Skocz do zawartości
zuse

Roznica w klasie olejow 506.01 a 507.00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jaka jest roznica pomiedzy olejem CASTROL z norma 506.01 a 507.00. Ten drugi stosuje sie do samochodow z filtrem czasteczek stalych...ale tylko w tym tkwi roznica ?? :zdegustowany:

 

Zastanawiam sie bo mam mozliwosc zalania swojego 1,9 CASTROLem SLX longlife III ktory spelnia norme 507.00.

 

Wiem ze zaraz podniesie sie wrzawa milosnikow olei MOTUL...ale 506.01 a 507.00...czym sie roznia ?? ??

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

507 ma obniżoną ilość popiołów (ang. Low Ash), brzmi to trochę kosmicznie ale poszukaj dobrze w necie a znajdziesz wyjaśnienie.

Ponieważ nie masz u siebie filtra cząstek jest to dla ciebie obojętne i mozesz sobie zamienić. Natomiast nie powinno się przesiadać z 507 na 506, grozi to szybszym zabiciem filtra cząstek stałych, mimo regularnych regeneracji

Przeczytaj sobie tutaj na przykład - Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

507 jest tez bardziej gęsty i niż 506.01 jeżeli mowa o Castrolu ... 506.01 był (jest) 0W-30

a 507.00 jest 5W-30 ... są to oleje z grupy LongLife ... według speców z VW jest lepszy bo nie jest aż tak wodnisty przez co kłopoty z zapieczonymi kierownicami są rzadsze ... pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to najnowsza norma VW (507.00). Zalałem Motulem o tej normnie silnik 131 KM bez filtra cząstek stałych ale z pompowtryskami. Czy ta norma jest do pompowtrysków także? Bo z tego co czytuje tu i ówdzie to do tej pory było, że norma do pompowtrysków kończyła sie na .01 np. 505.01, 506.01 a bez pompowtrysków kończyła się na .00 np. 505.00, 506.00

 

Prosze o konkretną odpowiedź. Tym bardziej, że jest to nowa norma i podpowiedź ta przyda się wielu "pasatowcom"

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest to norma do pompowtryskow "zastepujaca" (czyli zawierajaca)starsze normy i specjalnie stworzona dla samoch. z filtrem czastek stalych DPF.Osobiscie jezdze na tym oleju(Castrol Edge 5W/30) po konsultacji z niemieckim ASO(konsultacja dotyczyla normy nie producenta oleju).Pewnie niepotrzebnie bo i tak wymieniam co 15tys.(tak doradzil polski ASO).Norma ta mowi tez,ze jest to olej LongLife(30 tys.) dlatego mowie,ze niepotrzebnie go uzywam.Ale tak jak zostalo zauwazone wyzej przez ktoregos z Kolegow jesli lanie tego oleju mialo by pozytywnie wplynac na kierownice turbo(Low Ashes) to moze i dobrze?

 

---------- Post added at 02:08 ---------- Previous post was at 02:01 ----------

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności