Skocz do zawartości
piwo

czy brak sprawnego wentylatora może być przyczyną ucieczki odczynnika z klimy?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym potwierdzić u Was teorię, jaka powstała na temat awarii klimy w passacie.

 

Pisałem kiedyś, że klima wywala prawdop przez zawór bezpieczeństwa odczynnnik (ale nie cały tylko zawsze część).

 

Zauważyłem też po odpaleniu, że nie kręci się wentylator klimy. Czy on powinien działać zawsze jak jest włączona klimatyzacja (czy to w trybie zwykłym, czy AUTO? ) Oczywiście ECON nie będzie powodował włączenia tego wiatraka ?

 

Dlaczego pytam? Ponieważ odczynnik zawsze wywala mi na postoju, czyli wtedy kiedy nie ma kompletnie żadnego chłodzenia. Jesli okazało by się, że jest to ten problem (wentylator klimy) to nie jest to duży koszt. Sądzicie że to prawdopodobna przyczyna ?

Edytowane przez piwo
zmiana tematu wątku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo prawdopodobna przyczyna a powinnien on sie krecic po wlaczeniu klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, bo zaglądałem kilka razy pod maskę i stał w miejscu. I nie wiem, czy moze tak być, ze on się nie włącza zawsze, czy zawsze się kręci tylko raz szybciej, raz wolniej? Bo na forumie znalazłem różne informacje o tym.

 

 

Spróbuję, jak ktoś pisał w jednym z wątkó, postukać w obudowę- podobno często pomaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiatrak klimy powinien się załączać wraz z włączeniem przycisku AUTO na panelu klimy lub AC w manualnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też sprężarka "odbijała" bo wentylator nie załanczał. jak w nieo postukałem to startoał. Zjechane szczotki na wentylatorze...koszt z robocizną to ok 110 zl.

wedlug mnie to wentylator chodzi w pozycji AUTO i "manualnej" a nie chodzi tylko na EKON

Edytowane przez BlackJack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak jak działa klima (nie ważne, czy działa w trybie AUTO, czy sam sobie poustawiam na panelu) wentylator powinien działać NON STOP?

 

hmm, no to u mnie nie kręcił się jak było AUTO - zaglądałem ze 2 razy. Myślałem, ze może on włącza się tylko jak musi.

 

Faktem jest, ze 2 razy jak mi wywaliło odczynnik, to wywaliło na postoju przy upale (wtedy jest chyba najgoręcej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylator powinien kręcić w trybie AUTO przy odpalonym silniku.

Pomóż mu palcem , jak zacznie kręcić to go wymień bo jest na wykończeniu .

Ja ostatnio płaciłem za czeski zamiennik na alegro około 120 zeta .

Wymiana zajeła 20 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiatrak klimy powinien się załączać wraz z włączeniem przycisku AUTO na panelu klimy lub AC w manualnej

U mnie załącza się tylko drugi bieg wentylatora, pomimo to czynnik nie ucieka. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykleje sie bo mam inny problem

jadac autem co jakis czas mam mocniejsze nawiewy z centralnego nawiewu (tego na wprost)

przyklad: mam auto (klima wlaczona) nagle wszystkie nawiewy sie wylaczaja, wlacza sie nawiew na wprost (jakby go paluchem na klimie wlaczyl) podmucha z 1s i znow wraca na wszystkie :|

 

dodatkowo ostatnio mialem tak, ze jadac autem nagle zaczelo mi wiac goracym powietrzem gdy klima byla wlaczona! (temp silnika 90 stopni)

 

takie bledy mam na klimie

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0009

Coding: 17000

Shop #: WSC 00028

4 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-00 - -

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

35-10 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

35-10 - - - Intermittent

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-10 - - - Intermittent

co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie załącza się tylko drugi bieg wentylatora, pomimo to czynnik nie ucieka.

dlatego, ze jednak chłodzi ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał gregg

U mnie załącza się tylko drugi bieg wentylatora, pomimo to czynnik nie ucieka.

 

dlatego, ze jednak chłodzi ...

Dokładnie

Tylko presostat musi w odpowiednim momencie włączać drugi bieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czynnik ci nie ucieknie nawet jak sie nie włącza wiatrak masz nie szczelny uklad za male cisnienie moze byc przyczyna niezalanczania wiatraka .czynnik nie ma prawa uciec nawet jak wiatrak nie dziala .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czynnik ci nie ucieknie nawet jak sie nie włącza wiatrak
Tu pozwolę się trochę nie zgodzić. Jeśli wiatrak nie działa, kiedy klima pracuje w trybie AUTO to temperatura w układzie wzrasta, a co za tym idzie również ciśnienie. Aby zapobiec rozsadzeniu układu, zamontowany jest zawór upustowy, który w momencie dużego wzrostu ciśnienie w układzie upuści czynnik - tym samym nie dopuści do rozszczelnienia. Przerabiałem to na własnej skórze. U mnie również nie działał wentylator (chodził po kilku strzałach młotkiem). Pewnego dnia stojąc sobie w korku, klima wyłączyła się samoczynnie. Po sprawdzeniu wyskoczył błąd 318.

Naprawa wentylatora kosztowała mnie 8 zł plus przyspieszony kurs lutowania.

Pozdrawiam

Edytowane przez wazel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, a moje pytanie 3 posty wyzej? nikt takiego przypadku nie mial? :/

 

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=969232&postcount=9

 

Masz numery błędów-są dokładnie opisane na forum ;)

Tu masz opis co gdzie sie znajduje: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1046&highlight=b%B3%B1d+01274

Przy okazji zerknij tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54&highlight=b%B3%EAdy+climatronic

V85: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10840&highlight=silnik+V85

V71: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=26972&highlight=silniczek+V71

Przy okazji poczytaj to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=37156&highlight=silnik+V70

Jeszcze coś o V70: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5502&highlight=silnik+V70 i wiele,wiele innych...Pozdrawiam

Edytowane przez Patryk_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czynnik ci nie ucieknie nawet jak sie nie włącza wiatrak masz nie szczelny uklad za male cisnienie moze byc przyczyna niezalanczania wiatraka .czynnik nie ma prawa uciec nawet jak wiatrak nie dziala .

 

Bzdura, ciśnienie może wzrosnąć do tego stopnia, że rozrywa skraplacz jeśli zawór upustowy jest uszkodzony, albo np. dysza rozprężna jest przytkana, a temp. otoczenia wysoka. A właśnie po to jest zawór upustowy, żeby wyrzucać nadciśnienie z układu, niestety razem z czynnikiem. Na climatronic® widać to w postaci błędu czujnika zdaje się F129, albo 318 (oba wywoływane są powstaniem nadciśnienia i zadziałaniem zaworu upustowego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcinmrag

ja wczoraj byłem u gościa który naprawia klimatyzację, i stwierdził że mam sprężarke do wymianny i wiatrak nie działa i że mógł być przyczyną uszkodzienia sprężarki, a może to tylko wiatrak nie działa i przez zawór wywala mi czynnik? od maja po nabiciu uciekło mi prawie wszystko;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na climatronic® widać to w postaci błędu czujnika zdaje się F129, albo 318 (oba wywoływane są powstaniem nadciśnienia i zadziałaniem zaworu upustowego).

 

Dokladnie tak bylo w moim przypadku - lupilem auto z niedzialajaca klima i wentylatorem, vag pokazal blad czujnika F129 - po napelnieniu klimy (bylo mniej niz 40% czynnika) i wymianie wentylatora wszystko dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja wczoraj byłem u gościa który naprawia klimatyzację, i stwierdził że mam sprężarke do wymianny i wiatrak nie działa i że mógł być przyczyną uszkodzienia sprężarki, a może to tylko wiatrak nie działa i przez zawór wywala mi czynnik? od maja po nabiciu uciekło mi prawie wszystko;/

 

Wiesz, teoretycznie jest to możliwe - wiatrak nie zadziałał, ciśnienie wzrosło, wyrzuciło część czynnika wraz z olejem z układu, ciśnienie spadło, sprężarka dalej chodziła, ale już w gorszych warunkach - gorsze smarowanie, bo raz, że część oleju poszła w atmosferę, dwa, że olej jest rozprowadzany przez czynnik, który też sobie uciekł. Potem jeszcze ze dwa razy taka akcja, że ciśnienie wzrosło (bo wentyl dalej nie pracował) i masz w układzie pusto. Presostat powinien zatrzymać klimę, tzn nie powinien pozwolić włączyć sprężarki z powodu braku czynnika w układzie, ale kto wie w jakim stanie jest ten presostat u Ciebie, to raz, dwa - ciśnienie mogło być niskie, ale jednak nie "zamknąć" presostatu, a ten dał zielone światło sprężarce, żeby pracowała na "sucho".

To wszystko teoria, w praktyce sprowadzi się pewnie do nowej sprężary i czyszczenia układu z opiłków, nowa dysza rozprężna, filterki, osuszacz. Drogo. Podjedź do innego diagnosty niech potwierdzi, że to sprężarka, a nie tylko np. ten presostat i wiatrak, bo niektórzy "klimiarze" od ręki wymienialiby sprężarki, bo na tym jest największy zarobek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności