Skocz do zawartości
adamek64

Wyciek płynu chłodzącego przez zbiornik przelewowy PASSAT B5 silnik AJM 1,9TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Część wszystkim.

Od pewnego momentu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym. Na początku nie mogłem zlokalizować miejsca wycieku , ale w końcu się udało. Jest to otwór umieszczony na dole zbiornika wyrównawczego (przelew). Postanowiłem zmierzyć ile tego płynu ucieka i jak szybko. Na końcówkę tego otwory założyłem wężyk i wsadziłem do butelki. Po przejechaniu 60 km naleciało 1l płynu. Zauważyłem iż po nagrzaniu silnika cały czas tłoczy płyn cienkim gumowym wężem, który jest u góry w zbiorniku wyrównawczym. Pomóżcie mi odnaleźć przyczynę takiego zachowania. Poniżej to co sprawdziłem.

1. Mazi pod korkiem wlewu oleju nie ma.

2. Pęcherzyków w zbiorniku wyrównawczym nie widać przy włączonym

silniku. Jest natomiast czarny nalot.

3. Czasami słychać bulgotanie w okolicy nagrzewnicy wewnątrz

samochodu.

4. Korek zbiornika wyrównawczego wymieniony na nowy. Po wymianie

efekt taki sam.

5. Ogrzewanie działa prawidłowo.

6. Temperatura sinika prawidłowa ustawia się na 90C i stoi.

7. Spalanie wzorowe,nie szarpie silnik pracuje równo.

8. Brak białego obłoku z rury wydechowej sugerującej uszkodzenie

uszczelki głowicy

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyczyna - uszczelka pod głowicą - niestety :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przyczyna - uszczelka pod głowicą - niestety :(

 

dowiedziałem się że jest sposób żeby na 100 % stwierdzić czy to uszczelka, jedź do jakiegoś lepszego warsztatu który ma takie cudo które nakłada się na zbiorniczek wyrównawczy i jak jakiś proszek który jest w tym urządzonku zmieni kolor to znaczy że uszczelka kaput ja niestaty mam identyczne objawy co u Ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to test na obecność spalin w układzie chłodzenia, niestety robiłem to dwa razy i wynik był negatywny (tzn. brak spalin) i mogę powiedzieć, że jest to mało miarodajny test w niektórych przypadkach. Możesz to oczywiście zrobić, ale demontaż głowicy nieunikniony. Sam też się łudziłem i oddalałem od siebie tą najgorszą diagnozę, ale musiałem się pogodzić i wymienić uszczelkę głowicy. Oby tylko na uszczelce się skończyło, bywają przypadki pęknięć głowicy, co już jest gorszym przypadkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka na bank , a sprawdzałes węże ? "twarde" są po jeździe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Węże sprawdzałem to są miękkie. Jutro pojadę na warsztat to zobaczę co mi powiedzą. Tak przy okazji to ile płaciliści za wymianę uszczelki z planowaniem głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Węże sprawdzałem to są miękkie. Jutro pojadę na warsztat to zobaczę co mi powiedzą. Tak przy okazji to ile płaciliści za wymianę uszczelki z planowaniem głowicy.

 

ceny wachają się od 800 zł do nawet 2000 zł kolego co miasto i mechanik to inna cena

 

---------- Post added at 16:52 ---------- Previous post was at 16:51 ----------

 

Uszczelka na bank , a sprawdzałes węże ? "twarde" są po jeździe?

 

to zadne sprawdzanie bo jak silnik się nagrzeje to węże mają prawo być twarde od wzrostu ciśnienia, normalne prawo fizyki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem niekoniecznie musi to być walnięta uszczelka pod głowicą u mnie ubywało troche płynu chłodzacego zapaliłem silnik lukałem i znalazłem przyczyne był to uszkodzony oring i pekniety plastikowy trójnik wchodzacy do głowicy w którym znajduje się czujnik temperatury płynu ale to czesta usterka w silnikach grupy vag nawet starszych modeli z lat 88 -90 mozna tez sprawdzić czy czasem nagrzewnica pod deską rozdzielcza niepuszcza plynu bo przyczyn moze być wiele najpierw starajmy się sprawdzić te miejsca :)Pozdrawiam :):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety spotkało mnie to najgorsze czyli uszczelka planowanie głowicy a jakby tego było mało to jeszcze jest krzywizna na silniku i planowanie powierzchni silnika. Koszt naprawy ok 1500zł.

Jak wróci z warsztatu to dam znać jak się sprawuje po drugim życiu.

 

Jeżeli ktoś z kolegów i koleżanek ma zamiar kupić passata to proszę zwrócić na to uwagę. W moim przypadku trzy charakterystyczne dolegliwości,które sugerują że jest problem z uszczelka pod głowica:

1. Zapach spalin po odkreceniu korka zbiorniczka wyrównawczego

2. Czarny nalot w zbiorniczku

3. Bulgotanie w środku samochodu w okolicy nagrzewnicy

Edytowane przez adamek64

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam paska 97rok silnik 1,9tdi AFN 110KM miałem dokładnie takie same objawy jak opisujesz i była to uszczelka pod głowicą wymieniłem uszczelkę splanowałem głowice przy okazji wymieniłem wszystkie paski, pompe wody, rolki napinające i autko śmiga ale pojawił mi się znowu wyciek tylko nie mogę go zlokalizować nie ma takich objawów jak wcześniej ale ucieka mi płyn chłodniczy i to dosć sporo na 100km ok 2-3 litrów szczególnie na wolnych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na dwa węże przy bloku silnika lub na plastikowy króciec,to dwa typowe miejsca wycieków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie oprócz uszczelki pod głowicą był pęknięty blok i skończyło się na wymianie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem mianowicie wyciek płynu chłodzącego. Niestety w zbiorniczku wyrównawczym nic nie bulgocze ani nie ma czarnego nalotu i nie czuć zapachu spalin przy odpalonym silniku. Ubytek płynu jest znaczny ale tylko podczas jazdy. Jaka może być przyczyna??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam podobny problem mianowicie wyciek płynu chłodzącego. Niestety w zbiorniczku wyrównawczym nic nie bulgocze ani nie ma czarnego nalotu i nie czuć zapachu spalin przy odpalonym silniku. Ubytek płynu jest znaczny ale tylko podczas jazdy. Jaka może być przyczyna??
a oleju nie przybyło ? może jakiś wąż masz dziurawy posprawdzaj lub połączenia a może mokro na dywaniku pasażera ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ubytek płynu jest znaczny ale tylko podczas jazdy. Jaka może być przyczyna??
Sprawdź, czy nie wywala go przelewem od dołu zbiornika wyrównawczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już znalazłem przyczynę była to dziurka w chłodnicy kupiłem preparat firmy K2 niby taki uszczelniacz na razie nie zaobserwowałem ubytku płynu chłodniczego mam nadzieje ze taki efekt się długo utrzyma:) inaczej trzeba będzie nowa chłodnice kupić. Dziekuje za podpowiedzi co mogło być nie tak.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki sam problem podczas jazdy dodając gazu około 2-2,5 tyś jakby coś się przelewało w nagrzewnicy ogrzewanie działa normalnie i nie wiem co to może być. POMÓŻCIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam taki sam problem podczas jazdy dodając gazu około 2-2,5 tyś jakby coś się przelewało w nagrzewnicy ogrzewanie działa normalnie i nie wiem co to może być. POMÓŻCIE

 

powietrze w układzie chłodzenia którego nie powinno być najczęściej walnięta uszczelka ale cuda się zdarzają i czasem coś innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności