Skocz do zawartości
rzulu

powietrze w ukladzie chlodzenia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie skad moze brac sie powietrze w ukladzie chlodzenia.

Pytam poniewaz gromadzi mi sie powietrze w zbiorniku wyrownawczym i wywala plyn przez zawor bezpieczenstwa. Pomijajac ze to moze byc walniete uszczelka pod glowica to sa jeszcze jakies mozliwosci ?

Dzisiaj na mocno rozgrzanym silniku widizalme jak leca bombelki powietrza do zbiornika wyrownawczego.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może też być pęknięty blok,pęknięta głowica.........ale tego ci nie życzę. Tak czy inaczej musisz zdjąć głowicę i wtedy się okaże co jest przyczyną. Pamiętaj żeby przed złożeniem wszystkiego do "kupy"splanować głowicę i zrobić test na szczelność!! Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walnięta uszczelka lub pęknięta głowica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat mam pytanko jest jakis opowietrznik ukladu chodzenia ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIe to juz zostalo dawno naprawione ( z tylu silnika bylo walniete takie kolanko)

Czy gdzies po drodze ze zbiorniczka do bloku silnika moze byc jakas nieszczelnosc i tamtedy by odstawalo sie powietrze ? Moze te przewod co wychodzi z silnika i idzie do zbiorniczka wyrownawczego jest waslniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... jedno mnie zastanawia.... jak może brać powietrze do układu chłodniczego bez wycieku. Na moje oko nie ma czegoś takiego, a jeżeli są bąbelki powietrza w zbiorniczku to niestety uszczelka pod głowicą :glaszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej to jest nie możliwe aby ci zaciągało powietrze ,tam jest za duże ciśnienie i jak tylko znajdzie sie jakaś nieszczelność to po prostu wywali przez niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy gdzies po drodze ze zbiorniczka do bloku silnika moze byc jakas nieszczelnosc i tamtedy by odstawalo sie powietrze ? Moze te przewod co wychodzi z silnika i idzie do zbiorniczka wyrownawczego jest waslniety
Nie ma takiej możliwości. Jeśli jest na tym odcinku nieszczelność tylko może wypychać płyn. Jak Adam zauważył w układzie chłodzenia jest ciśnienie i ono nie zaciągnie powietrza a tylko może płyn wypchnąć. Tak że zbadaj czy nie ma CO2 w zbiorniczku, bo wygląda to na uszczelkę jak powyżej koledzy napisali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm no tez mi sie wydaje ze to uszczelka ale woalalbym nie :)

Dziwie sie, ze plynu nie ubywa ( inna droga niz przez ten zawor w zbiorniczku ) czyli nie dostaje sie do silnika i nie ma oleju w zbiorniku.

Poza tym skoro uklad niby sam ma sie odpowietrzac to niby w jakis sposob ?

---------------------------

Albo nie mam ahl-a albo tu jest jakis blad ;]

http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/1998/221/49/2699804/ - niby ahl

http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/1998/221/49/2699873/ - ana

U mnie to bardizej jest jak w tym drugim linku

 

--------------------------------

Druga sprawa, ze powietrze moze sie dostawac w momencie gdy silnik stygnie. Ciecz (i powietrze ktore juz jest w ukladzie) zmniejsza swoja objetosc i tworzy sie podcisnienie ktore zasysa powietrze z zewnatrz

Edytowane przez rzulu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem teraz te same objawy że płyn tylko uciekał mi przez upust w zbiorniczku żadnych innych objawów nie miałem.Dzisiaj samochód odbieram od mechanika i mysle że będzie git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co mechanik ci naprawial ?

Gdzies na forum byl temat jak odpowietrzyc uklad chlodzenia i byla tam mowa o jakims przewodzie kolo podszybia w okolicach akumulatora z ktorego sciagalo sie opaske pod ktora byl otwor sluzacy do odpowietrzania.

U mnie w tym mijscujest tylko takie cos

Po lewej stronie jest akumulator na gorze podszybie

20100709207.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz,zsuwasz opaskę ,zsuwasz gumowy wąż z krućca który wchodzi w kabinę i jeżeli masz tam powietrze to powinno ujść właśnie tą dziurką widoczną na zdjęciu po prawej stronie.

Edytowane przez spidi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed oddaniem samochodu myślałem że walnął mi termostat bo dolny przewód był zimny wymieniłem na nowy ale to samo,zmieniłem korki od zbiorniczka to samo.Przy okazji sprawdzone były wtryski na rozpylanie .Teraz co mam zrobione to głowica splanowana i sprawdzona na szczelność,nowe uszczelniacze zaworowe, dwa gniazda zaworowe zrobione.Założona nowa metalowa uszczelka pod głowice,nowe szpilki i dodatkowe uszczelki pod podzespoły gdzie były wymagane przy montowaniu,płyn chłodniczy.Teraz mam prawie po 30 atmosfer na każdym garku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spidi ale tam ide dwa weze. o ktorym mowisz ? I jaki otwor po prawej stronie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz osłonę to ten po lewej jest powrotnym z nagrzewnicy,zsuń opaskę i ściągnij delikatnie wąż z krućca tak żeby ten mały otworek w wężu był poza krućcem. jeżeli układ jest zapowietrzony to będzie uciekało sprężone powietrze,jeżeli nie to sam płyn.

Jeżeli chcesz być na 100% pewnym czy to uszczelka to musisz do jakiegoś mechanika podjechać co ma sprzęt do badania zawartości CO2 w układzie chłodzenia,kosztuje to ok 30 zł.

Edytowane przez spidi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki spdi. Jak bede mial czas to sie tym zajme.

Mam inne pytani jeszcze. Dzisaij zauwazylem ze gdy naciskam na taki gruby waz ktory idzie z silnika bezposrednio do chlodnicy na gorze to w zbiorniczku wyruwawczym widac przelewajacy sie plyn. Widac jak cos sie przemieszcza z tego weza co wchodzi do gornej czesci zbiorniczka wyrowawczego.

 

Ten kabel widac na tym zdjeciu na doel po lewej stronie. Prosze nie sugerowac sie strzelkami http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=14654&d=1248287746

 

I jeszcze jedno. Czy ta zakretka od zbiorniczka jest zwykla zakretka czy on potrafi regulowac cisnienie albo cos ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpijam temat.

Przez ostatnie dni eksperymentowalem .... Zrobilem taki test.

Dwa dni jezdzilem z lekko otwartym zborniczkiem wyrowawczym, tak , ze powietrze moglo sie z niegowydostawac. I przez te dwa dni zero problemow z odpalaniem. Zimny czy cieply palil bez problemu. Nastepnie zakrecilem zborniczek tak jak ma byc i problemy z odpalaniem wrocily.

 

Wedlug mnie ciesnienie ktore powstaje w zborniku powodowane jest przez nieszczelna uszczelke pod glowica. Gdy auto stoi to cisnienie wpycha chlodziwo do cylindrow i stad te problemy z odpaleniem. Gdy jest mozliwe ujscie powietrzez przez zbornik wtedy nie ma tego problemu. Tylko czy to niedzialo by sie rowniez na zimnym silniku ? Bo jak juz wspominalem problemy z odpalaniem sa glownei na cieplym

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra rzulu A pewny jesteś,że masz dobry korek od zbiorniczka wyrównawczego?.Może nie puszcza powietrza.W passatach układ chłodzenia odpowietrza się samoczynnie.Ale,jeśli korek nie puszcza powietrza w tedy wytwarza sie ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie jestem pewien - wyglada ok lae kupilem wczoraj nowy. Dzisaj niestety nei mialem okazji nigdzie jedzic, wiec nie wiem czy to cos dalo. Mam zamiar nalac duzo chlodziwa dac nowa zakretek i wtedy sprawdzic.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności