roro Zgłoś #1 Napisano 10 Lipca 2010 Jakiś czas temu wyczyściłem swój EGR ale nadal brudził tymi dziurkami dwiema. Postanowiłem zainwestować i kupiłem nowy EGR wahler taki jaki byl wkładany w oryginale i co się okazało nie brudzi ale nadal jest twarde gaszenie a z tego co czytałem nie powinno już tego być. Po prostu trzęsie samochodem przy gaszeniu. Poduszki wymienione jakiś czas temu na oryginały z ASO. Co jeszcze może być ahhhh... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #2 Napisano 10 Lipca 2010 dwumasa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #3 Napisano 11 Lipca 2010 a zamyka ci przepustnice podczas gaszenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 11 Lipca 2010 a plecionka w jakim stanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roro Zgłoś #5 Napisano 12 Lipca 2010 No plecionka w średnim stanie ale tłumikowiec powiedział ze pojeździ się na tym jeszcze. A jak sprawdzić tą przepustnice? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #6 Napisano 12 Lipca 2010 No plecionka w średnim stanie ale tłumikowiec powiedział ze pojeździ się na tym jeszcze. A jak sprawdzić tą przepustnice? Zmień tłumikowca, bo to pewnie jeden z tych, dla których jak "nie ma dziury i nie dymi", to jest w stanie zbliżonym do ideału, ewentualnie "do pojeżdżenia". To, że silnikiem rzuca przy gaszeniu to normalny objaw - w końcu spora masa układy korbowo-tłokowego zatrzymuje się z 800 obr/min do 0 niemal natychmiast - gdzieś ta energia musi się podziać. I tutaj kłania się zawieszenie silnika - ale, skoro jest nowe, to jedyne co może przenosić wibracje, to właśnie zawieszenie wydechu. Wymień plecionkę na "Hydra", zmień zawiesia wydechu na Bosal. Powinno pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #7 Napisano 12 Lipca 2010 (edytowane) Jak juz było wspomniane, zerknij czy podczas wył. silnika siłownik klapy gaszącej rusza na chwilkę cięgnem. Jesli klapa gaszaca działa ok wtedy tym silnikiem nie będzie telepotac. Być moze masz siłownik uszkodzony, przetarty węzyk, czy np nieszczelnośc gruszki podcisniewiowej (akumulatora podcisnienia)... itd... Jeśli nie wiesz to siłownik klapy gaszacej to te ustrojstwo z boku EGR'a mała czarna "gruszka" w ktora wchodzi węzyk, i jeśli to jest niesprawne to telepota motorem, siłownik jest połaczony z klapą/przepustnicą ktora w chwili gaszenia silnika zamyka dopływ powietrza....Jesli to działa (na momen zamyka) to wymien plecionkę i wtedy się zobaczy... i jeszcze jedno wymiana poduszek na nowe nic nie da, jeszcze bardziej bedzie telepotac motorem. wpierw trzeba usunąc przyczynę, póżniej skutki. Edytowane 12 Lipca 2010 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #8 Napisano 12 Lipca 2010 ja obstawiam na klapke dlawiaca doplyw powietrza w EGRze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roro Zgłoś #9 Napisano 12 Lipca 2010 ja obstawiam na klapke dlawiaca doplyw powietrza w EGRze klapa gaszaca zintegrowana z egr a egr wymieniony na nowy oryginalny. Chyba tez obstawiam plecionke bo widze ze bardziej drzy przy gaszeniu..Dzięki za sugestie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #10 Napisano 12 Lipca 2010 (edytowane) klapa gaszaca zintegrowana z egr a egr wymieniony na nowy oryginalny. Chyba tez obstawiam plecionke bo widze ze bardziej drzy przy gaszeniu..Dzięki za sugestie!!! To ze EGR wymieniony to nie znaczy ze klapa gaszaca jest OK. Sprawdz czy zamyka. Jak nie, to moze byc, ze podcisnienie jest za male i nie ma sily jej zamknac calkowicie. Plecionka tutaj nie ma nic do tego. Edytowane 12 Lipca 2010 przez przemas32 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #11 Napisano 12 Lipca 2010 To ze EGR wymieniony to nie znaczy ze klapa gaszaca jest OK.Sprawdz czy zamyka. Jak nie, to moze byc, ze podcisnienie jest za male i nie ma sily jej zamknac calkowicie. Plecionka tutaj nie ma nic do tego. DOKLADNIE !! mogl Ci pasc zaworek podcisnienia, albo masz jakas nieszczelnosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #12 Napisano 12 Lipca 2010 zgaś ręcznie tą klapa przy EGR i zobaczysz czy tez trzęsie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roro Zgłoś #13 Napisano 12 Lipca 2010 To ze EGR wymieniony to nie znaczy ze klapa gaszaca jest OK.Sprawdz czy zamyka. Jak nie, to moze byc, ze podcisnienie jest za male i nie ma sily jej zamknac calkowicie. Plecionka tutaj nie ma nic do tego. Kolega zgasił auto ja patrzyłem i to ciągadełko zamyka przy gaszeniu wiec wydaje się ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #14 Napisano 12 Lipca 2010 Kolega zgasił auto ja patrzyłem i to ciągadełko zamyka przy gaszeniu wiec wydaje się ok. Zamyka calkowicie czy czesciowo? Wcisnij to reka - bez obawy nic sie nie stanie :-) Bedziesz wiedzial czy zamyka do konca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #15 Napisano 12 Lipca 2010 Chłopaki, a co jest nie tak jak nie zamyka do końca? u mnie po nacisniecu reka gasnie idealnie, a bez tego jak mu sie uda:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #16 Napisano 12 Lipca 2010 Chłopaki, a co jest nie tak jak nie zamyka do końca? u mnie po nacisniecu reka gasnie idealnie, a bez tego jak mu sie uda za małe podciśnienie, dziurawa membrana w siłowniczku, przetarty wężyk itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #17 Napisano 12 Lipca 2010 dzieki Darek, w przyszłym tygodniu posprawdzam i jak cos to sie jeszcze odezwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #18 Napisano 13 Lipca 2010 morzesz też mieć zawaloną klape nagarem i podciśnienie nie da rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krackers Zgłoś #19 Napisano 7 Kwietnia 2012 Odgrzeję temat, niema sensu zakładać nowego:) Mam dziurawą membranę w siłowniku od klapki gaszącej (tym przy egr). Jest możliwość kupienia samego siłownika (może samą membranę) czy występuje tylko z egr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #20 Napisano 7 Kwietnia 2012 Można kupić sam siłownik - cena za sprawną używkę ~50 zł na allegro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach