Skocz do zawartości
13post

TDI a pompowtryskiwacze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie koledzy:kumple. Przeglądałem forum jednak nie znalazłem tego więc pozwoliłem sobie na założenie tematu. Mam pytanie, noszę się z zamiarem kupna B5, jednak nie chciałbym trafić na silnik z pompowtryskami. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, jakie silniki jakie mają wtryski. Szykuję się na 1,9 na zwykłych wtryskach i myślałem o 110KM, jednak od roku 2000 przeważnie są 115-116KM podane o co tu chodzi? Czy to jest zmiana jakaś w komputerze, cylindrze czy może już wstawione pompowtryski? Poproszę o jasne przedstawienie jakie silniki jakie wtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klik i ściągasz PDF masz każdy silnik z rozpiską czy pompa czy pompowtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Szykuję się na 1,9 na zwykłych wtryskach i myślałem o 110KM
.

VW Passat z takim silnikiem to bardzi dobra i chwalona przez użytkowników opcja jeśli chodzi o stosunek mocy do kosztów eksploatacji i bardzo poszukiwana na rynku.

O ile się orientuję to silniki 1,9 TDI - wersja AFN 110 KM (takie jakich szukasz tzn zasilane pompą wtryskową) były montowane w samochodach do końca1998 roku. Na przełomie lat 98/99 - wchodziły już 115 konne na pompowtryskiwaczach. Możesz trafić na takie autko z 99 roku ale wyprodukowane będzie w 1998. Inne silniki na pompie z rodziny 1,9 TDI to będzie już gama silników 90-cio konnych (słabszych). Jeśli jesteś zainteresowany większymi pojemnościami, to nowsze roczniki miały silniki o pojemności 2,5l i dużo większe moce. Kolega "Łysy" dał Ci namiar na dobrą specyfikację.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szykuję się na 1,9 na zwykłych wtryskach i myślałem o 110KM, jednak od roku 2000 przeważnie są 115-116KM podane o co tu chodzi?

Jak chcesz kupić passata po lifcie to; albo nie kupisz wcale, albo kupisz na pompowtryskach, ewentualnie z silnikiem 2.5, ale taki chyba nie wchodzi w gré.

A przed liftem, ATJ, AJM i chyba AWX (nie wiem czy AWX był montowany przed liftem) to silniki na pompkach, reszta to pompa.

Nie bardzo rozumiem dlaczego bronisz się przed pompowtryskiem, to wcale nie jest takie straszne. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czy AWX był montowany przed liftem

 

Nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięks za pomoc. Bronię się przed pompowtryskiem ponieważ słyszałem o sporych kosztach (ok1000zł/szt) ewentualnej wymiany ich, a kupując paliwo jest kłopot z dobrej jakości ON więc nie chcę się "wbijać" w ewentualne koszty, nie wiem czy to mit czy prawda. Jeszcze raz dzięki za odzew, pozdrawiam wszystkich!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałem też 110KM w AFN'ie ale kupiłem Passka z roku 2000 i posiada silnik PD 115 - jestem bardzo zadowolony. Jeśli nie chcesz się 'naciąć' to warto pojechać (jak nie masz sam takiej możliwości) do serwisu żeby sprawdzili dawki na pompowtryskiwaczach. Jeżeli są ok to nie ma się czego obawiać. Trzeba tankować dobre paliwo, wymieniać filtry na czas i lać dobry olej - wszystko ma śmigać. Wiadomo koszty utrzymania są większe w PD jak w VP, ale coś za coś - to poprostu nowsza konstrukacja silnika! Przy zakupie warto sprawdzić auto wg. forumowych wskazówek i nie powinno być niespodzianek. Warto podkreślić koszty początkowe - mam na myśli wymianę rozrządu - są wyższe jak w AFN nawet o połowę! Ale jak to zrobisz to później tylko lać GOOD ON, oleje, filtry i nie powinno być niespodzianek. Pozostałe cechy porównawcze to już dożo zależy od szczęścia. Bo jak ma coś paśc to i tak padnie ... czy to VP czy PD - podejżewam że koszty wymiany pompy w VP nie są dużo niższe od kosztu wymiany pompowtryskiwaczy w PD... Także to już loteria - trzeba mieć trochę szczęścia w tym co się kupi....

 

POVWODZENIA!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale jednak zostanę przy 110. No chyba że się okazja trafi, zobaczymy co znajdziemy. Pozdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli trafisz na zadbany egzemplarz na PD co miał na czas lany dobry olej do silnika i ropke porzadna a nie z bańki od Pana Miecia ze spycharki to nie bedziesz zawiedziony ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

Ja posiadam Paska z 2000 roku ( przed liftem, silnik jak w podpisie). Jest to nowsza generacja silnika AFN, posiada pompę wtryskową.

Jak narazie jestem zadowolony, przez rok przejechałem coś ponad 30 000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej nad takim również się oglądałem, wypatrzyłem w opisie wcześniej otrzymanym, że ma wtryski zwykłe. Rok 2000, lepiej brzmi niż 1998 a można trafić w podobnej cenie. Mówię tu o sprowadzeniu. Trzeba więc brać się za szukanie. Jeszcze raz dzięki wszystkim!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rok 2000, lepiej brzmi niż 1998

 

moim zdaniem moj afn z 1997 roku moze brzmial gorzej od niektorych po lifitgowych paskow ale byl w duzo lepszym stanie i o wiele lepiej sie sprawowal.. wiec patrz na stan techniczny a nie na rok. co z tego ze kupisz 3bg ktory ma na liczniku 100tys km a tak naprawde ma 500 skoro mozesz trafic afn z np 200tys km w oryginale co jest bardzo dobrym przebiegiem jak na ta jednostke.

ale bez sensu jest mowienie ze nie chce pompowtryskow bo to bo tamto. jesli caly czas bedziesz sie przed nimi chronil to nigdy nie kupisz sobie nowszego auta niz 2000r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności