Skocz do zawartości
kat825

Opel Frontera A 2.0i zmiana na 2.0 16v ecotec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wiem od razu powiecie że nie to forum, że Łopel itp:wstyd ale zaryzykuje. Mój ojciec ma na oku Opla Fronterę A Sport z silnikiem 2.0i, ale w tym aucie niestety/albo stety, jest padnięty silnik. I teraz wpadł mi dziki pomysł na wymianę silnika 8 zaworowego na 16 zaworowego typu ECOTEC z Opla Omegi (te same ułożenie silnika w komorze silnika). Wiadomo chyba? 136KM jest lepsze od 115KM-auto służylo by do co dziennej jazdy (oczywiście LPG sekw) i 2 razy w miesiącu jazda z przyczepą, ogólnie większość jazdy po czarnym, raz po raz latem dojazd nad jeziorko.

Teraz mam pytanie czy taki silnik podejdzie pod skrzynie z 2.0i?? Co trzeby zrobic aby go tam zapodać??

Czy może poszukać silnika 2.4i z wersji 5drzwiowej-tylko wersję ecotec łatwiej znaleźć w lepszym stanie, no i nie trzeba bawić się urzędach ze zmianą pojemności, i chyba więcej spali od Ecoteca? Za silnikiem 2.4i przemawia więcej NM (ecotec ok 170NM a 2.4i 195NM), i chyba -jeśli się mylę poprawcie- to jest praktycznie ten sam silnik co 2.0i tylko ze zwiększoną pojemnością?

 

Z góry dzięki za wyrozumiałość i mam nadzieję na fachowe rady:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

16V lepsze ale nie w oplu.

Zostan przy 8v moja rada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy brać 2.4i - kusi mnie więcej KM/NM a koszta zakupu silników 2.0i a 2.4i są takie same. Czy skrzynie mogą się różnić mocowaniem między wersją 3d a 5d?, wiem że 3d ma krótsze przełożenia. Raczej specjalnie do poszczególnych silników nie robili by obudów skrzyń?

Ecoteki wiem że lubią brać olej i wydmuchiwać uszczelkę głowicy a ośmio-zaworowe silniki są nie do zajechania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

W oplu to moze nic nie pasowac mimo ze na 1 rzut oka wyglada podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale np przy tuningu nie raz można przeczytać że góra silnika np 3.0V6 pasuje do 2.5V6 (albo jakieś części z 3.0, np wałki rozrządu itp), albo stosują doły silników od np Opla sintry 2.2 16v i nakładają głowicę od starszych 2.0 16v DOHC 150KM.

Takie silniki 2.0i i 2.4i stosowany był również w Oplach Omegach A i chyba raczej nie zmieniali specjalnie pod dany silnik całej obudowy skrzyni biegów.

Np taki silnik 2.0i ma według katalogu średnicę tłoku/skok tłoka taki sam jak 2.0 16v ecotek, tylko że 2.0i ma głowicę 16v i ma troszkę większy stopień sprężania 10.0/10.8 ; i były też wkładane do Opla Omega B, więc na moje oko 2.0i i 2.0i 16v ecotec mają podobne doły silnika więc powinny podejść.

Ale,...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności