rzulu Zgłoś #1 Napisano 8 Lipca 2010 Witam, mam pytanie skad moze brac sie powietrze w ukladzie chlodzenia. Pytam poniewaz gromadzi mi sie powietrze w zbiorniku wyrownawczym i wywala plyn przez zawor bezpieczenstwa. Pomijajac ze to moze byc walniete uszczelka pod glowica to sa jeszcze jakies mozliwosci ? Dzisiaj na mocno rozgrzanym silniku widizalme jak leca bombelki powietrza do zbiornika wyrownawczego. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spidi Zgłoś #2 Napisano 8 Lipca 2010 Może też być pęknięty blok,pęknięta głowica.........ale tego ci nie życzę. Tak czy inaczej musisz zdjąć głowicę i wtedy się okaże co jest przyczyną. Pamiętaj żeby przed złożeniem wszystkiego do "kupy"splanować głowicę i zrobić test na szczelność!! Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Art-Dom Zgłoś #3 Napisano 8 Lipca 2010 Walnięta uszczelka lub pęknięta głowica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki1985 Zgłoś #4 Napisano 8 Lipca 2010 podepne sie pod temat mam pytanko jest jakis opowietrznik ukladu chodzenia ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
puotec Zgłoś #5 Napisano 8 Lipca 2010 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=59189 Jeździsz z tym już ponad rok? :doh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzulu Zgłoś #6 Napisano 8 Lipca 2010 NIe to juz zostalo dawno naprawione ( z tylu silnika bylo walniete takie kolanko) Czy gdzies po drodze ze zbiorniczka do bloku silnika moze byc jakas nieszczelnosc i tamtedy by odstawalo sie powietrze ? Moze te przewod co wychodzi z silnika i idzie do zbiorniczka wyrownawczego jest waslniety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
puotec Zgłoś #7 Napisano 8 Lipca 2010 Hmmm.... jedno mnie zastanawia.... jak może brać powietrze do układu chłodniczego bez wycieku. Na moje oko nie ma czegoś takiego, a jeżeli są bąbelki powietrza w zbiorniczku to niestety uszczelka pod głowicą :glaszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adaho800 Zgłoś #8 Napisano 8 Lipca 2010 Raczej to jest nie możliwe aby ci zaciągało powietrze ,tam jest za duże ciśnienie i jak tylko znajdzie sie jakaś nieszczelność to po prostu wywali przez niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #9 Napisano 9 Lipca 2010 Czy gdzies po drodze ze zbiorniczka do bloku silnika moze byc jakas nieszczelnosc i tamtedy by odstawalo sie powietrze ? Moze te przewod co wychodzi z silnika i idzie do zbiorniczka wyrownawczego jest waslnietyNie ma takiej możliwości. Jeśli jest na tym odcinku nieszczelność tylko może wypychać płyn. Jak Adam zauważył w układzie chłodzenia jest ciśnienie i ono nie zaciągnie powietrza a tylko może płyn wypchnąć. Tak że zbadaj czy nie ma CO2 w zbiorniczku, bo wygląda to na uszczelkę jak powyżej koledzy napisali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzulu Zgłoś #10 Napisano 9 Lipca 2010 (edytowane) Hmm no tez mi sie wydaje ze to uszczelka ale woalalbym nie Dziwie sie, ze plynu nie ubywa ( inna droga niz przez ten zawor w zbiorniczku ) czyli nie dostaje sie do silnika i nie ma oleju w zbiorniku. Poza tym skoro uklad niby sam ma sie odpowietrzac to niby w jakis sposob ? --------------------------- Albo nie mam ahl-a albo tu jest jakis blad ;] http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/1998/221/49/2699804/ - niby ahl http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/1998/221/49/2699873/ - ana U mnie to bardizej jest jak w tym drugim linku -------------------------------- Druga sprawa, ze powietrze moze sie dostawac w momencie gdy silnik stygnie. Ciecz (i powietrze ktore juz jest w ukladzie) zmniejsza swoja objetosc i tworzy sie podcisnienie ktore zasysa powietrze z zewnatrz Edytowane 9 Lipca 2010 przez rzulu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adaho800 Zgłoś #11 Napisano 9 Lipca 2010 Ja miałem teraz te same objawy że płyn tylko uciekał mi przez upust w zbiorniczku żadnych innych objawów nie miałem.Dzisiaj samochód odbieram od mechanika i mysle że będzie git. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzulu Zgłoś #12 Napisano 9 Lipca 2010 A co mechanik ci naprawial ? Gdzies na forum byl temat jak odpowietrzyc uklad chlodzenia i byla tam mowa o jakims przewodzie kolo podszybia w okolicach akumulatora z ktorego sciagalo sie opaske pod ktora byl otwor sluzacy do odpowietrzania. U mnie w tym mijscujest tylko takie cos Po lewej stronie jest akumulator na gorze podszybie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spidi Zgłoś #13 Napisano 9 Lipca 2010 (edytowane) Zdejmujesz,zsuwasz opaskę ,zsuwasz gumowy wąż z krućca który wchodzi w kabinę i jeżeli masz tam powietrze to powinno ujść właśnie tą dziurką widoczną na zdjęciu po prawej stronie. Edytowane 9 Lipca 2010 przez spidi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adaho800 Zgłoś #14 Napisano 9 Lipca 2010 Przed oddaniem samochodu myślałem że walnął mi termostat bo dolny przewód był zimny wymieniłem na nowy ale to samo,zmieniłem korki od zbiorniczka to samo.Przy okazji sprawdzone były wtryski na rozpylanie .Teraz co mam zrobione to głowica splanowana i sprawdzona na szczelność,nowe uszczelniacze zaworowe, dwa gniazda zaworowe zrobione.Założona nowa metalowa uszczelka pod głowice,nowe szpilki i dodatkowe uszczelki pod podzespoły gdzie były wymagane przy montowaniu,płyn chłodniczy.Teraz mam prawie po 30 atmosfer na każdym garku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzulu Zgłoś #15 Napisano 9 Lipca 2010 spidi ale tam ide dwa weze. o ktorym mowisz ? I jaki otwor po prawej stronie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spidi Zgłoś #16 Napisano 9 Lipca 2010 (edytowane) Jak zdejmiesz osłonę to ten po lewej jest powrotnym z nagrzewnicy,zsuń opaskę i ściągnij delikatnie wąż z krućca tak żeby ten mały otworek w wężu był poza krućcem. jeżeli układ jest zapowietrzony to będzie uciekało sprężone powietrze,jeżeli nie to sam płyn. Jeżeli chcesz być na 100% pewnym czy to uszczelka to musisz do jakiegoś mechanika podjechać co ma sprzęt do badania zawartości CO2 w układzie chłodzenia,kosztuje to ok 30 zł. Edytowane 9 Lipca 2010 przez spidi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzulu Zgłoś #17 Napisano 11 Lipca 2010 Dzieki spdi. Jak bede mial czas to sie tym zajme. Mam inne pytani jeszcze. Dzisaij zauwazylem ze gdy naciskam na taki gruby waz ktory idzie z silnika bezposrednio do chlodnicy na gorze to w zbiorniczku wyruwawczym widac przelewajacy sie plyn. Widac jak cos sie przemieszcza z tego weza co wchodzi do gornej czesci zbiorniczka wyrowawczego. Ten kabel widac na tym zdjeciu na doel po lewej stronie. Prosze nie sugerowac sie strzelkami http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=14654&d=1248287746 I jeszcze jedno. Czy ta zakretka od zbiorniczka jest zwykla zakretka czy on potrafi regulowac cisnienie albo cos ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzulu Zgłoś #18 Napisano 13 Lipca 2010 Podpijam temat. Przez ostatnie dni eksperymentowalem .... Zrobilem taki test. Dwa dni jezdzilem z lekko otwartym zborniczkiem wyrowawczym, tak , ze powietrze moglo sie z niegowydostawac. I przez te dwa dni zero problemow z odpalaniem. Zimny czy cieply palil bez problemu. Nastepnie zakrecilem zborniczek tak jak ma byc i problemy z odpalaniem wrocily. Wedlug mnie ciesnienie ktore powstaje w zborniku powodowane jest przez nieszczelna uszczelke pod glowica. Gdy auto stoi to cisnienie wpycha chlodziwo do cylindrow i stad te problemy z odpaleniem. Gdy jest mozliwe ujscie powietrzez przez zbornik wtedy nie ma tego problemu. Tylko czy to niedzialo by sie rowniez na zimnym silniku ? Bo jak juz wspominalem problemy z odpalaniem sa glownei na cieplym Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #19 Napisano 13 Lipca 2010 Dobra rzulu A pewny jesteś,że masz dobry korek od zbiorniczka wyrównawczego?.Może nie puszcza powietrza.W passatach układ chłodzenia odpowietrza się samoczynnie.Ale,jeśli korek nie puszcza powietrza w tedy wytwarza sie ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzulu Zgłoś #20 Napisano 13 Lipca 2010 No wlasnie nie jestem pewien - wyglada ok lae kupilem wczoraj nowy. Dzisaj niestety nei mialem okazji nigdzie jedzic, wiec nie wiem czy to cos dalo. Mam zamiar nalac duzo chlodziwa dac nowa zakretek i wtedy sprawdzic. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach