Skocz do zawartości
Patrick

Skrzynia automat-pojwił się błąd na vagu. Co powinienem zrobić? Odp.:wymienić olej..

Rekomendowane odpowiedzi

No to chyba i moja skrzynka zaczyna pomału umierać i pewnie sam ją dobiłem. Bynajmniej tak mi się wydaje.

Przebieg 230tyś km, olej nigdy nie zmieniany. Bałem się zmieniać, żeby nie padła, jak to często bywało w przypadku innych użytkowników, a nie wiedziałem komu mam ją dać na wymianę. Tu w UK to wiadomo, ze świecą szukać kogoś kto zrobi takie coś dobrze, sam bez kanału lub podnośnika to wogóle mogłem zapomnieć o czymkolwiek. Dodatkowo, podniosłem moc, niby bezpiecznie dla skrzyni, ale parę razy pojeżdziłem sobie żwawiej po chipie. No i na efekty nie trzeba było długo czekać.

Ostatnio sprawdzałem sobie błędy i wyskoczyło mi to:

01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch

04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

 

Skasowałem. Po jakimś miesiącu sprawdziłem-znów jest. Mam też wrażenie, że skrzynia zmienia biegi trochę mniej płynnie jak to kiedyś bywało. Ale być może tylko mi się zdaje, bo sobie to wbiłem do głowy teraz. Ogólnie pracuje ok. No i nie wiem co robić:

 

a) sprzedać auto póki skrzynia pracuje-trochę to nie fair, po za tym pasek nigdy mi nawet najmniejszej usterki nie zaserwował od kąd go mam (3 lata), sam go sobie serwisuje, wszystko prócz tej skrzyni mam w idealnym porządku i szkoda by mi go było

 

b) wymienić olej dynamicznie i liczyć, że nie padnie w tydzień po wymianie-pytanie u kogo wymienić. Szukać zakładu w UK czy w PL?

 

c) dać fachowcowi, niech otworzy, zobaczy co nie tak, ewentualnie zregeneruje sprzęgło kinetyczne, bo to jego błąd dotyczy i zaleje nowym olejem. No tylko kwestia, komu dac, żeby mnie w bambuko nie wpuścił?

 

d) zmienić skrzynie na używkę-bez sensu, koszt operacji tez nie mały, a efekt może być jeszcze gorszy.

 

Zmiana na manual nie wchodzi w grę.

Ogólnie może zbyt wcześnie panikuje, skoro skrzynia chodzi, ale szczerze mówiąc, nie bardzo wiem co zrobić, żeby było dobrze. Po za tym lubię mieć świadomość, że mam sprwne auto, a w tym momencie jej nie mam.

Za nie długo jadę do PL. Może lepiej zmienić olej przed wyjazdem? A jak padnie na nowym oleju w trasie. Tak samo nie wiem co robić teraz, jak nie wiedziałem co robić wcześniej-zieniać nie zmieniać. Logika podpowiadała, zmieniać, jednak przypadki uszkodzeń po zmianie i obawa przed uszkodzeniem przechylały szalę, na nie zmieniać. Teraz dalej nie wiem.

Może ktoś coś podpowie.

Edytowane przez Patrick
Dodanie odpowiedzi do pytania w tytule.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jedz do specjalisty i nie czekaj. Ja moge Ci polecic specjaliste od ASB o ktorym nie pisano na tym forum:

 

Tomasz Krajewski

Łążyn 12

14-260 Lubawa

tel. kom. 603 283 655

 

Facet wspolpracuje z ASO VW w Olsztynie i mu dowoża skrzynie do roboty.

Jest to maly warsztaty ale duzo samochodow. Jak bylem ze swoim paskiem to na podwórku bylo 20 samochodów.

Wszystkie z ASB od starych Clio I po najnowsze Mercedes/BMW/Audi.

 

W moim przypadku skrzynia troche szarpie przy redukcji 5->4. Wymienilem olej w warszawie w midparts.pl facet sie przejechal i mowi ze OK. Mnie jednak caly czas to meczylo, odpytalem swojego mechaniora ale on mowi ze nie robi ASB i skierowal mnie do tego faceta.

Pojechal i to co zrobil to:

- przejechal sie i sprawdzil jaki jest problem, podlaczony VAG nie wykazywal bledow

- sposcil olej

- wyjal sterownik

- rozebral sterownik na czynniki pierwsze, przejrzal, przeczyscil i nic nie znalazl

- zalal olej z powrotem

- jazda testowa -> problem nadal wystepuje

- spuszczenie oleju

- wyjecie sterownika

- zalozenie innego sterownika

- zalanie oleju

- jazda testowa -> o wiele gorzej, szarpie

- znowu spuszczenie oleju

- wymiana sterownika na moj pierwotny

- zalanie oleju

Finalnie powiedzial ze trzeb by cala skrzynie wyjac i wtedy patrzec co jest nie tak, ale na razie moge jezdzic do czasu az zacznie to byc bardziej widoczne i odczuwalne.

 

I teraz najlepsze. Zabawa trwala jakies 5-6h. Koszt - 150,00PLN :-) W tym olej ktory trzeba bylo dolac.

W midparts wymiana oleju - 500zl +100zl za jazde testowa.

 

Jeszcze jedno mi sie przypomnialo podczas rozmowy facet sugerowal czasem problemy takie jakie mialem to moze byc zapchany przeplywomierz. Moze sprobuj wyjac przeplywomierz i obejrzec.

Najlepiej zadzwon do goscia i opowiedz o swoim problemie.

Ps. Obok mnie na kanale wlasnie stal BMW Mini z UK :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Poczytałem i teraz już wiem, że powinienem zmienić olej bez względu na wszystko. A przyczyny padania skrzyń po wyminie są dwie-pierwsza to zalanie złym olejem, co często się zdarza, a druga, tak mi się wydaje bynajmniej, to zmiana tylko połowy oleju (czyli statycznie) a to tak jakby wogóle nie zmienić.

Stwierdziłem więc, że przed podróżą do Polski wymienię olej i zobaczę. Zaszkodzić nie zaszkodzi, a może pomoże. Tak jak pisałem-skrzynia pracuje ok, ta mniej płynna zmiana to może być moja sugestia, reakcja na chipa, albo zużyty olej po prostu (to tak optymistycznie sobie zakładam ;) ). Jeśli dalej będzie jak było i błąd w skrzyni pozostanie, udam się do fachowca w PL.

Wczoraj zamówiłem olej, zaraz idę odebrać. Kupiłem 7litrów oryginalnego oleju, filtr, uszczelkę i litr oleju do dyferencjału-całoś 140funtów. Oczywiście zapytałem jak wymieniają olej w skrzynce. Powiedzieli, że ściągają misę, zmieniają filter i zalewają nowy olejem. To zapytałem co z drugą połową oleju, który zostanie nie zmieniony. W odpowiedzi dostałem, że nie da się go zmienić, chyba, że założe nowy konwerter...Specjaliści, ech.

W każdym razie ja poczytałem, pomyślałem i w następny weekend, dźwigam auto na koziołki, ściągam michę, czyszczę, zmieniam filter, zalewam nowym, a następnie odkręcam rurkę powrotną z chłodnicy i kieruję do wiadra, podłączam pompkę do nowego oleju i kieruje wężem do wlewu skrzyni. Odpalam silnik i w tym samym czasie skrzynia wypompowuje stary olej ze skrzyni, a nowy ja wpompowuje do niej. W momencie, gdy zacznie lecieć czysty ze skrzyni, poczekam jeszcze trochę, dla pewności i wyłacze silnik. Poskładam wszystko do kupy, następnie, zaczekam na osiągnięcie właściwej temp, skontroluje poziom oleju i już mogę się cieszyć wymienionym w prawie 100% oleju w asb. Myślę, że będzie dobrze. Zdam relacje co i jak.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak pisałem-skrzynia pracuje ok, ta mniej płynna zmiana to może być moja sugestia, reakcja na chipa, albo zużyty olej po prostu (to tak optymistycznie sobie zakładam ). Jeśli dalej będzie jak było i błąd w skrzyni pozostanie, udam się do fachowca w PL.

 

 

Ta autosugestia nawet nie wiesz jak jest trafna. Nie w VW, ale w Mercedesdach miałem przypadki, że skrzynia podczas zmiany biegu łamała karki pasażerom wozu - szarpanie było tak znaczne, że autem jechało się wręcz nieprzyjemnie, stale myśląc o tych częściach które zaraz zaczną się sypać na asfalt. A po zlaniu oleju, przepłukaniu skrzyni ,zalaniu porządnym, dedykowanym olejem i wymianie filtra skrzynia nagle zaczynała pracować poprawnie. Nie znam się na ASB kompletnie, potrafię tylko właśnie podstawowy serwis zrobić, ale to zaobserwowałem bardzo dobrze - wymiana oleju potrafi zdziałać cuda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Karol za pokrzepienie ;) Właśnie też się łudzę i tak to sobie tłumaczę, że skrzynka zaczęła się upominać o swoje. Może właśnie dzięki szybkiej reakcji uda mi się uniknąć jej zniszczenia, a przynajmniej odroczyć to na jakiś czas ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki że mieszam w tym zakończonym temacie ale mam problem i jako nowy użytkownik forum nie moge utworzyc tematu.

Witam wszyskich mój problem leży w tym że skrzynia jaką mam w moim pasku tiptronic 5 biegowa szarpie przy wrzucaniu biegu 3 i 4 jak mu depnę do 2.5 tysiąca obrotów i puszcze gaz to przerzuci bez szarpnięci. Moje autko to passat b5 fl 2002 kombi 1.9 tdi 130km. Poprzedni właściciel powiedział mi że najprawdopodobniej są to wysprzęgliki które trzeba wymienić w skrzyni. Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam.

 

---------- Post added at 23:23 ---------- Previous post was at 23:21 ----------

 

Dodam jeszcze że olej w skrzyni wymienił na wiosne tego roku, mowil że był drogi i placil 140 zł. za litr. Jak wiecie to pomóżcie z góry dziękuje i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wymieniłem olej. Auto zmienia biegi teraz dużo bardziej subtelnie, błąd sprzęgła póki co się nie pojawił. Olej po zlaniu do pojemnika był czarny, aczkolwiek gdy się go przelewało to można było domyślić się, że był żółty, bo patrząc na strumień widać było jego złotawą barwę.

Pachniał tak samo jak i ten z butelki, konsystencje miał jeszcze całkiem tłustą-oleistą ;) Więc ogólnie chyba ok jak na przebieg 235 tyś km. Filtr oryginalny z 2004 roku, również wyglądał ok w środku-gąbka była dalej żółta i nic w nim się nie nazbierało. Na magnesie oczywiście nazbierało się sporo opiłków-przy tym przebiegu to raczej normalne, w końcu po to ten magnes tam jest. Więc ogólnie, byłem zadowolony z widoku jaki ujrzałem. Po wyczyszczeniu michy założyłem nowy filtr, nową uszczelkę, poskręcałem i ponieważ miska ma rurkę wlewową (nawet nie wiedziałem) to do jej napełniania nie używałem, ani ręcznej pompki, ani pompki na wiertarce, tak jak sobie założyłem. Po prostu nałożyłem na rurkę wężyk, wyprowadziłem z pod maski, w wężyk lejek i tak napełniłem skrzynkę niecałymi trzema litrami oleju. Odczekałem, aby nowy filtr się nasączył, następnie odkręciłem przewód powrotny z chłodnicy oleju. Najwygodniej było by odkręćić przy pasie przednim, ale tam korozja zrobiła swoje i po dobroci nie chciało puścić, a na siłę, to ukręciłbym rurkę. Więc rozkręciłem tuż przy misce-tu nie było problemu. Po temperaturach rurek doszedłem, która jest powrotna-byłą chłodniejsza. Następnie powiedziałem szwagrowi by odpalił auto i przeszedł wybierakiem po wszystkich pozycjach PRND321-123DNRP. I tu przydałaby się trzecia osoba, która lała by olej w tym momencie do skrzynki, ponieważ ciśnienie, jest dość spore i skrzynka szybko się opróżnia-po dosłownie chwili zaczął lecieć czyściutki olej, więc szwagier nie zdąrzył przelecieć po pozycjach bo kazałem zgasić auto. Dolałem oleju i tym razem przeszedł po wszystkich pozycjach. Znów dolałem oleju i skręciłem rurki, ale tylko trochę, że po odpaleniu dalej ciekło, ale już z mniejszym ciśnieniem. I znów szwagier odpalił i zmieniał lewarkiem pozycje, a ja łapałem olej na dole. Na koniec została mi litrowa butelka i tak z moich obliczeń wynikało, że powinienem mieć mniej więcej tyle oleju ile powinno być. Poskręcałem rurki, odpaliliśmy, i przy temperaturze 38-40stopni, odkręciłem korek z miski-szwagier dolał jakieś 400ml, z czego większość wyleciała, dosłownie kilka kropel wpadło do skrzyni i zaczęło się wylewać, czyli poziom oleju był odpowiedni- udało mi się trafić całkiem nieźle. I tym sposobem wymieniłem większość oleju w mojej skrzyni, a nie tylko połowę. Operacja dość upierdliwa, bo auto stało tylko na koziołkach a i olej mi się dość sporo porozlewał, więc możecie sobie wyobrazić jak wyglądałem leżąc pod spodem. W każdym razie myślę, że warto było. Wymieniłem na taki sam olej jak był, wymieniłem go większość, więc mam nadzieje, że wyjdzie to tylko na zdrowie skrzynce. Miałem zamiar robić zdjęcia, ale niestety, tak się zaaferowałem pracą, że zapomniałem. No i w sumie może i dobrze, bo robota dość brudna ;)

Z 7litrów zostało mi ok 600ml-reszta poszła w skrzynkę i na przepłukanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i chyba udało się .

Ja wymieniałem w swoim pasku we Wrocławiu warsztat typowy od ASB mechanik powiedział mi ze troszke za dużo opiłków mi wyleciał zalał koło 6 litrów ale podczas zalewania kazał mi sie przejechać metr do tyłu a potem do przodu po kanale i następnie uzupełnił oliwki .

Miałem autko z przebiegiem na liczniku około 200 tys ale podejrzewałem że miał więcej jakieś 300 i na pytanie w serwisie co ile wymieniać olej w skrzyni powiedzieli że oni nie preferują - no chyba ze coś się stanie .

A fachowiec aż sie uśmiał , następna wymiane kazał po 60 tys robic .

Powiedział mi również że każda skrzynia ASB powinna mieć wymianę ale użytkownicy o tym nie wiedzą i jeżdzą do upadłego a potem tylko reanimacja a wówczas zwykła wymiana oliwki nie pomaga .

I z tond jest taka zła opinia u większości społeczeństwa odnośnie automatów , że sie psuje ,że nawala , że to nie wypał itd.

Edytowane przez meriam3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam na wstepie chcialbym powiedziec ze jestem nowy tu na forum wiec podlacze sie do tematu bo nigdzie nie moge zalozyc tematu. ogolnie wertowalem setki stron w poszukiwaniu mojego problemu nie stety nie udalo mi sie znalesc nic co by odpowiadlo mojemu problemowi ..problem mam z automatyczna skrzynia biegow 4biegowa bez tiptronica w passacie b5 1.9 tdi 110km z 1998 r. chodzi o to ze auto zaczelo ruszac z kazdego biegu !!! nawet jak wlacze na N auto jedzie do przodu jak wlacze na D auto jedzie ale swoim tempem jak dodaje gazu to i tak nie wazne bo wydaje sie jakby sprzeglo sie slizgalo na 1,2 biegu dopiero jak rozpedzie sie do 50km co zajmuje mi kupe czasu auto przezuca na bieg 4!! jak wlaczam na R auto ma jakby dwa BIEGI tzn puszam pedal hamulca auto nie jedzie do tylu dopiero jak dodam gazu to ruszy ale tak szybko jak odpuszcze auto doslownie hamuje staje w miejscu cos jak by bieg do przodu go ciagnal !!! wyciagnalm sterowanie ktore jest pod fotelem pasazera jest suchy - odlaczylem i ruszylem autem bez niego auto tak samo sie zachowuje nawet jak jeszcze dobrze nie wrzuce D to autem juz ciagnie do przodu . stwierdzilem ze moze sie zapiekly tarcze sprawdzilem olej jest czysciutki i taki jak byl lany kilka miesiecy temu bo w lutum padl mi bieg wteczny i byla skrzynia robiona plus nowy olej wszystkie tarcze byly idealne bo cala skrzynie robil poprzedni wlasciciel ... sprawdzilem plyte sterujaca i elektrozaworki plus TCC wszystko tyka ..nie widac zadnych uszkodzen . ulalem oleju bo sadzilem ze skoro moze tarce sie zapiekly to bez oleju i tak bedzie ciagnac do przodu autem auto stalo w miejscu dopiero jak dolalem oleju to auto zaczelo sie zachowywac jak na poczatku ..

 

nie wiem gdzie szukac przyczyny i co dalej robic prosze o pomoc . moze jest ktos z wroclawia kto zna dobry warsztat gdzie mi ew pomoga ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We Wrocławiu jest http://www.syltom.com.pl/?i=dojazd-do-nas

znalazłem ich na jakimś forum.

I tu Ci raczej nikt nie pomoże co chodzi o Twój problem-skrzynia automatyczna to taki temat, że jak coś zacznie działać nie prawidłowo, to jedyne co zostaje to udać się do fachowca od skrzyń. Bo trzeba otworzyć i zobaczyć co się stało. Ewentualnie zadaj pytanie tu:

http://www.autojozefow.pl/forum/ jest to forum zakładu zajmującego się skrzyniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również polecam ten warsztacik , wcześniej miałem właśnie takiego paska na automacie i serwis olejowy robiłem właśnie u nich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyciagnalm sterowanie ktore jest pod fotelem pasazera jest suchy
Nie wiem po co wuyciągnąłeś moduł komfortu, który z ASB ma tyle wspólnego co nic.
bo w lutum padl mi bieg wteczny i byla skrzynia robiona plus nowy olej wszystkie tarcze byly idealne bo cala skrzynie robil poprzedni wlasciciel
Czy skrzynię robił poprzedni właściciel sam, czy oddał do warsztatu?
nie wiem gdzie szukac przyczyny i co dalej robic
Moim skromnym zdaniem skrzynia zalana nieodpowiednim olejem (stracił właściwości), źle złożona skrzynia. Niemożliwe jest to aby po prawidłowej naprawie po 4 miesiącach auto zaczęło się zachowywac w ten sposób. W/g mnie szukaj fachowca, który będzie potrafił ci pomóc. Może warsztat polecany przez kolegów. Niestety nie mieszkam juz we Wrocku 20 lat dlatego nie mam namiarów na dobrych fachowców.

Do Patryka założyciela tematu. Patryku pełen szacun, potrzeba matką wynalazków. Zrobiłeś wymianę oleju prawie dynamiczną brakowało ci urządzenia które pod ciśnieniem by pompowało oliwkę do skrzyni, być może nie wypchnąłeś wszystkiego starego oleju ale większość na pewno. Myślę że skrzynka ci się za to odwdzięczy. Szkoda że nie fotografowałeś całej operacji. :ok:

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Jacku za pochlebne słowa. Na ten pomysł wpadłem wertując mnóstwo stron poświęconych automatom, głównie angielskojęzycznych-tam można znaleźć sporo informacji. Im więcej czytałem, tym bardziej utwierdzałem się w przekonaniu, ze dynamiczna wymiana to podstawa. Więc pomyślałem sobie, że musi być jakiś sposób na samodzielną wymianę całego lub większości oleju. Wpisałem w google, samodzielna dynamiczna wymiana oleju i po chwili miałem gotowy plan działania. Na początku chciałem użyć takiej pompki:

http://www.pomp.pl/pompa_do_wiertarki.htm Za jej pomocą wpompować olej do skrzyni w tym samym czasie, kiedy skrzynia będzie wypompowywać stary (kupiłem podobną pompkę jak w linku). Jednak kiedy odkryłem, że skrzynia posiada rurkę wlewową wyprowadzoną pod maskę, to stwierdziłem, że łatwiej będzie mi napełnić skrzynię przez tą rurkę metodą grawitacyjną i nie będę się bawił w żadne pompki. Po fakcie jednak stwierdzam, że mogłem podłączyć tę pompkę do rurki wlewowej i zrobić tak jak zakładałem. Z pompką łatwiej by mi było zapewnić ciągłość wlewania oleju. Spróbuje następnym razem. Albo dobrze by było mieć trzecią osobę-jedna startuje silnik i przerzuca biegi, druga obserwuje i łapie olej, trzecia wlewa. Albo założyć wężyk na rurkę wypływową i wyprowadzić do naczynia przed autem, wtedy można wlewać i obserwować wylewany olej w tym samy czasie. W sumie to nie wiem czemu tak nie zrobiłem, bo w pierwszych założeniach tak właśnie chciałem zrobić, jednak po nie udanej próbie odkręcenia łączenia rurek przy pasie przednim zapomniałem o tym i po odkręceniu łączeń pod autem łapałem olej bezpośrednio z rurki do naczynia. Spróbuje tak zrobić przy następnej wymianie.

Załączam obrazek jak wygląda rurka napełniająca i otwór w misce przez który sprawdzamy poziom oleju

Załączam tez link do tematu na amerykańskim forum, gdzie jest bardzo ładnie ze zdjęciami opisane jak wymienić olej (niestety statycznie) w czterobiegowej skrzyni 01M czyli bardzo podobnej pod względem wymiany do 01N którą ja mam:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=29538&highlight=oil+check+tranny

Podsumowując, jeśli chcecie wymienić olej, dysponujecie kanałem, podnośnikiem lub chociażby tylko jak ja, czterema koziołkami, podnośnikiem żabą i miejscem parkingowym przed domem, to możecie sobie sami wymienić większość oleju. Najważniejsze, to myśleć co się robi, zachować czystość przy zakładaniu miski i mieć odpowiedni olej-tu radzę zakupić oryginalny vw w serwisie podając vin auta-tylko wtedy macie pewność, że zalejecie odpowiedni olej do skrzyni. Wiem, że jest drogi, ale skąpy dwa razy traci-w temacie samochodów niestety bardzo się to sprawdza.

Jeśli macie wątpliwości, nie czujecie się na siłach-nie róbcie tego! Ryzyko uszkodzenia skrzyni jest bardzo duże, skrzynia nie może pracować ani przez chwilę z za dużą ilością oleju jak i ze zbyt małą.

AT9y6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał byczek83

wyciagnalm sterowanie ktore jest pod fotelem pasazera jest suchy

 

Nie wiem po co wuyciągnąłeś moduł komfortu, który z ASB ma tyle wspólnego co nic.

 

 

Jacku, kolega pisał o fotelu pasożyta... więc dobry moduł wyciągał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

WITAM. MAM PROBLEM. PASSAT 95' 1,8 BENZ. AUTOMAT.

NA ZIMNYM SILNIKU JAK ZACZNĘ JECHAĆ TO MAM WIELKIE PROBLEMY ABY AUTO NORMALNIE ZATRZYMAŁO SIĘ I STAŁO. MUSZĘ BARDZO MOCNO TRZYMAĆ HAMULEC I DO TEGO CAŁY SAMOCHÓD SIĘ TRZĘSIE.JAK BY MIAŁ ZE 200 KM WIĘCEJ I OD RAZU BY CHCIAŁ Z KOPYTA RUSZYĆ. ALE JAK JUŻ PUSZCZĘ HAMULEC TO SAMOCHÓD DOBRZE RUSZA I NAWET OCHOCZO BIERZE SIĘ DO JAZDY.

OLEJ WYMIENIONY, STEROWNIK WYCZYSZCZONY I ZAWÓR CIŚNIENIA WYMIENIONY-WSZYSTKO W MIDPARTS URSUS, I NIC SIĘ NIE POPRAWIŁO. A JAK JUŻ SAMOCHÓD SIĘ NAGRZEJE OKOŁO 75-80 ST. TO PO TROCHU WSZYSTKO WRACA TO PORZĄDKU CHOCIAŻ I TAK NIE MA REWELACJI- CHYBA JUŻ TA MUSI BYĆ AUTO MA 15 LAT I 260 TYS. KM. ALE JAK KTOŚ MA JAKIŚ POMYSŁ TO BARDZO PROSZĘ. JA PO PROSU NIE CHCĘ JUŻ MĘCZYĆ TYCH GOŚCI Z URSUSA MOIMI PROBLEMAMI BO TO JUŻ JEST STARE AUTO. ALE MAM GO KRÓTKO I TROCHĘ JUŻ ZAINWESTOWAŁEM A BARDZO CHCIAŁBYM BEZPIECZNIE JEŹDZIĆ I NIC DALEJ NIE POPSUĆ.

POZDRAWIAM

GRZEGORZ POKROPEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacku, kolega pisał o fotelu pasożyta... więc dobry moduł wyciągał.
Ano tak. Tak to jest jak się szybko czyta, masz Andrzeju rację. :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś przyjechałem z UK do PL. 1700km, prócz promu i tankowań, ciągła jazda. Skrzynia zmienia dalej biegi jak zaraz po wymianie, błąd o którym wyżej pisałem nie pojawił się, skrzynia zapina najwyższy bieg bez problemu, gdzie bezpośrednio przed wymianą, po godzinnej jeździe obciążonym autem, przestała sama go wrzucać-musiałem odjąć gaz i bieg wskakiwał. Wtedy tez pojawiał się błąd w kompie ponownie. Później się to nie powtórzyło, a po tygodniu wymieniłem olej. Więc skoro pokonałem łącznie 2tyś km od wymiany i 1700 pod obciążeniem za jednym razem-chyba mogę stwierdzić, że wymiana definitywnie pomogła. Więc jeśli zauważyliście jakikolwiek problem ze skrzynią, a nie zmienialiście oleju nigdy, myślę, że warto ściągnąć michę, zobaczyć czy tam nie pływają żadne szczątki i czy olej nie jest spalony. Jeśli nie, to myślę, że warto wymienić olej-a może akurat pomoże. Oczywiście warto wymienić całość, a nie tylko część, zwłaszcza w skrzynce, gdzie olej przestał już być olejem...

Oczywiście będę informował, jeśli tylko błąd lub coś innego znów się pojawi. Mam nadzieje, że nie prędko, bo to że prędzej czy później coś się pojawi, to raczej jestem pewny, w końcu 235tyś km bez wymiany oleju i virus, swoje zrobić musiały...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Patrick przygotował fotoinstrukcję wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów.

Znajdziecie ją w WARSZTACIE B5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że żaden z problemów nie powrócił, a od wymiany zrobiłem prawie 6 tysięcy km, raczej w ciężkich warunkach: jazda bardzo obciążonym autem do PL i z powrotem, 200km w upalny dzień po beskidzie-spore górki i 5 osób w aucie, sporo jazdy miejskiej.

Więc teraz już z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że całkowita wymiana oleju była po prostu konieczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może odświeżę ten temat a mianowicie miałem problemy ze swoim tiptronicem czasami szarpał powoli zmieniał biegi za dużo myślał zapadłą decyzja o zmianie oleju oczywiście kupiłem orginalny olej filtr i uszczelkę z kolegą Patrykiem byłem można powiedzieć w kontakcie i słuchałem jego porad.wymiana została przeprowadzona w sposób dynamiczny przez wypompowanie starego oleju(wchodzi ok8litrów) tak jak opisał to Patrick w tiptronicu nie ma możliwości nalania przez rurkę metoda grawitacyjna a korek wlewowy znajduje się przy półośce z prawej strony trzeba mieć pompkę to nalewania oleju.Operacja wymiany nie jest bardzo trudna jeśli wcześnie zapoznamy się z TEORIĄ i ma się kogoś do pomocy ja miałem kolegę(mechanika) u którego na warsztacie to robiłem.Uważam ze wymiana metoda dynamiczna na pewno nie zaszkodzi może tylko pomóc.Pozdrawiam i życzę samych udanych wymian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności