druidionin Zgłoś #1 Napisano 8 Maja 2010 Siemka! Mam ostatnio nietypowy problem z pojawiającą się parą z okolic otworów wentylacyjnych na przednią szybę. Jak autko postoi w deszczu lub dłużej nie jeżdżone 3 i więcej dni to jak tylko się autko troszkę zagrzeję zaczyna wydobywać się para z przednich nawiewów na szybę. Jak zrobię trasę z 70 km to potem para się nie pojawia więc to tak jakby się skądś zbierała woda. Włączenie nawiewu na szybę bez względu czy ciepłego czy klimę lub otwarcie okna tudzież szyberka niweluje parowanie przedniej szyby począwszy od środka. Pierwszy raz owa sytuacja miała miejsce gdy udałem się na myjnie samoobsługową i porządnie wypucowałem autko myjką. Wsiadłem, zapaliłem autko, włączyły się nawiewy i buchło mi parą ze wszystkich otworów wentylacyjnych na raz więc wyłączyłem. I od tego czasu co jakiś deszcz lub dłuższy postój autka mam ten problem z pojawiającą się parą dosłownie pośrodku deski rozdzielczej przy szybie w okolicach nawiewów. Nie ma specyficznego zapachu płynu chłodniczego(płynu troszkę ubywa ale to nieszczelność na chłodnicy bo plama pod autem, oleju nie przybywa, koloru i konsystencji nie zmienia i brak kaszy z rana na korku oleju). Zapach jest bardziej zbliżony do polania rozgrzanego metalu wodą. Mam climatronic, działa ale nie używam bo nie wiadomo kiedy poprzedni właściciel robił jej przegląd i dodatkowo trochę brzydko pachnie(kwaskowato), teraz zrobiło się ciepło to zrobię jej przegląd i odgrzybię + czyszczenie nawiewów. Filtra przeciwpyłkowego nie mam. Jedyne co mi przychodzi na myśl to dostawanie się wody na nagrzewnicę i tam gdy się ona rozgrzeje to woda odparowuję ale skąd ona tam? Z wlotu na podszybiu? Szyba gdzieś przepuszcza? Czy może jest na podszybiu gdzieś na środku otwór , którym mogłaby się przedostawać? Bo mam tą plastikową osłonę na kanał podszybia ułamany i zachodzi tylko od wlotu gdzieś tak do połowy dalej brak tej osłony. Ktoś się z tym spotkał i może coś podpowiedzieć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #2 Napisano 9 Maja 2010 A może masz pozatykane otwory odprowadzające wode z podszybia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #3 Napisano 9 Maja 2010 Filtra przeciwpyłkowego nie mam. A dlaczego go nie masz? To jest wg mnie powód tego parowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #4 Napisano 9 Maja 2010 A dlaczego go nie masz? To jest wg mnie powód tego parowania. Brak f. pyłowego nie będzie przyczyną parowania. Zapchany czy zawilgocony filtr - tak.U kolegi najpewniej gdzieś dostaje się woda, może szyba źle wklejona, może korozja na ramie szyby? Pozostaje szukac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
changer Zgłoś #5 Napisano 9 Maja 2010 moze masz walnieta nagrzewnice, saczy sie troszeczke, przez co paruje jak siinik jest ciepły bo plynie plyn chlodniczy goracy i ogrzewa to, co sie ulało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 9 Maja 2010 moze masz walnieta nagrzewnice, saczy sie troszeczke, przez co paruje jak siinik jest ciepły bo plynie plyn chlodniczy goracy i ogrzewa to, co sie ulało tylko dlaczego pojawilo sie to po myciu a nie wczesniej jak deszcze byly zreszta kolega pisze ze plynu mu troszke ubywa i wie z skad ---------- Post added at 15:26 ---------- Previous post was at 15:25 ---------- szukaj przyczyny w odplywach wody wyczysc wszystko dokladnie podszybie tam gdzie aku i wycieraczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #7 Napisano 9 Maja 2010 tam gdzie aku Mowa o B3 tam aku jest koło lewego reflektora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #8 Napisano 9 Maja 2010 szukaj przyczyny w odplywach wody wyczysc wszystko dokladnie podszybie tam gdzie aku i wycieraczki Chyba chodziło o ecu Podszybie jest drożne bo ostatnio naprawiałem instalację od kierunkowskazów, które były dołożone i przez odpływy wyciągałem instalację więc jest drożne. Jak już to spodziewałbym się że gdzieś puszcza szyba lub odpływ z szyberdachu moze masz walnieta nagrzewnice, saczy sie troszeczke, przez co paruje jak siinik jest ciepły bo plynie plyn chlodniczy goracy i ogrzewa to, co sie ulało To też może być jedna z przyczyn, bo dziś robiłem trasę i włączyłem klimę i po kilkunastu minutach poczułem troszkę słodkawy zapach jakby właśnie płynu ale zaraz ustał. Po kolejnych kilkunastu zapachniało troszkę topionym plastykiem ale też ustało. Stąd pytanie czy uda się wymienić nagrzewnicę bez rozszczelniania klimy? W golfie II wymiana nagrzewnicy skończyła się wybraniem całej obudowy z wentylatorem i nagrzewnicą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #9 Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) A ja myślę, że jest "zawalony" parownik, przez to co na nim się zebrało siedzi tam wilgoć i hodują się grzybki stąd ten smród. Odgrzybianie w tym stadium nie pomoże, jedynie demontaż deski i mechaniczne czyszczenie parownika. Edit: Jeszcze jedna ważna sprawa - działa ci przełączanie obieg wewnętrzny/zewnętrzny? Edytowane 10 Maja 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #10 Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) Właśnie dziwna sprawa bo wczoraj robiłem trasę z włączoną klimą i nie śmierdziało... Raz tylko zapachniało jakby płynem ale nie wiem czy to ten od spryskiwaczy bo obficie zlewałem szybę czy od układu chłodzenia... No i przez chwilkę zapachniało topionym plastikiem ale tak przez 2-3 min. Obieg chodzi, słychać przestawiającą się klapkę. W nocy padało ale auto stało pochylone do dołu na ulicy i jakoś dzisiaj cały dzień jeździłem i para się nie pojawiła... Nie mam pojęcia co to. Wszystko wskazywałoby na jakiś przeciek do nawiewu ale skąd? Czy nawiew nie jest tak szczelny aby jedyną drogą jest wlot na podszybiu? Chyba że cieknie gdzieś po gorącej obudowie. Rama szyby jest trochę skorodowana więc spodziewałbym się przecieku... Edytowane 10 Maja 2010 przez druidionin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #11 Napisano 10 Maja 2010 Właśnie dziwna sprawa bo wczoraj robiłem trasę z włączoną klimą i nie śmierdziało... Jeśli wyłączysz klimę i zacznie śmierdzieć przez jakiś czas to na bank parownik do czyszczenia tak jak pisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #12 Napisano 10 Maja 2010 Jeśli wyłączysz klimę i zacznie śmierdzieć przez jakiś czas to na bank parownik do czyszczenia tak jak pisałem. Nie, śmierdzi tylko jak załączy kompresor i dmucha chłodnym powietrzem. Ale wczoraj leciałem w trasie i nie było nic czuć... Jak dmucha ciepłym lub wyłączę to nie czuć nic. Co do cieknącej nagrzewnicy, to chyba w tym przypadku waliłoby z wszystkich nawiewów parą a mi zawsze paruje dokładnie na środku przedniej szyby(ulatnia się widoczna para wodna) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach