Skocz do zawartości
treborek0604

Fotorelacja - Wymiana szczęk tył b3.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jako że na forum (w ukryciu ;)) jestem już od ponad roku i wiele problemów dzięki Wam i szukajce rozwiązałem sam, więc i ja chciałbym się podzielić doświadczeniami. Mam nadzieję że komuś się to przyda. Wymianę przeprowadzałem w/g opisu z książki "Sam naprawiam".

 

No to do rzeczy. Zaczynamy oczywiście od podniesienia tyłu samochodu, odkręcenia kół i zdjęcia bębnów. Do tej ostatniej operacji przyda się link http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2035.

 

Po zdjęciu bębna ukazuje nam się widok:

Image.aspx?id=310648313Image.aspx?id=310648313Image.aspx?id=310648313attachment.php?attachmentid=31807&d=1276375295

Najpierw kombinerkami przesuwamy klin samoregulatora do samej góry (1 na zdj.) co spowoduje ściśnięcie szczęk i tłoczka. Następnie tłoczek obwiązujemy drutem (2) aby się nie rozsunął. Następnie zdejmujemy miseczki i sprężynki (3) trzymające szczęki.

 

 

Kolejnym krokiem jest wyjęcie szczęki z dolnego mocowania:

attachment.php?attachmentid=31808&d=1276375352

Chwytamy szczękę kombinerkami i mocno przesuwamy w lewo (1) i do siebie (2). Druga szczękę uwalniamy już ręką.

 

 

Następnie zdejmujemy sprężynki:

attachment.php?attachmentid=31817&d=1276376077

dolną (1), samoregulatora (2), oraz hamulca ręcznego (3) i wyjmujemy szczęki.

 

 

Tak wyglądają szczęki z przodu.

attachment.php?attachmentid=31812&d=1276375462

Aby wyjąć sprężynę wbijamy wkrętak między jej zwoje, rozciągamy i wyjmujemy. Łatwiej to z robić z zaznaczonej strony sprężyny gdyż drugi koniec jest bardziej zagięty i potrzeba więcej siły do jej rozciągnięcia.

 

 

Przewracamy szczęki tył na przód i wyjmujemy drugą mniejszą sprężynę:

attachment.php?attachmentid=31813&d=1276375507

Do niej potrzeba już mniej siły więc wystarczą kombinerki.

 

Rozpierak, klin samoregulatora i całą piastę czy jak się to nazywa czyścimy szczotką drucianą. Następnie rozpakowujemy nowy komplet sprężynek i ... :wsciekly:cenzura:wstyd: bo nie sprawdziliśmy że leżący na półce w garażu komplet nie pasuje do naszego paska :doh... Bierzemy szczotę drucianą i czyścimy sprężynki.

 

Do nowych sprawdzonych pod kątem pasowania do naszego paska szczęk ;) zakładamy sprężynki, najpierw tą mniejszą:

attachment.php?attachmentid=31816&d=1276375702

Zwracamy uwagę aby klin był zamocowany jak na zdjęciu.

 

 

Odwracamy szczęki i montujemy grubszą sprężynkę:

attachment.php?attachmentid=31818&d=1276376106

 

 

Teraz możemy założyć szczęki. Aby weszły nam na cylinderek należy je ścisnąć do siebie u dołu (1). Zakładamy też linkę od ręcznego (2):

attachment.php?attachmentid=31819&d=1276376131

 

 

Zakładamy dolną sprężynę na szczęki (1) a następnie zakładamy szczękę na jej dolne mocowanie (2,3):

attachment.php?attachmentid=31820&d=1276376156

 

 

 

Następnie:

attachment.php?attachmentid=31821&d=1276376184

zakładamy sprężynkę na klin samoregulatora (1), klin podnosimy max do góry (2), szczęki się zejdą i nie będą zawadzać podczas zakładania bębna. Zakładamy sprężynki trzymające szczęki (3). Na koniec obcinamy drut trzymający tłoczki cylinderka, zakładamy i przykręcamy bęben i koła. Wsiadamy, jedziemy i :drive:wracamy odpowietrzyć hamulce. Mimo zabezpieczenia cylinderka przed rozjechaniem tłoczków, jakims cudem się zapowietrzyły. Ale po odpowietrzeniu :super:.

 

Jakby komuś jednak bęben nie wszedł można jeszcze się poratować poluzowaniem linki ręcznego pod popielniczką w tunelu, tylko potem należy pamiętać o wyregulowaniu ręcznego (tak aby na 4 ząbku koła miały opór).

Komplet szczęk Jurid 85PLN w Olsztynie w Partsclub'ie na Polnej,

No i NOWE sprężynki ;)

 

Dziękuje za uwagę, pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość gdyż to mój pierwszy post.

Image.aspx?id=310648313

01.jpg

2.jpg

6.jpg

7.jpg

10.jpg

3.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Edytowane przez treborek0604

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego od dawna szukałem takiego wytłumaczenia odnosnie bębnów w naszych autkach. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odrazu bylo trzeba wymienic łozyska na kole.to koszt rzedu15-20 zl od strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

dzieki kolego od dawna szukałem takiego wytłumaczenia odnosnie bębnów w naszych autkach. Pozdrawiam
Cieszę się, że się przydałem ;)

 

odrazu bylo trzeba wymienic łozyska na kole.to koszt rzedu15-20 zl od strony
Łożyska wymieniałem razem z bębnami we wrześniu. Dużo nie latam więc myślę że jeszcze wytrzymają. Aczkolwiek SKF'ów nie założyłem ;)

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na fotkach mały błąd jest :P widzę że łożysko zostało na czopie. Normalnie przy zdjęciu powinno zostać zgarnięte przez simmering znajdujący się w bębnie.. no i zostać w bębnie. Jak nie ma tego simmeringu, to łożysko za długo nie pożyje, bo dostaje się do niego pył z hamulców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności