Skocz do zawartości
123pgm

nadal śmierdzi po wymianie sprzęgła... co dalej?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i zapewne Panie, w pasku B5 silnik AVB 1,9TDI 101KM spalilem sprzęgło. Oczywiście już łapało pod koniec więc dostało troszku i puściło "śmierdziela".

 

Byłem na to przygotowany i sprzęgło poszło do wymiany oraz docisk. Sprzęgło nowe Sachs. Wszystko fajnie super łapie biegi wchodzą leciutko, samochód jakby był ciut mocniejszy (a może to tylko moja zwida) ale.... Nadal śmierdzi.

Mineły 2 tygodnie i dalej wali, za przeproszeniem jak ze spalarni plastiku... Wartsztat mówi że może dwumasa, i tak naprawde nie wiedzą. Co do dwumasy nie jestem przekonany, autko nie "szarpie" na niskich nawet pod górkę i miarowo przyśpiesza, przy zmianie biegów nie ma szarpnięć.

 

Sami wiemy ile dwumasa kosztuje i niestety nie stać mnie na wymiane wszystkiego jak leci... Może ktoś mi pomoże, ktoś się z tym spotkał i wie o co

chodzi. Może i coś trafiło dwumasę ale chce mieć pewność.

 

Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do głowy to ten elastyczny łącznik

wydmuchu spalin z wydechem (zaraz za silnikiem) ale malutkie pękniecia na tym metalowym oplocie miałem już wcześniej.

 

Co mam sprawdzić? gdzie patrzeć.... bo ręce opadaja. jazda przy +30 bez kilimy to szaleństwo.

 

Oczywiście czy mam włączone nawiewy czy nie po podniesieniu maski i tak

dość mocno czuć smród. Tak więc klima i nadmuchy zaciągają to z silnika.

 

Smród najbardziej czuć w okolicach alternatora dy silnik pracuje (zapewne zaciąga go wentylator chlodnicy) po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok 10 min "zapaszek" przenosi się bardziej na prawo pod korpus silnika.

 

Smród mogę okreslić także jako starego przegrzanego zimowego płynu chłodniczego ktory jest przegrzany (jednak znacznie bardziej intensywny), ale z płynem w chłodnicy i samą tempreaturą wszystko ok. Po przetrzymaniu silnika załącza sie dodatkowy wentylator chłodnicy.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacierające się łożysko też może śmierdzieć, może śmierdzieć rolka paska albo klocki. Skąd pewność, że to sprzęgło? Proponuję odpalić autko i na postoju sprawdzić czy po zagrzaniu pojawi się smród. Potem sprawdzić czy klocki nie palą którejś tarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacierające się łożysko też może śmierdzieć, może śmierdzieć rolka paska albo klocki. Skąd pewność, że to sprzęgło? Proponuję odpalić autko i na postoju sprawdzić czy po zagrzaniu pojawi się smród. Potem sprawdzić czy klocki nie palą którejś tarczy.
Dziękuje za info.

Spieszę z odpowiedziami.

 

Nie muszę jeździć bym go poczuł, tak więc klocki i jakie kolwiek inne elementy ruchome podczas jazdy tego smrodu nie "puszczają". Sprzęgło i docisk jest wymienione wiec na 99% to nie ono śmierdzi.

 

Smród jest mocniejszy podczas jazdy niż podczas postoju, dlatego tez po częsci wykluczam wałki napinacze itd. Po ostudzeniu autka spod alternatora nie czuć smrodu. Zresztą rozrząd ma jakies 8 tys km (wałki napinacze, napinacze klimy paski itd )

 

Głowne pytanie czy tak może śmierdzieć dwumasa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuje za info.

Spieszę z odpowiedziami.

 

Nie muszę jeździć bym go poczuł, tak więc klocki i jakie kolwiek inne elementy ruchome podczas jazdy tego smrodu nie "puszczają". Sprzęgło i docisk jest wymienione wiec na 99% to nie ono śmierdzi.

 

Smród jest mocniejszy podczas jazdy niż podczas postoju, dlatego tez po częsci wykluczam wałki napinacze itd. Po ostudzeniu autka spod alternatora nie czuć smrodu. Zresztą rozrząd ma jakies 8 tys km (wałki napinacze, napinacze klimy paski itd )

 

Głowne pytanie czy tak może śmierdzieć dwumasa?

 

Dwumasa śmierdzieć nie może sama z siebie. Bo nie mam tam elementów ciernych, a tylko sprężyste. Więc to nie to. Pytanie, czy magicy zmieniający Ci sprzęgło byli na tyle inteligentni, żeby doczyścić korpus skrzyni od wewnątrz - we wnęce sprzęgła zbierają się "odpady" z tarczy sprzęgłowej - w momencie przypalenia tarczy te kawałki potrafią być już spore a pył z palonej tarczy elegancko łapie się do aluminium. I wierz mi, nawet cieniutka warstwa tego szajsu jak się nagrzeje od pracy sprzęgła potrafi nieźle uprzykrzyć jazdę smrodem. To błąd nowicjusza - zrzucić skrzynie i nie obczyścić korpusu od wewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:offtopic

...kolega wspomina o "spalarni plastiku", a sprzęgło śmierdzi trochę tak jak stara kapusta ;)

 

ja się zastanawiam, co było powodem wymiany? zaczęło się ślizgać? bo to, że łapie na końcu, to raczej jego urok i natura. Czy nowe, czy stare... I przy okazji wymiany tarczy i docisku oczywiście łożysko też zostało wymienione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, po ponownej wizycie w warsztacie problem w znacznej częsci ustąpił.

Na 100% nie zdejmowali skrzyni sprzęgła itd. Teraz nie wiem czy resztka smrodu leci z filtrów (narazie nie chce wymieniać) czy coś tam jeszcze sie dosmradza. Napewno po trasie 150km smrod byl ledwie wyczuwalny, a skrzynia zapewne byla cieplutka.

 

 

Dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam

 

A może tak poza tematem czy ktoś mi może napisać ile średnio wytrzymuje dwumasa (w sensie km) i ile powinna kosztować wymiana w warsztacie

Edytowane przez 123pgm
dopisanie info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem tak, po ponownej wizycie w warsztacie problem w znacznej częsci ustąpił.

Na 100% nie zdejmowali skrzyni sprzęgła itd. Teraz nie wiem czy resztka smrodu leci z filtrów (narazie nie chce wymieniać) czy coś tam jeszcze sie dosmradza. Napewno po trasie 150km smrod byl ledwie wyczuwalny, a skrzynia zapewne byla cieplutka.

 

 

Dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam

 

A może tak poza tematem czy ktoś mi może napisać ile średnio wytrzymuje dwumasa (w sensie km) i ile powinna kosztować wymiana w warsztacie

dwumasa kosztuje od 900 do nawet 5000 zł zależnie od mocy i roku auta i czy PB czy ON a wymiana myślę ze coś koło 300 - 400zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dwumasa kosztuje od 900 do nawet 5000 zł zależnie od mocy i roku auta i czy PB czy ON a wymiana myślę ze coś koło 300 - 400zł

Tak jak w opisie 1,9 TDI - PD, 2001, 101 KM, kod silnika AVB

 

O ile autko już nie śmierdzi to mam różne dziwne objawy, dziwnie słaby jest na 2-ce do 3tyś obr, jak mu najdzie ochota to przy wyłączonym silniku i załadowaniu 1-nki słysze lekkie pukniecie. I nie wiem czy samo sprzegło z dociskiem to tylko czesc... i teraz przyszedl czas na skrzynie dwumase i tysiac innych rzeczy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O ile autko już nie śmierdzi to mam różne dziwne objawy, dziwnie słaby jest na 2-ce do 3tyś obr, jak mu najdzie ochota to przy wyłączonym silniku i załadowaniu 1-nki słysze lekkie pukniecie. I nie wiem czy samo sprzegło z dociskiem to tylko czesc... i teraz przyszedl czas na skrzynie dwumase i tysiac innych rzeczy....

 

A po cholere wrzucasz 1 przy wyłączonym silniku? Każda skrzynia trochę dzwoni "na sucho". Podczas jazdy tego nie słyszysz, bo raz, że działają synchronizatory, dwa, że zagłusza ją silnik, szum opon, powietrza, radio. A to, że nie ma mocy do 3000 rpm to przyczyn może być wiele innych - trzeba by logować auto VAGiem. Sprzęgło ogólnie niewiele ma do braku mocy, chyba, że się ślizga, ale to jest tak charakterystyczne, że i po zachowaniu auta i po zapachu byś raz dwa poznał. Według mnie sprzęgło nie jest tu problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności