Skocz do zawartości
kzarczyn

Jak szybko reaguje termostat?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wymieniłem termostat bo nie dogrzewał mi się silnik. Założyłem firmy WERNET, WAHLER padł mi po roku.

Przy jeździe po mieście jest idealnie 90 stopni. W trasie jak go deptam też jest 90 stopni. Jak w trasie trzeba przyhamować i chwilę się pociągnąć wolniej to temperatura mi spada. Jak ostatnio jeszcze włączyłem ogrzewanie to temperatura mi spadła do 70 stopni i powoli zaczęła rosnąć.

 

Czy to po prostu termostat tak powoli reaguje że silnik mi ostygnie zanim się zamknie duży obieg, czy szukać przyczyny dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że termostat jest dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak szybko reaguje termostat?

Sprawny termostat reaguje z kilkusekundową zwłoką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie nim metal się rozszerzy czy też skurczy to chwilkę musi potrwać:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w sumie nim metal się rozszerzy czy też skurczy to chwilkę musi potrwać

To nie metal. Poczytaj w necie jak działa termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawda:D

znalazłem że parafina jakaś specjalna ewentualnie jakiś inkszy specyfik parafinopodobny:D

A wypaliłem z tym metalem bo mi się kojarzyło że tak to działa, pralki przemysłowe remontuje i w tych starszych też jest termostat i zasada działania w sumie ta sama, zboczenie zawodowe:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W passkowym termostacie są akurat sprężyny bimetalowe a nie wosk, w każym razie nie zmienia to faktu, że u Krzysztofa nie działa to prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W passkowym termostacie są akurat sprężyny bimetalowe a nie wosk

Oj, czy aby na pewno? :)http://www.metal-incar.com.pl/pl_opis_termostatu.html

Nie od paska ale konstrukcyjnie identyczny.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż poszedłem sprawdzić, masz rację. Zmyliło mnie to że ma 2 sprężyny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Zrobiłem kolejne 400 km i temperatura trzyma się 90 stopni i w trasie i w mieście.

Może bąbelek powietrza się gdzieś został i dlatego tak się zachowywało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam własnego kotleta.

Czy termostat może się zablokować w pozycji zamkniętej (płyn krąży tylko w małym obiegu)?

W mieście mi się silnik do 95 stopni rozgrzewa, a jak pocieplało i wyruszyłem w trasę do do 100 stopni temperatura skoczyła, a wentylatory stoją. Podpiąłem wentylatory na drugi bieg na krótko i temperatury nie zbiło.

Dolny wąż chłodnicy miękki i zimny, górny miękki i ciepły.

Wychodzi na to że płyn krąży tylko w małym obiegu.

Jakiej firmy termostat kupić aby go co pół roku nie wymieniać? Jak na razie Wahler ani Wernet się nie sprawdzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak na razie Wahler

Trafiłeś widać na bubla, ja ma Wahlera i jak dla mnie to czasem zbyt szybko się otwiera.

Jak już będziesz montował następny to zrób metodę garnka, czyli zagotuj oda termostaty i zobaczysz czy ten stary faktycznie sie nie otwiera, prawidłowo powinien sie całkowicie otworzyć gdy woda w garnku zaczyna wrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wymieniłem na Wahlera i jest padaczka jak jeżdze po miescie długo z przesłona na chłodnicy to temperatura jest koło 80st.A mówili mi z doswiadczenia kumple ze lepiej jest kupic termostat oryginalny w serwisie za 103zł tyle kosztuje do mnie a jak poszłem na cene 38zł za wahlerai teraz mam.W najbliższym czasie pojade po oryginał.Paski lubia tylko te termostaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przesłona na chłodnicę to w Polonezach była. Przy sprawnym termostacie ma trzymać temperaturę i już. Z ciekawości zagotuję oba w garnku.

Tylko że po instalacji było OK.

Wahler wytrzymał rok.

Wernet pół roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja mam pytanie takiego typu. Wskazówka temperatury na desce rozdzielczej leży i nie podniesie się nawet o milimetr do góry, choćbym jeździł cały dzień. Ogrzewanie w kabinie działa, i to nawet w miarę szybko, a po parunastu kilometrach robi się niezły piekarnik. I teraz moje pytanie brzmi. Czy jest to wina termostatu, czy czujnika temperatury, który odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej. Nadmienię jeszcze że tylko raz wskazówka poszła w górę, jak utknąłem w korkach, gdy w Gdańsku znaleźli bombę w wykopie pod przyszłą pętlę tramwajową. Ale w korku to stałem chyba z 2 godziny. Jedynka, luz i tak cały czas.

Edytowane przez Piter1.9D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia faktycznej temperatury w zbiorniczku wyrównawczym, niezależnie od tego masz do przelutowania licznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to walniety czujnik, to czujnik ten znajdziesz wkrecony w chlodnice, na gorze, przy lampie od strony kierowcy. Przynajmniej tak jest w silniku 1.8 ABS. Podczas wymiany zgubisz ze 2 litry cieczy chlodzacej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezeli to walniety czujnik, to czujnik ten znajdziesz wkrecony w chlodnice, na gorze, przy lampie od strony kierowcy. Przynajmniej tak jest w silniku 1.8 ABS. Podczas wymiany zgubisz ze 2 litry cieczy chlodzacej

Ten czujnik o którym piszesz odpowiada za włączenie wentylatora, ten który odpowiada za wskazania na desce jest na króćcu przykręconym do głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij od sprawdzenia faktycznej temperatury w zbiorniczku wyrównawczym, niezależnie od tego masz do przelutowania licznik.

 

Ok, a po czym wnosisz że jest licznik do przelutowania? Z tego co czytałem, to nie działał by również wskaźnik paliwa, a działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co do termostatu to ja też dwa miesiące temu wymieniałem na Wahlera i dopóki nie było mrozów to był wszystko w porządku, jak przyszły mrozy to temperatura zaczęła wariować tzn. raz sie przegrzewał tak mocno, że aż mi sie w liczniku alarm włączał i to w czasie jazdy w trasie a raz to nawet nie mógł złapać 70 stopni jeżdżąc po mieście. Przyczyną był stary płyn chłodzący i jakiś tam wcześniejsz dolewki wody do układu chłodzenia no i jak przyszły mrozy to prawdopodobnie tworzył się jakiś korek lodowy, po wymianie całego płynu chłodzącego nie mam żadnych problemów, silnik się dogrzewa dość szybko do temp około 87 do 93 stopni i cały czas sie utrzymuje stała temperatura, żadnych większych wahań.

Witam. A ja mam pytanie takiego typu. Wskazówka temperatury na desce rozdzielczej leży i nie podniesie się nawet o milimetr do góry, choćbym jeździł cały dzień.
Też walczyłem ze wskazaniami lemp. na liczniku, lutowałem go kupiłem nawet zastępczy stabilizator napięcia i nic to nie pomagało. Okazało się, że walnięty jest czujnik ten w tym plastiku co jest przykręcany do głowicy. Czujnik jakieś 18zł (Topran) wiem ze rózne są opinie o tej firmie ale temp wskazuje dobrze. Wymiana 10 minut razem z wypiciem browarka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności