Skocz do zawartości
lukaszzp

Problem z zawieszeniem ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forowiczów otóż mam pewien problem. Jak jadę po nierównej nawierzchni (czyli po większości polskich dróg) to mam wrażenie, że na nierównościach (szczególnie poprzecznych) tył samochodu mi jeździ raz w prawo, raz w lewo i słychać czasem jakieś stukanie z tyłu. Na równej nawierzchni nie ma tego problemu. Dodam jeszcze że od momentu sprowadzenia (od maja) auto czasem się buja (np podczas mijania się z Tirami albo wyprzedania tirów z dużą predkościa). Czy ktoś mógłby mi poradzić co i w jaki sposób mam sprawdzić? Jak ostatnio byłem na stacji diagnostycznej to wszystko było w jak najlepszym porządku, a auto się bujało i buja, a niby "całe zawieszenie" było bardzo dobre(amortyzatory przód 70 %, tył 46% i 48%). Wiec chciałbym sam wiedzieć na co kazać zwrócić uwagę "fachowcom" ze stacji diagnostycznej, którzy edukację zakończyli na zawieszeniu poloneza? O ile to bujanie mi nie przeszkadzało bardzo (bo nie było duże) o tyle wrażenie że mam z tyłu obracane kółka od wózka z hipermarketu, zamiast kól troche mnie denerwuje. Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luka

Typowy objaw zużytych amortyzatorów. Miałem to samo, po wymianie wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"całe zawieszenie" było bardzo dobre(amortyzatory przód 70 %, tył 46% i 48%)

 

 

 

CHYBA ZARTUJESZ !!!! przod 70% to jak cie moge ale tyl 46% i 48% to sa wraki a nie amortyzatory.....kto Ci takich glupot naopowiadal !!!! lepiej zmien diagnoste

 

 

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tuleje gumowe - miałem to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee

kolega ma racje niecale 50% sprawnosci to o wiele za malo a zreszta jesli masz 47 % sprawnosci to oczywiste jest ze tez wa takim procencie sa sprawne :kwasny: radze wymiane morkow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, to wiem już na pewno że amortyzatory z tyłu do wymiany. Ale to takie dziwne zachowanie tyłu auta (raz mi ucieka w prawo raz w lewo na dołach) to też amortyzatory czy to raczej tak jak mówi Steffy że jakieś tuleje gumowe? Ps.Steffy co to za tuleje, w którym miejscu znajdują się i jaki jest koszt nowych skoro wymieniałeś?Z góry dzięki.Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AMORTYZATORY na 100000000000000000000000000000000000000000%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amorki poniżej 80% sprawności to też wraki!!! :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za komplet 2szt - ok 500 z groszem, wymiana 100. Samych gum nie znalazłem musiałem kupić z mocowaniem ze stopów dlatego taki koszt. Tuleje sluzą do połączenia belki zawieszenia do podwozia. Znajdują się na końcu belki po obydwu stronach. Wymiana nie jest skomplikowana ale potrzebny jest podnośnik warsztatowy. Ja też najpierw wymieniłem amortyzatory (były 48 i 46%) lecz niestety i tuleje były do wymiany. Objawy: na koleinach pow ok.80 km/h tył myszkował, wrażenie b. śliskiej jezdni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja mam podobne objawy do opisywanych przez Steffy, choć nie zuważyłem żeby bardzo mnie po koleinach prowadzało tylko jakieś stukanie z tylu na dołach i uczucie uciekania tyłu raz w prawo raz w lewo. No cóż zacznę od wymiany amortyzatorów bo one są na pewno zużyte i zobaczymy czy się poprawi, a jak nie to tuleje :kwasny: A czy to stukanie na dołach z tyłu mogą powodować zużyte amortyzatory czy jeszcze coś innego? :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Amorki poniżej 80% sprawności to też wraki!!! :dobani:

 

To ma być jakiś żart ????

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie hha nie chciałem się wcześniej udzielać, ale czy ja dobrze słyszałem że nowe amortyzatory maja ok 75% tłumienia czy ktoś mi bzdur naopowiadał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej rozwalone odboje. Jak kupujesz amorki to cały komplet z odbojami i osloną. Stoki mogą być spowodowane tulejami ale w jak to one, to są w tragicznym stanie. Podjedź na warsztat gdzie sie serwisujesz i powiedz co mają sprawdzić(pewnie zrobią gratis).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hha nie podniecaj się. Na 100 kierowców 70 myśli, że nowe amorki maja 100%. A reszta nie wie, że ma coś takiego w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nowe amortyzatory to 73-77%. Ta wyższa wartość to muszą być kozackie amortyzatory.

 

80% to mają amortyzatory w autach wyścigowych i rajdowych.

 

 

100% ma metalowy kołek, tuleja

 

 

Tyle na temat

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowe amortyzatory to 73-77%. Ta wyższa wartość to muszą być kozackie amortyzatory.

 

80% to mają amortyzatory w autach wyścigowych i rajdowych.

 

 

100% ma metalowy kołek, tuleja

 

 

Tyle na temat

 

HHA

 

Raczej sie nie zgodze z ta opinia. Nowe amorki olejowo gazowe maja ok 85% tlumienia, olejowe ok 80%. Jak sie jedzie na wibrator do testow amorkow krzywa powinna byc gwaltownie wzrosnac, jakies 1-2 cm a potem byc caly czas plaska i bez tendencji do wzrostu. Kazde inne zachowanie wskazuje na zuzycie. Amortyzatory najlatwiej sprawdzic w 2 osoby i 2 samochody. W kazdym miescie sa ulice brukowane. Samochod badany jedzie pierwszy a w drugim aucie kierowca obserwuje zachowanie kol badanego. Przy predkosci 40-50 km/h widac jak pieknie podskakuja kola przy padnietych amorkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuse myślę, że jak nowe mają ok 70% to już jest dobrze. Amortyzatory sprawdza się po przejechaniu min 1000km. Jak kupisz madeinciajna to nowe mają 60 - 63%(jak masz szczęście). Sprawdzałem. Kayaba 67-72%. Myślę, ze to dobry wynik. Sahs i Monroe podobnie może pare procent na+. Hha ma rację tylko sportowe zawieszenia tłumią skuteczniej. Za 75-80% trzeba wybulić fortunę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Nowe amorki olejowo gazowe maja ok 85% tlumienia, olejowe ok 80%.

 

 

Rewelacyjnie !!!

 

To ja w takim razie zamawiam przynajmniej 10 kompletów takich amortyzatorów. Myślę również, że Volkswagen-Audi weźmie każdą ilość taki amortyzatorów.

 

Jeśli wskażesz takie to myślę, że jesteś juz milionerem :evil:

 

 

Tak na serio to bez jaj kolego.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robertb

To pewnikiem tuleje metalowo-gumowe. Miałem kiedyś podobne objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nowe mają ok 70% to już jest dobrze. Amortyzatory sprawdza się po przejechaniu min 1000km. Jak kupisz madeinciajna to nowe mają 60 - 63%(jak masz szczęście). Sprawdzałem. Kayaba 67-72%. Myślę, ze to dobry wynik. Sahs i Monroe podobnie może pare procent na+. Hha ma rację tylko sportowe zawieszenia tłumią skuteczniej. Za 75-80% trzeba wybulić fortunę.

Zgadzam się z tym całkowicie ,nie pierwszy raz spotykam się z taką opinią ,ale ciekawi mnie jakie amorki mam u siebie skoro moje autko ma prawie 5 lat a 1 lutego robiłem przegląd techniczny i mieszczą się między 71%-74%-nie wyglądają na wymieniane,nie widać też żadnych oznaczeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności