Skocz do zawartości
jacko1980

sprzęgło - pytanie naukowo techniczne:)

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Wymieniałem dwumas, komplet sprzęgła oraz wysprzęglik. Sprzęgło chodzi oczywiście o niebo lepiej - lżej jednak po szybkiej i dłuższej jeździe (ostatnio A4 Katowice - Kraków) wciskam pedał sprzęgła a tu wrażenie jakby opór był jeszcze bardziej lekki oraz pedał jakby od połowy swojej możliwości stawiał jakikolwiek opór (po puszczeniu go wraca do samego końca, nie ma problemu), sprzęgło chodzi całkiem inaczej niż w przypadku spokojnej jazdy po mieście...po chwili spokojnej jazdy wszystko wraca do normy. Macie jakieś sugestie co jest tego powodem?? To w zasadzie nie przeszkadza aż tak ale zbliżają się wakacje i dalekie wyjazdy...jak temat rzuciłem mechanikowi to...wzruszył ramionami:)

 

acha, jakiś miesiąc temu pedał sprzęgła po wciśnięciu już nie wrócił. Mechanik powiedziała, że sączył się wąż, układ się zapowietrzył i stąd ta usterka. Wymienił wąż, odpowietrzył i jeżdżę...

 

Dzięki

Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc znów się zapowietrzył i trzeba odpowietrzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Użyj płynu hamulcowego o wyższej temperaturze wrzenia lub może wystarczy go dolać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok rozumiem, ale jak wytłumaczyć to że przy wolnej jeździe sprzęgło zachowuje się inaczej niż po długiej, szybkiej trasie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zmienić płyn na lepszej jakości ale wątpię by to coś dało.Pozostaje pompka sprzęgła Mogą być zużyty tłoczek gumki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że problemy zaczęły się po wymianie dwumasy, sprzęgła i wysprzęglika, wcześniej nie było akurat TYCH problemów...jakby rzeczywiście źle odpowietrzony, sam już nie wiem. Jutro wybieram się do mechanika na odpowietrzenie.. Chyba, że rzeczywiście zbiegiem okolicznośi w tym samym akurat czasie padła pompka sprzęgła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niechce zakładać nowego tematu...

wiem mniej więcej jakie są objawy padającej dwumasy, a czy możliwe żeby passat B5 3B zachowywał się podobnie bo niema dwumasy, lekkie dragania kierownicy, stukanie przy ruszaniu i niskich obrotach ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Art1 - dzięki za pomoc:) Na temat objawów padniętej dwumasy tematów jest w pi....u:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehhe, ja chciałem pomóc ale sobie bo mam takie objawy ale mój pasior niema dwumasy, chyba :) 3B z 98 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehhe, ja chciałem pomóc ale sobie bo mam takie objawy ale mój pasior niema dwumasy, chyba :) 3B z 98 roku

krzywe tarcze tez powoduja drgania kiery przeguby stukaja przy ruszaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale czy AFN ma dwumase czy nie, szuakałem i sam niewiem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niechce zakładać nowego tematu...

wiem mniej więcej jakie są objawy padającej dwumasy, a czy możliwe żeby passat B5 3B zachowywał się podobnie bo niema dwumasy, lekkie dragania kierownicy, stukanie przy ruszaniu i niskich obrotach ??

 

A ja mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim problemem że gdy korzystamy z auta, w którym krótko mówiąc dwumas swoje przeżył i daje objawy swego zużycia może w związku z tym przy różnych biegach na innych prędkościach obrotowych powodowac przechodzenie w stan awaryjny tzn. odcina turbo i kompletny muł ?

Np. zdarza się że na trzecim biegu raz przy 3100 innym razem 3900obr/min dzieje się tak na 4 już ok 2800obr/min. Ale umiejętnie posługując się pedałem gazu można wkrecic i więcej mianowicie naciskając i puszczając pedał gazu byłem w stanie wyciągnąc 175km/h. Czy problem nie tkwi tylko w dwumasie ale po częsci również może się do tego błędu przyczyniac????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do założonego tematu...dzisiaj byłem u mechanika. Odpowietrzaliśmy sprzęgło a tam w nieskończoność wylatywały bąbelki powietrza, najpierw duże, następnie malutkie...nie było końca. Przejechałem jazdę próbną i znów od nowa bąbelki powietrza...cały układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków. Jedyne co zostało nie wymienione to pompka sprzęgła, może to ona nawala. Macie jakieś sugestie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuj zmienić płyn na lepszej jakości ale wątpię by to coś dało.Pozostaje pompka sprzęgła Mogą być zużyty tłoczek gumki
Tak jak pisałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no ale czy AFN ma dwumase czy nie, szuakałem i sam niewiem??

AFN jak najbardziej ma dwumasę. zerknij sobie na allegro kolego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim problemem że gdy korzystamy z auta, w którym krótko mówiąc dwumas swoje przeżył i daje objawy swego zużycia może w związku z tym przy różnych biegach na innych prędkościach obrotowych powodowac przechodzenie w stan awaryjny tzn. odcina turbo i kompletny muł ?

Np. zdarza się że na trzecim biegu raz przy 3100 innym razem 3900obr/min dzieje się tak na 4 już ok 2800obr/min. Ale umiejętnie posługując się pedałem gazu można wkrecic i więcej mianowicie naciskając i puszczając pedał gazu byłem w stanie wyciągnąc 175km/h. Czy problem nie tkwi tylko w dwumasie ale po częsci również może się do tego błędu przyczyniac????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może problem tkwi w turbo skoro się odcina?? zanieczyszczone kierownice i łopatki. osobiście nie słyszałem żeby dwumas dawał takie objawy jak napisałeś. dla mnie to raczej turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, podepnę się trochę pod twój temat :P

 

Dzisiaj podczas próby zmiany biegów wyrzuciłem na luz i nie mogłem już wbić nic ><. Nagle zaśmierdziało spalenizną.

 

Zgasiłem silnik i na wyłączonym normalnie mogłem biegami operować, w ten sposób wbiłem 1 i ruszyłem. Po jakimś czasie udało mi się wrzucić 2 i 3 a nawet 4 z lekkimi oporami. Potem znowu luz i skrzynia się zablokowała. Ponownie zgasiłem, wbiłem 1 i auto nie ruszyło tym razem, wyrzuciłem na luz i ku mojemu zdziwieniu po dodaniu gazu auto zaczęło normalnie jechać na luzie (dodawałem gazu to przyśpieszało). Wyglądało to tak jakby się skrzynia biegów przesunęła o jedną pozycje w dół - 1 na luzie, luz na 2, a dolnych biegów w ogóle nie ma.

 

I teraz moje pytanie co to może być?

Spalenizna i brak możliwości wbicia biegu wskazywała by na sprzęgło, z drugiej strony 1 w pozycji luzu raczej kieruje moje podejrzenia na skrzynie.

 

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Listonorz, a nie towarzyszą temu żadne ciekawe dźwięki? Tak czy siak, trzeba zdjąć skrzynię. Strzelam, że po zdjęciu wysypiesz ze środka resztki tarczy i łożyska...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

#marecek no właśnie nie. Nic nie strzeliło, nic nie trzasnęło. Zaśmierdziało spalenizną i skrzynia tak jakby się zablokowała. Przy próbie wbicia biegów i trzymanym sprzęgle również nie słychać tego charakterystycznego trzasku jak przy zmianie biegów bez trzymanego sprzęgła.

 

Pojawiły się propozycje, że może to być albo wybierak skrzyni biegów albo wodzik.

 

Mam nadzieje, że skrzynia biegów jest elementem rozbieralnym? W sensie nie trzeba od razu całej wymieniać?

 

 

Tak to cholera jest, człowiek całe życie marzy o passacie, zarzyna się żeby w końcu go kupić, przejedzie 400 km i ****.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności