Skocz do zawartości
Gość Hawerek

Licznik z komputerem - wymiana w 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Hawerek

Witam wszystkich miłośników :vw::padam:

 

Ponawiam temat dotyczący wymiany licznika na licznik z kompem gdyż poprzedni temat wycichł i w większości dotyczył 3B. A myśle, że jest to temat warty dalszej debaty bo zmienić licznik w passku to niezłe wyzwanie.

 

Interesuje się tym tematem od dłuższego czasu zbierając po różnych forach częściowo przydatne informacje. Może wspólnymi siłami udało by nam się stworzyć np. ABC zamiany licznika :hurra:

 

Mam już prawie cały niezbędny sprzęt do tej operacji tj:

licznik 1/2 FIZ

manetke

troche wiedzy jak co i gdzie rozkręcić żeby to przymocować

ale zero wiedzy z zakresu "elekrtonicznego" zaadoptowania nowego licznika.

 

PS.

Czy mógłby mi ktoś podesłać schemat podpięcia manetek z licznikiem w 3BG (2002r) na maila lub na forum dla dobra zainteresowanych :vw: bo oczywiście tego mi też brakuje :krzeslem:

 

Jeżeli udało się komuś to "dzieło" lub jest tym mocno zainteresowany to proszę o cenne rady usprawniające proces modernizacji auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamierzam założyc licznik z dużym FISem, mam klamoty ale jeszcze nie ruszyłem z wymianą.

Głównym powodem jest brak odpowiedniego interfejsu-te wszystkie 'vagi' z Allegro sobie z tym na pewno nie poradzą, trzeba miec coś w rodzaju HEX-USB-CAN.

Poza tym, to z tego co wiem, cała procedura w teorii wygląda na prostą, trzeba znac PIN starego i nowego licznika, dzięki temu klucze i VIN przepiszesz z komputera silnika do nowego licznika. Mówię w teorii, bo w praktyce zawsze może coś wyskoczyc.

Chyba najlepiej procedura wymiany licznika jest opisana tytaj http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo3-cluster-swapping.html

Myślę że się za to zabiorę, jak się zrobi cieplej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hawerek
Głównym powodem jest brak odpowiedniego interfejsu-te wszystkie 'vagi' z Allegro sobie z tym na pewno nie poradzą, trzeba miec coś w rodzaju HEX-USB-CAN.

 

Tu masz pewnie troche racji. Ja kupiłem sobie taki pseudo "VAG" na allegro i za bardzo nie jestem pewien czy oprócz diagnozowania i kasowania błedów on może więcej. Jak już głębiej wnikam to wyskakuje najczęściej " ERROR". Przyszłość pokaże jak się na poważnie zabiorę za robotę.

 

 

Poza tym, to z tego co wiem, cała procedura w teorii wygląda na prostą, trzeba znac PIN starego i nowego licznika, dzięki temu klucze i VIN przepiszesz z komputera silnika do nowego licznika.

 

Cały problem w tej podmiance liczników to stanowi ten PIN. Auto ściągnąłem sobie z zachodu i w komplecie nie było żadnej przywieszki ze zdrapką gdzie niby miałby być ten PIN. A licznik z FIZem kupiłem na Allegro i też jest bez pinu.

Możliwość jest właśnie pozyskania Pinu przez VAG-coma, tylko jeszcze do tego nie doszedłem (Czy mógłby mi ktoś zdradzić rąbek tajemnicy jak pozyskać te piny :padam: przez OBD ----please na PW :niepewny: )

 

Ta instrukcja na stronie ROSS-TECH całkiem rozsądnie opisana. Musze sobie troche przetłumaczyć i zobaczymy czy ma to ręce i nogi.

 

P.S.

Pogromca a masz może już schemat podłączenia manetek i licznika?????? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu masz pewnie troche racji. Ja kupiłem sobie taki pseudo "VAG" na allegro i za bardzo nie jestem pewien czy oprócz diagnozowania i kasowania błedów on może więcej. Jak już głębiej wnikam to wyskakuje najczęściej " ERROR". Przyszłość pokaże jak się na poważnie zabiorę za robotę.

Na pewno nie bedzie działac bo tu jest potrzebny interface obsługujący CAN.

 

Cały problem w tej podmiance liczników to stanowi ten PIN. Auto ściągnąłem sobie z zachodu i w komplecie nie było żadnej przywieszki ze zdrapką gdzie niby miałby być ten PIN. A licznik z FIZem kupiłem na Allegro i też jest bez pinu.

Możliwość jest właśnie pozyskania Pinu przez VAG-coma, tylko jeszcze do tego nie doszedłem (Czy mógłby mi ktoś zdradzić rąbek tajemnicy jak pozyskać te piny :padam: przez OBD ----please na PW :niepewny: )

 

No to masz problem, przez OBD tego nie wyciągniesz-musisz miec specjalny(drogi)interface i oprogramowanie. Musisz jechac do fachowca który takowe posiada lub wylutowac pamiec i zczytac.

 

Pogromca a masz może już schemat podłączenia manetek i licznika?????? :P

Gdzieśtam mam ale teraz idę spac ;) Jutro poszukam.

Ale najpierw to sobie te PINy zrób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hawerek

Na te PINy chyba znalazłem sposób (troche drogi) interfejs VAG-TACHO i programik. cena interfejsu powalająca od 350zł w góre. No i sprzedawcy reklamują że można ściągnąć PIN z licznika - widać to na zdjęciach.

Ale problem jak dla mnie tkwi w tym, że nie dołączają programu Vag-tacho do zestawu (potrzebna wersja 1,6 lub 1,7) a ja jeszcze się go nie dorobiłem. Wie może ktoś gdzie go można ściągnąć ???????.

Narazie mam dylemat czy walczyć z tematem samemu czy dać jakemuś specowi - tylko że w moich okolicach jeszcze takiego nie znalazłem. A koszty pewnie podobne jak nie drożej u "specjalisty".

 

Pogromca- mogłbyś zerknąć za tym schemacikem. :padam: W tygodniu chce zakładać tempomat bo mam już cały komplecik - to bym przy okazji dodatkową wiązkę do licznika puścił. Zeby dwa razy nie rozkręcać i manetki po połowie dokładać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hawerek

Wielkie dzięki za schemaciki - tego potrzebowałem

 

W kwestii wymiany licznika polecam jeszcze tą stronkę http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=48366

 

To co zaproponowałęś to niezły wypasik, chyba najlepiej opracowane z jakimi mi się udało zapoznać.

 

Dzisiaj byłem w salonie Seata (bo akurat z VAG tylko taki jest u mnie w miescinie) zakupić potrzebne mi kostki i piny, żeby jakoś to się trzymało kupy a nie partactwo. Oczywiście koleś musie poszukać w katalogu bo takowych narazie nie posiadają. Ja poszukam u siebie w ETCE to może ułatwie mu robote.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hawerek

Znaleźć w ETCE jakieś piny i wtyczki to graniczy z cudem, tak słabe rysunki i informacje.

 

Czy wie ktoś może na jaki pin dochodzi temperatura zewnętrzna do climatronica, bo chce pociągnąć do licznika od climy.

Na tym tym linku co podesłał Pogromca jest sposób z dodatkowym czujnikiem temperatury, ale to dodatkowe koszty i więcej roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tutaj podłaczenie kostek do licznika :

 

Wtyczka niebieska T32

 

Pin Opis

1 Zacisk 15, PLUS

2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego

3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego

4 Wskaźnik podłączonej przyczepy

5 Wskaźnik rezerwy paliwa

6 Poduszka

7 Zacisk 31, Masa czujnika

8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

9 Zacisk 31, Masa

10 Ciśnienie oleju

11 Sygnał obrotomierza

12 Wskaźnik sygnału alternatora, Zacisk 61

13 Wskaźnik podgrzewania źwiec żarowych (Diesel)

14 Wskaźnik tylnego światła przeciwmgielnego

15 wolny

16 Wskaźnik otwartej tylnej klapy

17 Wskaźnik świateł drogowych, zacisk 56a

18 Wskaźnik kierunkowskazu lewego

19 ABS

20 (Oświetlenie tablicy, zacisk 58b)

21 Sygnał otwartych drzwi

22 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

23 Zacisk 30, plus

24 Zacisk 31, masa

25 Diagnoza przewód K

26 Światło parkowania prawe

27 Światło parkowania lewe

28 Sygnał wejścia do prędkościomierza elektronicznego

29 Wskaźnik układu hamulcowego

30 Styk S

31 Sygnał dźwiękowy zapięcia pasów

32 Wskaźnik ostrzegawczy układu spalinowego

 

 

Wtyczka zielona T32A

 

Pin Opis

1 wolny

2 Cewka czytająca IMMO 1

3 Wskaźnik świateł postojowych

4 Magistrala danych szyny CAN

5 Przewód W

6 Wskaźnik braku płynu spryskiwacza

7 Zużycie klocków hamulcowych

8 Brzęczyk zewnętrzny

9 Zewnętrzny gong

10 Sygnał rezerwy paliwa

11 Sygnał czasu postoju

12 Odłączenie klimatyzacji

13 Wskaźnik hamulca ręcznego

14 Antypoślizg

15 Usterka układu przepustnicy

16 IMMO wyjście

17 Cewka czytająca IMMO 2

18 Sygnał temperatury oleju i ostrzeganie

19 CAN bus High sygnał wej.

20 CAN bus Low sygnał wyj.

21 Sygnał ostrzegawczy temperatury oleju

22 wolny

23 Call key MFA on top

24 Call key MFA below

25 Reset pamięci MFA

26 Input signal for outside temperature

27 CAN bus High-source signal

28 CAN bus Low-source signal

29 CAN bus screen

30 Source signal 2 of the electronic speedometer

31 Wählbereichsanzeige

32 Sygnał zużycia paliwa

 

Ładniejszy opis z rysunkami wtyczek, mogę przesłąć mailem.

Mam tez tani sposób na wykonanie wtyczek.

Zastrzegam, że gdzieś to kiedyś wygrzebałem z netu i nie jestem w 100 % pewien tych podłaczeń, ale sprawdzałem juz podpięcie manetki sterowania kompem w sharanie 2001 i sie zgadza.

Więc ta rozpiska, co zamieszczam wyżej może się bardzo wam przydać.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy wie ktoś może na jaki pin dochodzi temperatura zewnętrzna do climatronica, bo chce pociągnąć do licznika od climy.

.

Z tego co wyzej, to widzę pin 26 - kostka zielona.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybyśmy tego nie mieli to byśmy się nawet nie zabierali za wymianę licznika :cwaniak:

 

Hawerek, niestety nie mam rozpiski tych pinów w klimatroniku.

 

Stefano, do klimatronika a nie do licznika. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pupilek

odczyt temp. zewn. z climatronika do zegarów jest fabrycznie podpięty we wszystkich wersjach.

 

Kodowanie nowego licznika(używanego bez pinu) w serwisie vw to koszt ~100-200 w zależności jak tą czynność zakwalifikują, pin nie jest potrzebny bo kodowanie odbywa się online (serwis-centrala vw)

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wrocławiu jestem w stanie zdjąć pin z licznika i zakodowac kluczyki.

Zapraszam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hawerek

Dzięki Stefano za rozpiskę tych wtyczek, bardzo przydatna sprawa zwłaszcza że w większości po Polsku (bo mam to ale tylko anglojęzyczne). Mimo że jak Pogromca zauważył akurat nie o to mi chodziło ale na pewno i tak się przyda.

 

odczyt temp. zewn. z climatronika do zegarów jest fabrycznie podpięty we wszystkich wersjach.

Właśnie tu nie jestem pewien i dla tego te wcześniejsze moje pytanie. Sprzetu jeszcze nie rozbierałem tak więc tego nie sprawdziłem. Ale na forach było że pin 26 jest pusty a temp. podciągnąć sobie z lamki kabiny (nad lusterkiem wstecznym) gdzyż w 3BG jest tam niby czujnik temp. "A po co mieć dwa razy wskazywaną taką samą temp"

Dla tego szukam cały czas odpowiedzi na moje pytanie- na jakim pinie jest temp zewn. w klimatroniku.

 

 

Kodowanie nowego licznika(używanego bez pinu) w serwisie vw to koszt ~100-200 w zależności jak tą czynność zakwalifikują, pin nie jest potrzebny bo kodowanie odbywa się online (serwis-centrala vw)

 

Na stronie

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo3-cluster-swapping.html

jest opisany sposób adoptowania nowego licznika i nie potrzebny jest pin starej szafy jak i nowej. Zato potrzebny jest pin 7-cyfrowy SKC po który wraz z numerem ID-imobilizera możemy udać się do dealera VW, który takowy wygeneruje.

W oryginale to brzmi tak:

"Take that 14-digit Immobilizer ID number (along with your VIN number) to your dealer and request your seven-digit SKC, along with the workshop code and importer number ( the workshop code and importer number can be found in the upper-right corner of the Administration screen of the dealer's VAS 5051)."

 

Musze to sprawdzić czy faktycznie da rade i ile to kosztuje???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hawerek
We wrocławiu jestem w stanie zdjąć pin z licznika i zakodowac kluczyki.

Zapraszam.

 

Dobrze wiedzieć. Od 11 kwietnia do 15 czerwca jestem we Wrocku na kursie. Jak do tego czasu nie dam rady z licznikiem to się zgłoszę. Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na stronie

http://www.ross-tech.com/...r-swapping.html

jest opisany sposób adoptowania nowego licznika i nie potrzebny jest pin starej szafy jak i nowej. Zato potrzebny jest pin 7-cyfrowy SKC po który wraz z numerem ID-imobilizera możemy udać się do dealera VW, który takowy wygeneruje.

 

Właśnie że jest potrzebny PIN zarówno starej jak i nowej szafy.

Z tego co tam jest napisane wynika że VW od marca 2002 wprowadził 7 cyfrowy PIN zamiast dotychczasowego 4 cyfrowego. Dalej czytamy że klucze muszą byc zakodowane używając tego 7-cyfrowego PINu chyba że właściciel ciągle posiada właściwy 4-cyfrowy PIN.

Jeśli kodujemy nowy nie używany licznik, wtedy potrzebujemy tylko PINu starego licznika, natomiast my chcemy zainstalowac sobie używane szafy więc zgodnie z punktem 8,5(na końcu) potrzebujemy jeszcze PINu tego 'nowego'(używanego).

Tak ja przynajmniej rozumiem to co jest tam napisane, chyba że coś przekręciłem.

Więc chyba jak pojedziesz do VW to Ci wygenerują te nowe 7-cyfrowe PINy na podstawie numerów IMMO, ale jeżeli masz 4-cyfrowe to możesz ich również użyć do zakodowania szafy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hawerek

O sorki, Pogromca masz racje -do adoptowania nowego (użuwanego) licznika potrzebny jest pin starej i nowej szafy.

Aczkolwiek ten pin 7-cyfrowy jest dla mnie pewnym rozwiązaniem. Bo dla mnie jest nie problem zczytać VAG-Comem immo-ID strego licznika jak i nowego (nawet jeżeli nie został on jeszcze zaadoptowany do auta- wystarczy go tylko wpiąć w elektronikę auta). A nie mam technicznej możliwości ściągnięcia pinu 4-cyfrowego z liczników- albo interfejs VAG-Tacho albo koleś od liczników = dodatkowe koszty. A do pinu 7-cyfrowego może wystarczy tylko wizyta u dealera VW - narazie tylko polemizuje bo musze to sprawdzić i odwiedzić salon VW.

 

Na stronce :

http://www.diagtronik.pl/

w dziale software jest programik który przelicza pin 7-cyfrowy na normalny 4-cyfrowy. Tak więc nadal myślę że 7-cyfrowy pin jest dość dobrą alternatywą - pod warunkiem że uda sięgo od dealera wyłudzić. :vw:

 

PS.

Sprawdzał może ktoś czy takim pseudo "interfejsem diagnostycznym do VAG-COMa" np. z Allegro za ok.100-130 zł uda się wykonać cały proces kodowania nowego licznika?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS.

Sprawdzał może ktoś czy takim pseudo "interfejsem diagnostycznym do VAG-COMa" np. z Allegro za ok.100-130 zł uda się wykonać cały proces kodowania nowego licznika?????????

_________________

 

Nie da rady, trzeba miec HEX-USB-CAN, tym pseudo interfejsem nie można wklepac PINu, pomimo że jest dobry to sterownik blokuje się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 2amaru

witam czytam czytam bo tez chcial bym to zrobic ale nie sam bo moglbym samochod w kosmos wysadzic.Jak dla mnie to piszecie cos po chinsku:) Ja mam takie pytanie nie pierwszy raz zadane.Czy jest ktos gdzies kto to robi,robil i nie jest to dla niego zaden problem nawet za powazna kase?Jesli tak prosze o jakis kontakt.Pozdrawiam i powodzenia Podziwiam was za to ze chcecie to zrobic sami!! :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skorpena

A ja od dziś mam pełnego FIS-a wszystko odbyło się bez najmniejszych problemów:

* Licznik allegro pełny FIS 300zł

* Manetki komputer + tempomat 100zł (oczywiście allegro :rotfl: )

* Piny do licznika i do manetki kompa ok 40zł ASO

* Wiązka do tempomatu HiHi allegro 30zł

* Przekodowanie licznika 200zł (Legnica)

Instalację do licznika i do tempomatu położyłem sam. Może 200zł za adaptację licznika to nie jest mało :D, ale wgryzanie się w PIN-y i IMMO3 na jeden raz uważam za totalną stratę czasu.

Na dzien dzisiejszy nie mam tylko temp. zewnętrznej auta z manualną klimą nie posiadają takiego czujnika na 1000% trzeba go zamontowac. W przyszłym tygodniu będzie.

Reasumując wszystko to wydatek w moim przypadku ok 650zł pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności