maxam9 Zgłoś #1 Napisano 16 Lipca 2010 Wiem, kilka lub nawet kilkanaście postów na temat hałasujących zawiasów było, ale problemu podobnego do mojego nie znalazłem. Krótko: podczas delikatnego hamowania, głównie na bardzo niewielkich nierównościach, słychać stukanie w lewym przodzie. To stukanie przypomina pracę ABS-u - takie szybkie, rytmiczne puk puk puk... Wczoraj wymieniałem łączniki stabilizatora i przy okazji przejrzałem zawieszenie, na tyle, na ile pozwalają mi na to moje garażowe warunki. Sprawdzałem śruby mocujące wahacze, górne mocowania amortyzatorów, a kilkanaście dni temu byłem na przeglądzie gdzie znajomy przejrzał mi solidnie całą zawiechę - nic nie wylazło :dupablada Pomożecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 16 Lipca 2010 To kiepsko czytałeś Przeczytaj raz jeszcze - dokładnie - poniższe tematy - tam znajdziesz rozwiązanie Stuki przy hamowaniu i ruszaniu ---- lik Stuki w przednim zawieszeniu ---- klik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxam9 Zgłoś #3 Napisano 16 Lipca 2010 Danek75, przestudiowałem te posty niejednokrotnie i naprawdę nie znalazłem objawów takich jak u mnie. Dodam jeszcze, że jarzma nie są wyrobione - sprawdzone przy wymianie klocków jakiś miesiąc temu i jeszcze raz wczoraj; amortyzatory > 70% sprawności, nie ciekną; przeguby wymienione ok 1,5 m-ca temu... Jeśli jednak jesteś pewien, że w tematach podanych przez Ciebie jest rozwiązanie mojego problemu, to proszę, naprowadź mnie na nie :fajny BTW: Czy taki objaw (tylko przy delikatnym hamowaniu) może dawać uszkodzone łożysko koła lub amortyzatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 16 Lipca 2010 ja też mam podobne objawy wręcz identyczne i też posprawdzałem wszystko i nic nie wykryłem i też zastanawiam się nad łożyskiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxam9 Zgłoś #5 Napisano 16 Lipca 2010 mielke dzięki za wsparcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 16 Lipca 2010 podczas delikatnego hamowania, głównie na bardzo niewielkich nierównościach, słychać stukanie w lewym przodzie. To stukanie przypomina pracę ABS-u - takie szybkie, rytmiczne puk puk puk... Jeśli tuleje na bananach nie są zerwane, to mniemam, ze masz krzywe tarcze - stąd pukanie o klocki przy lekkim hamowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 16 Lipca 2010 a jeśli banana można przesuwać na śrubie to znaczy ze jest do wymiany tuleja i czy jeśli górne wahacze można obrócić trochę w lewo i w prawo to też są do wymiany ? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxam9 Zgłoś #8 Napisano 16 Lipca 2010 (edytowane) Jeśli tuleje na bananach nie są zerwane, to mniemam, ze masz krzywe tarcze - stąd pukanie o klocki przy lekkim hamowaniu. Hmm... o tym nie pomyślałem... Ale z drugiej strony czy byłoby to tak mocno słyszalne? Stukanie jest tak głośne, jak w mojej starej hondzie accord, jak załączał się ABS - aż było je czuć niemalże na całej karoserii. a jeśli banana można przesuwać na śrubie to znaczy ze jest do wymiany tuleja i czy jeśli górne wahacze można obrócić trochę w lewo i w prawo to też są do wymiany ? ? U mnie wszystko jest na sztywno Edytowane 16 Lipca 2010 przez maxam9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 16 Lipca 2010 Jeśli lekko naciskasz hamulec i puka, to co innego może tam w tym czasie pracować? tarcze, klocki i tłoczek. Oczywiscie biorąc pod uwagę to, że nie masz wybitych sworzni, tulei czy też gum na drążku stabilizatora. Ewentualnie przegub zaczyna pukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxam9 Zgłoś #10 Napisano 16 Lipca 2010 Jeśli lekko naciskasz hamulec i puka, to co innego może tam w tym czasie pracować? tarcze, klocki i tłoczek. Oczywiscie biorąc pod uwagę to, że nie masz wybitych sworzni, tulei czy też gum na drążku stabilizatora. Ewentualnie przegub zaczyna pukać. Przegub bym obstawiał na końcu. Całą resztę postaram się jutro sprawdzić jeszcze raz. Dzięki Danek75 za konstruktywne sugestie :respect Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 16 Lipca 2010 No i jeszcze sprężynki (czyli druciki) trzymające klocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #12 Napisano 17 Lipca 2010 a może jednak masz zużyty amortyzator? 70% to nie znaczy że są ok. u mnie jak były 72% to stukały i trzeba było wymienić... na prostej puka przy hamowaniu, a przy ruszaniu też słychać "puk puk puk"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxam9 Zgłoś #13 Napisano 8 Sierpnia 2010 Rozebrałem zaciski z obu stron, wyczyściłem, nasmarowałem prowadnice, sprawdziłem luz klocków i złożyłem z powrotem. Sprawdziłem tuleje - wszystkie ok. Tłukło się dalej tak samo :dupablada Zrobiłem jednak przy okazji wyjazdu mały teścik Przejechałem paskiem około 1000 km po nazwijmy to "nie najlepszych" drogach (częściowo umyślnie ) i trochę wytłukłem zawiechę Dzięki temu to co wcześniej zaczęło stukać, teraz wali i to z obu stron! Okazuje się, że to sworznie dolnych wahaczy. Test może i nietypowy - wręcz drastyczny, ale przynajmniej wcześniej pozbędę się problemu Dzięki za podpowiedzi! Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emyl Zgłoś #14 Napisano 1 Listopada 2010 Witam mam taka samą sytuacje... z tym ze u mnie stuka przy lekkim hamowaniu i jak kulam sie na luzie... czy to tez może byc wina tarcz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
82dlugi Zgłoś #15 Napisano 15 Listopada 2010 U mnie stukało przy hamowaniu tak mniej więcej ze 120 do 80km/h (przy dużym obciążeniu w niższym zakresie). Okazało się, że spadł ciężarek wyważający koło i to wystarczyło - po ponownym wyważeniu wszystko jest ok. Stuki były dość głośne, częstotliwość jak przy ABS, nie przenosiło żadnych drgań na kierownicę ani pedał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
omektron Zgłoś #16 Napisano 5 Czerwca 2011 (edytowane) witam, mam nastepujacy objaw gdy "hamuje mocno" slysze stukotanie po puszczeniu nogi z hamulca ciagle trwa powiedzmy z 2-5min jeszcze natomiast przy spokojnym hamowaniu tego sie nie uswiadcza, druga sprawa jak ruszam jest taki pojedynczy stukot (niemam pojecia czy puszcza hamulec czy jak) wszystkie odglosy dochodza z przodu auta. na poczatku byl tylko ten stukot przy ruszaniu przod tyl na zimnym silniku kolejne zmiany biegow nie wywolywaly tego efektu odczuwalne na pedale sprzegla to bylo bo lewa strona auta ... potem minelo pare miesiecy i jak wracalem ze slowacji wyprzedzalem slowaka z gory i przed zakretem musialem ostro wyhamowac zejsc z ok 140km/h do 70km/h po puszczeniu nogi z hamulca bylo slychac stukotanie ponownie nacislem milczaslo ale noga z hamulca ponownie stukotalo tez jakos 2-5min miesiac minal teaz stukota i przy ostrym hamowaniu (od wczoraj na rownym asfalcie) czy noga na hamulcu czy tez nie ale znowu po jakims czasie ustepuje ... kiedys diagnosta powiedzial ze mam lewy wahacz wybity ale niebylo objawow jak teraz dzis pojade po jakiejs gorszej drodze i zobacze czy na wybojach to wahacz sie odzywa ale jak mowie dziwne to ze jak niedzialaja sily (przyspieszenie i hamowanie) stukotanie trwa w poniedzialek pojade do mechanika ale chcialem wiedziec jakie opcje sa wad. Przeczytalem wiele watkow i taki duzy rozzut wniech jest ze niemam pojecia co to moze byc. a tak na marginesie niejest to przegob bo jest nowy 2 miechy ma. Edytowane 5 Czerwca 2011 przez omektron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ron15 Zgłoś #17 Napisano 2 Stycznia 2013 u mnie jest ta sama sytuacja wali jak by było lużne koło aż cały przud drży i znika jakby tego nie było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil6934 Zgłoś #18 Napisano 30 Lipca 2014 Witam, Drodzy forumowicze (wątków tu wiele a żaden nie pasuje idealnie do problemu z jakim się borykam) Mianowicie: Mam Passka B6 2007 1,9 Tdi 105 km. silnik BLS. Zawieszenie proste z Mackpersonem. Wymieniłem: poduszki nad amortyzatorami, łączniki stabilizatora, poduszki pod silnikiem, zawieszenie czyli wahacze sprawdzone u 3 niezależnych mechaników i na stacji djagnostycznej (wynik 70%) Z tego co piszę wszystko idealnie, jednak przy powolnej jeździe na tzw tarce słychać niesamowite stukanie, takie nieco głuche. Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem ? Mechanicy kiwają ze zdziwienia zawieszenie idealne a tu łupie i łupie. Mówią, że albo amortyzatory przednie (brak w nich gazu .... chociaż po rozmontowaniu wybiło go do góry) Lub układ kierowniczy: podobno na drążkach jest maleńki luz, jednak jak się nimi szarpie to nic nie słychać ... Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #19 Napisano 30 Lipca 2014 Czesto stukaja tylne tuleje przedniego wahacza. Nie musza byc wybite czy popekane, wystarczy ze sa za miekkie i juz tlucza sie jak cholera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkmen21 Zgłoś #20 Napisano 31 Lipca 2014 Witam,Drodzy forumowicze (wątków tu wiele a żaden nie pasuje idealnie do problemu z jakim się borykam) Mianowicie: Mam Passka B6 2007 1,9 Tdi 105 km. silnik BLS. Zawieszenie proste z Mackpersonem. Wymieniłem: poduszki nad amortyzatorami, łączniki stabilizatora, poduszki pod silnikiem, zawieszenie czyli wahacze sprawdzone u 3 niezależnych mechaników i na stacji djagnostycznej (wynik 70%) Z tego co piszę wszystko idealnie, jednak przy powolnej jeździe na tzw tarce słychać niesamowite stukanie, takie nieco głuche. Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem ? Mechanicy kiwają ze zdziwienia zawieszenie idealne a tu łupie i łupie. Mówią, że albo amortyzatory przednie (brak w nich gazu .... chociaż po rozmontowaniu wybiło go do góry) Lub układ kierowniczy: podobno na drążkach jest maleńki luz, jednak jak się nimi szarpie to nic nie słychać ... Proszę o pomoc. najlepiej zapytaj w dziale odpowiednim czyli w b6 , tu ma każdy wielowahacz A tak dla wszystkich stukających jedyne wiarogodne sprawdzenie zawiechy to wyciągnięcie i sprawdzenie po kolei-ja tak zrobiłem i cała lewa strona ruina a nawet nie miałem jak wy w opisie.a sprawdzanie na ściągniętym kole to możecie sobie oszczędzić czasu. W tym zakichanym wielowahaczu może trzaskać aż po około 13 elementów na każde przednie koło. Nie wspominam o dobrym wyważeniu. Mi ostatnio waliła nawet śruba która puściła po wymianie jednego z wahaczy. także jak coś chcecie sprawdzać to klucze w łapki i jazda. Mi też każdy przy hamowaniu zarzucał krzywe tarcze itp(defacto nowe) , ale bez przesad t chyba tarcze po 70zł za sztukę-ale tego chyba nikt nie zakłada, a to nie jest clio I żeby tarcze się sypały, uład hamulcowy akurat w pasku nawet z dużym przebiegiem jest całkiem stabilny pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach