Skocz do zawartości
maciek-s

Wymiana popychaczy i uszczelnień zaworów B5(3B) 1.9 TDI 115/130 KM.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś z kolegów wymieniał popychacze i uszczelnienia trzonków zaworów w silnikach TDI, 115 / 130 KM?

Chodzi o to, czy wystarczy odkręcić śruby trzymające wałek rozrządu i jakoś go odchylić, czy trzeba odkręcić koło zębate rozrządu i pompę tandem - paliwa/vacum, aby ściągnąć całkiem wałek rozrządu?

Edytowane przez maciek-s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie zem kotlete odgrzal!!!!

tez szukam info na ten temat.

idento pytanie jak powyzej zgory dziekuwa za odpowiedz:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompy tandem nie ruszasz, podobnie jak koła wałka rozrządu.. zdejmujesz pasek rozrządu i demontujesz cały wałek z kołem, zaopatrz się w dolne ślizgi wałka przed zabiegiem. Po odkręceniu śrub trzymających wałek po prostu go wyciągasz i wymieniasz popychacze, prosta sprawa, z uszczelniaczami trzonków nie wiem jak więc może ktoś dopowie:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do uszczelniaczy najlepiej wyjąć zawory ale można też górą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do uszczelniaczy najlepiej wyjąć zawory ale można też górą

Może opisz konkretnie czynności żeby kolega i wszyscy inni mieli jasność jak to wykonać po wyjęciu szklanek:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to wykonać po wyjęciu szklanek
Po wyjęciu szklanek widać wszystkie zawory za sprężynami i górnymi miseczkami. Możesz pracować tylko na tych zaworach cylindra, pod którym masz tłok. Ustawiasz wał korbowy w GMP - znak 0 na kole zamachowym i pracujesz na cylindrze 1 i 4, po zdjęciu i wymianie uszczelniaczy przekręcasz wał o 180 stopni i pracujesz na cylindrze 2 i 3. Chodzi o to, żeby zawór pozbawiony sprężyny nie wpadł do środka cylindra, tylko oparł się o tłok. Musisz mieć przyrząd do zdejmowania zabezpieczeń z górnych miseczek sprężyn zaworowych. Można go zrobić samemu. Chodzi o to, żeby ścisnąć sprężynę wraz z miseczką i wyjąć zabezpieczenie z trzonka zaworu - to takie dwa stożki klinujące się w miseczce. Jeśli to zrobisz, wyjmujesz miseczkę, sprężynę i masz trzonek zaworu wraz z uszczelnieniem. Zdejmujesz stare uszczelnienie, zakładasz nowe posmarowane olejem i uważając żeby go nie zniszczyć wkładając na trzonek. (można okleić górę trzonka taśmą). Po założeniu uszczelniacza zakładasz sprężynę zaworu, miseczkę, ściskasz sprężynę tak, aby było możliwe włożenie zabezpieczenia, szklanka i... powtarzasz wszystko dla drugiego zaworu. Po chwli... Cieszysz się wymienoinymi uszczelniaczami na jednym cylindrze. Proste...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak opisal uzytkownik wyzej, JEDNAK! Ja bym proponowal zdjac glowice, i zobaczyc stan gniazd zaworowych oraz zaworow, przepolerowac gniazda a zawory wyczyscic z nagaru.

Bycmozeto wieksze koszta bo jeszcze uszczelka ale wez pod uwage to, ze mechanicy-kowa;le podejma ci sie tego, wiekszosc tych normalnych bedzie proponowala zdjecie glowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz rację że każdy proponuje zdjąć głowicę bo więcej kasy za to weźmie . Ja właśnie będę przeprowadzał operację wymiany uszczelniaczy bez ściągania głowicy tylko nie wiem jak nazywa się przyrząd którym można zdjąć zabezpieczenie zaworu . Więc jak by mi ktoś mógł podać nazwę tego cacka był bym wdzięczny a najlepiej chciałbym linka z allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego masz rację że każdy proponuje zdjąć głowicę bo więcej kasy za to weźmie . Ja właśnie będę przeprowadzał operację wymiany uszczelniaczy bez ściągania głowicy tylko nie wiem jak nazywa się przyrząd którym można zdjąć zabezpieczenie zaworu . Więc jak by mi ktoś mógł podać nazwę tego cacka był bym wdzięczny a najlepiej chciałbym linka z allegro.
cos takiego http://allegro.pl/sciagacz-do-zaworow-silnikowych-yato-i1493636075.html ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

A czy ktoś jest w stanie podesłać jakieś ilustracje coś w stylu krok po kroku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boze widzisz I nie grzmisz... Co za cyrk tu jest panowie! W zyciu nie dajcie sobie zrobic uszczelniaczy zaworowych (placi sie za niepewny efekt) bez drapania czapki. Owszem UPG trzeba robic wg proceduwy czyli planowanie, zmiana plynu I oleju, ale:

-uszczelniacze moga byc w stanie ok ale prowadnice rozklekotane

-gniazda zaworowe moga byc zasyfione tak ze ktorys zawor mogl sie podgiac nawet

-gniazda wtryskow moga byc wybite I na nic zabawa z uszczelniaczami zaworow jesli wali przez wtryski;)

 

Jeszcze nigdy nie zrobilem uszczelniaczy bez drapania czapki bo to smiech na sali I szkoda sobie samemu ublizac takim zabiegiem.

Jedynie ludzie z for internetowych przynosza nam takie pomysly na warsztat, ale odsylamy ich z kwitkiem bo lipe to sie robi, ale nie u nas;)

Podobnie jak beda wam zmieniac sprzeglo I nie wspomna o nowych srubach to rowniez dziekujcie za usluge.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Mam taki problem, wiosną 2013 miałem rozebrany silnik ajm kompletna głowica (planowanie, przestrzał, prowadnice, uszczelniacze zawory poszły ponoć stare) nowe ,,szklanki" INA, nowe pierścienie bo było grzechem nie wymienić przy okazji sprawdzenie panewek ale nic nie ruszałem bo były b ładne. Chodzi mi o to że zaczął mi pobierać oliwę nawet sporo a wcześniej zero dolewek tak jak i po złożeniu. Po odpaleniu zauważyłem niebieską chmurkę i grają nowe szklanki które zaczęły szybko grać po ok. 1 miesiącu, to się zaczęło nasilać i nie musi postać całej nocy a kilka godzin i delikatnie je usłyszę jak odpalę. Zapewne ktoś się zapyta o turbinę ale w dolocie mam tak jak wcześniej czyli delikatna mgiełka olejowa i bym ją odpuścił. Na dniach będę wymieniał pompowtryskiwacze a jak będę je wymieniać to mało już więcej do wymiany uszczelniaczy a będę spać spokojnie, tylko czy to może być ich wina?? Pozostaje jeszcze odma ale by miał olej w dolocie a tam nadwyżki jego nie widzę do tego odma by puszczała i na ciepłym. Koledzy bym prosił o jakąś poradę bo już powoli nie mam nerwów do niego.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności