Gość Kokkonen Zgłoś #1 Napisano 12 Lutego 2006 Witam wszystkich! Mam taki problem: Nabyłem VW Passata varianta z 1996r. (B4) z żadkim (podobno) silnikiem 1,6 o mocy ok. 100KM i nigdzie nie moge znaleźć opisu silnika w tej wersji. Może ktoś ma coś na ten temat! Z góry dziękuję za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #2 Napisano 12 Lutego 2006 Witam Co konkretnie chcesz wiedzieć. Mam dokładnie takie samo auto od września 2005. Żadnej literatury poza instrukcją obsługi i książką serwisową nie posiadam, ale może w czymś pomogę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen Zgłoś #3 Napisano 12 Lutego 2006 Ja je mam od listopada 2005. Chodzi mi np. o wymianę rozrządu, ilość oleju w układzie smarowania, ilość cieczy chłodzącej, parametry, osiągi...itp. Nigdzie tego silnika nie ma! Dlaczego?! Mam taką samą literaturę jak Ty, ale w książce obsługi przy tym silniku rubryki są puste. Jest tylko adnotacja że w chwili oddania książki do druku, parametry tego silnika nie były znane. P.S. Montowałeś gaz? (jaki i za ile?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #4 Napisano 12 Lutego 2006 A jaki to jest silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #5 Napisano 12 Lutego 2006 rozrzad co 80kkm oleju 4L moc 100KM/5800obr 140Nm/3500obr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen Zgłoś #6 Napisano 12 Lutego 2006 Nie wiem jakie oznaczenie ma silnik, bo nie mogę go odczytać. Jest nieczytelne. W papierach tearz też tego nie ma! Może macie jakąś książkę obsługi, czy coś? POZDRAWIAM! i dziekuję (na razie...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #7 Napisano 12 Lutego 2006 Witam Ja z rozrządem słyszałem inną wersję (100 tyś km) ale i tak zmieniłem zaraz po zakupie. A tak poza tym, oznaczenie silnika AEK, występowały też bardzo podobne z oznaczeniem AFT i rzeczywiście jest mało danych na jego temat. AEK od AFT różnią się kształtem kolektora dolotowego, sterowniem biegiem jałowym i nie wiem czy AFT nie ma zmiennej geometrii dolotu, AEK na 100% tego nie ma. Jak kupowałem swojego paska, miał najechane 180 tyś km. Zagazowałem go instalką II-ej generacji ze sterownikiem Bingo i zbiornikiem we wnęce zapasu. Gaz ani razu nie sprawił mi większego kłopotu, na początku miałem problem z falującymi obrotami na jałowym, ale po regulacji gazu, wyczysczeniu zaworu wolnych obrotów oraz przepustnicy wszystko wróciło do normy. Na dojazdach do pracy w cieplejsze dni palił mniej więcej 8-9 l/100km, teraz minimalnie więcej. Od wymiany oleju nie łyknął go ani grama. Obecny przebieg to 188 tyś. km. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2006 Witam! Dzisiaj w końcu udało mi się odczytać z tabliczki znamionowej typ silnika: 351, wersja: AEK 2B4V. Może na ten temat coś mi powiecie bliższego. Załączyłem zdjęcie silnika. Może mi powiecie jakiego typu jest w nim układ wtryskowy itp... POZDRAWIAM! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1109 Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2006 Witam, mam taki sam silnik jak Ty (AEK) muszę Cię rozczarować, ten silnik był produkowany do końca 1995 r , więc Twój passat jest tak naprawdę z '95 roku, zresztą tak jak mój, chociaż w papierach też mam wpisany 96 rok. kilka stron z ksiązki dołaczonej do passata powinno przyblizyć pewne wartości. Pozdrawiam Marcin. [ Dodano: Sro Lut 15, 2006 23:18 ] A i tak przy okazji też mam białego passata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2006 Dzięki!!! Z tym rocznikiem to tak się domyąlełem, tak że mnie to nie zaskoczyło. Samochód był kupiony jako nowy we Włoszech i jego pierwsza rejestracja jest w 1996r. na terenie Niemiec. Dzięki za te materiały, bo u mnie w książce były puste rubryki. P.S. Dziś może zamieszczę kilka zdjęć to porównamy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #11 Napisano 16 Lutego 2006 Może mi powiecie jakiego typu jest w nim układ wtryskowy itp... Witam Bosch'owski Motronic M2.9 Samochód był kupiony jako nowy we Włoszech i jego pierwsza rejestracja jest w 1996r. na terenie Niemiec U mnie jest podobnie, auto przyjechało z Włoch i pierwszą rejestrację w niemczech miało w 96 roku, ale z numeru VIN wychodzi data produkcji 1996. A i tak przy okazji też mam białego passata Ja niestety mam granatowego :647: ale chyba ten kolor bardziej mi odpowiada Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen Zgłoś #12 Napisano 16 Lutego 2006 To jest jednopunkt, czy wielo...? Ile ma zaworów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2006 Wielopunktowy wtrysk, wtryskiwacze masz obok fajek świec zapłonowych na wspólnej szynie z przodu głowicy. Głowica 8-mio zaworowa, napęd rozrządu paskiem. Aparat zapłonowy napędzany jest od paska rozrządu za pośrednictwem wałka z przekładnią na końcu. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen Zgłoś #14 Napisano 16 Lutego 2006 Dzięks :610: [ Dodano: Czw Lut 16, 2006 15:35 ] Wedle obietnicy tam zamieszczam zdjęcia: http://vw-passat.pl/viewtopic.php?t=1418 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1109 Zgłoś #15 Napisano 16 Lutego 2006 hehehehe wiecie co? Żeby było śmiesznie to ja też mam pierwszą rejestrację we Włoszech! Może ta wersja była robiona właśnie na włochy? Co do gazu, to mam zamontowany LOVATO i jestem z niego b. zadowolony. Tylko ostatnio musiałem kupić dojazdówkę bo koło zapasowe w bagażniku już mnie doprowadzało do k..wicy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen Zgłoś #16 Napisano 16 Lutego 2006 Z tymi Włochami to było tak, że Niemcom taniej było kupić w połowie lat 90-tych samochód Niemiecki we Włoszech, niż u siebie. Pojawiło się wtedy dużo firm, które oferowały sprowadzanie do Niemiec samochodów tańszych z Włoch.(m.in. VW, AUDI, Merc...) Były to fabrycznie nowe samochody przywożone na lawecie pod dom i dlatego pierwsza rejestracja jest w Niemczech, a auto pochodzi z Włoch. :629: Nie tylko Polacy sprowadzają auta z zagranicy... :610: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #17 Napisano 16 Lutego 2006 Tylko ostatnio musiałem kupić dojazdówkę bo koło zapasowe w bagażniku już mnie doprowadzało do k..wicy! Dokładnie. Mnie też do szału doprowadzała 205-ka walająca się luzem po bagażniku. marcin1109 ile Ci gazu zasysa w trasie i po mieście ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1109 Zgłoś #18 Napisano 18 Lutego 2006 poza miastem ok 9l/100 km a po mieście 12 około ( wrocław to głównie korki i nie ma gdzie włączyć piątego biegu miedzy 14 a 17 godz. ) Ja mam pierwszą rejestrację we włoszech... ale ci niemcy to kombinatorzy co nie? nie to co my polacy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kozi1982 Zgłoś #19 Napisano 5 Września 2008 To jak wreszcie z tym rozrządem w AEK? Bo już pare wersji widziałem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 5 Września 2008 Aek ... aek dane techniczne.pdf aek lokalizacje.pdf aek rozrzad.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach