mateusz_op Zgłoś #1 Napisano 8 Czerwca 2010 Witam. Pisałem jakiś czas temu odnośnie swapu w passacie b5 z silnika afn na awx, jeśli chodzi o ten projekt wszystko wyszło ok. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem szarpania silnika, tzn przy przyspieszaniu na biegu 2 lub 3 w zakresie obrotów ok 1600-2600 występują szarpnięcia silnikiem. Oraz kolejnym objawem jaki dostrzegłem są naprawde duże wibracje na biegu jałowym (wymienione poduszki silnika na nowe). Zauważyłem także ze podczas pracy silnika na biegu jałowym wydobywa sie z komory silnika coś w rodzaju stukania w odstępach czasowchy okoła 1 lub 2 sekundy, stukanie to nie występuje zawsze (najczęściej po odpaleniu silnika po upływie około 10-15 sekund). Według mnie wzrosło takze spalanie (nie jestem w stanie powiedzieć jak wiele, ponieważ nie sprawdzalem dokladnie zuzycia paliwa przed wystąpieniem tych usterek), teraz spalanie wynosi około 8-9 litrów przy spokojnej jeździe. Chciałem zaznaczyć iz po przekladce silnika zrobiłem około 4 tyś km i nie miały miejsca zadne problemy z pracą silnika. Znalazłem na forum podobne wątki lecz zaden nie pasuje konkretnie do mojego problemu. Proszę o pomoc, od czego mam zacząć, w czym mam szukać przyczyny. Pozdrawiam Mateusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danieldyla Zgłoś #2 Napisano 9 Czerwca 2010 może to kolego coś ze sprzęgłem (nie wiem czy tam masz 2 masowe) a falują obroty czy tylko szarpie motorem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz_op Zgłoś #3 Napisano 9 Czerwca 2010 tak obroty falują, lecz bardzo delikatnie. Sprzęgło załozone było praktycznie nowe. (wcześniej nie było takich objawów a sprzęgło cały czas to samo) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafikw210 Zgłoś #4 Napisano 9 Czerwca 2010 sprawdz ustawienie poduszki czolowej a co do wibracji przy przyspieszniu to warto zaiteresowac sie wewnecznymi przegubami pisze to co mi przynioslo radosc z jazdy po ustawieniu poduszki i wymianie przegubu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danieldyla Zgłoś #5 Napisano 9 Czerwca 2010 jak obroty ci falują to może wtryski leją i temu tak motorem telepie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz_op Zgłoś #6 Napisano 9 Czerwca 2010 jutro postaram podłączyć pod kompa i zobaczymy co jest grane. Wstawię logi na forum i niech wypowiedzą się mądrzejsi ode mnie. Jeśli chodzi o poduszkę czołową to wydaje mi się ze jest dobrze ustawiona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz_op Zgłoś #7 Napisano 14 Czerwca 2010 Witam, wczoraj podłączyłem mojego Passata pod kompa, wyswietliły mi się takie błędy (widoczne ponizej), moje pytanie brzmi, czy mogą one mieć coś wspólnego z problemem opisywanym przezemnie w pierwszym poście tego tematu, oraz co oznaczają te numery błędów i czy ktoś wcześniej sie spotkał z czymś takim. 17664 Nie znany kod błędu - czujnik temp brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 18058 Nie znany kod błędu - blad licznika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 18044 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 18057 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 18043 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 588 Zapłonnik poduszki powie.od kierowcy-N95 zbyt duża oporność 1218 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej prawej-N200 zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 532 Napięcie zasilania sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY 1330 Sterownik centralny funkcji komfort J0959799N 3C Zentral-SG Komf. 0002 - BŁĄD SPORADYCZNY 625 Sygnał prędkości brak sygnału 65535 Uszkodzony moduł sterujący 481 Nie znany kod błędu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 14 Czerwca 2010 18043 - Czujnik 2 G185 położenia pedału przyspieszenia - niezrozumiała wartość sygnału18044 - Magistrala danych napędu – brakująca informacja z komp ster poduszkami bezp. 18057 - Magistrala danych napędu, brak danych z komputera sterującego systemem ABS. 18058 - Magistrala danych napędu, brak Informacji z zestawu wskaźników Czyżby silnik miał problemy "komunikacyjne" z resztą auta. :hmm 65535 Uszkodzony moduł sterujący Którego sterownika jest ten błąd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
royal90 Zgłoś #9 Napisano 15 Czerwca 2010 a ja myślę ze to juz jest ten czas w którym należy przeczyścić złącza przy pompo-wtryskach:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #10 Napisano 15 Czerwca 2010 (edytowane) a ja myślę ze to juz jest ten czas w którym należy przeczyścić złącza przy pompo-wtryskach Witam Co do szarpania to zgadzam się z kolegą ,ale ta ilość blędów komunikacyjnych i jak i czasami również szarpnięcia spadki mocy bardzo często świadczą o uszkodzeniu sterownika. Tutaj masz podobny temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic818583.html Ten sam błąd 65535 Kilka tygodni temu kolega miał bardzo podobną sytuację w borze z silnikiem PD , też mnóstwo błędów przeróżnych. Pomogła wymiana ECU. Warto by się bliżej temu przyjrzeć może inny sterownik podstawić. Edytowane 15 Czerwca 2010 przez wojtek_82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Anton193193 Zgłoś #11 Napisano 27 Kwietnia 2014 Witam wszystkich. Mam problem z poduszkami silnika w moim passacie. Passat 1.9 tdi afn 110 KM. Zaczęło się od wyrwania(dosłownie) silnika przy ruszaniu. Silnik wyskoczył z lewej poduszki, tak, że przesunął się pod maską o jakieś 7cm. Pojechaliśmy do mechanika, założył drugą poduszkę i było ok przez jakieś 2000km. Dzisiaj stało się to samo. Dodam, że mechanik wymienił tylko jedną poduszkę, resztą się nie interesował. Przed chwilą do niego dzwoniłem, i powiedział że z drugiej strony silnika jest taka poduszka w "sankach", i podobno te sanki się zużyły. Jest to moim zdaniem prawdopodobne, bo przy ruszaniu było słychać cichutkie stuknięcie. Piszę z pytaniem czy ktoś stawia inną diagnozę? Nogę może i mam ciężką, ale nie zrywam na starcie. Poza tym, nie wierzę że te części są aż tak słabe żeby co chwilę sytuacja się powtarzała. Proszę o szybką pomoc, gdyż auto jest mi codziennie potrzebne. Z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach