Skocz do zawartości
kameleon0781

Gwałtowne zapełnienie filtra DPF cząsteczek stałych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Miałem ostatnio przypadek klienta z pasatem B6 , natychmiast po wymianie oleju (ale okazało to sie później ) silnik zgłosił awarie DPF i zapisał kod usterki zapchanego filtra dpf.

Dodam iż olej wymieniał pracownik ASO - w tzw czasie wolnym ;)

nastepnie skierował on klienta - właściciela auta do aso na wymiane filtra za 6500pln.

Jak sie okazało później podczas wymiany dziwnym przypadkiem pozostało w silniku około 2 liteki oleju więcej.

Spuściłem nadwyżkę oleju, przeprowadziłem regeneracje DPF i wszystko wróciło do normy.

 

Opisuję to na przyszłość dla innych szukających, dlaczego podczas regeneracji DPF procedura sie wykonuje, po czym po zakończeniu regeneracji po około 30 km filtr spowrotem sie zapełnia.

 

ps. pozdrawiam mechaników z aso w pile trzaskających po godzinach tzw fuchy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przelanie oleju to faktycznie nic dobrego.....moglo sie jednak zdarzyc zbieg okolicznosci.Sprawdz w blokach mase sadzy zapisana w sterowniku.to powie w jakim stadium jest dpf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak byłem ok rok temu na przegladzie 15000 to wymienili mi olej, wlali o ok 1,5 litra wiecej. Zauważyłem to dopiero 2000 km dalej - postanowiłem przy okazji czynności pielegnacyjnych sprawdzic stan. Mierzylem i mierzylem i nie widziałem gdzie jest kreska. Była grubo ponad max. Odessałem strzykawą do poziomu 3/4 i już.

 

Nie wiem co serwis chciał przez to osiągnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak byłem ok rok temu na przegladzie 15000
ASO i na gwarancji? Upomniałbym się o pisemko, że coś takiego miało miejsce, w końcu autko nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mialem na początku jechać... Ale pomyślałem w końcu jak im udowodnię, że to oni tyle wlali. Od przeglądu 2000 minęło (ok. 3 miesiące).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mie ma sie co martwic o gwarancje.Jak sie uszkodzi to i tak vw zaplaci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
przelanie oleju to faktycznie nic dobrego.....moglo sie jednak zdarzyc zbieg okolicznosci.Sprawdz w blokach mase sadzy zapisana w sterowniku.to powie w jakim stadium jest dpf

 

Witam

rosiel mam prosbe do ciebie ,napisz cos wiecej o tej masie sadzy w DPF jak to odczytywac , interpretowac bo to jest chyba w procentach . Jak sie maja wysokosci wartosci odczytanych do stadium DPF.

 

Co do wymian oleju w ASO to nie czekaja az wszystek stary zleci i wala wiecej niz trzeba (4L) przy ok 0.5 pozostajacym starym. Pozatym tymi bagnetami nie daje sie tak dokladnie sprawdzic stanu , dopiero jak sie go wyjmie a po kilku godzinach (nocy) sprawdzi na zimnym silniku to widac ekstra .

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mie ma sie co martwic o gwarancje.Jak sie uszkodzi to i tak vw zaplaci.

 

z tym płaceniem to różnie bywa...

 

jakie są poszczególne wartości zapełnienia DPF-a, tzn. przy ilu procentach kontrolka się zapala, kiedy gaśnie po wypaleniu, jaka jest wartość graniczna, poniżej której już nie można go wypalić ani go zregenerować (oczyścić) procedurą serwisową?

 

ps. straszny wrzód na d.... ten DPF!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
jakie są poszczególne wartości zapełnienia DPF-a, tzn. przy ilu procentach kontrolka się zapala, kiedy gaśnie po wypaleniu, jaka jest wartość graniczna, poniżej której już nie można go wypalić ani go zregenerować (oczyścić) procedurą serwisową?

 

Poczytaj w tym watku Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP , sa tam fajne fotki http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=866825#post866825. Dowiesz sie wiecej .

 

Sprawdzajac VAG widac dwie pozycje w procentach , zapelnienie DPF oraz masa sadzy .

Moje pytanie to co oznaczaja wysokosci procentowe masy sadzy jak to interpretowac , co one konkretnie oznaczaja ?

 

rosiel opiszesz to dokladnie ?

 

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co piszecie w procentach to zgromadzona wielkosc sadzy w danej chwili.pow 90 sterownik juz nie bedzie regenerowal(teoretycznie :) ).Mi chodzilo bardziej o ilosc sadzy w gramach zapisanej w sterowniku.(wartosci mierzone) Na ich podstawie wg tabeli mozna okreslic ile przepracowane ma dpf .Wiadomo ze w zaleznosci od stylu jazdy wartosci beda sie roznily ale ogolnie wyznacza sie granice przy ktorej dpf bedzie mial coraz wieksze roblemy z samoregeneracja.Dokladniej napisze pozniej bo dzis mi moc sie skonczyla i czas lulu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
to co piszecie w procentach to zgromadzona wielkosc sadzy w danej chwili.pow 90 sterownik juz nie bedzie regenerowal(teoretycznie ).

 

Czyli 90% masy sadzy to cos zle ?

A jak pow. 90 ta masa to sterownik nie bedzie regenerowal bo nie potrzeba jest ok, czy dlatego ze nie da rady bo jest kiepsko ? Jakie czynniki wplywaja na wartosci tej masy sadzy (paliwo,olej) ?

Pzd i dzieki za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czynniki to przede wszystkim styl jazdy (czy miasto czy trasa). U nas DPF jest BEZPROBLEMOWY. Jest jakby go nie było, a sadzy zero ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Czynniki to przede wszystkim styl jazdy (czy miasto czy trasa).

Styl jazdy =waga nogi i nacisku na pedal gazu .Czyli smigajac po miescie % masy sadzy bedzie wiekszy a co za tym idzie szybciej zapychajacy filtr i odwrotnie smigajac trasa % masy sadzy mniejszy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli 90% masy sadzy to cos zle ?

A jak pow. 90 ta masa to sterownik nie bedzie regenerowal bo nie potrzeba jest ok, czy dlatego ze nie da rady bo jest kiepsko ?

 

Dlatego, że jest kiepsko.

 

Jak masz powyżej 90%, to samooczyszczenie nie będzie się załączało.

 

Musisz wtedy wymusić procedurę poprzez VAG'a - jest wątek na forum w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po miescie zabijes filtr szybciej niz w trasie. Ojciec jezdzi w trybie mieszanym z nogą raczej średnią z przewagą na lekką i filtr sie nigdy nie odezwał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po zlaniu oleju do właściwego stanu i dopaleniu procedurą wszystko było ok. błąd o zapchaniu zniknął. ale juz następnego dnia pojawił sie błąd o braku skutecznosci filtra.

jednym słowem pracownik aso zniszczył klientowi filtr DPF.

obecnie auto ma juz zmieniony soft przezemnie . wyłączyłem mu dpf-a i wszystko śmiga

 

obecnie koszta wyłączenia dpf-u to okolo 1000pln dla zainteresowanych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obecnie auto ma juz zmieniony soft przezemnie . wyłączyłem mu dpf-a i wszystko śmiga

 

No dobrze ale czy ma tez fizycznie zdemontowany DPF? bo jesli nie to przecierz wkoncu sie tak zapcha ze fura bedzie palic sporo wiecej a jechac nie bedzie !

 

zastanawiam sie dlaczego zmiana softu tyle kosztuje przeciez są passaty bez DPF-a wystarczy z takiego zassac sofcik i wgrac do takiego z filtrem i powinno byc po sprawie chyba!

Edytowane przez poldeczek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Po miescie zabijes filtr szybciej niz w trasie. Ojciec jezdzi w trybie mieszanym z nogą raczej średnią z przewagą na lekką i filtr sie nigdy nie odezwał.

 

Tak wiem ze po miescie szybciej sie zapycha.

Filtr nie odezwal sie by inicjowac samoczynne oczyszczenie , czy przez lampki na desce filtra i swiec ?

 

---------- Post added at 20:54 ---------- Previous post was at 20:22 ----------

 

Dlatego, że jest kiepsko.

 

Jak masz powyżej 90%, to samooczyszczenie nie będzie się załączało.

 

Musisz wtedy wymusić procedurę poprzez VAG'a - jest wątek na forum w tym temacie

 

Ok.

Pomiary Vag byly robione 28/04/2010 przez forumowicza Trokadero (w tym miejscu wielkie dzieki dla niego ze poswiecil swoj czas).

 

Pomiary pokazaly :

zapelnienie DPF - 11%

masa sadzy 90 %

 

Od dnia tych pomiarow nie zapalila sie lampka filtra czy swiec oraz czek engin, a to dwa tygodnie i trzy dni temu. A 4 maja sterownik czy silnik zachcial samoczynnego czyszczenia filtra i to sie odbylo , wtedy pierwszy raz widzialem bialy dymek za soba .

 

Bo nie wiem czy o tych samych procentach piszemy ?

 

Co o tym sadzic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiam takich aut kilka tygodniowo, i naprawdę to nie jest jakaś straszna wpadka "chłopaków z ASO" :doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak wiem ze po miescie szybciej sie zapycha.

Filtr nie odezwal sie by inicjowac samoczynne oczyszczenie , czy przez lampki na desce filtra i swiec ?

 

Nigdy sie kontrolka nie zapaliła. Zrobilismy juz nim 40 tys km. Co wymiana oleju jest sprawdzane zapełnienie. O ile pamietam ostatnio było tylko kilka procent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności