Skocz do zawartości
cooler

Wysuwające się cewki w 1.8T AWT...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do posiadaczy 1.8T AWT: czy zdaża się wam że stwierdzacie wysuwające się cewki z gniazda świecy? Mi notorycznie (co kilka tysięcy) wysuwa się ostatnia (najbliżej kierowcy) cewka, reszta OK... Ponieważ cewka jest szczelnie wpasowana w gniazdo wpadłem na pomysł że może są jakieś przedmuchy od świecy i wytworzone ciśnienie wysuwa cewkę? Czy to w ogóle jest możliwe (przedmuch na świecy)? zaznaczę że w środku gniazdo wygląda na czyste, żadnego oleju czy coś...

Tak na boku pytanie: jaki klucz potrzebny jest a by wykręcić i wyjąć świecę (mam klucz pasujący do Mercedesa i nie pasuje do Paska: jest za duża średnica - nie wchodzi na świecę)

Gnębi mnie ciągle głośna praca mego 1.8T, Marek patrzył od strony kompa wszystko OK, ale ja to ciągle słyszę - praca jak diesla lub jakby źle ustawiony zapłon... Sam nie wiem. Dla pewności zamierzam sprawdzić/wymienić świece (zostało jeszcze 10kkm do wymiany ale niech tam, przeżyje jakoś te 200 PLN), oraz jeszcze raz dokładnie przejrzeć wydech... Poduszki już wymieniłem obie, czy jest jeszcze coś do wymiany w zawieszeniu silnika/skrzyni? Czy powodem buczenia podczas przyśpieszania może być sprzęgło?

Trochę dużo zmiennych, ale może kiedyś dojdę co to i się podzielę - wiem że niektórzy (Marek) też narzeka na głośność swego 1.8T. A było kiedyś tak pięknie - cisza aż miło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie spotkałem się z problemem wysuwania się cewki przyznaję, że to trochę dziwne zjawisko. Sam nie wiem, może przewody wysokiego napięcia "ciągną" cewkę i po jakimś czasie się wysuwa z gniazda. Nieszczelność przy świecy przy czystym gnieździe raczej chyba nie wchodzi w rachubę.

Co do hałasu to ostatnio miałem dokuczliwy rezonans, który pojawiał się przy ok 1800obr. i okazało się, że to pokrywa wnęki gdzie zamontowany jest akumulator. Poprawiłem i na razie wszystko ok. Może sprawdź jeszcze wydech, tam bardzo często coś hałasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie się zdarzyło ze cewka trzeciego cylindra poszła sobie-najnormalniej się rozsypała podczas wyjmowania na 3 części.

Nie zaglądam pod pokrywę i nie wynajduję problemów i śpi mi się całkiem dobrze.

Co do hałasu no jest pomruk ale żeby był brzydki :niepewny:

 

Nie bierz w głowę-będzie dobrze. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie było podobnie, z trzecią i perwszą - poprostu się wysuwały. w styczniu wymieniłem świece i cefki - po problemie. Narazie.

co do głośnego dźwięku - może łańcuszek rozrządu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adek

Serwus

W moim aucie 1.8 ADR miałem czas jakiś temu podobny problemos..., winowajcą okazał sie hydruliczny napinacz rozrządu i łańcuch. Cena ok. 1.800... Przykro mi...

Po wymianie jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cena ok. 1.800...

 

A w jakiej to walucie :zalamany: bo ja zapłaciłem 230 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie w jakiej....? w UK wymiana łańcuszka łącznie z napinaczem około 120funciaków :przestraszony: taniej niż w Polsce? :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orginalny Napinacz kupiłem za 1640zł (ASO) AWT, w de kosztuje po przeliczeniu jakieś 1300 Po wymianie wielkiej słyszalnej różnicy nie odczułem, jedynie czasem na zimnym potrafi chwilę się odezwać koleżanka szklanka ale to na razie ją olałem bo nie będę się z nią seksił więc musi poczekać aż mi się zachce.

 

Jednak co do problemu głośności nie jest to jedyny element na który należy zwrócić uwagę. Problemem głośności może być źle włożona lub nie włożona któraś usczelka pomiędzy komorą silnikową (jest ich sporo) ale jeśli przy jakiejś naprawie nie włoży się którejś poprawnie to efekt głośności może być odczuwalny. Co do świec to co 50-60 PFR6Q i dobry olej i śmiga jak strzała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yoman3

co do wysówajacych cewk to mialem to samo... brod ktory znajdowal sie miedzy swiecy podkladka a glowica powodowal wydostawanie sie gazow (swiece byla mocno dokrecona a cewka i tak sie wysowala) po jakism czasie spytalem sie znajomka i powiedzial zebym wykrecil swiece i dobrze wyczyscil miejsce przykrecenie swiecy..... pomoglo :D pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
właśnie w jakiej....? w UK wymiana łańcuszka łącznie z napinaczem około 120funciaków :przestraszony: taniej niż w Polsce? :przestraszony:

 

W serwisach VW i AUDI chca ponad 300 funtow, nie mamy na mysli ani lancuszka rozrzadu (jako elementu napedzajacego walki z walu silnika) ani paska rozrzadu. Lancuszek w temacie jest odpowiedzialny za polaczenie 2 walkow rozrzadu. Przy problemach z tymze lacuszkiem i napinaczem komputer wywala blad:

 

16395 -  Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
       P0011 - 35-10 -  - - Intermittent

 

A co do cewek to ostatnio musialem wymienic jedna i nie byla zbyt chetna do wyjscia. Ktos pisal o przewodach wysokiego napiecia, w silnikach 1.8 nie ma takowych, cewke zaklada sie wprost na swiece.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do wysówajacych cewk to mialem to samo... brod ktory znajdowal sie miedzy swiecy podkladka a glowica powodowal wydostawanie sie gazow (swiece byla mocno dokrecona a cewka i tak sie wysowala) po jakism czasie spytalem sie znajomka i powiedzial zebym wykrecil swiece i dobrze wyczyscil miejsce przykrecenie swiecy..... pomoglo :D pozdro

 

Dokładnie tak zrobiłem, podłubałem sobie porządnie w gnieździe wszystkich (dla porządku) świec podczas wymiany przy przebiegu 180 tyś. i po założeniu świec na czyste już gniazda problem wysuwających się cewek znikł :)

Polecam i dziękuje za rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mic

Witam,

 

Panowie, ma problem z passatem 1.8T AWT. Dziś jadąc do pracy przy ruszaniu zaświeciła się kontrolka od pracy silnika (popularna i nielubiana ryba). Silnik zaczął nierówno pracować. Czy może to być uszkodzona cewka?? Dodatkowo na biegu jałowym coś stuka, ale może to od nierównej pracy bo gdy dodam gazu przestaje. Samochód szarpie.

 

Prośba o pomoc w poszukaniu dobrego warsztatu na terenie krakowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może to być uszkodzona cewka??

Na 99% tak ale podpięcie do PC rozwieje wątpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku ADR napinacz reguluje fazy rozrzadu a steruje nim komputer. Jest bardziej skomplikowany niz 1.8T i przez to drozszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mic

Ok,

rzeczywiście okazało się, iż jest to cewka 2-go cylindra. (2 misfire). Podróbka w sklepie ok 80 zł. Oryginał w serwisie VW 118 PLN. Wymiana w 3 min.

Chodzi OK, choć nie obędzie się bez ponownego podłączenia komputera i wykasowania błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W silniku ADR napinacz reguluje fazy rozrzadu a steruje nim komputer. Jest bardziej skomplikowany niz 1.8T i przez to drozszy.

 

i tu kolega nie doczytał ..... w silnikach 1.8t AWT też są zmienne fazy rozrządu :cool: i też jest taki drogi nawet niektóre numery nadwozi miały te same

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Jestem tu po raz pierwszy i nie wiem czy dobrze trafiłam z tematem.

Otóż, jestem właścicielem passacika 1,8T z gazem sekwencyjnym, 150 KM ,typ silnika AWT .Rok produkcji 2001.

W piątek podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ( ta nie lubiana) od silnika.Samochód stracił moc, szarpał, a na zewnątrz słychać było stuki w silniku.Wzrosło mi zużycie paliwa, komputer pokazywał przy ruszaniu ponad 70 litrów, a na wolnych obrotach 4-5 litrów

Odwiedzilam mechanika, ktory stwierdził ,awarię cewki. Cewka była stopiona, że nie można było jej wydostać.

Po zamontowaniu nowej cewki mechanik stwierdził, że został uszkodzony komputer o symbolu 4BO906018DC, Benzin ME 7,5 do silnika AWT.

I teraz prośba drodzy panowie. Możecie mi pomoc, bo nigdzie nie mogę dostać tego komputera. Gdzie mam szukać?

A może to wcale nie jest komputer tylko zupełnie coś innego?

Dziękuję i oczekuję odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tak od razu stwierdził? Bez diagnostyki VAG-iem uszkodzenie głównej jednostki sterującej silnika?

A może podłączył się jakimś lipnym interfejsem z Alledrogo i głupoty mu pokazał a nie daj Boże sam go uszkodził (były takie przypadki).

Oczywiście nic nie insynuuję ale, różnie bywa.

Porada?

Spróbuj zrobić test samodiagnozy climatronikiem jakie błędy pokaże.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Porada?

Spróbuj zrobić test samodiagnozy climatronikiem jakie błędy pokaże.

 

Pozdrawiam

Klimatronikiem co najwyżej można zdiagnozować układ klimatyzacji,chyba ze ja sie mylę.Musiał coś podłączać jeżeli mu pokazało uszkodzenie układu,chociaz mógl to byc tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności