Skocz do zawartości
Gość jedras

Pneumatyka Centralny Zamek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jedras

Witam

Dowiedziałem się iż cz pneumatyczny sterowany pilotem zamyka zamki "na raz".

U mnie zamyka, drzwi sie ryglują, a po 3-5 sek pompka włacza się ponownie na krótko i to by było na tyle. Myslałem że układ sprawdza czy zamknął, ale słyszałem że powtórne uruchamianie sie pompki po zamknięciu wynika z nieszczelności układu.

Jaki jest prawidłowy algorytm działania tej pompki?

Jesli nieszczelność, to gdzie jej szukac (jakies typowe miejsca)?

Pozdrawiam

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie zamknie i za parę sekund włączy się pompka ale ruchu rygli nie zauwżyłem przypuszczam że to wina siłownika klapki wlewu paliwa, na razie z powodu braku czasu odpuściłem sobie. Problem pojawił się pewnego mroźnego popołudnia c.z nie otworzył drzwi od kierowcy, i co ciekawe naciskając rygiel po stronie kierowcy od wewnątrz auta zamknie i zaraz otworzy, trzymając delikatnie rygiel naciśnięty nie otwiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś, nacisnąć przycisk zamykania dwa razy z odstępem 2-3 sekund?

Czy dzieje się tak samo, czy dżwięk umilkł? Daj znać.....

Przy okazji uzupełnij swój avatar, bo nie wiadomo o jakim autku piszesz.... :krzeslem::ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy to samo jest zamykając kluczykiem?

 

u mnie tak jest gdy zamknę z pilota a drzwi przednie mam otwarte bo np wyjmuję jeszcze zakupy, potem nimi trzaskam(zamykam) i pompka centrala domyka je rygielkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... o tym co piszecie to tak zwane "doryglowanie" Ja zamykam z kluczyka... po uplywie ok 10-15sek zamki sa dodatkowo doryglowywane. To nie jest zadna awaria itp centralnego.. to normalne i nie ma czym sie przejmowac. pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
... o tym co piszecie to tak zwane "doryglowanie" Ja zamykam z kluczyka... po uplywie ok 10-15sek zamki sa dodatkowo doryglowywane. To nie jest zadna awaria itp centralnego.. to normalne i nie ma czym sie przejmowac. pozdrawiam

SWIĘTA PRAWDA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy to normalne, bo w trzech b4, zktórymi mam doczynienia zamknięcie amka odbywa się tylko raz i potem żadnego doryglowania w postaci pracy pompki pneumatycznej nie ma (chyba ze jak opisałem wcześniej niedomkniete lub niezamknięte były jedne z drzwi przednich, w innym przypadku nie ma tego)

chyba ze działa to w ten sposób że sprawdza przy zamykaniu i po tych kilkunastu sekundach czujniki drzwiowe i w wyniku rozpoznania zamknięcie obwodu na jednym z czujników steruje dodatkowym domknięciem, ale to tylko takie moje gdybanie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B4 po sierpniu 94 były zmiany m.in zamykanie CZ od drzwi kierowcy i tylko drzwi kierowcy a nie wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wydaje mi się, że nie wiecie, jak wygląda doryglowanie i w jakich autach jest ono stosowane.

Po drugie jeśli oglądał ktoś mechanizm zamka B4 to stwierdził, że żadnych skomplikowanych rzeczy tam nie ma, w związku z czym ponowne pompowanie sprężarką kompletnie nic nie daje o ile zamki są zaryglowane.

Ponowne pompowanie świadczy jedynie o jakiejś usterce układu i w tym kierunku należy przeprowadzać rozważania.

Układ jest tak skonstruowany, że po przekręceniu kluczykiem zamka drzwi w poz. zamknij lub przyciśnięciu przycisku ryglowania w pilocie następuje pompowanie i ryglowanie drzwi. Jeśli układ jest szczelny, to pompka pompuje określoną ilość czasu aż do uzyskania określonego ciśnienia w układzie a następnie wyłącza się (chyba, że układ jest nieszczelny, to wtedy pompka nie przestaje pompować). Pomimo tego, że wszystkie zamki są już zaryglowane następuje jeszcze kontrola zaryglowania w postaci kontroli pozycji styków pomocniczych znajdujących się w każdym module drzwi. Jeśli któryś ze styków nie jest w pozycji potwierdzenia zaryglowania następuje ponowna dawka ciśnienia (lub też podciśnienia) dająca jeszcze szansę zaryglowania.

Dalej pisał nie będę, gdyż usterka konczy się a w zasadzie występuje w tym miejscu.

 

Podałem wędkę z podczepioną już rybą.

Teraz należy tę rybę jeszcze wyciągnąć........ ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jedras

Hmn, czyli jak mam odłaczoną wiązkę elektr. od klamki w drzwiach kierowcy to pomimo zaryglowania nie widzi go i próbuje ryglowac jeszcze raz po kilku sek, czy te tzw. czujniki pomocnicze są w innym miejscu i idzie inna wiązka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie "odłączoną wiązkę elektr.", ale problem z poprawnym działaniem styków potwierdzenia pozycji zamknięcia, które znajdują się w każdym module drzwiowym.

 

Każdy moduł CZ znajdujący się w drzwiach zawiera w sobie styki informujące o aktualnej pozycji siłownika CZ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
Nie "odłączoną wiązkę elektr.", ale problem z poprawnym działaniem styków potwierdzenia pozycji zamknięcia, które znajdują się w każdym module drzwiowym.

no dobra ale czemu tylko raz domknie jesli by była jakaś usterka to domykałby co jakićś czas tak na chłopski rozum (a poza tym sprawdzałęm po przeczytaniu postów i nie słychać pompki aby sie załączyła a jest tak jakby dopchnięcie zamków)

ale przecież ten objaw występuje w większosci B3 i B4.Może to jest uzależnione od wersii nadwoziowej????? :znudzony::zalamany::[:mur::mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie temu że do zamknięcia jest jedno domkniecie

no i jeśli zamknąłeś poprawnie drzwi i czujnik o ktorym pisze JAFO o tym poinformował centralny oraz nie ma ubytku ciśnienia w układzie to nie ma potrzeby ponownego uruchamiana pompki i dlatego jej nie słyszysz

nie wiem czy w wiekszosci, na "moich" trzech nie ma pompowania ani dopychania rygielków w żadnym, moze dlatego że mają sprawny układ ciśnieniowy? (paski: GT 1994, 1995 hihgland, 1996 - mój paciffic)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki, może nie odnośnie b3, b4.....

w 3bg, w zależności od ustawienia funkcji komfortu:

- po jednorazowym naciśnięciu przycisku zamknięcia auta z pilota centralna jednostka zamyka samochód, i po chwili słychać (ok.4-5 sekund) tyknięcie centralnego.

Dzieje się tak, ponieważ nie dostaje informacji by zblokować drzwi. - zaryglować.. od wewnątrz i je odblokowuje. W danym momencie nie można otworzyć drzwi od zewnątrz, ale z łatwością poprzez pociągnięcie klamki można to zrobić od środka

- po wciśnięciu po raz drugi przycisku zamknięcia (w przeciągu 2-3 sek. od pierwszego), samochód zostaje zamknięty z zewnątrz jak i ze środka. Wtedy klamki od wewnątrz są również zablokowane :] . Do tego można dołączyć domykanie szyb w aucie, ilość mrygnięć kierunkami przy włączeniu alarmu itp.

Moim skromnym zdaniem nie może (chyba że się mylę) występować błąd, który pojawia się rzy zamykaniu tylko raz...? I nie wiem jak to jest w b3 bądź b4, natomiast nie raz spodkałem się z sytuacją opisaną przeze mnie wyżej...

:vw: pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jedras

no to jak zdiagnozować który to styk pomocniczy bez rozbrajania drzwi?

Czy przy pompce możliwe jest sprawdzenie z którego przewodu wraca powtórny sygnał do domknięcia drzwi (i które sa to drzwi)?

Drążę temat bo to domknięcie pwtórne spóźnia się czasami na tyle że wyzwala alarm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylnych drzwi jeszcze nie sprawdzałem, ale przednie możesz łatwo rozłączyć przy słupku. Rozłączaj pojedynczo, może tak da radę zdiagnozować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli układ jest szczelny, to pompka pompuje określoną ilość czasu aż do uzyskania określonego ciśnienia w układzie a następnie wyłącza się (chyba, że układ jest nieszczelny, to wtedy pompka nie przestaje pompować). Pomimo tego, że wszystkie zamki są już zaryglowane następuje jeszcze kontrola zaryglowania w postaci kontroli pozycji styków pomocniczych znajdujących się w każdym module drzwi. Jeśli któryś ze styków nie jest w pozycji potwierdzenia zaryglowania następuje ponowna dawka ciśnienia (lub też podciśnienia) dająca jeszcze szansę zaryglowania.

Święta prawda i tylko prawda. Dodam tylko, że jeżeli styk pomocniczy nie potwierdzi zaryglowania to nie można zamknąć wszystkich drzwi wciskając dzyndzelek w drzwiach kierowcy. Mi zamykał i po 1-2 sekundach otwierał.

Teraz należy tę rybę jeszcze wyciągnąć........

Rybakiem nie jestem, wędkarzem też nie więc poproszę jeszcze o małą pomoc.

W drzwiach kierowcy na trzpieniu siłownika zauważyłem wsuwaną podkładkę z "wąsami".

Gdy siłownik zamknie drzwi można ją tak wsunąć by zachodząc za odpowiednie wypusty na obudowie siłownika mechanicznie zablokowała ruch trzpienia.

I tu moje pytanie. Czy ta podkładka to jakaś fabryczna blokada wykorzystywana np. podczas napraw, czy może trzpień siłownika po zamknięciu powinien się jeszcze dodatkowo obrócić by ta podkładka mogła mechanicznie zablokować zamek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności