Skocz do zawartości
k0b3

Zwiększanie się poziomu oleju!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam dziwny problem ze swoim paskiem. Od ostatniej wymiany oleju samoczynnie zwiększa mi się poziom na bagnecie. Tzn. po wymianie było pośrodku takich zanczników, a w tej chwili mam grubo ponad górny znacznik (tak gdzieś około 2 cm). Gdzieś chyba czytałem, że w samochodach z DPF'em tak może być bo podczas dopalania DPF'a zwiększa się dawka paliwa i część ląduje właśnie w oleju silnikowym. Większość tars robię w mieście tak gdzieś koło 90%. Pomiar robię na zimnym silniku i na równej nawierzchni. Z tego co czytałem to chyba taki zwiększony poziom oleju nie jest dobry bo grozi uszkodzeniem, tylko czego? Czy ktoś miał podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a plyn chlodniczy nie spiernicza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodniczy cały czas w normie zero ubytków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest problem z DPF to paliwo rozrzedza olej, więc skutki wiadomo jakie mogą być (zatarcie silnika). Przy zbyt wysokim poziomie olej może pójść uszczelka pod głowicą, pierścieni tłokowe,...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ile wymieniasz olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wydaje mi się jakby ten olej był taki dość rzadki. Nie taki jak woda ale w gęstości niewiele mu brakuje do wody. Staram się wymieniac co 10.000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczerpnij porady u jakiegoś magika poza tym hmm to przecież świeże auto coś jest nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest właśnie ten problem, że dużo jeżdzisz po mieście DPF tego nie lubi:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mi się tak wydaje. Do tego najczęściej jest to odległość z domu do firmy i to jest około 6 km, samochód czasem dobrze się nie nagrzeje i pewnie DPF szybciej się zapycha. Czasem mam tak, że samoczynnie zwiększają mi się obroty silnika na biegu jałowym do około 1000 obr/min a po pewnym czasem spadają. Pewnie wtedy DPF się samoczynnie czyści. Z tego co wiem nie jest dobrze przerywać taką procedurę. Skrzynia DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobny problem ma pewien użytkownik nowego volvo, który głównie jeździ po mieście i ma DPF'a. Problem zgłoszono do inżynierów w Szwecji i myślą co z tym zrobić. Sprawa jest bardzo poważna!!!. Niestety nie ma na to dobrego rozwiązania niż więcej jeździć nie tylko w mieście. Oglądałem to na TVN Turbo:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety nie ma na to dobrego rozwiązania niż więcej jeździć nie tylko w mieście.

dokładnie auto z DPF-em musi co jakiś czas być dobrze przegonione. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspominaliscie mysle ze to problem z wypalajacym sie DPF-em. Czytalem ze to normalne zjawisko. Komputer podaje zwiekszona dawke paliwa aby wypalic DPF. Nadmiar paliwa przedostaje sie do oleju.Nie jest to napewno dobre dla silnika.Ja staram sie co jakis czas przegonic po obwodnicy i zauwazylem ze potem jakby lzej mu sie jezdzilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprobuję mu w takim razie co jakiś czas wrzucić wymuszone wypalanie filtra DPF za pomocą VAG'a.

 

---------- Post added at 23:41 ---------- Previous post was at 22:58 ----------

 

Tutaj znalazłem pełne wytłumaczenie mojego problemu, jeśli komuś to pomoże. Cytuję za forum Masters Tuning:

 

"Lepiej nie bedzie..moze byc tylko gorzej. Obecnie obowiazuje norma spalin Euro 4, a to oznacza że dopuszczalna emisja sadzy wynosic ma nie wiecej niz 13mg/km. Aby osiagnac taki wynik niewystarczajace jest podniesienie ciśnienie wtrysku z 1600 do 1800 barów i stosowanie chłodzenia recyrkulowanych gazów. Musi byc filtr sadzy na wydechu który zatrzymuje te czasteczki stałe.

Jeśli samochód eksploatowany jest prawidłowo to z filterm nic sie nie dzieje. Mam w Firmie 2 auta z silnikami diesla z DPF-ami i nie mamy z nimi absolutnie zadnych problemów. Mało tego.......sa troche podkrecone na wieksza moc. Jeden ma najechane 60tyś drugi 40. Praktycznie non-stop miasto....raz na miesiac trasa 800km.

Ja jestem zwolennikiem "górskiego powietrza" z róry wydechowej i podziwiam postep technologiczny w dziedzinie silników wysokopreznych. Zarówno kultura pracy jak i osiagi w nie jednym przypadku zostawiaja benzyne daleko w tyle. Pod wzgledem ekologicznym takze. Nie mówiąc o ekonomii.

Jeśli chodzi o tematyczne filtry sadzy....uważam że ludzie psuja je na własne zyczenie. Sterownik współczesnego diesla jest tak oprogramowany ze jezeli filtr osiagnie stopień nasycenia wynoszacy 40% .... automatycznie włacza sie jego regeneracja. Jednak do właczenia jej musza byc spełnione pewne warunki a jednym z nich jest temperatura oleju....która powina wynosic 70*C. Ta temperatura jest wyznacznikiem że motorownia jest odpowiednio ciepła. Jesli w mieście jeździmy na krótkich odcinkach ......motorownia nie zdązy nam sie odpowiednio rozgrzać i próby regeneracji nie są podejmowane. Jeśli podczas trwajacego procesu regeneracji wyłaczymy silnik.....to logiczne że proces ten ulegnie przerwaniu i nie zakończy sie powodzeniem. Po kolejnym uruchomieniu, proces zostaje wznowiony gdy tylko zostana spełnione ku temu warunki.

Jesli po trzykrotnej podjetej próbie regeneracji.......regeneracja nie powiedzie sie.......zapala sie lampka na tablicy wskaźników informująca ze filter jest na tyle pełny ze nalezy postępowac zgodnie z instrukcja obsługi ...czyli jazda na 3-cm biegu nie wolniej niz 80km/h przez 10 minut. O co chodzi????.

Chodzi o to zeby wytworzyć odpowiednia temerature w filtrze aby nastapił prawidłowy proces regeneracji.......bo do tej pory nie było warunków aby "rozrzazyć brykiecik" . Aby proces regeneracji nastapił ECU sterujace silnikiem wykonuje następujace procesy:

-przymyka zawór EGR

-zmienia cisnienie turbodoładowania

-opóxnia kąt wtrysku paliwa do cylindra

-realizuje dotrysk paliwa (dodatkowy wtrysk) Przybywanie oleju jest tym spowodowane gdyz paliwo scieka do miski rozcieńczajac olej silnikowy...(jeżeli proces regeneracji nie przebiega własciwie)

Jesli ktos jeździ często w miescinie na krótkich odcinkach trasy...to zawsze bedzie miał problem z DPF-em gdyz nie ma warunków do jego prawidłowej regeneracji. Jeśli w małym miasteczku odległosc z pracy do domu wynosi kilometr....i jedzie sie do pracy samochodem...no to niestety.......nigdy ten silnik sie odpowiednio nie rozgrzeje. Trzeba raz na tydzień przegonic samochód po trasie przez 10-15 minut i to powino pomóc.

Druga sprawa to jakosc paliwa. Nadal tankowanie w naszym kraju pozostaje swojego rodzaju "loterią". Mozna trafić kiepskiej jakosci paliwo które przyspieszy proces zapełniania sie DPF-u. Sadzy będzie tak dużo ze komputer nie bedzie sie wyrabiał z regeneracja...zatem powstanie problem eksploatacyjny.

Istnieje jeszcze inny problem dotyczacy filtra FAP....mianowicie stopień zapopielenia. W skutek spalania sie oleju silnikowego powstaja popioły które osadzaja sie w filtrze...i nie da sie ich wypalić czy usunac w inny sposób. Dotyczy to kazdego silnika.

 

Jesli filtr nie regeneruje sie właściwie moze nastapić jego zatkanie. Oznacza to ze osiagnie taki stopień nasycenia ze komputer przejdzie w tryb awaryjny i nie bedzie podejmował juz prób regeneracji. Musimy wtedy udac sie do servisu aby przeprowadzić wymuszona regeneracje servisową. Z poziomu testera wprowadzane jest odpowiednie polecenie dla komputera i wtedy mozemy przeprowadzic jazde regeneracyjną i doprowadzić to całkowitej i pełnej regeneracji.

 

Jesli stopień nasycenia i zapopielenia osiagna graniczne wartości...nie da sie juz takiego filtra zregenerować. Nalezy go zatem wymienic na nowy względnie usunać .wyłaczajac jego funkcje w programie sterującym. Mozna to wykonać w wyspecjalizowanej firmie tuningowej np u mnie :edance:

 

Jesli chodzi o usuniecie filtra sadzy to nie jest to prosta sprawa. Oczywiscie usunąć go fizycznie mozna..ale mozemy w ten sposób pogorszyc sytuacje. Oprócz fizycznego usuniecia nalezy w programie sterujacym wyłączyc funkcje nim sterujace, gdyz w przeciwnym razie komputer bedzie pracował w trybie awaryjnym i autem nie bedzie sie dawało jeździć. Komputer bedzie oczekiwał na sygnały z DPF-a takie jak sygnał z czujnika róznicowego czy temperatury spalin za DPF-em. Jesli one nie beda sie zgadzały z mapami w programie sterujacym...napewno zaowocuje to trybem awaryjnym."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj sprawdzić pompę podwójną. Jeśli ma nieszczelny oring to może pompować paliwo do oleju, którym jest smarowana i uszczelniana. Ten problem jest znany, choć dotyczył starszych roczników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Komputer podaje zwiekszona dawke paliwa aby wypalic DPF. Nadmiar paliwa przedostaje sie do oleju.

 

ciekawe ktoredy wedlug wac nadmiar tego paliwa dostaje sie do oleju???

ecu pewnie i podaje wiecej paliwa a ono wypala sie w calosc (wyzsze obroty )i a nie dostaje sie do oleju

jest jednak droga ktoredy moze sie dostac są to uszczelniacze pompowtryskow

w poprzednim modelu byl to nagminny problem od drgania wycieraly sie gniazda pompek i paliwo przedostawalo sie do oleju

podobno w naszych furkach problem ten poprawiono podobno

 

ps. przeciez mozesz wywalic dpf koszt ok 1000-1500 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nad tym wywaleniem DPF'a też się właśnie zastanawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest coś podobnego jak odpalę silnik i przejadę ok 50 m następnie wyłącze silnik i po ok 1 godz zmierzę poziom oleju to pokazuje min natomias jak przejade kilka lub kilkanaście km to pokazuje 3/4 bagnetu???? gdzie traci się ten olej zostaje w 'szklankach' i jest za gęsty żeby spłynąć ponieważ jak odpalam na zimnym to słychac jak 'szklanki pracuja na sucho przez ok 2 sek po odpaleniu,szukałem na forum ale nie znalazłem nic na ten temat ten olej nie teraci sie na zawsze tylko gdzieś się "chowa"ma ktoś pomysł gdzie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ak odpalę silnik i przejadę ok 50 m następnie wyłącze silnik i po ok 1 godz zmierzę poziom oleju to pokazuje min

 

Przecież to logiczne, jak odpalasz silnik, olej jest zabierany z miski na samą górę w celu smarowania:szklanek, popychaczy, zaworów, wałków, itd, ponieważ jest zimny, to chwilę minie zanim spłynie do miski

 

jak przejade kilka lub kilkanaście km to pokazuje 3/4 bagnetu

 

Odwrotna sytuacja do powyższej.

 

 

Wystarczy trochę fizyki, rozdział o gęstości płynów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze cos takiego jak czujnik gestosci oleju. To on nam wlasnie podaje ,ze mamy zmienic olej za jakis dystans - to dziala chyba jak ktos ma LL wlaczone, ale moge sie mylic. Mialem 2 przypadki ,ze olej niby na 30kkm , a raz zminialem po 24 a raz po 21.

Pisze o tym dlatego ,ze pytalem mechanika jak to jest odnosnie paliwa w oleju.

Powiedzial mi, ze jak w/w czujnik jest ok. to nie ma sie o co martwic. Najwyzej trzeba bedzie zmienic olej wczesniej. Ale bez przesady koledzy - do oleju nie dostaja sie jakies mega ilosci paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety...jak sie jezdzi po miescie na krotkich dystansach to kupowanie auta z DPF moze zniechecic do motoryzacji....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności