druidionin Zgłoś #1 Napisano 22 Maja 2010 Siemka! Od dłuższego czasu borykam się z natrętnym i donośnym buczeniem i rykiem autka Ewidentnie uszkodzony jest gdzieś układ wydechowy. Ostatnio wlazłem pod auto i zacząłem szukać i niestety dźwięk wydobywa się tuż przy silniku gdzieś przy kolektorze wydechowym i portkach(tak to się chyba nazywa). Czy w 2E jest tam jakiś element ulegający częstym uszkodzeniom, który mógłby być prawdopodobną przyczyną? W ogóle jest tam taka jakby dwururka z siatki czy jest to złącze elastyczne i podlega wymianie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #2 Napisano 23 Maja 2010 nie wiem czy to coś pomoże - ale ja maiłem podobny problem - buczenie przy nieco ponad 1000 obr/min. Winnym okazał się rozwarstwiony tłumik końcowy - pomogło sklepanie młotkiem. Możecie sobie mówić co chcecie ale od tamtej pory jest dużo ciszej, a nie mam zamiaru kupować nowego tłumika, który za 2 lata będzie się nadawał na śmietnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 23 Maja 2010 Czy w 2E jest tam jakiś element ulegający częstym uszkodzeniom, który mógłby być prawdopodobną przyczyną? W ogóle jest tam taka jakby dwururka z siatki czy jest to złącze elastyczne i podlega wymianie? Jeśli złącze elastyczne masz uszkodzone,wyalone to dodatkowo cały układ wydechowy wchodzi w rezonans. Możliwe też, że wypaliła się uszczelkę łącząca kolektor z blokiem silnika. Łatwo to sprawdzić. Miejsca przepalone będą okopcone. najlepiej sprawdzić te okolice na pracującym silniku z kanału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 23 Maja 2010 Od dłuższego czasu borykam się z natrętnym i donośnym buczeniem i rykiem autka Jeżeli nigdzie nie widać spalin, ani pary gdy chłodno, to stawiam na pusty katalizator, lub wypalony środkowy tłumik (jak jest) ,ten środkowy jest tuż pod przednimi fotelami iu pewnie było by ciszej jak by była zwykła rura zamiast tego tłumika. Ja też nie mogę się pozbyć buczenia wydechu,mam nowy wspomniany tłumik, w katalizatorze mam perforowaną rurę, a nadal "piękna polowa" nie lubi ze mną jeździć(bo ona jeżdzi Mondeo które jest ciche w środku jak jasna anielka .... , jak sam jadę to decybele z głośników potrafią zagłuszyć nawet sumienie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #5 Napisano 23 Maja 2010 złącze elastyczne i podlega wymianie Wjedź na kanał i na odpalonym silniku spróbuj docisnąć całą dwururkę do góry(ewentualnie na boki) jeśli przestanie buczeć/ryczeć to pewnie złącze elastyczne tak jak to miało miejsce u mnie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #6 Napisano 23 Maja 2010 Z szacunkiem dla kolegów Napisałem że wlazłem pod auto na kanale i szukałem buczenia i przede wszystkim ryku (prawie jak V6)(przecie nie na zgaszonym silniku ) I ewidentnie dźwięk wydobywa się z okolic kolektora wydechowego i łączenia z portkami(bliżej nie byłem w stanie określić z którego to miejsca) katalizator i pozostałe tłumiki nie ryczą mimo że środkowy (ten tuż za katem a nie ta beczka z tyłu) już podupada. Teraz pytanie o to złącze elastyczne, wydaje mi się, że to złącze to jakieś nietypowe? Taka dwururka z plecionki czyż nie? Jest to gdzieś do dostania i czy trzeba spawać czy może wystarczy odkręcić i zmienić? Jak się dobrać do wymontowania tych elementów? Od góry czy od spodu w kanale? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 23 Maja 2010 że to złącze to jakieś nietypowe? Taka dwururka z plecionki czyż nie? Typowe tylko z latami się pozmieniało... Dla pewności odkręć i do sklepu....a rozbierzesz tylko od spodu... Dodam tylko tyle ze wydech lubi rezonować....gdy nie ma ewidentnie dziury a poprzepalane wnętrza tłumików czy też brak porcelany w kacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #8 Napisano 23 Maja 2010 A ta plecionka jest na portkach czy pomiędzy portkami a kolektorem wydechowym? Cobym niepotrzebnie wszystkiego nie rozbierał Może ma kto foto lub rysunek jak to tam wygląda? Trzeba spawać czy można wymienić bez spawania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 23 Maja 2010 Siemka!Od dłuższego czasu borykam się z natrętnym i donośnym buczeniem i rykiem autka Ewidentnie uszkodzony jest gdzieś układ wydechowy. Ostatnio wlazłem pod auto i zacząłem szukać i niestety dźwięk wydobywa się tuż przy silniku gdzieś przy kolektorze wydechowym i portkach(tak to się chyba nazywa). Czy w 2E jest tam jakiś element ulegający częstym uszkodzeniom, który mógłby być prawdopodobną przyczyną? W ogóle jest tam taka jakby dwururka z siatki czy jest to złącze elastyczne i podlega wymianie? wez szmate i niech kolega zatka wydech a ty szukaj gdzie syczy stary sprawdzony sposob na znalezienie nieszczelnosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koszu_sk Zgłoś #10 Napisano 23 Maja 2010 Jedź do gościa od wydechów, sam ci znajdzie gdzie to buczy i jak sie bedzie dało to przycheftuje, jak bedzie drogo krzyczał (w krk takie drobne spawanie to 20zł) to przynajmniej bedziesz pewien co i jak a za szukanie nie powinien brać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal9119 Zgłoś #11 Napisano 23 Maja 2010 a moze masz wsadzona strumiennice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #12 Napisano 23 Maja 2010 (edytowane) a moze masz wsadzona strumiennice Nie... Przecież piszę skąd słychać... Z łączenia portek z kolektorem wydechowym... kata i wszystkie tłumiki pomijam bo nic przy nich nie słychać... Dla wszystkich starających się pomóc ale szukających problemu w dalszej części układu wydechowego (tłumik środkowy, kat, tłumik końcowy)... Wlazłem do kanału odpaliłem auto i sprawdzałem każdy odcinek... najgłośniej było gdy wsadziłem ucho pomiędzy tył silnika a przednią grodź... Ewidentnie dźwięk wydobywał się gdzieś tam z góry przy kolektorze wydechowym Edytowane 23 Maja 2010 przez druidionin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #13 Napisano 23 Maja 2010 Nie... Przecież piszę skąd słychać... Z łączenia portek z kolektorem wydechowym... kata i wszystkie tłumiki pomijam bo nic przy nich nie słychać... Dla wszystkich starających się pomóc ale szukających problemu dalej... Wlazłem do kanału odpaliłem auto i sprawdzałem każdy odcinek... najgłośniej było gdy wsadziłem ucho pomiędzy tył silnika a przednią grodź... Ewidentnie dźwięk wydobywał się gdzieś tam z góry przy kolektorze wydechowym czyli do k..... nedzy nie wiesz dokladnie wiec pisze ci wsadz z kolega szmate do wydechu kolega bedzie ja trzymal a ty dokladnie znajdziesz problem a na drugi raz jak szukasz pomocy to docen ja moze nie kazda jest precyzyjna i pomocna ale kazdy ma checi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #14 Napisano 23 Maja 2010 (edytowane) czyli do k..... nedzy nie wiesz dokladnie wiec pisze ci wsadz z kolega szmate do wydechu kolega bedzie ja trzymal a ty dokladnie znajdziesz problem a na drugi raz jak szukasz pomocy to docen ja moze nie kazda jest precyzyjna i pomocna ale kazdy ma checi Nie denerwuj się, doceniam każdą pomoc... Przecie wypowiedź była do konkretnego użytkownika Spokojnie. Może nie wyraziłem się w poście o co konkretnie chodziło z tym "do wszystkich starających się pomóc..." ale już to poprawiłem mam nadzieję Edytowane 23 Maja 2010 przez druidionin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #15 Napisano 23 Maja 2010 Nie denerwuj się, doceniam każdą pomoc... Przecie wypowiedź była do konkretnego użytkownika Spokojnie. Może nie wyraziłem się w poście o co konkretnie chodziło z tym "do wszystkich starających się pomóc..." ale już to poprawiłem mam nadzieję sorki ale wkuzam sie ostatnio jak widze kolejne posty z koncowka pomocy i odpowiedzi o niczym jest ok pozdrawiam i poszukaj konkretnie nieszczelnosci zatykajac szmata pracuje w servisie i to jest najprostsza opcja i najszybsza i najtansza a bedziesz wiedzial konkret co ci warczy moze poprostu wydmuchalo uszczelke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koszu_sk Zgłoś #16 Napisano 23 Maja 2010 Albo wydmuchało ci uszczelkę albo kryzę łącząca kolektor wydechowy z resztą wydechu albo po prostu wypierdziało dziurę, zatkaj wydech szmatą jak kolega radzi i będziesz wszystko wiedział. Gorzej jak ci wypaliło kolektor na bloku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach