szafarek Zgłoś #1 Napisano 11 Czerwca 2010 .... jak powinien. Przynajmniej tak mi się wydaje. Otóż.. odpalam auto (temp. wystarczy że jest pow 50 st. C) , klima jak zawsze na AUTO i pyk.. po 10-15 sek wentylator klimy załacza sie na drugi bieg i chodzi cały czas do momenty zgaszenia auta. Jeżeli włacze ECON (czyli klima wyłaczona, lub ustawie off) tak po 10-15 sek wentylator z drugiego biegu sie wyłacza. Nie pamiętam aby takie zachowanie było zeszłego lata . Powiedzcie proszę, czy tak ma być czy jestem przewraźliwiony ???? Dodam, tylko że jesli klima nie właczona wentylator sie nie włacza na drugi bieg. W zasadzie nawet na trasie ,jadac 80-100 km/h wentylator od klimy zasuwa na drugim biegu. Bede wdzięczny za wszelkie sugestie. Teraz ide do garazu podłacze VAGa i zczytam kody. Test klimy z panela pokazuje tylko standartowy (u mnie0 bład 4FA:-)))), ale to napewno nie ma nic z tym wspólnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czarlim87 Zgłoś #2 Napisano 11 Czerwca 2010 to normalne że jeden wentylator się wyłącza:)po prostu jest od klimatyzacji a drugi od układu chłodzenia.a tak zapytam jak w trasie zobaczyłeś jadąc 80-90 że chodzi Ci wentylator od klimy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szafarek Zgłoś #3 Napisano 11 Czerwca 2010 (edytowane) no własnie się nie wyłacza. Naparza cały czas jak działa klima. A jak sprawdziłem .... czuję go że chodzi i mam lekkie wibracje od niego. Aaa, jeszcze jedno. Klima off - chwilowe spalanie 0,5 l/h, klima na full chwilówka nawet potrafi być 1,4 l/h. Błędów VAG nie pokazał Edytowane 11 Czerwca 2010 przez szafarek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #4 Napisano 11 Czerwca 2010 ale chłopie o co Ci chodzi jak masz wszystko dobrze. Jak klima jest na ECON czy też OFF to wentylator klimatyzacji się w ogóle nie kręci. Jak włączysz klime na LO i na polu jest bardzo gorąco to włącza się 2 bieg, jak dasz wyższą temp klimatyzacji bądź mniejszy nadmuch to będzie chodził na 1 biegu czyli wolniej - bądź też na 2 biegu - wszystko zależy od temp otoczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szafarek Zgłoś #5 Napisano 11 Czerwca 2010 Dzieki ....chłopie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #6 Napisano 11 Czerwca 2010 .... jak powinien. Przynajmniej tak mi się wydaje.Otóż.. odpalam auto (temp. wystarczy że jest pow 50 st. C) , klima jak zawsze na AUTO i pyk.. po 10-15 sek wentylator klimy załacza sie na drugi bieg i chodzi cały czas do momenty zgaszenia auta. Jeżeli włacze ECON (czyli klima wyłaczona, lub ustawie off) tak po 10-15 sek wentylator z drugiego biegu sie wyłacza. Nie pamiętam aby takie zachowanie było zeszłego lata . Powiedzcie proszę, czy tak ma być czy jestem przewraźliwiony ???? Dodam, tylko że jesli klima nie właczona wentylator sie nie włacza na drugi bieg. W zasadzie nawet na trasie ,jadac 80-100 km/h wentylator od klimy zasuwa na drugim biegu. Bede wdzięczny za wszelkie sugestie. Teraz ide do garazu podłacze VAGa i zczytam kody. Test klimy z panela pokazuje tylko standartowy (u mnie0 bład 4FA:-)))), ale to napewno nie ma nic z tym wspólnego. Powyżej ile stopni??Cholernie ciepło tam masz Nie przejmuj się wentylatorem-u mnie jest tak samo,normalne że włącza się na 2 bieg przy takich upałach jakie teraz mamy.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #7 Napisano 12 Czerwca 2010 do szafarek: a kiedy serwisowałeś klimatyzację?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szafarek Zgłoś #8 Napisano 12 Czerwca 2010 przed sezonem, jakoś na końcu kwietnia. ---------- Post added at 00:35 ---------- Previous post was at 00:33 ---------- Powyżej ile stopni??Cholernie ciepło tam masz Nie przejmuj się wentylatorem-u mnie jest tak samo,normalne że włącza się na 2 bieg przy takich upałach jakie teraz mamy.Pzdr. 50 stopni nagrzania silnika, a nie temp. na dworze lub wewnątrz auta. Umówiłem sie dodatkowo na spr. klimy, po zgaszeniu auta coś syczy, tak jakby "upuszczała" ciśnienie z ukladu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
superrysiek Zgłoś #9 Napisano 13 Czerwca 2010 Syczenie po wyłączeniu silnika jest normalne wyrównuje się ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #10 Napisano 13 Czerwca 2010 Umówiłem sie dodatkowo na spr. klimy, po zgaszeniu auta coś syczy, tak jakby "upuszczała" ciśnienie z ukladu. To jest normalny objaw. Tak ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #11 Napisano 13 Czerwca 2010 kolego, ja miałem takie same objawy jak Ty, chodził cały cały czas na drugim biegu, zmieniłem czujnik, a właściwie nazywa się to termowłącznik wentylatora klimatyzacji, znajduje się z prawej strony chłodnicy, na samym dole w wężu, stojąc przodem do auta ma niebieski kolor, w IC kosztował 16zł zamiennik bo nic innego nie mieli jak ręką odjął pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #12 Napisano 13 Czerwca 2010 Witam mam pytanie od ilu stopni na zewnątrz powinien działać wiatrak od klimy? Jest jakaś reguła? Bo zauważyłem że wiatrak od klimy się nie kręci nawet w gorące dni chodź klima chłodzi oczywiście słabo. Po wyłączeniu auta słychać syczenie. Czy teraz przy 15 stopniach można sprawdzić wiatrak? Jeżeli tak to co mam ustawić w climatroniku i czy muszę rozgrzać silnik do 90 stopni czy może być zimny? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #13 Napisano 13 Czerwca 2010 (edytowane) Witam mam pytanie od ilu stopni na zewnątrz powinien działać wiatrak od klimy? Jest jakaś reguła? Bo zauważyłem że wiatrak od klimy się nie kręci nawet w gorące dni chodź klima chłodzi oczywiście słabo. Elektryczny wiatrak chłodnicy klimatyzacji powinien się włączać od razu - wraz z włączeniem klimatyzacji. Zależnie od temperatury na zewnątrz wiatrak może chodzić na I biegu lub podczas upałów/korków na II biegu . Napraw to jak najszybciej bo jazda z klimą przy niesprawnym wiatraku może w efekcie uszkodzić sprężarkę!! Edytowane 13 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #14 Napisano 13 Czerwca 2010 Kolego szafarek trszke tu na modziłeś że już nie moge się połapać . - po pierwsze : wentylator klimy załącza się sam pod warunkiem włączeniu na panelu klimatronika na AUTO i załączenia samochodu . Wówczas sprążarka napędzana od paska silnika spręża czynnik w instalacji jednocześnie tłocząc go oddaje swą chłodna temperaturę do kabiny . Chłodnica na której jest zabudowany wiatrak sterowany elektrycznie ( nie mylić z wiatrakiem wisko) ma na celu z chłodzenie owego czynnika po rozprężeniu. podrugie : wiatrak o którym mowa ma dwa biegi i bieg pierwszy w zupełności mu wystarcza do normalnej pracy podczas jazdy ALE jest też i drugi bieg wiatraka i on załącza się na kilka sposobów : - przedewszystkim jeśli stoisz w korku lub jest bardzo ale to bardzo gorąco i podstawowy bieg wiatraka mu nie wystarcza , wówczas załącza sie ów drugi bieg słychać go wówczas mocno anomalią jest gdy zaraz po starcie silnika wentylator włącza się bepośrednio na drugi bieg - wówczas wiadomo ,że masz uszkodzony pierwszy bieg ( przepalone uzwojenie na opornicy albo bezpiecznik 1 biegu , albo przekażnik Ci nie łapie ) to wszystko do sprawdzenia - jest jeszcze jeden moment gdzie wiatrak klimy wpada na drugi bieg - to wówczas gdy wiatrak wisko nie nadąża z chłodzeniem cieczy silnika wówczas wspomaga go wiatrak klimy . Czytałem tu na forum że zdażały się pomyłki w podpięciu czujników temperatury cieczy chłodzącej i wówczas wentylator klimy pracował cały czas wspomagając nieświadomie cały układ chłodzenia a powinien dopiero po przekroczeniu chyba około 95 albo100 stopni To tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #15 Napisano 14 Czerwca 2010 Czy wiatrak powinien chodzić także jak na zewnątrz jest 13 stopni a ja grzeje w samochodzie na auto powiedzmy 22 stopnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #16 Napisano 14 Czerwca 2010 (edytowane) Pln1991 - to pytanie o załączenie kompresora przy trybie AUTO nastawionym na 22 stopnie nie bardzo jest pomocne w diagnozie. Po prostu posłuchaj czy klima się załącza i wtedy sprawdź czy na pewno chodzi wiatrak. Jeśli chodzi sprężarka to musi chodzić także wentylator. Edytowane 14 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daftu Zgłoś #17 Napisano 14 Czerwca 2010 Dołączę się do wątku z podobnym problemem. Do tej pory gdy chciałem porządnie wychłodzić lub nagrzać auto ustawiałem odpowiednio na Lo lub Hi plus maksymalne obroty wiatraka, wtedy nadmuch klimy wchodził na wspomniany wcześniej "drugi bieg", bez względu na temperaturę otoczenia czy temperaturę wewnątrz auta (dzięki temu można było np. szybko odparować szyby dużym strumieniem powietrza). Niestety spaliła się dmuchawa i musiałem zamontować inną. Zamontowałem używkę ale o kilka lat nowszą. Pierwsze dni użytkowania były bardzo upalne (30stopni na zewnątrz) więc "drugi bieg" włączał się bez problemów. Wczoraj jednak przyszło ochłodzenie (20 stopni na zewnątrz) i "drugi bieg" już sie nie chce włączyć, ani jak ustawię na Lo ani na Hi. Co ciekawe, mogę ręcznie wymusić włączenie "drugiego biegu" ustawiając zamknięty obieg powietrza wewnątrz samochodu, wtedy zawsze dmucha pełną mocą. Klimatronik wyświetla kod błędu 444 czyli wszystko ok. Czy jest to prawidłowe zachowanie? Nie ukrywam że wolałbym móc włączyć mocniejszy nadmuch w razie potrzeby.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #18 Napisano 14 Czerwca 2010 Ale u mnie w gorące dni syczy jak zgaszę samochód lecz wiatrak ani drgnie.... Gdzie mogę szukać przyczyny? Bezpiecznik? Przekaźnik? Jakieś pomysły? Wiem że da się ręcznie sprawdzić błędy climatroniku tylko zapomniałem co trzeba przytrzymać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #19 Napisano 14 Czerwca 2010 le u mnie w gorące dni syczy jak zgaszę samochód lecz wiatrak ani drgnie.... Gdzie mogę szukać przyczyny? Bezpiecznik? Przekaźnik? Jakieś pomysły? Wiem że da się ręcznie sprawdzić błędy climatroniku tylko zapomniałem co trzeba przytrzymać. ręce opadają!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #20 Napisano 14 Czerwca 2010 @up Nie rozumiem twojego komentarze lepiej byś pomógł. A jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to nie potrzebnie się udzielasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach