Skocz do zawartości
Gość dizzy

Proszę o pomoc: PROBLEM z motorkiem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dizzy

Problem raz występuje a raz nie, a objawia się następująco:

 

-silnik ma problem z zastartowaniem. Trzeba czasami pokręcić kilka razy po 10 sek.

-nierówna praca na wolnych obrotach, a czasami nawet potrafi zgasnąć. (zauważyłem,że jak zaczyna nierówno pracować, to komputer zwiększa mu dawkę paliw od 0,9 l/h do nawet ponad 3 l/h i wtedy gaśnie jak podniosę mu obroty np do 1000 to chodzi równo).

- brak jest jakichkolwiek kodów błędów z silnika oraz jakichkolwiek innych.

-przez ostatni tydzień nie zdarzyło mi się nic takiego,palił od strzału. Przejechałem z 500 km i wszystko OK, a przed wczoraj było dosyć zimno -8,5C, był problem z zastartowaniem (aku.nowy) przejechałem około kilometra i zaczął nierówno chodzić. Zagasł. Po może 10 próbach odpali. Zjechałem do garażu. Podłączyłem pod kompa, nic nie pokazał.

 

Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Z tego co pamiętam to któryś z kolegów przeprawiał się juz przez taki temat i chodziło o podciśnienową pompę paliwa, która zlokalizowana jest przy silniku (przykręcona do silnika) a znajduje się pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by sprawdzic bloki 004, 013, 023 co się tam dzieje-może to byc uszkodzony czujnik G28 albo G40. Też mam problem z nierówną pracą i mechanicy podejrzewają te czujniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dizzy

wrzucam wszystkie LOGI jakie porobiłem temu autku.

 

Dzisiaj odpalił nie tak ciężko po może 5 sekundach kręcenia i pomachaniu pedałem gazu.

Na wolnych obrotach pracował elegancko z 25 minut. Potem mu trochę pogazowałem, żeby zagrzać motor do zrobienia LOGÓW. A potem już jak był gorący to plewił na wolnych i telepotało nim jak starym wartburgiem. Jak się dodaje obrotów do np 1000 to chodzi równo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te logi to się robi pod obciążeniem a nie na postoju i gaz...

3 lub 4 bieg od ok 1500 do ok 3500-4000obr gaz w podłogę.

 

Od razu mówię że nie jestem żadnym znawcą, jedynie mam problemy ze swoim autem i dzięki temu zdążyłem się co nieco nauczyc i wiem na co zwrócic uwagę. Mogę co najwyżej porównac trochę z moim autem bo mamy takie same silniki.

Od razu co mi się rzuciło w oczy w tych logach to blok 023 i bardzo rozjechane wartości czasu wysterowania poszczególnych pompowtryskiwaczy-takie różnice są wg mnie niedobre. Ja mam problem bo mam wysokie już na jałowym biegu ok.40-50 a na obrotach przekraczają max. ale na wszystkich cylindrach są mniej więcej równe(różnice pomiędziy poszczególnymi cyl. nie przekraczają ok 10-15, a u ciebie ok 70). Również blok 004 mi nie pasuje.

Kiedy zmieniałeś rozrząd? Może należałoby sprawdzic jego ustawienie.

Ja w swoim jeszcze nie odnalazłem przyczyny drgań. A może ich byc wiele: pompa tandemowa, G40, G28, pompowtryskiwacze, rozrząd, powietrze w paliwie, komputer silnika...

Sprawdzam to wszystko po kolei.

Tak jak mówię, najbardziej ten blok 023 mi nie pasuje, tam bym szukał przyczyny, dlaczego ta amplituda jest tak duża.

Może ktoś bardziej kumaty podejmie temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności