Skocz do zawartości
SeWeR

AIRBAG - kombinacje

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam passat b4 tdi 1994r.

W aucie tym są dwie poduszki.

Problem jest z poduszką kierowcy, mianowicie VAG twierdzi ze rezystancja na tej poduszce jest za duża.:

00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95) 32-10 - Resistance too High - Intermittent

 

Rozkreciłem kierownice no i poduszka jest calutka ale nie podłączona była do niej wtyczka :)

Podłaczyłem wtyczke wykasowałem błąd i .. bez zmian.. błąd powracał.

 

Odrkęciłem cała kierownice no i okazało się że taśma jest zerwana, więc kupiłem kolejną taśme, która wydaje sie dobra (napewno nie jest zerwana bo jak sie nią kreci to w pewnym momencie stawia opór).

Poskładałem wszystko z kolejną taśmą i bez zmian. Myśle co jest? Podpiąlem opornik 3 Ohm zamiast poduszki a VAG dalej za duży opór.

 

Odpiąłem wtyczkę idąca od sterownika airbag do taśmy przy kierownicy i tam założyłem opornik 3 Ohm a VAG dalej że rezystancja za duża.

Więc do tej samej wtyczki zamiast opornika założyłem zwykły kabelek (zwarłem to bez opornika) i wtedy okazało się, że dla sterwnika poduszek wszytko jest OK - po wykasowaniu błędy kolejny sie nie pojawił!!

 

Domyślam się że jakiś głąb założył opornik między sterownikiem poduszek a taśmą na kierownicy i w tym miejscu potrzebuję pomocy, gdzie jest ten sterownik poduszek i czy ma ktoś jakiś schemat do tego, albo jak zlokalizować gdzie idzie ten kabelek od kierownicy do sterownika (żebym mógł go wizualnie i miernikiem sprawdzić).

 

Chyba że to źle rozumuję to prosze o inne wskazówki.

Edytowane przez SeWeR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik od airbagów jest na tunelu środkowym, siedzi pod kieszenią tą pod sterowaniem nawiewów. Na ogól kable od airbagu są żółte lub czerwone, tak przynajmniej widziałem w b4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio zaczęła się pojawiać kontrolka airbagów B3, zazwyczaj po "trzęsieniu" na wybojach. Po zgaszeniu z kluczyka i odpaleniu na nowo kontrolka gaśnie, czasem też się pojawia na nowo. Gdzie mam szukać czujników na podłużnicach, kabli i ewentualnie sterownika od poduszek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik/sensor jest na tunelu środkowym, pod nagrzewnicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli co, mam zdejmować cały tunel, czy wystarczy jak odkręcę schowek pod airbagiem pasażera i dam radę "dotknąć wiązki" może się wypina na wybojach. A gdzie są sensory uderzenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A gdzie są sensory uderzenia?

Sterownik to sensor uderzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ee, to jak on działa? :P chodzi o przeciążenie tak, a nie o punkt zgniotu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi o przeciążenie tak

Dokładnie tak, żadnych innych sensorów nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie wiesz czy muszę wszystko wybebeszyć, czy dam radę dostać się jakoś mniej inwazyjnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako, że raz się pojawia a raz nie, to doszedłem do wniosku że problem pojawił się jak zamontowałem spryskiwacze reflektorów. Trochę zrobiłem chałturę bo wpiąłem uziemienie do klemy minusowej ale tak, że klema jest luźno na biegunie akumulatora i czasem jest tak, że nie ma ładowania i nie odpala. Znaczy wystarczy że podniosę maskę i docisnę klemę i jest ok. No i myślę że tu jest problem, czasem gubi auto w ogóle masę i wyskakuje błąd poduchy. Po prostu mam śrubkę tą główną od klemy nie dokręconą a nie mam chwilowo narzędzi w aucie... chyba muszę jutro to dokręcić i zdam relację ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...

klema jest luźno na biegunie akumulatora i czasem jest tak, że nie ma ładowania i nie odpala

...

Jeździsz z luźną klemą na aku...?:zeco A wiesz, że jak Ci wypali słupek na aku to nie wystarczy już wtedy dokręcenie klemy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtedy oddam na gwarancji :D Nie no luz, muszę śrubkę ogarnąć do klemy, nie wiecie jakiej jest średnicy taka śrubka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

średnica 8,5 na 13 klucz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko to nie jest ta "duża" co zaciska klemę na tym "słupku" od akku, tylko taka co do klemy się kable przykręca na oczkowej końcówce. Taką miałeś na myśli?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ta to 6 na 10klucz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem śrubkę, zamontowałem wszystko tak jak ma być no i niestety wracając z trasy, 2 km od domu zapaliła mi się lampka airbagów. Znaczy się to nie to i chyba będę musiał wybebeszyć wnętrzności. Tylko się zastanawiam co jest nie tak, czy coś nie styka czy po prostu sterownik jest zepsuty - raz działa raz nie.

 

Czy jak VAGiem zrobię skan poduszek to mi coś to da, czy może mi wystrzelą? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jak VAGiem zrobię skan poduszek to mi coś to da, czy może mi wystrzelą?

 

W B3 nie wystrzelą ;) Były trefne sterowniki airbagów co mogły przy skanie odpalić ale nie były montowane w B3. Ale pamietaj, w zaawansowanych opcjach vag-coma można odpalić na życzenie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie kuś :D znaczy jak dam auto scana, to tam jest takie pole do zaznaczenia "include airbags" to jak zaznaczę to nie odpalą? :D the.wolf kiedyś nie chciał mi skanować poduszek w obawie przed wystrzałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to tam jest takie pole do zaznaczenia "include airbags" to jak zaznaczę to nie odpalą?

 

Nie, to jest tylko ostrzeżenie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem, żeby skanował łącznie z modułem airbagów ;) jestem już po vagowaniu, wyskakuje mi błąd:

 

00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)

32-10 - Resistance too High - Intermittent

 

czyli co, sterownik, może taśma w poduszce pasażera, czy może jakiś "zapłon" co strzela poduszkę?

 

Zauważyłem taką prawidłowość, że lampka poduchy wyskakuje jak w aucie jest mega gorąco, jak jeżdżę wieczorem to nie wyskakuje.

 

---------- Post added at 18:58 ---------- Previous post was at 18:49 ----------

 

jestem leniwy, jako że pierwsza opcja odpada, to trzeba zbadać drugą:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=398720#post398720

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności