Skocz do zawartości
roro

twarde gaszenie po wymianie EGR na nowy

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu wyczyściłem swój EGR ale nadal brudził tymi dziurkami dwiema. Postanowiłem zainwestować i kupiłem nowy EGR wahler taki jaki byl wkładany w oryginale i co się okazało nie brudzi ale nadal jest twarde gaszenie a z tego co czytałem nie powinno już tego być. Po prostu trzęsie samochodem przy gaszeniu. Poduszki wymienione jakiś czas temu na oryginały z ASO. Co jeszcze może być :/ ahhhh...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwumasa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zamyka ci przepustnice podczas gaszenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a plecionka w jakim stanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No plecionka w średnim stanie ale tłumikowiec powiedział ze pojeździ się na tym jeszcze. A jak sprawdzić tą przepustnice?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No plecionka w średnim stanie ale tłumikowiec powiedział ze pojeździ się na tym jeszcze. A jak sprawdzić tą przepustnice?

 

Zmień tłumikowca, bo to pewnie jeden z tych, dla których jak "nie ma dziury i nie dymi", to jest w stanie zbliżonym do ideału, ewentualnie "do pojeżdżenia". To, że silnikiem rzuca przy gaszeniu to normalny objaw - w końcu spora masa układy korbowo-tłokowego zatrzymuje się z 800 obr/min do 0 niemal natychmiast - gdzieś ta energia musi się podziać. I tutaj kłania się zawieszenie silnika - ale, skoro jest nowe, to jedyne co może przenosić wibracje, to właśnie zawieszenie wydechu. Wymień plecionkę na "Hydra", zmień zawiesia wydechu na Bosal. Powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz było wspomniane, zerknij czy podczas wył. silnika siłownik klapy gaszącej rusza na chwilkę cięgnem.

Jesli klapa gaszaca działa ok wtedy tym silnikiem nie będzie telepotac.

Być moze masz siłownik uszkodzony, przetarty węzyk, czy np nieszczelnośc gruszki podcisniewiowej (akumulatora podcisnienia)... itd...

 

Jeśli nie wiesz to siłownik klapy gaszacej to te ustrojstwo z boku EGR'a mała czarna "gruszka" w ktora wchodzi węzyk, i jeśli to jest niesprawne to telepota motorem, siłownik jest połaczony z klapą/przepustnicą ktora w chwili gaszenia silnika zamyka dopływ powietrza....Jesli to działa (na momen zamyka) to wymien plecionkę i wtedy się zobaczy...

 

i jeszcze jedno wymiana poduszek na nowe nic nie da, jeszcze bardziej bedzie telepotac motorem. wpierw trzeba usunąc przyczynę, póżniej skutki.

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam na klapke dlawiaca doplyw powietrza w EGRze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja obstawiam na klapke dlawiaca doplyw powietrza w EGRze
klapa gaszaca zintegrowana z egr a egr wymieniony na nowy oryginalny. Chyba tez obstawiam plecionke bo widze ze bardziej drzy przy gaszeniu..

Dzięki za sugestie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klapa gaszaca zintegrowana z egr a egr wymieniony na nowy oryginalny. Chyba tez obstawiam plecionke bo widze ze bardziej drzy przy gaszeniu..

Dzięki za sugestie!!!

 

To ze EGR wymieniony to nie znaczy ze klapa gaszaca jest OK.

Sprawdz czy zamyka.

Jak nie, to moze byc, ze podcisnienie jest za male i nie ma sily jej zamknac calkowicie.

 

Plecionka tutaj nie ma nic do tego.

Edytowane przez przemas32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ze EGR wymieniony to nie znaczy ze klapa gaszaca jest OK.

Sprawdz czy zamyka.

Jak nie, to moze byc, ze podcisnienie jest za male i nie ma sily jej zamknac calkowicie.

 

Plecionka tutaj nie ma nic do tego.

 

DOKLADNIE !! mogl Ci pasc zaworek podcisnienia, albo masz jakas nieszczelnosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgaś ręcznie tą klapa przy EGR i zobaczysz czy tez trzęsie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ze EGR wymieniony to nie znaczy ze klapa gaszaca jest OK.

Sprawdz czy zamyka.

Jak nie, to moze byc, ze podcisnienie jest za male i nie ma sily jej zamknac calkowicie.

 

Plecionka tutaj nie ma nic do tego.

 

Kolega zgasił auto ja patrzyłem i to ciągadełko zamyka przy gaszeniu wiec wydaje się ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega zgasił auto ja patrzyłem i to ciągadełko zamyka przy gaszeniu wiec wydaje się ok.

 

 

Zamyka calkowicie czy czesciowo?

Wcisnij to reka - bez obawy nic sie nie stanie :-)

Bedziesz wiedzial czy zamyka do konca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, a co jest nie tak jak nie zamyka do końca? u mnie po nacisniecu reka gasnie idealnie, a bez tego jak mu sie uda:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłopaki, a co jest nie tak jak nie zamyka do końca? u mnie po nacisniecu reka gasnie idealnie, a bez tego jak mu sie uda

 

za małe podciśnienie, dziurawa membrana w siłowniczku, przetarty wężyk itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki Darek, w przyszłym tygodniu posprawdzam i jak cos to sie jeszcze odezwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

morzesz też mieć zawaloną klape nagarem i podciśnienie nie da rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję temat, niema sensu zakładać nowego:)

Mam dziurawą membranę w siłowniku od klapki gaszącej (tym przy egr). Jest możliwość kupienia samego siłownika (może samą membranę) czy występuje tylko z egr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można kupić sam siłownik - cena za sprawną używkę ~50 zł na allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności