zuse Zgłoś #1 Napisano 27 Lutego 2007 Witam Jaka jest roznica pomiedzy olejem CASTROL z norma 506.01 a 507.00. Ten drugi stosuje sie do samochodow z filtrem czasteczek stalych...ale tylko w tym tkwi roznica ?? Zastanawiam sie bo mam mozliwosc zalania swojego 1,9 CASTROLem SLX longlife III ktory spelnia norme 507.00. Wiem ze zaraz podniesie sie wrzawa milosnikow olei MOTUL...ale 506.01 a 507.00...czym sie roznia ?? ?? Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #2 Napisano 28 Lutego 2007 Cześć, 507 ma obniżoną ilość popiołów (ang. Low Ash), brzmi to trochę kosmicznie ale poszukaj dobrze w necie a znajdziesz wyjaśnienie. Ponieważ nie masz u siebie filtra cząstek jest to dla ciebie obojętne i mozesz sobie zamienić. Natomiast nie powinno się przesiadać z 507 na 506, grozi to szybszym zabiciem filtra cząstek stałych, mimo regularnych regeneracji Przeczytaj sobie tutaj na przykład - Mobil 1 ESP Formula 5W-30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #3 Napisano 28 Lutego 2007 507 jest tez bardziej gęsty i niż 506.01 jeżeli mowa o Castrolu ... 506.01 był (jest) 0W-30 a 507.00 jest 5W-30 ... są to oleje z grupy LongLife ... według speców z VW jest lepszy bo nie jest aż tak wodnisty przez co kłopoty z zapieczonymi kierownicami są rzadsze ... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gozmar Zgłoś #4 Napisano 2 Października 2009 Jest to najnowsza norma VW (507.00). Zalałem Motulem o tej normnie silnik 131 KM bez filtra cząstek stałych ale z pompowtryskami. Czy ta norma jest do pompowtrysków także? Bo z tego co czytuje tu i ówdzie to do tej pory było, że norma do pompowtrysków kończyła sie na .01 np. 505.01, 506.01 a bez pompowtrysków kończyła się na .00 np. 505.00, 506.00 Prosze o konkretną odpowiedź. Tym bardziej, że jest to nowa norma i podpowiedź ta przyda się wielu "pasatowcom" Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #5 Napisano 9 Listopada 2009 (edytowane) Tak, jest to norma do pompowtryskow "zastepujaca" (czyli zawierajaca)starsze normy i specjalnie stworzona dla samoch. z filtrem czastek stalych DPF.Osobiscie jezdze na tym oleju(Castrol Edge 5W/30) po konsultacji z niemieckim ASO(konsultacja dotyczyla normy nie producenta oleju).Pewnie niepotrzebnie bo i tak wymieniam co 15tys.(tak doradzil polski ASO).Norma ta mowi tez,ze jest to olej LongLife(30 tys.) dlatego mowie,ze niepotrzebnie go uzywam.Ale tak jak zostalo zauwazone wyzej przez ktoregos z Kolegow jesli lanie tego oleju mialo by pozytywnie wplynac na kierownice turbo(Low Ashes) to moze i dobrze? ---------- Post added at 02:08 ---------- Previous post was at 02:01 ---------- Edytowane 9 Listopada 2009 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach