Skocz do zawartości
Lipaa

Passat B4 elektryka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

PACJENT:

 

VW Passat B4 Variant, 1.9 TDI 90 KM (1Z), 1994 r., fabryczny alarm, bez immo, dołożone sterowanie central z pilota.

 

OBJAWY:

 

Podczas jazdy zadymiło się z climatronica- zgasł wyświetlacz, padły wszystkie wskazówki licznika na zero ale auto jechało dalej. Po oględzinach: nie działa climatronic (spalone kości pamięci w środku), nie działają el. lusterka i szyby (szyby tylko ze środka - z zewnątrz z kluczyka normalnie działają), licznik nic nie pokazuje (wyświetlacze oraz podświetlenie działają, działają kontrolki od długich i kierunków reszta nie), nie działają poduszki. Działają centralny z pilota, oświetlenie wnętrza, wycieraczki i spryskiwacze, podświetlenie przycisków, światła zewnętrzne, ogrzewanie szyby tylnej.

 

DIAGNOZA:

 

Brak + po stacyjce (tylko nie wiem gdzie, bo ze stacyjki wychodzi), bo masa na wszystkich urządzeniach jest. Kostka stacyjki nowa, + po stacyjce (pin X i 15) jest ze stacyjki do puszki bezpieczników. Przekaźniki cykają, + po stacyjce (pin 15) idzie do centralki alarmu (pod lewą kratką nawiewów) i wychodzi dalej.

 

LECZENIE:

 

??

 

Na koniec nalepsze:

 

Auto normalnie odpala i jeździ.

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw bezpieczniki... ale to pewnie już zrobiłeś... Potem skupimy się na tym co zostało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie bezp. odrazu poszły na pierwszy ogień. Sprawdziłem już dużo rzeczy i wiem, że brakuje jakby + po stacyjce (masa na lusterkach i szybach jest) ale nie do wszystkich urządzeń. Wydaje mi się, że wycieraczki też powinny nie działać a działają, czyli....nie wiem nic :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki te na górze powyżej przekaźników też?.W lepiej wyposażonych wersjach Passata oprócz bezpieczników na dole skrzynki bezpiecznikowej są bezpieczniki na górze deski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o te nad puszką bezpieczników??

 

Wszystkich nie sprawdziłęm (są w pojedyńczych oprawkach) ale dzisiaj posprawdzam bo rozbieram całą puchę i będę patrzył wsówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystkich nie sprawdziłęm (są w pojedyńczych oprawkach)
te co sa właśnie w pojedynczych oprawach one są od el. szyb ,lusterek i innych bajerów te posprawdzaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany:

 

Dzięki pomocy kolegi Greg'a z forum vwgolf.pl i przeryciu prawie całej instalacji po stacyjce okazało się, że w momencie jak spalił się sterownik climatonic'a to przestał podawać + po stacyjce do licznika, szyb, lusterek i poduszek (czarno-żółty kabel we wtyczce 10 pinowej 2 rzędowej w sterowniku klimy). Narazie zrobiłem mostek i wszystko działa. Do pełni szczęścia nowy ster. klimy i będzie cacy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odgrzebuje. Dzisiaj pod koniec trasy miałem dziwną przygodę. Mianowicie, jadę sobie opusciłem na chwile dwie przednie szyby, gdy zacząłem jechać troche szybciej chciałęm je przymknąć, wcisnąłem dwa guziki podnoszenia szyb na raz i o to ku mojemu zdziwieniu przygasiły się światła, zresetowało radio, zresetował się klimatronik, mrugnęła kontrolna poduszki i abs, po czym abs się zaświecił na stałe oraz kontrolka hamulca ręcznego. Mysle co jest do h**, druga próba, wciskam dwa guziki na raz i to samo, sprobowałem również dwa włączniki szyb tylnych również to samo, pojechałem kawałek dalej, kontrolka abs i hamulca ręcznego dalej się świeci, po wcisnieciu dwóch przycisków znów to samo, po chwili po ponownym wciśnięciu tylko wszystko delikatnie się przygasiło ale to normalne jak potrzeba tyle prądu. Dojechałem na miejsce zgasiłem auto, uruchomiłem podnownie, kontrolka hamulca ręcznego i abs zgasła ładnie, wciskam znów dwie szyby naraz i znów tak przygasiło wszystko łącznie ze wszystkimi światłami przód i tył bo dziewczyna patrzyła zresztą to widać ze środka. Mam jakieś zwarcie chyba, co zrobić z tym fantem żeby się cos więcej nie zepsóło albo spaliło??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź napięcie ładowania.... na moje oko altek się kończy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bede mial jak to sprawdze bo narazie nie mam gdzie. Jakie wartosci są w normie ? Ktos jeszczevma jakies pomysly ?;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś w okolicach 14 V powinno być:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

alternatywne pomysły żeby za jednym zamachem sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupić miernik w tesco lub w dowolnym hipermarkecie (10zł) i pomierzyć. Przy pełnym aku napięcie między "+" a "-" 13.7 V przy naładowanym a przy prawie zdechłym 14.4 V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności