Gość krissk Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2006 Witam! Sprowadzilem sobie ostatnio paska b4 Variant 1.9TDI i po zalaniu 25 litrow ON i ku mojemu zdziwieniu przy przejechanych 270 kilometrach skonczylo sie paliwko i zaczal gasnac, mimo ze wskaznik wskazywal jeszcze nieco ponad rezerwe, dolalem troche i bylo ok.Czyli z tego wychodzi ze spalil ok. 10 litrow a to chyba zdecydowanie za duzo nawet przy mrozach.Teraz pytanie do was, co moze byc przyczyna tak duzego spalania??? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość G_40 Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2006 Mnie teraz pali 6 do 7 litrów i jest to zgodne z dość dużą dokładnością jeżeli chodzi o MFA. 10 litrów to teoretycznie nie powinien był w stanie wogóle przepalić. Co do powodów to może rozwiną to specjaliści ale na mój chłopski rozum to moze wtryski albo masz poprostu gdzieś nieszczelny układ i paliwko ucieka. 10 literków to stanowczo za dużo, mojemu fatherowi (jeszczo nie emeryt ) udało się zejść do wartości 3,9 na kompie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maras Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2006 Witam Mój Pali na trasie max 7.podjedx na kompa może to byc przyczyna zapłonu podobno złe ustawienie zapłonu powoduje większe spalanie.a komp wszystko ci powie tak powiedział mi dzis mechanior. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309 Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2006 mi (mojemu straszemu - łatwiej pisać w pierwszej osobie:P) w mieście udało sie zmieścić w 5l, a na trasie zejść do 4,5l przy średniej prędkości 120km/h. Spalanie 10l uważam za kolosalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grucha Zgłoś #5 Napisano 13 Lutego 2006 Witam! Mój to w mieście w zime pali max 6litr, a w trasie kiedyś udało mi się zejść do 4,3 przy średniej 120km/h i pełnym obciążeniu(tz.5 osób i bagaż) 10litr to faktycznie dużo za dużo! A co może być to szczerze mówiąc nie mam pojęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piter___ Zgłoś #6 Napisano 13 Lutego 2006 Mi zimą pali do 7 litrów.W trasie latem schodze minimalnie ponizej 5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krissk Zgłoś #7 Napisano 14 Lutego 2006 Mam jeszcze pytanko, czy dobrze wam pokazuje wzkaznik paliwa, bo u mnie np. jak zaleje 20 litrow to na wskazniku jest 30... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309 Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2006 Mam jeszcze pytanko, czy dobrze wam pokazuje wzkaznik paliwa, bo u mnie np. jak zaleje 20 litrow to na wskazniku jest 30... żeby Ci pokazało 20 to musiałbyś opróżnić zbiornik do samego końca... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość G_40 Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2006 Mam jeszcze pytanko, czy dobrze wam pokazuje wzkaznik paliwa, bo u mnie np. jak zaleje 20 litrow to na wskazniku jest 30... Hmmm a lejesz na puściutki bak ??? Mnie patrząc na kilometry to w przybyliżeniu się zgadza to co w baku i to co na wskaźniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #10 Napisano 15 Lutego 2006 A zalewasz do pustego baku ??? Z tego co sprawdzałem dobrze pokazuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maarcin Zgłoś #11 Napisano 15 Lutego 2006 Mój TDI 1Z pali średnio 5,8 teraz zimową porą :627: (70% to miasto, korki, często krótkie odcinki). Przy 'grzecznej' jeździe typu miasto/pod-miasto ogranicza się do 5,3-5,4. Na trasie udało mi się zejść do średniej 4,2 (ale to przy przesadnej wręcz oszczędności używania gazu). Jest bardzo duża różnica pomiędzy zimnym i ciepłym silnikiem oraz temperaturą na zewnątrz (przy mrozach -20 na takim samym krótkim odcinku kilku kilometrów palił średnio ponad 2 litry na 100 km więcej, mimo, że mam ogrzewany garaż). Ale 10 litrów na 100 km to na pewno jakaś usterka (błąd 'komputerowy', wycieki, inne ???). Słyszałem kiedyś o przypadku w Polonezie, którego wtrysk głupiał przez jakieś zwarcie w ogrzewaniu tylnej szyby :647: i palił około 20 litrów na 100 km. Co do wskaźnika poziomu paliwa, to warto pamiętać, że jest to wskaźnik, a nie miernik (już kiedyś była o tym mowa), więc różnica 10 litrów jest właściwie dozwolona. U mnie po zatankowaniu na full, wskazówka ani drgnie przez 200-250 kilometrów! Za to jak tylko wejdzie na czerwone pole, to lepiej tankować, bo już raz na początku użytkowania musiałem dmuchać na stację z baniaczkiem - teraz uważam. Ponadto u mnie wskazanie różni się o około 5 litrów w zależności od tego, czy przyspieszam, czy hamuję oraz zwykle pokazuje około 5 litrów mniej przez pierwsze 5-10 minut jazdy. To nie apteka, wskaźnik jest tylko po to, żeby mniej więcej wiedzieć ile jest - spalanie można okreslić tylko tankując do pełna, najlepiej z tego samego dystrybutora lub do identycznego poziomu we wlewie, ale na pewno nie ze wskaźnika na desce. Pozdrawiam :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #12 Napisano 15 Marca 2006 Mój TDI 1Z pali średnio 5,8 teraz zimową porą (70% to miasto, korki, często krótkie odcinki). Przy 'grzecznej' jeździe typu miasto/pod-miasto ogranicza się do 5,3-5,4. Na trasie udało mi się zejść do średniej 4,2 Odświeżę wątek. Skąd się biorą takie cyfry? :632: Przez pierwsze 1000-1500 km od kupna autka jeździłem często poza miastem (50%) i ok 100-110km/h wyszło mi 6,2l/100km. :574: Teraz 80% jeżdżę po mieście dystanse 10-15km i stop na kilka godzin a liczydło1 pokazuje średnie spalanie 8.5-10l/100km :626: zależy od długości stania w korku, a licznik2 - 7.8l/100km. Fakt, już się oswoiłem z nowym i nunia cięższa jest, ale czytając jak wyżej to dostaję kompleksów. :614: Zepsułem samochód czy co :628: :628: :628: a może nowsze jest gorsze? Pozdro AjM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dena5 Zgłoś #13 Napisano 21 Marca 2006 Witam! Sprowadzilem sobie ostatnio paska b4 Variant 1.9TDI i po zalaniu 25 litrow ON i ku mojemu zdziwieniu przy przejechanych 270 kilometrach skonczylo sie paliwko i zaczal gasnac, mimo ze wskaznik wskazywal jeszcze nieco ponad rezerwe, dolalem troche i bylo ok.Czyli z tego wychodzi ze spalil ok. 10 litrow a to chyba zdecydowanie za duzo nawet przy mrozach.Teraz pytanie do was, co moze byc przyczyna tak duzego spalania??? Pozdrawiam. Witam. jeżeli twój problem się jeszcze nie rozwiązał to powiem tak. Mam paska 1.9 TDI 110KM i palił mi 7,5 L i dlamnie to bylo o wiele za duzo i zeby zmniejszyc spalanie wystarczylo zmienić "Przepływomierz powietrza". Mój problem się skonczył. pali mi teraz góra 6 L przy jezdzie do 140 km/h. Jeżeli jeszcze komus Pasek TDI 90km lub 110 km pali okolo 7-10 L to zalecam podjechanie na serwis VW i podłączenie sie do komputera. Koszt jest okolo 60-100 zł ale wtedy będziecie wiedzieli jakie macie błedy zarejstrowane w komputerze i bedziecie wiedzieli dlaczego Wasze TDI-ki pala tak dużo. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy asków B4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #14 Napisano 12 Lipca 2007 Ja teraz sprawdzałem (po chipowaniu auta) - mialem cichutką nadzieje, ze bedzie mniej palił. Starałem się jeździć oszczędnie(moze przesadnie?). 50/50 trasa/miasto ( z tym ze trasa hmmm odcinki 10-12 km i swiatła potem 5-6 itp) 30% włączona klima Zawsze : włączona dmuchawa(cos mi musi wiać.), światła,radia ze wzmakiem i tubą Dzisiaj zatankowałem (na wszelki wypadek po 1028 km) - wynik 6,2 litra Dodam, ze : fitra paliwa ma : 25 tys km filtr powietrza ma : 6 tys km i tak samo olej Wczesniej dolewałem (2000 km) STP do czyszczenia wtrysków. Zbieżność w aucie niedawno ustawiana i zmieniana końcówka drążka (miala cholerne luzy). Hmm co moge powiedzieć....mam opony 195/65/R15 a powinienem mieć 205/55/R15. Z tego co forumowicze pisali : - przekłamuje mi prędkość (sprawdzałem mniej pokazuje o 6 KM - porównywałem z gps) - mniej nabija KM na liczniku (hmm czyli pomiar moze byc niedokladny, chyba ze z gps mierzyc odległości) - więcej przez ten rozmiar pali..... Pozdrawiam Acha silnik 1.9 TDI 1Z passat b4 kombi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio Zgłoś #15 Napisano 12 Lipca 2007 Co prawda ja nie mam B4 tylko B5 z silnikiem 1.9 TDI 115 KM zchipowanym do 142 KM i dzisiaj miałem swój rekord ( Jazda z Gliwic do Tych na giełdę kwiatową przez Mikołów - dla wtajemniczonych ), średnie spalanie wyszło mi 5,6 litra. Oczom nie wierzyłem, zazwyczaj mam 6,8 litra/100. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #16 Napisano 12 Lipca 2007 Co prawda ja nie mam B4 tylko B5 z silnikiem 1.9 TDI 115 KM zchipowanym do 142 KM i dzisiaj miałem swój rekord ( Jazda z Gliwic do Tych na giełdę kwiatową przez Mikołów - dla wtajemniczonych ), średnie spalanie wyszło mi 5,6 litra.Oczom nie wierzyłem, zazwyczaj mam 6,8 litra/100. Heh pewnie świeższy silnik, prawidłowe opony, czysty dolot Ja mialem wedlug hamowni 89 KM a mam około 110 KM (po modyfikacji). Duzo zalezy od samego prowadzenia autka, moze jakies porady? Czy rzeczywiscie jazda "kapelusznika" jest dobra? Przy ilu obrotach zmieniaasz biegi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #17 Napisano 12 Lipca 2007 [Witam. jeżeli twój problem się jeszcze nie rozwiązał to powiem tak. Mam paska 1.9 TDI 110KM i palił mi 7,5 L i dlamnie to bylo o wiele za duzo i zeby zmniejszyc spalanie wystarczylo zmienić "Przepływomierz powietrza". Mój problem się skonczył. pali mi teraz góra 6 L przy jezdzie do 140 km/h. -------------------------------- No tak, ale podobno na kompie przepływka to wyskoczy dopiero jak sie okaze, ze kompletnie jest skopana. Wymieniałeś na nową? Ile to kosztowało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio Zgłoś #18 Napisano 12 Lipca 2007 Jak sie nie spieszę to zmieniam biegi przy ok 2000 obr. A o autko dbam żeby było wszytko OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #19 Napisano 12 Lipca 2007 Jak sie nie spieszę to zmieniam biegi przy ok 2000 obr.A o autko dbam żeby było wszytko OK. Ja jeszcze wpadłem na taki pomysł, żeby wyeleminować fałszywe wskazania przez opony. Zatankowac do pełna, wybrac sie w trase. Całą przejechaną odległość mierzyć GPSem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio Zgłoś #20 Napisano 12 Lipca 2007 Ja zrobiłem inaczej, Przejechałem trasę od rodziców do mojego miejsca zamieszkania trzema różnymi samochodami - Moim, Żony i Brata tam i z powrotem i różnica wyszła mi zaledwie 100 metrów w jednym przypadku - brata, ale on ma stare BMW Dodam jeszcze że w jedną stronę jest 36 km. Potem zajechałem na stacje i zatankowałem pod sam korek ( oczywiście był chłodny dzień ), Potem przejechałem dystans tych 72 km i pojechałem pod ten sam dystrybutor ( to ważne bo czasami zakładają tzw łaty w dystrybutorach i przekłamują na naszą oczywiście niekorzyść ( wiem bo kiedyś pracowałem na stacji ). I tak oto sprawdziłem czy komp prawidłowo podaje Mi spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach