Skocz do zawartości
marcin016

Klimatyzacja - utrata mocy silnika.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanie odnosnie klimatyzacji.

Dzisiaj bylo popoludniu okolo 33 st.Zapalam samochod(klima ustawiona n AUTO, 18C, 3kreski nawiewu).Potem powoli ruszam a samochód muli i nie wchodzi na obroty.Pozniej dopiero troche przegazowalem i bylo ok.

Co moze byc objawem?

Z gory bardzo dziekuje.

Edytowane przez marcin016

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wczesniej jak jezdzilem to tak sie nie dzialo.

Dopiero teraz jak przyszly te upaly.Juz 2 raz tak sie stalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie ten sillnik mocno słabnie jak sie włączy klime ,normalnie muł sie robi,ja mam klime manualną,jak jade sam to jeszcze w miare ale w 4 osoby to już jest to bardziej odczuwalne :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wróżek tu nie ma. Pierwszy raz klimę włączyłes? Podepnij VAG-a, bo może być coś innego niż myslisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego nie mam laptopa i vag`a

ale pierwszy raz cos takiego sie stalo

coffin80 a ty mi nie mow ze ten silnik tak slabnie od klimy...

moze to cos ze sprezarka klimatyzacji?

Edytowane przez marcin016

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten sam objaw - ale to tak niestety jest. Ubytek mocy jest bardzo odczuwalny,i to jest zjawisko popularne w każdym chyba aucie. Fizyki nie oszukasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wczesniej sie tak nie dzialo.

Dopiero 2 raz(wczoraj i przedwczoraj).

Moze to cos ze sprezarka klimatyzacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ok - ale temperatura zawsze była na zewnątrz tak wysoka ? Sprawdz czy tak samo się zachowa auto przy +23 i przy +40. Kolosalna różnica. Ale to jest fizyka i choćbyś stanął na głowie i klaskał uszami to tego nie zmienisz. Energia która jest potrzeba do schłodzenia auta przy takiej temperaturze jest ogromna, a gdybyś dysponował autem z 50 koniami to prędzej poszedłbyś na piechotę. Nie szukaj usterki moim zdaniem- jej nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem usterka jest.

Moze jest ktos kto ma podobna usterke?

Przeciez niemozliwe jest, zeby tak zamulilo.

Zapalam, ruszam z 1, daje gazu a obroty max 1,500 i tak szarpie samochodem.

Stanalem, przegazowalem i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja teoria jest taka. Auto długo stało nagrzane od słońca to i zamulone. Czemu silnik lepiej chodzi wieczorem albo w nocy? Chłodniejsze powietrze - więcej tlenu - lepsza praca silnika. Sprężarka klimy zamula, ale nie aż tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak nie masz VAG-a to musisz do kogoś podjechać na diagnozę. Bo jeśli jest taki spadek mocy, że przerywa, to raczej zbieg okoliczności z tą sprężarką. Taniej jest najpierw zdiagnozować auto za 50 zeta niż w ciemno wymieniać agregaty. Ja też mam 125 KM i spadek mocy jest znaczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no danek ma racje , wczoraj mnie właśnie tym oświecił bo też sobię nie zdawałem z tego sprawy , że od klimy może być słabsze auto. Ale faktycznie tak jest... ty masz 125 kucy a pomyśl sobię co jest u mnie :D:D:D jeszcze jak wsiądzie 4 osoby i ja włącze klime hahaha :D to już wogóle mam chęć powiedzieć ... " ejj wiecie co , może chomy z buta" :D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Climatronic masz czy ręczną ? Zauważ jedną rzecz- chcesz schłodzić auto, z temperatury 35 stopni, np do 19 tak ? Cała moc silnika (prawie ) jest przekazywana na inny odbiornik, ponieważ ten dostał zadanie arcytrudne, schłodzić powietrze o 16 stopni. Na wysokich obrotach ta różnica nie jest odczuwalna, ponieważ inny jest zapas mocy, i inna produkcja energii. Na niskich obrotach nie masz ani energii, ani mocy, a do tego dochodzi odbiornik, który żada od silnika niewiarygodnej rzeczy. W przypadku ręcznej klimy nastawić sobie możesz delikatny nadmuch, który będzie stopniowo schładzał gorące powietrze, a tu na climatronicu ustawiasz temperaturę docelową, i sterownik to wykona. Od razu, bo tego żadasz. To jest prawie jak zagotowanie wody w czajniku - inaczej się gotuje 2 litry wody wyjętej z zamrażarki, a inaczej 500 ml z temperatury pokojowej. Inna energia jest potrzebna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że sprężarka pracuje cały czas równomiernie i ze stałym ciśnieniem. To od ustawienia klapek zależy, jakie powietrze leci z nawiewów :D Tak mi się przynajmniej wydaje i chyba mam rację. Więc obciążenie o którym piszesz, to raczej nie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-pit - nie porównujmy klimy do czajnika. Klima chłodzi zawsze z taką samą zużytą energią, tylko jej wydajność jest inna, i np. jak jest 20°C to do 18 ochłodzi w parę minut, a jak jest 30 to potrzeba tych minut paręnaście... Kompresor zawsze chodzi z taką samą prędkością, co innego gdyby jego szybkość uzależniona była od temp na zewnątrz, jedynie wiatrak od klimy może chodzić cały czas na II biegu, ale czy to jest powodem aż tak dużego spadku mocy ?

Dodam, że dzisiaj jeździłem na klimie w 34° i nie zauważyłem jakiejś drastycznej różnicy w spadku mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dieslu masz większy moment przy niższych obrotach, wiec może tak nie odczuwasz, ale jeżdżąc po mieście, mając pod machą 125 w benzynie, to jak kręcisz normalnie do 3000, to czuć, że sporo mocy zabiera klima.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok - wycofuje uwagi ze względu na fakty, które pojawiły się podczas śledztwa :P

 

Reasumując - energia, która jest pobierana na schłodzenie powietrza jest taka sama, bez względu na temperaturę zewnętrzną.

 

Niemniej energia, która jest pobierana przez kompresor będzie zniwelowana poprzez uzyskania odpowiednich obrotów silnika, tak, by moc dostarczana była wystarczajaca :)

Edytowane przez Pit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dieslu masz większy moment przy niższych obrotach, wiec może tak nie odczuwasz,

odczuwalne :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zużywana energia nie jest taka sama. Zwróć uwagę na poprzednie wypowiedzi. I i II bieg wentylatora klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności