Gość jedras Zgłoś #1 Napisano 22 Lutego 2007 (edytowane) Witam Dowiedziałem się iż cz pneumatyczny sterowany pilotem zamyka zamki "na raz". U mnie zamyka, drzwi sie ryglują, a po 3-5 sek pompka włacza się ponownie na krótko i to by było na tyle. Myslałem że układ sprawdza czy zamknął, ale słyszałem że powtórne uruchamianie sie pompki po zamknięciu wynika z nieszczelności układu. Jaki jest prawidłowy algorytm działania tej pompki? Jesli nieszczelność, to gdzie jej szukac (jakies typowe miejsca)? Pozdrawiam Edytowane 12 Lutego 2013 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #2 Napisano 22 Lutego 2007 U mnie jest podobnie zamknie i za parę sekund włączy się pompka ale ruchu rygli nie zauwżyłem przypuszczam że to wina siłownika klapki wlewu paliwa, na razie z powodu braku czasu odpuściłem sobie. Problem pojawił się pewnego mroźnego popołudnia c.z nie otworzył drzwi od kierowcy, i co ciekawe naciskając rygiel po stronie kierowcy od wewnątrz auta zamknie i zaraz otworzy, trzymając delikatnie rygiel naciśnięty nie otwiera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #3 Napisano 22 Lutego 2007 A próbowałeś, nacisnąć przycisk zamykania dwa razy z odstępem 2-3 sekund? Czy dzieje się tak samo, czy dżwięk umilkł? Daj znać..... Przy okazji uzupełnij swój avatar, bo nie wiadomo o jakim autku piszesz.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #4 Napisano 22 Lutego 2007 czy to samo jest zamykając kluczykiem? u mnie tak jest gdy zamknę z pilota a drzwi przednie mam otwarte bo np wyjmuję jeszcze zakupy, potem nimi trzaskam(zamykam) i pompka centrala domyka je rygielkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Acadaptor Zgłoś #5 Napisano 22 Lutego 2007 ... o tym co piszecie to tak zwane "doryglowanie" Ja zamykam z kluczyka... po uplywie ok 10-15sek zamki sa dodatkowo doryglowywane. To nie jest zadna awaria itp centralnego.. to normalne i nie ma czym sie przejmowac. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw Zgłoś #6 Napisano 22 Lutego 2007 ... o tym co piszecie to tak zwane "doryglowanie" Ja zamykam z kluczyka... po uplywie ok 10-15sek zamki sa dodatkowo doryglowywane. To nie jest zadna awaria itp centralnego.. to normalne i nie ma czym sie przejmowac. pozdrawiam SWIĘTA PRAWDA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #7 Napisano 22 Lutego 2007 no nie wiem czy to normalne, bo w trzech b4, zktórymi mam doczynienia zamknięcie amka odbywa się tylko raz i potem żadnego doryglowania w postaci pracy pompki pneumatycznej nie ma (chyba ze jak opisałem wcześniej niedomkniete lub niezamknięte były jedne z drzwi przednich, w innym przypadku nie ma tego) chyba ze działa to w ten sposób że sprawdza przy zamykaniu i po tych kilkunastu sekundach czujniki drzwiowe i w wyniku rozpoznania zamknięcie obwodu na jednym z czujników steruje dodatkowym domknięciem, ale to tylko takie moje gdybanie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 22 Lutego 2007 W B4 po sierpniu 94 były zmiany m.in zamykanie CZ od drzwi kierowcy i tylko drzwi kierowcy a nie wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #9 Napisano 22 Lutego 2007 Po pierwsze wydaje mi się, że nie wiecie, jak wygląda doryglowanie i w jakich autach jest ono stosowane. Po drugie jeśli oglądał ktoś mechanizm zamka B4 to stwierdził, że żadnych skomplikowanych rzeczy tam nie ma, w związku z czym ponowne pompowanie sprężarką kompletnie nic nie daje o ile zamki są zaryglowane. Ponowne pompowanie świadczy jedynie o jakiejś usterce układu i w tym kierunku należy przeprowadzać rozważania. Układ jest tak skonstruowany, że po przekręceniu kluczykiem zamka drzwi w poz. zamknij lub przyciśnięciu przycisku ryglowania w pilocie następuje pompowanie i ryglowanie drzwi. Jeśli układ jest szczelny, to pompka pompuje określoną ilość czasu aż do uzyskania określonego ciśnienia w układzie a następnie wyłącza się (chyba, że układ jest nieszczelny, to wtedy pompka nie przestaje pompować). Pomimo tego, że wszystkie zamki są już zaryglowane następuje jeszcze kontrola zaryglowania w postaci kontroli pozycji styków pomocniczych znajdujących się w każdym module drzwi. Jeśli któryś ze styków nie jest w pozycji potwierdzenia zaryglowania następuje ponowna dawka ciśnienia (lub też podciśnienia) dająca jeszcze szansę zaryglowania. Dalej pisał nie będę, gdyż usterka konczy się a w zasadzie występuje w tym miejscu. Podałem wędkę z podczepioną już rybą. Teraz należy tę rybę jeszcze wyciągnąć........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jedras Zgłoś #10 Napisano 22 Lutego 2007 Hmn, czyli jak mam odłaczoną wiązkę elektr. od klamki w drzwiach kierowcy to pomimo zaryglowania nie widzi go i próbuje ryglowac jeszcze raz po kilku sek, czy te tzw. czujniki pomocnicze są w innym miejscu i idzie inna wiązka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #11 Napisano 22 Lutego 2007 Nie "odłączoną wiązkę elektr.", ale problem z poprawnym działaniem styków potwierdzenia pozycji zamknięcia, które znajdują się w każdym module drzwiowym. Każdy moduł CZ znajdujący się w drzwiach zawiera w sobie styki informujące o aktualnej pozycji siłownika CZ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw Zgłoś #12 Napisano 22 Lutego 2007 Nie "odłączoną wiązkę elektr.", ale problem z poprawnym działaniem styków potwierdzenia pozycji zamknięcia, które znajdują się w każdym module drzwiowym. no dobra ale czemu tylko raz domknie jesli by była jakaś usterka to domykałby co jakićś czas tak na chłopski rozum (a poza tym sprawdzałęm po przeczytaniu postów i nie słychać pompki aby sie załączyła a jest tak jakby dopchnięcie zamków) ale przecież ten objaw występuje w większosci B3 i B4.Może to jest uzależnione od wersii nadwoziowej????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #13 Napisano 22 Lutego 2007 pewnie temu że do zamknięcia jest jedno domkniecie no i jeśli zamknąłeś poprawnie drzwi i czujnik o ktorym pisze JAFO o tym poinformował centralny oraz nie ma ubytku ciśnienia w układzie to nie ma potrzeby ponownego uruchamiana pompki i dlatego jej nie słyszysz nie wiem czy w wiekszosci, na "moich" trzech nie ma pompowania ani dopychania rygielków w żadnym, moze dlatego że mają sprawny układ ciśnieniowy? (paski: GT 1994, 1995 hihgland, 1996 - mój paciffic) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #14 Napisano 22 Lutego 2007 oki, może nie odnośnie b3, b4..... w 3bg, w zależności od ustawienia funkcji komfortu: - po jednorazowym naciśnięciu przycisku zamknięcia auta z pilota centralna jednostka zamyka samochód, i po chwili słychać (ok.4-5 sekund) tyknięcie centralnego. Dzieje się tak, ponieważ nie dostaje informacji by zblokować drzwi. - zaryglować.. od wewnątrz i je odblokowuje. W danym momencie nie można otworzyć drzwi od zewnątrz, ale z łatwością poprzez pociągnięcie klamki można to zrobić od środka - po wciśnięciu po raz drugi przycisku zamknięcia (w przeciągu 2-3 sek. od pierwszego), samochód zostaje zamknięty z zewnątrz jak i ze środka. Wtedy klamki od wewnątrz są również zablokowane . Do tego można dołączyć domykanie szyb w aucie, ilość mrygnięć kierunkami przy włączeniu alarmu itp. Moim skromnym zdaniem nie może (chyba że się mylę) występować błąd, który pojawia się rzy zamykaniu tylko raz...? I nie wiem jak to jest w b3 bądź b4, natomiast nie raz spodkałem się z sytuacją opisaną przeze mnie wyżej... pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jedras Zgłoś #15 Napisano 23 Lutego 2007 no to jak zdiagnozować który to styk pomocniczy bez rozbrajania drzwi? Czy przy pompce możliwe jest sprawdzenie z którego przewodu wraca powtórny sygnał do domknięcia drzwi (i które sa to drzwi)? Drążę temat bo to domknięcie pwtórne spóźnia się czasami na tyle że wyzwala alarm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #16 Napisano 23 Lutego 2007 Tylnych drzwi jeszcze nie sprawdzałem, ale przednie możesz łatwo rozłączyć przy słupku. Rozłączaj pojedynczo, może tak da radę zdiagnozować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #17 Napisano 10 Stycznia 2009 Jeśli układ jest szczelny, to pompka pompuje określoną ilość czasu aż do uzyskania określonego ciśnienia w układzie a następnie wyłącza się (chyba, że układ jest nieszczelny, to wtedy pompka nie przestaje pompować). Pomimo tego, że wszystkie zamki są już zaryglowane następuje jeszcze kontrola zaryglowania w postaci kontroli pozycji styków pomocniczych znajdujących się w każdym module drzwi. Jeśli któryś ze styków nie jest w pozycji potwierdzenia zaryglowania następuje ponowna dawka ciśnienia (lub też podciśnienia) dająca jeszcze szansę zaryglowania. Święta prawda i tylko prawda. Dodam tylko, że jeżeli styk pomocniczy nie potwierdzi zaryglowania to nie można zamknąć wszystkich drzwi wciskając dzyndzelek w drzwiach kierowcy. Mi zamykał i po 1-2 sekundach otwierał. Teraz należy tę rybę jeszcze wyciągnąć........ Rybakiem nie jestem, wędkarzem też nie więc poproszę jeszcze o małą pomoc. W drzwiach kierowcy na trzpieniu siłownika zauważyłem wsuwaną podkładkę z "wąsami". Gdy siłownik zamknie drzwi można ją tak wsunąć by zachodząc za odpowiednie wypusty na obudowie siłownika mechanicznie zablokowała ruch trzpienia. I tu moje pytanie. Czy ta podkładka to jakaś fabryczna blokada wykorzystywana np. podczas napraw, czy może trzpień siłownika po zamknięciu powinien się jeszcze dodatkowo obrócić by ta podkładka mogła mechanicznie zablokować zamek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach