Skocz do zawartości
szafarek

Wentylator klimy - działa ale jakoś nie tak ....

Rekomendowane odpowiedzi

.... jak powinien. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Otóż.. odpalam auto (temp. wystarczy że jest pow 50 st. C) , klima jak zawsze na AUTO i pyk.. po 10-15 sek wentylator klimy załacza sie na drugi bieg i chodzi cały czas do momenty zgaszenia auta. Jeżeli włacze ECON (czyli klima wyłaczona, lub ustawie off) tak po 10-15 sek wentylator z drugiego biegu sie wyłacza. Nie pamiętam aby takie zachowanie było zeszłego lata .

Powiedzcie proszę, czy tak ma być czy jestem przewraźliwiony ????

Dodam, tylko że jesli klima nie właczona wentylator sie nie włacza na drugi bieg. W zasadzie nawet na trasie ,jadac 80-100 km/h wentylator od klimy zasuwa na drugim biegu.

Bede wdzięczny za wszelkie sugestie. Teraz ide do garazu podłacze VAGa i zczytam kody. Test klimy z panela pokazuje tylko standartowy (u mnie0 bład 4FA:-)))), ale to napewno nie ma nic z tym wspólnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to normalne że jeden wentylator się wyłącza:)po prostu jest od klimatyzacji a drugi od układu chłodzenia.a tak zapytam jak w trasie zobaczyłeś jadąc 80-90 że chodzi Ci wentylator od klimy??:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no własnie się nie wyłacza. Naparza cały czas jak działa klima.

A jak sprawdziłem .... czuję go że chodzi i mam lekkie wibracje od niego.

Aaa, jeszcze jedno. Klima off - chwilowe spalanie 0,5 l/h, klima na full chwilówka nawet potrafi być 1,4 l/h.

 

 

Błędów VAG nie pokazał

Edytowane przez szafarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale chłopie o co Ci chodzi jak masz wszystko dobrze.

Jak klima jest na ECON czy też OFF to wentylator klimatyzacji się w ogóle nie kręci.

Jak włączysz klime na LO i na polu jest bardzo gorąco to włącza się 2 bieg, jak dasz wyższą temp klimatyzacji bądź mniejszy nadmuch to będzie chodził na 1 biegu czyli wolniej - bądź też na 2 biegu - wszystko zależy od temp otoczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ....chłopie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.... jak powinien. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Otóż.. odpalam auto (temp. wystarczy że jest pow 50 st. C) , klima jak zawsze na AUTO i pyk.. po 10-15 sek wentylator klimy załacza sie na drugi bieg i chodzi cały czas do momenty zgaszenia auta. Jeżeli włacze ECON (czyli klima wyłaczona, lub ustawie off) tak po 10-15 sek wentylator z drugiego biegu sie wyłacza. Nie pamiętam aby takie zachowanie było zeszłego lata .

Powiedzcie proszę, czy tak ma być czy jestem przewraźliwiony ????

Dodam, tylko że jesli klima nie właczona wentylator sie nie włacza na drugi bieg. W zasadzie nawet na trasie ,jadac 80-100 km/h wentylator od klimy zasuwa na drugim biegu.

Bede wdzięczny za wszelkie sugestie. Teraz ide do garazu podłacze VAGa i zczytam kody. Test klimy z panela pokazuje tylko standartowy (u mnie0 bład 4FA:-)))), ale to napewno nie ma nic z tym wspólnego.

 

Powyżej ile stopni??Cholernie ciepło tam masz :lol Nie przejmuj się wentylatorem-u mnie jest tak samo,normalne że włącza się na 2 bieg przy takich upałach jakie teraz mamy.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do szafarek:

a kiedy serwisowałeś klimatyzację??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed sezonem, jakoś na końcu kwietnia.

 

---------- Post added at 00:35 ---------- Previous post was at 00:33 ----------

 

Powyżej ile stopni??Cholernie ciepło tam masz :lol Nie przejmuj się wentylatorem-u mnie jest tak samo,normalne że włącza się na 2 bieg przy takich upałach jakie teraz mamy.Pzdr.

 

50 stopni nagrzania silnika, a nie temp. na dworze lub wewnątrz auta.

Umówiłem sie dodatkowo na spr. klimy, po zgaszeniu auta coś syczy, tak jakby "upuszczała" ciśnienie z ukladu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Syczenie po wyłączeniu silnika jest normalne wyrównuje się ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Umówiłem sie dodatkowo na spr. klimy, po zgaszeniu auta coś syczy, tak jakby "upuszczała" ciśnienie z ukladu.

 

To jest normalny objaw. Tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, ja miałem takie same objawy jak Ty, chodził cały cały czas na drugim biegu, zmieniłem czujnik, a właściwie nazywa się to termowłącznik wentylatora klimatyzacji, znajduje się z prawej strony chłodnicy, na samym dole w wężu, stojąc przodem do auta

ma niebieski kolor, w IC kosztował 16zł zamiennik bo nic innego nie mieli

jak ręką odjął

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie od ilu stopni na zewnątrz powinien działać wiatrak od klimy? Jest jakaś reguła? Bo zauważyłem że wiatrak od klimy się nie kręci nawet w gorące dni chodź klima chłodzi oczywiście słabo. Po wyłączeniu auta słychać syczenie. Czy teraz przy 15 stopniach można sprawdzić wiatrak? Jeżeli tak to co mam ustawić w climatroniku i czy muszę rozgrzać silnik do 90 stopni czy może być zimny? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam pytanie od ilu stopni na zewnątrz powinien działać wiatrak od klimy? Jest jakaś reguła? Bo zauważyłem że wiatrak od klimy się nie kręci nawet w gorące dni chodź klima chłodzi oczywiście słabo.

 

 

Elektryczny wiatrak chłodnicy klimatyzacji

powinien się włączać od razu - wraz z włączeniem klimatyzacji.

 

Zależnie od temperatury na zewnątrz wiatrak może chodzić

na I biegu lub podczas upałów/korków na II biegu .

 

 

Napraw to jak najszybciej bo jazda z klimą przy niesprawnym

wiatraku może w efekcie uszkodzić sprężarkę!!

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego szafarek trszke tu na modziłeś że już nie moge się połapać .

- po pierwsze : wentylator klimy załącza się sam pod warunkiem włączeniu na panelu klimatronika na AUTO i załączenia samochodu . Wówczas sprążarka napędzana od paska silnika spręża czynnik w instalacji jednocześnie tłocząc go oddaje swą chłodna temperaturę do kabiny . Chłodnica na której jest zabudowany wiatrak sterowany elektrycznie ( nie mylić z wiatrakiem wisko) ma na celu z chłodzenie owego czynnika po rozprężeniu.

podrugie : wiatrak o którym mowa ma dwa biegi i bieg pierwszy w zupełności mu wystarcza do normalnej pracy podczas jazdy ALE jest też i drugi bieg wiatraka i on załącza się na kilka sposobów :

- przedewszystkim jeśli stoisz w korku lub jest bardzo ale to bardzo gorąco i podstawowy bieg wiatraka mu nie wystarcza , wówczas załącza sie ów drugi bieg słychać go wówczas mocno

anomalią jest gdy zaraz po starcie silnika wentylator włącza się bepośrednio na drugi bieg - wówczas wiadomo ,że masz uszkodzony pierwszy bieg ( przepalone uzwojenie na opornicy albo bezpiecznik 1 biegu , albo przekażnik Ci nie łapie ) to wszystko do sprawdzenia

- jest jeszcze jeden moment gdzie wiatrak klimy wpada na drugi bieg - to wówczas gdy wiatrak wisko nie nadąża z chłodzeniem cieczy silnika wówczas wspomaga go wiatrak klimy . Czytałem tu na forum że zdażały się pomyłki w podpięciu czujników temperatury cieczy chłodzącej i wówczas wentylator klimy pracował cały czas wspomagając nieświadomie cały układ chłodzenia a powinien dopiero po przekroczeniu chyba około 95 albo100 stopni

To tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wiatrak powinien chodzić także jak na zewnątrz jest 13 stopni a ja grzeje w samochodzie na auto powiedzmy 22 stopnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pln1991 - to pytanie o załączenie kompresora przy trybie AUTO nastawionym

na 22 stopnie nie bardzo jest pomocne w diagnozie.

 

Po prostu posłuchaj czy klima się załącza i wtedy sprawdź

czy na pewno chodzi wiatrak.

Jeśli chodzi sprężarka to musi chodzić także wentylator.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do wątku z podobnym problemem.

Do tej pory gdy chciałem porządnie wychłodzić lub nagrzać auto ustawiałem odpowiednio na Lo lub Hi plus maksymalne obroty wiatraka, wtedy nadmuch klimy wchodził na wspomniany wcześniej "drugi bieg", bez względu na temperaturę otoczenia czy temperaturę wewnątrz auta (dzięki temu można było np. szybko odparować szyby dużym strumieniem powietrza).

Niestety spaliła się dmuchawa i musiałem zamontować inną. Zamontowałem używkę ale o kilka lat nowszą. Pierwsze dni użytkowania były bardzo upalne (30stopni na zewnątrz) więc "drugi bieg" włączał się bez problemów. Wczoraj jednak przyszło ochłodzenie (20 stopni na zewnątrz) i "drugi bieg" już sie nie chce włączyć, ani jak ustawię na Lo ani na Hi.

Co ciekawe, mogę ręcznie wymusić włączenie "drugiego biegu" ustawiając zamknięty obieg powietrza wewnątrz samochodu, wtedy zawsze dmucha pełną mocą.

Klimatronik wyświetla kod błędu 444 czyli wszystko ok.

 

Czy jest to prawidłowe zachowanie? Nie ukrywam że wolałbym móc włączyć mocniejszy nadmuch w razie potrzeby....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie w gorące dni syczy jak zgaszę samochód lecz wiatrak ani drgnie.... Gdzie mogę szukać przyczyny? Bezpiecznik? Przekaźnik? Jakieś pomysły? Wiem że da się ręcznie sprawdzić błędy climatroniku tylko zapomniałem co trzeba przytrzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
le u mnie w gorące dni syczy jak zgaszę samochód lecz wiatrak ani drgnie.... Gdzie mogę szukać przyczyny? Bezpiecznik? Przekaźnik? Jakieś pomysły? Wiem że da się ręcznie sprawdzić błędy climatroniku tylko zapomniałem co trzeba przytrzymać.

 

ręce opadają!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up

 

Nie rozumiem twojego komentarze lepiej byś pomógł. A jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to nie potrzebnie się udzielasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności