Gość grynio77 Zgłoś #1 Napisano 2 Marca 2007 Witam! Mam zamontowany alarm, nie fabryczny. Przy każdym zazbrojeniu odcina zasilanie ECU (tak sobie wykombinował poprzedni właściciel). Stąd moje pytanie, czy przy każdym takim resecie są kasowane kody błędów i nastawy podstawowe (np. adaptacja przepustnicy)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 3 Marca 2007 Przy zdjęciu klemy napewno trzeba adoptować przepustnicę a czy przy resecie kompa? Nie wiem, może ktoś bardziej rozgarnięty będzie wiedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekkaz Zgłoś #3 Napisano 3 Marca 2007 Mam pytanie o co chodzi z tą "adaptacją przepustnicy" W moim passacie byłem zmuszony do wyjęcia aku. Po włożeniu aku na miejsce, auto zachowuje się normalnie, i nie zauważyłem różnicy w pracy silnika. Proszę o wyjaśnienie . Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 3 Marca 2007 Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy. Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :-) Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę: Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował. Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: Brak błędów a pamięci sterownika silnika. Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). Przepustnica czysta! Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne) Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego): Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS i Marelli np. silniki ADY i AEE). [idź!] [Przełącz na Nastawy - 04] Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na : [bloki pomiarowe - 08] ...i gotowe. PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. ________________________________________ PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "060". [idź!] [Przełącz na Nastawy - 04] Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na : [bloki pomiarowe - 08] ...i gotowe. PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. ________________________________________ PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg. Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [Nastawy podst. - 04] Wybierz grupę "060". [idź!] Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk: [ON/OFF/Dalej] Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON. Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć: [ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe. Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF [Gotowe, powrót] PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Robi Zgłoś #5 Napisano 4 Marca 2007 co się dzieje jeżeli adaptacja nie zostanie zrobiona??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #6 Napisano 2 Czerwca 2007 Cześć postępowałem zgodnie z instrukcją opisaną w tym wątku i napis adaptacja trwa nie pojawiła mi się ani pod 098 i 001, pracy przepustnicy też nie zauważyłem. Czy w silniku 1.6 jest to wykonalne, jeżeli TAK to co robię nie tak program to VAG-COM 311.2-N. Kasowanie błędów i inspekcji olejowej jest wykonalne ale ta adaptacja jakoś mi nie chce zadziałać. Druga rzecz co mnie męczy to ten napis "Label File: None", bardzo by mi się to przydało ponieważ nie podpowiada wartości standardowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #7 Napisano 20 Grudnia 2008 Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :-) A mógłbyś napisać jakie urządzenie steruje obrotami w takim razie??? Wiem ze mam elektroniczny pedał gazu.. ale zawsze myślałem ze on jest połączony z jakąś przepustnicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 20 Grudnia 2008 A mógłbyś napisać jakie urządzenie steruje obrotami w takim razie??? Wiem ze mam elektroniczny pedał gazu.. ale zawsze myślałem ze on jest połączony z jakąś przepustnicą. Nie ja to pisałem, to jest cytat ( pochyła czcionka a na klekotach ja się nie znam ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #9 Napisano 20 Grudnia 2008 A mógłbyś napisać jakie urządzenie steruje obrotami w takim razie??? Wiem ze mam elektroniczny pedał gazu.. ale zawsze myślałem ze on jest połączony z jakąś przepustnicą. przepływomierz steruje obrotami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #10 Napisano 20 Grudnia 2008 Mam pytanie o co chodzi z tą "adaptacją przepustnicy" W moim passacie byłem zmuszony do wyjęcia aku. Po włożeniu aku na miejsce, auto zachowuje się normalnie, i nie zauważyłem różnicy w pracy silnika. Proszę o wyjaśnienie . Pozdrawiam. Ty masz silnik diesla,a tutaj chodzi o silnik benzyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #11 Napisano 20 Grudnia 2008 przepływomierz steruje obrotami. ale ma przepustnice? czy coś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #12 Napisano 20 Grudnia 2008 (edytowane) panowie w dieselkach obrotami steruje komputer bądź sterownik (a w jeszcze starszych nawet bez udziału sterownika) za pomocą pompy wtryskowe bądź pompowtryskiwaczy tak że na pewno tam nie ma przepustnicy kto nie wierzy niech maskę dźwignie i poszuka od kolektora ssącego aż do ic a nawet dalej przepustnicy ...kto znajdzie ma u mnie flaszkę Edytowane 20 Grudnia 2008 przez kserkses Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #13 Napisano 21 Grudnia 2008 W dieslu z pompo-wtryskiwaczami wstępuje przepustnica która pełni jednak zupełnie inną funkcję i nie ma NIC wspólnego z benzynowym odpowiednikiem. Jest zamykana w momencie gaszenia silnika aby zmniejszać wibracje w trakcie zatrzymywania silnika. Chodzi o duże sprężanie i spory zamach, bez powietrza (na podcisnieniu) płynniel wyhamuje. Jeżeli pamięć mnie nie zawodzi, ta przepustnica może też pełnić rolę ogranicznika obrotów jeżeli ktoś jakiś cudem przedobrzy. Silniki 110 i 90 tego ustrójstwa nie posiadają dlatego przy gaszeniu lubią zatrzepać całą budą. Pedał gazu w dieslu, dobrze ktoś to tutaj nazwał, to pedał życzeń. Sterownik silnika dozuje tyle paliwa aby osiągnąć moment obrotowy zażycznony przez użytkownika. To w gruncie rzeczy skomplikowany proces aby odbywał się płynnie, jednak tak to w przybliżeniu wygląda. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #14 Napisano 12 Września 2011 Cześć, potrzebuję zresetować ECU, na razie jedynie co przyniosło skutek do odłączenie minusa na noc. Potrzebuję szybszego sposobu, próbowałem: - zdjęcie plusa na 15 minut (nawet i dłużej) - zdjęcie minusa na ponad pół godziny - zdjęcie obu klem na ponad 15 minut Niestety wyżej wymienione sposoby nie działają. Znalazłem coś takiego http://www.passatworld.com/forums/42-club-b5/157204-diy-engine-computer-reset.html niestety nie bardzo rozumiem 2giego kroku. Mógłby ktoś mi to wyjaśnić? Będę wdzięczny za wszelką pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek-53 Zgłoś #15 Napisano 27 Grudnia 2014 Mam Passata 90KM. Niedawno kupiłem. Przejechałem prawie 10tys km i wszystko gra. Miałem kolizję z psem i oprócz plastików poleciał IC. Wymieniłem na nowy, ale od tamtego czasu silnik jakby stracił trochę mocy i czasem lekko się rzuca na wolnych obrotach. Chciałem zresetować co się da odłączając akumulator. Nic nie pomogło. To mój pierwszy diesel. Poradźcie, gdzie szukać usterki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #16 Napisano 27 Grudnia 2014 Podpiąć kompa wszystko wylezie. Jak coś to wal na priv. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach