma błędu to mówi że coś jest źle ale nie wie co…

 

Jak już wspominałem jak dam przewód podciśnienia bezpośrednio do regulatora na turbinie to „ładuje”, ale i tak nie wkręca się na wysokie obroty, max to 3tyś obr.

 

Co robić, proszę o pomoc.

Jeżeli podobny temat istnieje to moda proszę o podłączenie do niego.

 

Pozdrawiam max

Edytowane przez MAGNUM-DXi12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj w tytule że chodzi o Audi.

 

_zlydzial1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężkie odpalanie to może być czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

Natomiast fakt braku ładowania upatrywałbym gdzie indziej - nie tylko w samej turbinie, czy układzie turbodoładowania. Silnik przechodzi w tryb awaryjny nie tylko przy braku ładowania - np. jeżeli dostanie błąd skrzyni - też potrafi odciąć moc. Sprawdziłbym więc przede wszystkim, czy po zrzucaniu skrzyni do wymiany sprzęgła nie został odłączony jakiś czujnik, nie została gdzieś przerwana jakaś wiązka elektryczna, czy wypięta wtyczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtyczki odłanczałem tylko dwie, jedną na skrzyni biegów a drugą na rurze biegnącej od turbo do intercolera. Żadne kable nie zostały przerwane i wszystkie wtyczki są podłączone, sprawdzałem to chyba z 5 ray. Tam nie było co urwać, bo dostęp był bardzo dobry i nic nie trzymało itp..

Skrzynia 5 biegów manual.

 

Myślę że jakby była przerwa na jakim kolwiek przewoodzie to wyskoczyłby byłąd na VAG-u dotyczący przerwy lub błąd jakiegoś czujnika? Bo 2004 rok to chyba już ma szynę CAN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daj w tytule że chodzi o Audi.

I popraw to "włancza" (klik) bo prof.Miodek dostanie palpitacji serca ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności