Skocz do zawartości
lopsol

Górny lewy tylny wachacz, ukrecony gwint sruby przu skłądaniu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie wymieniłem dzis lewy górny tylny waczacz, wszystko szło ok, zaczynałem skrecać wszystko do kupy i ukrecił sie gwint w nakretce bądz w sróbie, i teraz pytanie jak sobie z tym poradzić?? nakretka nie chce sie wykrecić zeby wymienic sróbe, zeby ja rozwiercic trzeba rozbierac całą kolumne, jest jeszcze opcja tne wachać razem ze sróbą, kupuje nowy i nową sróbe :(

bądź nakrecam drugą nakretke kontrujacą, tylko ze tam zostało moze z 6-7 milimetrów gwintu. co zrobić moge tak troche pojezdzić??

Edytowane przez lopsol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istotne jest który gwint poszedł .Jeśli śruby rozwiertasz delikatnie i spokojnie wkłądasz nową i po krzyku.

Nie rozdziłbym kombinacji z kontrowaniem zawieszenie jest bardzo ważne i może być niebezpieczne.Tu musi być100%.Czy można jezdzić oceń sam.Ja jakbym nie był w 100% pewny nie jezdziłbym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to ze sam nie jestem w stanie zdemontowac lewej kolumny zawieszenia, a tu w angli kosztowalo by to fortune. , zeby to zrobic rozwiercić wyciac sróbe, zerwał sie gwint na srobie, ktrora trzyma wachacz do karoseri wiec dostęp do niej jest trudny, i jedynie mozna obciac ja razem z tuleja metalowo gumową wachacza, wybic sróbe i kupic nowy wachacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popraw ten tytuł bo aż w oczy bije !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi o to ze sam nie jestem w stanie zdemontowac lewej kolumny zawieszenia,

 

Jak nie jesteś w stanie? W czym problem? To max pół godziny i będziesz miał wszystko na zewnątrz. Potem flexa i jedz po nakrętce. Żadnych prowizorek!! To zawiecho i nie zapominaj o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale rozebranie/wyjecie kolumny to banalna sprawa!!

skoro wymieniałeś wahacz, to poradziłeś sobie z długą śrubą łączącą dwa górne wahacze, więc pozostało ci 1/4 roboty.

-pod lewaruj,

-zdejmij koło,

-odkręć jedną śrubę łączącą amortyzator z dolnym prostym wahaczem,

-odkręć 3 śruby mocujące górę kolumny do nadkola,

-odkręć długą śrubę łączącą oba górne wahacze ze zwrotnicą,

 

-wyciągnij bez wysiłku kolumnę.

 

całość zajmie Ci 15 min ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie a spreżyna sie wtedy nie rozpręzy?? musze mieć sciski do sprezyn?? Dzieki desper za podpowiedz. wogole wszystkim za odpowiedzi, chyba jutro spróbuje jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie musisz mieć. kolumna wszystko sama trzyma.

jedynie rozpręży się tyle na ile koło uniesiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze pytanie a spreżyna sie wtedy nie rozpręzy?? musze mieć sciski do sprezyn??

 

Scisków nie potrzebujesz, nie rozpręży się. Wyjmujesz cały zestaw i NIE dotykasz górnej nakrętki z amorka. Przy montażu pamiętaj, że śruba łącząca wahacze (M10x100) powinna być wymieniona na nową i koniecznie przed monatażem zabezpieczona np smarem miedzianym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze odkręć końcówkę drążka.

To naprawdę nic strasznego.

Ściski byłyby Ci potrzebne do wymiany amortyzatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jeszcze odkręć końcówkę drążka.

nie ma takiej potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musi odkręcić końcówkę,żeby cały zestaw wydobyć na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się udało bez żadnej kombinacji wyciągnąć kolumnę z przykręconą końcówką drążka do zwrotnicy.

kiedy rozczepione są oba górne wahacze, zwrotnica ładnie się odchyla na samym drążku i kolumna wyjmuje się bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuje serdecznie za okazaną pomoc, wszystko poszło sprawnie, i bez wiekszych prolemów, wmotowanie całej kolumny to najlepszy sposób, dodam od siebie ze tez zeby nie było problemu z wyjeciem jej na zewnątrz dobrze jest odkrecic dolną srube łącznika stalizatora, wtedy całosc opada troche na dół i wszystko pieknie wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności