Skocz do zawartości
angelo77

Pasek klinowy

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w silniku 1.8T AEB można w jakiś sposób naciągnąć pasek klinowy napędzający pompę wodną? Po wymianie tego paska mechanik stwierdził, że nie ma tam żadnej regulacji, a pasek nie był wcale mocno naciągnięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michu_82

a nie ciągnie tam pompy wodnej pasek rozrządu?? jeśli tak, to tylko rolka napinająca, a niektóre chyba miały regulacje pompą wodną...

 

Poprawcie, jeśli sie myle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku pompa wody napędzana jest przez pompę wspomagania za pośrednictwem krótkiego paska klinowego (jedyny w tym silniku). Do napinania paska pozostaje jedynie pompa wspomagania, gdyż pompa wody jest przykręcona na stałe do bloku silnika. Tylko, że na pompie wspomagania nie wideć żadnych regulacji, chyba, że jakimiś podkładkami na kołach pasowych... Ktoś może zgłębiał już tą materię?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy może mi ktoś nsapisac w jaki sposób i jak powinien byc naciagniety pasek klinowy w moim passacie 1.9 Tdi 115 ps ATJ ??? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja dziś zauważyłem ze w moim aucie bije pasek klinowy na boki , gdy wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone to bicia prawie nie widac leczy gdy załącze wszystkie : swiatla,odmrazanie szyby tylniej dmuchawe podgrzewanie lusterek bicie pojawia sie i to duze niżej dołanczam dwa filmiki przedstawiajace sytuacje proszę o pomoc pozdrawiam .

 

Filmik 1 -wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=stEmx82aUQA[/ame]

 

Filmik 2 wszystkie odbiorniki prądu są włączone.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=9_f4oyjMwXs[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko w normie nie przejmuj sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam no nie wiem na innym forum ktoś napisal mi zebym tak nie jeździł bo może mi pasek zeskoczyc a wtedy może wkrecic sie pod obudowe gdzie jest rozrzad i silnik do wymiany :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wygląda tak, jak by na którymś z kół było bicie.Zdejmij pasek i sprawdź czy nie ma bicia na napinaczu lub alternatorze i przyjrzyj się dokładnie rowkom na kołach pasowych, może tak być że coś się dostało nie powołanego pod pasek. Sprawdź też sam pasek czy wszystkie rowki są całe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam ze z rana slychac piszczenie i jak odpale na zimnym ale po 20 sek cichnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze napinacz, może sprężyna jest słaba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napinacz sprawdzalem ale nie umiałem go praktycznie ruszyc dodam ze mam taki objaw juz od paru miesiecy i ze pasek chyba źle jest ustawiony bo na wiskozie powinien byc prawie przy koncu ( od strony silnika) a jest na koncu od strony chlodnicy. dziś zrobie zdjęcie bo cos mi sie wydaje ze napinacz jest za leko wkręcony do silnika albo napinacz jest felerny

 

---------- Post added at 07:02 ---------- Previous post was at 06:50 ----------

 

i czy może mi ktoś wytlumaczyc dlaczgo bicia nie ma jak swiatła podgrzewanie szyby itd... jest wyłączone a jak jest włączone to bicie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i czy może mi ktoś wytlumaczyc dlaczgo bicia nie ma jak swiatła podgrzewanie szyby itd... jest wyłączone a jak jest włączone to bicie jest

 

Dzieje się tak jak pasek jest luźny, a jak włączysz odbiorniki to alternator dostaje obciążenia. Jak będziesz obracał kierownicą w prawo lub lewo to pasek będzie się tak samo zachowywał jak byś światła włączył. Skoro nie możesz ruszyć napinacza, to wiesz już gdzie jest problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołącze sie do temat mam silnik 1.9 tdi awx i po wymianie paska na gates po przejechaniu jakis 15 tys. kilometrów zaczał piszczeć i nie jak niektórym przez pare seknund po rozruchu tylko piszczy bez przerwy caly czas raz głosniej, raz ciszej czy to wina slabego naciągu czy moze pasek wadliwy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to wina slabego naciągu czy moze pasek wadliwy?

U mnie piszczało na zimnym i dodatkowo przy skręcaniu kierownicą. Mechanik stwierdził pompę wspomagania, a ja wymieniłem rolkę - sprzęgło alternatora. Od tej pory cisza jak makiem zasiał. Na forum jest jak to wymienić i jak zdiagnozować, że to to nawala. linku nie podam, bo nie pamiętam pod jakim tematem to było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja wymienialem sprzegło alternatora razem paskiem bo mi padło i teraz jest piszczenie zamiast drgan ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Problem rozwiązany okazało sie ze ta sprężyna od napinacza była padnięta już wymienione i nie ma żadnego bicia . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności