Skocz do zawartości
piwo

klima "regularnie" wyrzuca 1/3 odczynnika przez zawór bezpieczeństwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jakieś 5-6 tyg temu nabijałem klimę bo nie chłodziła zbyt wydajnie i okazało się, że nie ma 1/3 odczynnika ... ale ok, klima napełniona działała i chłodziła. Po tygodniu od napełniania na panelu zaczęło wszystko mrugać przy uruchamianiu, więc zrobiłem diagnostykę i wyszedł błąd 4F7 - czyli usterka silnika/siłownika (ozn.-V68) klapy regulacji temperatury. Wykasowałem błędy, ale po ok 2 tyg pojawiły się znowu. Więc je znowu wykasowałem.

 

W międzyczasie auto poszło do naprawy (nie związanej z klimą) ale tam goś powiedział mi, że mam przewody metalowe do klimy (te przy prawym przednim kole) dość mocno zagięte (traci około 1/2 prześwitu) i dodatkowo widać ślady po spawaniu (:-o) . Po zakończeniu naprawy okazało się, ze auto po odpaleniu zasyczało mocno i przestało chłodzić. Po podłączeniu do maszynki do klimy okazało się, że znowu zostało 380 g odczynnika (a z tego co wiem wchodzi 600) ale klima jest szczelna.

 

Zabieram się do wymiany tych metalowych pogiętych i spawanych przewodów (czy one do B5 są różne np do różnych silników? ), powiedziano mi też o wymianie chemicznego filtra osuszacza ... (o ile czegoś nie pokręciłem).

Czy myślicie, ze te przewody mogą być powodem dziwnego zachowania się klimy? Czy może być to coś innego ? Co jeszcze powinienem wymienić przy tej okazji ?

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytajac co napisałeś, to ubywa ci nie 1/3 a połowa prawie. Więc raczej nie wyrzuca czynnika, tylko po prostu spierd....ala jakaś dziurą. Masz nieszczelny układ. Na poczatek wymień te spawane węże i niech ci szczelność sprawdzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek, z 600 zostaje niecałe 400, to gubi ok 1/3 - trochę więcej

 

Poza tym nie dzieje się to przez tydzień, ale jednym strzałem nagle

 

szczelność zbadana - przy obu napełnianiach i jest szczelna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do B5 wchodzi prawie 700 :D A skoro uważasz, że ukłąd jest szczelny, to wychodzi na to, że ucieka w trakcie pracy sprężarki - albo króćcami ładowania albo zawór bezpieczeństwa przepuszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi przy napełnianiu wyszło, ze wchodzi 600, ale mogę się mylić. Z resztą nie to jest przedmiotem problemu, tylko - czy zagięte i spawane przewody mogą być przyczyną pozbywania się odczynnika przez zawór bezpieczeństwa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mają zmniejszony prześwit, to mogą, bo szybciej wzrasta ciśnienie i zawór wtedy wyrzuca. Ewentualnie zawór nie ma swoich parametrów i po prostu może popuszczać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczelność zbadana - przy obu napełnianiach i jest szczelna

 

Jeśli myślisz że maszyną zbada Ci szczelność to jesteś w błędzie :). To bzdura na kiju. Żeby zbadać układ musi zalać go specjalnym płynem pod ciśnieniem który wyrzuci go z nieszczelności bądź czujnikiem szczelności jadąc po każdej widocznej rurce (mniej precyzyjne jeśli nieszczelność jest w miejscu do którego ciężko włożyć czujnik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a widzisz, to nie wiedziałem, ze to badanie szczelnosci to kicha. No, ale skoro wywala przez zawór bezpieczeństwa i było to zaobserwowane w warsztacie, to raczej wiemy, ze "zrzut" jest jednorazowy większy, a nie ciągły ale mniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego to nie możesz być pewien kolego. Najpierw wymień te węże i niech ci napełnią układ specjalnym środkiem, ktory w razie nieszczelności widać. Bo jak to wcześniej ktoś wspomniał - te maszyny do napełniania klimy co niby na początku sprawdzają szczelność układu - to o kant Hu....a rozbić :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to metalowe przewody wymienię niebawem ... może nast tydzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

POwiedzcie mi jeszcze, czy te przewody różnią się np w zależności od typu silnika ... ? Czy są uniwersalne? Pytam po prostu czego mam szukać ... bo pewnie będę szukał używek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności