Skocz do zawartości
Gość Fairplay

Jak zmienic gumowa oslone przegubu zewnetrznego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Fairplay

Witam prosze o porade jak najszybciej zmienic gumowa oslone zewnetrznego przegubu(z przodu),zeby nie narobic sobie dodatkowej roboty-zawsze sa jakies TRICKI !!! prosze o podpowiedzi. nie mam kanalu musze to zrobic na "ulicy"mam wszystkie klucze/narzedzia do polosiek tez ,tylko nie mam czasu na experymenty prosze o podpowiedz jak najszybciej w takich warunkach moge to zrobic? dzieki za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Debel_007

A po co Ci kanał?? Lewarek wystarczy zeby podniesc samochód i do dzieła najlepiej bedzie odkrecic koło po czym dobrze by bylo gdyby ktos na hamulec dał zeby odkrecic srube od pół osi i trzeba wuarzaac zeby jej ze skrzynki nie wyciągnąc najlepiej by się przydała pomoc 2 osoby przy zbijany przegubu do wymiany tejze gumy tzn jeden pcha pól os do skrzyni a drugi po wyjęciu zawleczki traktuje ja młoteczkiem i ona robi hop po czym zakładamy nową gume i dalej to chyba wiesz?Tylko nie zapomnij o swożniu i koncówce i amorze oczywiscie bo nie pamietam teraz ale jutro zerkne czy trzeba też łącznik odkręcac.Ale myśle ze dasz rade.Powo życze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koel777

Sciagnij duza opaske zaciskowa z przegubu i zanim zaczniesz go zbijac zobacz (zrób zdjecie) lub zaznacz markerem na osi do jakiego momentu bedziesz wbijal z powrotem przegub. jest to wazne bo jak nie dobijesz przegubu tak by pierscien zabezpieczajacy osadzil sie w kanałku na osi to podczas jazdy rozłączy sie przegub i :przestraszony: Zapros do pomocy jakiegos HIMENA bo 10kN bedziesz potrzebował do zbicia. Jestem monterem półosi :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michu_82

nie koniecznie himen, wystarczy słusznych rozmiarów "impulsownik punktowy" :D Trzeba ja po prostu zdrowo stuknąć, to sama wyskoczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

1.odkręcasz sróbę mocująca łożysko piasty klucz 32

2.luzujesz koło klucz17 i podnosisz lewarkiem auto po czym zdejmujesz koło.(Ja bym proponował zabezpieczyć auto przed zwaleniem sie na glebe)

3.odkręcasz nakrętkę sworznia wachacza klucz 17 i wybijasz śrubę,nastepnie łącznik stabilizatora(uważając by nie pogubić gumowych podkładek) i musisz swożeń wyciągnąć z piasty naciskając na wachacz w kierunku dolnym.

4.odciągasz piastę do siebie i w bok tak aby przegób wyszedł z piasty.

5.przecinasz starą gumę i obejmy(uwaga strasznie brudno)

6.przykładasz jakiś kawałek drewienka byle twardego od wewnętrznej strony przegubu w miejscu jak najbliżej półosi i uderzasz młotkiem uważając by przegób nie spadł w piach,oraz by nie pogubić obu piedscieni. bo bedziesz musiał całego dokładnie wymyć.

7.zakładasz obejme metalową, nową gume,nastepnie wkładasz nowy pierscień zabezpieczający w rowek przy końcówce półosi,podkładkę spreżynująsą i pierscień plastikowy,przykładasz przegób delikatnie go nasówając na zęby i gumowym młotkiem(ewentualnie jesli nie masz gumiaka to nakręć nakrętke na przgób by nie zchrzanić gwintu)naparzasz w przgób aż wskoczy na swoje miejsce, 2-3 razy porządnie i wskoczy.

8.wciskasz smar w gumę i zciskasz obejmą od strony skrzyni,po czym nakładasz osłonę na oprzgób i delikatnie sróbokrętem podnosisz gumę osłony w celu wypuszczenia powietrza z wewnątrz osłony i zakładasz i sciskasz obejme metalowa osłony.

 

SKŁADASZ WSZYSTKO DO KUPY W ODWROTNEJ KOLEJNOSCI JAK ROZKŁADAŁEŚ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Fairplay

Bardzo wszystkim dziekuje za fachowe podpowiedzi.

Pomimo deszczu zmienilem gume ,myslalem ze ta robota bedzie bardziej skomlikowana.

wielkie dzieki raz jeszcze.Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baniu23

A nie wiecie panowie jaki rozmiar imbusa jest do piasty bo ja mam na imbus ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kotlecik odgrzany :D

 

Pękła mi osłona przegubu i chce ja wymienić z tym, że są dwa rodzaje osłon. Mniejsza i większa. oprócz zmierzenia idzie jakoś to sprawdzić inaczej. Jak zdejme koło i rozepne to wszystko to nie będe miał jak pojechać do sklepu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mierzyłem ... i kupiłem tą mniejszą, a powinna być większa :P Bez zdejmowania ciężko to zmierzyć. Już nie chciało mi się lecieć po nową. mniejsza pasuje w miejsce większej, jest tylko ciut mocniej naciągnięta ale daje rady :D a najlepiej kup dwie i dogadaj się ze sprzedawcą że oddasz tą niepasującą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo policz na niej te karby/zwoje, czy jak to nazwać. Mniejsza jest do mniejszych silników chyba (jak mój), a ty pewnie bedziesz miał większą. No i większa ma więcej tych zwojów z tego co pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo policz na niej te karby/zwoje, czy jak to nazwać. Mniejsza jest do mniejszych silników chyba (jak mój), a ty pewnie bedziesz miał większą. No i większa ma więcej tych zwojów z tego co pamiętam.

 

Wiesz, w mojej VR6 to trzeba potężne osłony :D

 

Wezme dwie i drugą oddam najwyżej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej proponuje Ci sklep na ul. podgornej.Ostatnio wymienialem dwie wewnetrzne, tez byly roznego rodzaju ale sprzedawca konkretny i wrazie co wymienisz na podstawie paragonu.

a to nie reklama:)pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej proponuje Ci sklep na ul. podgornej.Ostatnio wymienialem dwie wewnetrzne, tez byly roznego rodzaju ale sprzedawca konkretny i wrazie co wymienisz na podstawie paragonu.

a to nie reklama:)pozdro

 

To sklepu na podgórnej mam lekki uraz i już tam nie jeżdżę.

 

Rok temu przed samym zlotem ogólnpolskim pojechałem do nich z alusem w ręku :D żeby dobrać śruby czy mają być stożkowe czy kuliste. Pani wyjęła swój zajefajny katalog śrub i szukała, i szukała i dała mi 16 śrub za 120 zł. Na następny dzień auto na lewarek zakąłdam alusa i........śruby za duże :D Z wielką łachą przyjeli ode mnie te śruby.

 

Ja tylko do IC jeżdże :)

Edytowane przez zdun_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam takie pytanie. Przy zmianie tarcz walczyłem ze śrubami od jarzma zacisku i młotkiem w nie waliłem. Niestety leciutko uszkodziłem osłonę przegubu zewnętrznego. Nie ma takiej dziury, żeby było widać do środka, ale przy skręcie kół wyciska stamtąd smar. I moje pytanie, co teraz z tym robić: zostawić i się nie przejmować, czy próbować zalepić czymś (silikon, a jak nie to czym?). Bo chyba przy takim małym uszkodzeniu nie warto zabierać się za taką grubszą robotę jak zmiana osłony.

Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Mam takie pytanie. Przy zmianie tarcz walczyłem ze śrubami od jarzma zacisku i młotkiem w nie waliłem. Niestety leciutko uszkodziłem osłonę przegubu zewnętrznego. Nie ma takiej dziury, żeby było widać do środka, ale przy skręcie kół wyciska stamtąd smar. I moje pytanie, co teraz z tym robić: zostawić i się nie przejmować, czy próbować zalepić czymś (silikon, a jak nie to czym?). Bo chyba przy takim małym uszkodzeniu nie warto zabierać się za taką grubszą robotę jak zmiana osłony.

Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam.

 

Nawali Ci tam piachu, przy deszczu błota i po przegubie.

Lepiej wymienić osłonę czy przegub i osłonę :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie to uszkodzenie jest takie małe, że wątpię, żeby tam piach się dostał. Smar jest wyciskany, gdy się koła skręca i jak jest w tym miejscu uszkodzenia to zatrzyma wszystkie syfy. Tak pomyślałem, jakby taką łatkę do dętek rowerowych tam przykleić (bo to jest na płaskiej powierzchni pomiędzy zgięciami osłony), utrzyma się to?

No ale jakby przyszło do wymiany. Chciałbym to zrobić na własną rękę, jak wiele innych napraw. Czym odkręcacie nakrętkę piasty? Mam pokrętło 1/2", ale obawiam się, że nie wytrzyma jak założę na niego rurkę.

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz nie wymieniać tej osłony, w końcu przeguby nie są takie drogie.

Powiedz że z tą łatką rowerową to żart? :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał rozdartą osłonę to bym się nawet nie pytał, bo wiadomo co robić. Ale przy takim małym uszkodzeniu, to myślałem czy warto sobie głowę zawracać. Pewnie zostawię to i jak zacznie co stukać to wymieni się cały przegub. Ale myślę, że jeszcze długo będzie spokój.

Ludzie jeżdżą nie wiedzą co w aucie siedzi i zaczynają myśleć jak z miejsca nie ruszy. Nieraz nie wiedzą że guma rozdarta i piachu pełno w środku. A ja się takim czymś przejmuję.

Ale powiedźcie mi czy do odkręcania tej nakrętki piasty lepiej się zaopatrywać w lepsze pokrętło, wiele osób to robiło, jaki klucz do tego macie?

A z tą łatką to poważnie myślałem :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet jezeli do srodka nie dostanie sie piach to przy ciaglym skrecaniu ucieknie ci wreszcie wiekszosc smaru i zatrzesz przegub i wtedy zamiast 60 zl za oslonew wybulisz okolo 500 na przegub pomysl czy warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności