Skocz do zawartości
Gość HERTZOGER

Mam kilka pytań do użytkowników Paska B3 1,9D

Rekomendowane odpowiedzi

Gość HERTZOGER

Dzisiaj powtórnie zakupiłem Paska B3 1990r. 1,9D.Niestety po zakupie w czasie jazdy do domu pojawił się dziwny hałas a mianowicie cichutkie stukanie na luzie a przy hamowaniu im mocniejszym tym głośniej.W czasie jazdy lekko zaciagałem ręczny i stukanie nasilało się.Co to jest i jak to usunąć?

Druga sprawa to wymiana oleju.Jaki polecacie?

Trzecie pytanie:Wskaźnik temperatury płynu nie pokazuje żadnej wartości.Czy powinienem od razu wymienić czujnik?

No i ostatnie.Jakie świece są najlepsze?

Za każdą radę dziekuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gacek

Ja bym na wstępie ci doradzil abys pojechał do klijenta od którego kupiłeś bryczkę i zbił coś z ceny za te mankamenty (chyba że miałeś świadomośc tych usterek) bo na wstępie ładujesz się w koszty a chyba nie o to chodzi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość HERTZOGER

Raczej to było świadome.Mimo że gościu mnie zapewniał że wszystko powymieniane jak pasek rozrządu olej i filtr to wolę to sam zrobić a raczej mechanior musi mi to zrobić bo nie mam warunków.Wtedy mam pewność.Tylko wracając do tego stukania to dzisiaj już go nie było.Czyżby ręczny wtedy trzymał i sobie odpuścił?

No i powiedz mi jak wszkrzesić ten pomiar temperatury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Witaj. Odnośnie stukania i szumu przy hamowaniu, myślę, że byłoby celowe zdjęcie bębnów i sprawdzenie stanu okładzin na szczękach (czy jeszcze są i mocno trzymaja się szczęki - czasem odpadają, powodując takie efekty) oraz stan bębnów hamulcowych.

Co do oleju, kwestia upodobań i jak w moim przypadku przyzwyczajenia - ja używam Elfa Turbo Diesel 15W40, zwykły mineralny olej, wymiana wg zaleceń co 7500 km.

Niedomagania wskaźnika mogą być przyczyną uszkodzenia przewodu czujnika (miernik w dłoń) samego wskaźnika bądź wystąpienia częstego w tym modelu zimnego lutu. Często bywa też uszkodzony stabilizator napięcia w zestawie wskaźników (element z 3 nóżkami przykręcony wkrętem do metalowego radiatora i widoczny po wyjęciu zegarów z tyłu obudowy) co chodzi w parze z brakiem reakcji bądź fałszywymi wskazaniami miernika paliwa.

Świece żarowe polecam Beru bądź Bosch Duratherm (zwłaszcza Bosch lubi być podrabiany, więc trzeba uważać). Z moich doświadczeń to właściwie tyle, mam nadzieję, że uda się usunąć usterki :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do świec, to tak jak wszyscy chyba, polecam oczywiście BERU, sam mam aktualnie NGK są nieco tańsze od Beru (ja płaciłem 30zł/szt.) i jestem z nich bardzo zadowolony, przy mrozie -10 mój pasek palił bez najmniejszych problemów.

Co do oleju to polecam Lotos Diesel 15w40, miałem kiedyś tabele z właściwościami chemicznymi różnych olejów, różnych producentów i wśród mineralnych 15W40 Lotos diesel nie tylko nie był najgorszy ale jakościowo dorównywał innym markowym o wiele droższym olejom. Sam płace za niego 59zł za 5l w warsztacie gdzie przy zakupie wymieniają za darmo, więc chyba warto... wymieniam co 7-8 tys.

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece - Beru - ja na takich jeżdżę są :ok:

 

Olej - Mobill 15 W 40 zwykły mineralny do diesli od kilku lat jest :ok:

 

Odnośnie wskaźnika rafalito napisał wszystko :ok:

 

pozdrawiam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze na Mobilu Super S i jestem zadowolony:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj powtórnie zakupiłem Paska B3 1990r. 1,9D.Niestety po zakupie w czasie jazdy do domu pojawił się dziwny hałas a mianowicie cichutkie stukanie na luzie a przy hamowaniu im mocniejszym tym głośniej.W czasie jazdy lekko zaciagałem ręczny i stukanie nasilało się.Co to jest i jak to usunąć?

Druga sprawa to wymiana oleju.Jaki polecacie?

Trzecie pytanie:Wskaźnik temperatury płynu nie pokazuje żadnej wartości.Czy powinienem od razu wymienić czujnik?

No i ostatnie.Jakie świece są najlepsze?

Za każdą radę dziekuję.

 

1. Tyłek na podnośnik i kręć kołami... padnięte łożysko lub coś się mieli w bębnie, może być też odkształcony.

 

2. Olej - poszukaj w starszych wątkach, na początek jednak proponuję mineralny 15W40, jak zobaczysz z czasem że go nie ubywa to wlej lepszy np. 10W40

 

3. Kontrolka od świateł długich nie świeci przypadkiem na odwrót? Spróbuj trzepnąć ręką od góry w deskę. Pewnie zimne luty gniazdka, znajdziesz w archiwum co to.

 

4. Firmowe, nie podróbki z chin za 10 zł. Beru, Bosch, Febi, NGK (30-40 zł/szt)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności