Skocz do zawartości
Gość bbodek

pomocy! olej w zbiorniczku plynu chlodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bbodek

Koledzy pomozcie!!!

Wlasnie kupilem paska 2001 3bg tdi 101km. Dzis stala sie rzecz straszna/tak przypuszczam/.

Podczas jazdy komputer wywalil mi komunikat "stop" i "check coolant". Po odkreceniu korka w zbiorniczku plynu chlodzacego byl olej a pod nim rowniez widoczny wyciek oleju. Czy to jest problem z uszczelka pod glowica, czy moze puscila chlodniczka oleju, jak sugerowal gosc z assistance????

Oczywiscie samochod odholowalem do domu - chociaz silnik odpala ale z komunikatem serwisowym.

Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu problemu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedyne miejsca gdzie olej może się dostać do wody to właśnie uszczelka pod głowicą i chłodnica oleju. Najłatwiej sprawdzić to drugie i ja bym właśnie zaczął od chłodniczki. Jeśli masz trochę wiedzy z zakresu mechaniki to radze wymontować, podłączyć pod sprężarkę i zanurzyć w wodzie. Jeśli ma pękniecie to będą sie z niej wydobywały pęcheżyki powietrza. jeśli jest dobra to juz wiesz co cię czeka dalej :dobani: pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelki pod głowicą - wszystko na to wskazuje !Stop laweta!

 

Jak sie wykonuje wymianę uszczelki opisałem w tym temacie:

 

Jednak w przypadku przebywania w UK koszty naprawy i części mogą być kilkukrotnie większe. Jakość wykonania usługi również nie będzie na takim samym poziomie jak w PL. Jedynym rozwiązaniem proponuję wysłać głowicę kurierem do PL i wszelkie szlify oraz sprawdzenie wykonać w firmie AytoSzlif (Adres w dziale polecam).

 

Natomiast wymianę powierzyć jakiemuś dobremu mechanikowi który ma pojęcie jak to się robi. Sama wymiana nie jest trudna jeśli oczywiście mamy do dyspozycji stanowisko warsztatowe i odpowiednie narzędzia. Zdjęcie głowicy to robota na 45 minut, założenie może zająć nieco dłużej bo musimy nastawić rozrząd. Najważniejsze aby dobrze wykonać szlif głowicy i bardzo dokładnie dokręcić głowicę (nowymi śrubami).

 

Podejrzewam że usterka nie powstała sama z siebie, pewnie ktoś tam coś dłubał i nie zrobił tego jak należy, zanim zabierzesz się za wymianę/zdjęcie głowicy dokładnie obejrzyj silnik i wszystkie elementy głowicy. Zwróć uwagę na "zjechane" śruby lub ślady po młocie.

 

Również czeka cię za razem wymiana wszystkich części rozrządu ponieważ będzie to robota za jednym podejściem więc warto założyć nowe paski/rolki i napinacze.

 

Koszt części i szlifu i wymiany nie może zamknąć się w okolicach 2-2,5 tys. zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

tak jak napisał Paweł, sprawdź chłodniczkę, w 90 % tam leży wina. Co prawda może być tak, że chłodniczka nie "zabulgocze" przy sprawdzaniu bo będziesz to robił na zimno. W samochodzie jak się rozgrzeje i aluminium się rozszerzy dopiero wtedy może być nieszczelna. Jest też inna metoda: najpierw oczyścić układ chłodniczy - przepłukiwać (VW ma do tego specjalny dodatek) najlepiej wyjąć termostat. Zbiorniczek możesz ewentualnie wymienić. Później łączysz węże omijając chłodniczkę. Zagrzewasz silnik, byle bez przesady bo olej nie jest chłodzony ! Jak jest czysto to już jesteś w domu. Jak się znowu uwali to i tak niewiele w porownaniu z wymianą uszczelki.

Do dzieła :cisza:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bbodek

Dziekuje za rady.

Na szczescie problem tkwil w chlodniczce, ktora sie zupelnie rozsypala w srodku.

Uklad chlodzenia wyplukany. Olejowy tez. Chlodniczke wymienilem. Mysle ze bedzie dobrze, bo silnika nie zdazylem przegrzac. :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz z 90% na 91% wina leży w chłodniczce :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jest trochę radości, bo nieszczeście nie miałeś takie znowu duże....

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na szczęście to tylko chłodniczka :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

No i u mnie pojawił się olej silnik 1,9 AWX , przeglądam to forum i myślę że u mnie zacznę od chłodnicy oleju,

auto jeżdzi normalnie węże nie puchną cały czas jednakowe ciśnienie oprócz oleju w zbiorniczku wyrównawczym.

Kiedyś w golfie 3 miałem uszczelkę walniętą to węże zaraz po odpaleniu buły twarde.

przerabiał ktoś to w tym silniku?

 

---------- Post added at 14:39 ---------- Previous post was at 12:46 ----------

 

poda ktoś nr katalogowy chłodniczki oleju do AWX z 2001r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie osobiście ale kolega przerabiał to w AWXie... niestety uszczelka pod głowicą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy uszczelce powinno się robić podciśnienie w układzie chłodzenia (tak myślę), a u mnie nie ma podciśnienia na wężach,

czy uszkodzona uszczelka pod głowicą może nie wytwarzać podciśnienia tylko puszczać olej?

 

 

mógł by ktoś podać nr katalogowy chłodniczki do AWXa

Edytowane przez Daniel-VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie jaki klucz jest potrzebny do odkrecenia chlodniczki oleju w passacie b5fl silnik 1.9tdi AVB 101km, sa 4 sruby ktore ja trzymaja ale nie wiem po prostu co to za odzaj i rozmiar klucza jakis nasadowy czy jakis inny, bardzo prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sa 4 sruby ktore ja trzymaja ale nie wiem po prostu co to za odzaj i rozmiar klucza jakis nasadowy czy jakis inny, bardzo prosze o pomoc.

 

O to pytasz?? Pozycja nr 10

 

16cb97499719ddf1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie o ta naprawde wielkie dzieki:dobrze.tylko sory jeszcze jesli glupie pytanie wiesz moze jaki to rozmiar?

Edytowane przez fievral

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to mogę tylko strzelić :/ ale to będzie miedzy 10 a13

Wpadnij do sklepu ze śrubkami i zobacz jaka ma rozmiar gwintu 7 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Probowalem sprawdzic tak przy pomocy plaskich mniej wiecej i to bedzie albo 12 albo 13 jak juz bede wiedzial to na forum napisze, jeszcze raz dzieki.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokladnie o ta naprawde wielkie dzieki:dobrze.tylko sory jeszcze jesli glupie pytanie wiesz moze jaki to rozmiar?
kolego przecież rozmiar masz podany M7 czyli klucz 12 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:kciuki Super, dzieki , a bo ze mnie taki mechanik jak z koziej d... traba:hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie na czym sie zaklada uszczelke od podstawy chlodnicy oleju ta do bloku,na rysunku oznaczona umerem 9, na jakims silikonie czy czyms tego rodzaju a moze sama?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze jedno pytanie na czym sie zaklada uszczelke od podstawy chlodnicy oleju ta do bloku,na rysunku oznaczona umerem 9, na jakims silikonie czy czyms tego rodzaju a moze sama?
nie trzeba tam żadnego dodatkowego uszczelniacza choć można użyć sylikonu wysoko-temp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności