Gość budzik27 Zgłoś #1 Napisano 15 Lutego 2007 Witam wszystkich forumowiczów. Otóż przejrzałem forum i poczytałem co nieco o problemie, który i mnie dotyczy, a dokładnie mojego Passata 1.6 benzyna (niezgazowany) '98. Chodzi o to, iż jestem "zielony" w temacie Passatów, gdyż jestem jego szczęśliwym właścicielem od tygodnia. I tu zaczyna się problem. Na początku to bagatelizowałem. Tłumaczyłem sobie, że musze go wyczuć, ale chodzi o to, iż przy jeździe szaleją mi obroty. Chodzi dokładnie o sytuację, gdzie używam sprzęgła, tj. 1. dojeżdżam do przeszkody, hamuje, wciskam sprzęgło, spadają obroty, auto gaśnie; 2. dojeżdżam np. na czwartym biegu do zakrętu (powiedzmy wjeżdżam w boczną alejkę), zwalniam, wciskam sprzęgło, redukuje bieg do trzeciego, obroty spadają, auto gaśnie . Zaczyna mnie to martwić, gdyż przy jeździe po mieście jest to dokuczliwe i nie pozwala mi w pełni się cieszyć nowym zakupem . Domyślam się, że zaraz mopże być odpowiedź "na początku przeczyść przepustnicę". Dobrze, a co dalej. Jaki jest powód takich zachowań Paska. Proszę o wszelkie porady. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2007 Jest taka zasada, jeśli istnieje już temat z problemem występującym u Ciebie, to w tymże temacie zadajesz swoje pytania http://www.forum.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=282 http://www.forum.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=631 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość budzik27 Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2007 Tak napisał MrWho - "A ja napisze że witam w klubie ( jest już nas 3osoby ) spadajacych obrotów Czyszczenie przepustki nic nie da problem lerzy gdzie indziej no ale życze powodzenia". Właśnie gdzie leży ten problem ponieważ nie ma tam odpowiedzi. Jak nie przepustnica to co?? Mam jechać do mechanika i dać się podłączyć pod komputer za 150 zł?? I z góry przepraszam za dublowanie tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2007 Fakt czyszczenie jest doraźnym środkiem zapobiegawczym natomiast problem dalej jest w przepustnicy lub kolektorze dolotowym. Sprawdź wszystko na tej linii. Koleżanka która miała właśnie sytuacje opisane przez ciebie w 1,6 wymieniła przepustnicę problem znikł - ale był to przypadek który był sprawdzony przez mechaników i utwierdzony wymianą przepustnicy. Fachowa literatura serwisowa na problem obrotów wskazuje niedomagania przepustnicy która współpracuje z komputerem sterującym. Problem niewłaściwych obrotów polega na zaburzonym powietrzu w mieszance które nie jest dopasowane do ilości paliwa wtryskiwanego. Jeśli potencjometr przepustnicy wyjdzie z zakresu lub straci pomiar wartości to komputer sterujący gubi prawidłową wartość dla wtrysku i tu zaczynają się niewłaściwe obroty. Przy schodzeniu obrotów (jak puszczamy pedał gazu) zassane powietrze do cylindrów tworzy próżnię i domyka przepustnicę co całkowicie minimalny przepływ powietrza jaki powinien zostać dostarczony ma trudności z dotarciem do kolektora, silnik wtedy jest przyduszony i czasem może zgasnąć. Powodem zaburzeń obrotów najczęściej jest wadliwie działający silniczek krokowy przepustnicy lub połączenia instalacji elektrycznej do komputera sterującego, również wężyki podciśnieniowe mają duży wpływ na pracę wolnych obrotów silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomijery1 Zgłoś #5 Napisano 28 Marca 2010 Witam posiadam vw passata b5 1.8 20v rok 1998 benzyna mam taki problem przy temperatuze silnika 70 stopni spadają i falują obroty czasami nawet potrafi zgasnąć na zimnym jest wszystko wpożądku prosze o pomoć ---------- Post added at 17:27 ---------- Previous post was at 17:25 ---------- Witam posiadam vw passata b5 1.8 20v rok 1998 benzyna mam taki problem przy temperatuze silnika 70 stopni spadają i falują obroty czasami nawet potrafi zgasnąć na zimnym jest wszystko wpożądku prosze o pomoć ---------- Post added at 17:27 ---------- Previous post was at 17:27 ---------- Witam posiadam vw passata b5 1.8 20v rok 1998 benzyna mam taki problem przy temperatuze silnika 70 stopni spadają i falują obroty czasami nawet potrafi zgasnąć na zimnym jest wszystko wpożądku prosze o pomoć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2010 Witam posiadam vw passata b5 1.8 20v rok 1998 benzyna mam taki problem przy temperatuze silnika 70 stopni spadają i falują obroty czasami nawet potrafi zgasnąć na zimnym jest wszystko wpożądku prosze o pomoć ---------- Post added at 17:27 ---------- Previous post was at 17:25 ---------- Witam posiadam vw passata b5 1.8 20v rok 1998 benzyna mam taki problem przy temperatuze silnika 70 stopni spadają i falują obroty czasami nawet potrafi zgasnąć na zimnym jest wszystko wpożądku prosze o pomoć ---------- Post added at 17:27 ---------- Previous post was at 17:27 ---------- Witam posiadam vw passata b5 1.8 20v rok 1998 benzyna mam taki problem przy temperatuze silnika 70 stopni spadają i falują obroty czasami nawet potrafi zgasnąć na zimnym jest wszystko wpożądku prosze o pomoć rozkrec uklad dolotowy wyczysc przepustnice szmata bez wyciagania jej jak ja wyciagniesz bedziesz musial robic adaptacje przepustnicy wiec jej lepiej nie wykrecaj nie odpinaj zadnych kabli moze masz ja juz strasznie zawalona takim mleczkiem jezdzisz na krotkich dystansach ? moze powiesz cos wiecej na temat swojego problemu czy jak rozgrzejesz auto juz do normalnych 90 to tez gasnie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #7 Napisano 19 Września 2010 mam podobny przypadek auto nawet po rozgrzaniu po przygazowce schodziponizej 900rpm ale nie gasnie wkurzamnie to bo przy roszaniu zdrarza sie ze zadlawi mi silnik.... zaczelo to sie po odlaczeniu aku .... czyzby adaptacja przepustnicy?? jak kupowalem w berlinie mial podobnie ale po trasie do poznanaia "ustawilo sie wszyestko" .... Robie trasy ok 10-20km wiec to moze nie "naprawic "problemu co robic??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 19 Września 2010 mam podobny przypadek auto nawet po rozgrzaniu po przygazowce schodziponizej 900rpm ale nie gasnie wkurzamnie to bo przy roszaniu zdrarza sie ze zadlawi mi silnik.... zaczelo to sie po odlaczeniu aku .... czyzby adaptacja przepustnicy?? jak kupowalem w berlinie mial podobnie ale po trasie do poznanaia "ustawilo sie wszyestko" .... Robie trasy ok 10-20km wiec to moze nie "naprawic "problemu co robic??? na 90 % adaptacja powinna pomóc ale sprawdź jakie ma błędy pewnie przepływka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #9 Napisano 19 Września 2010 mam podobny przypadek auto nawet po rozgrzaniu po przygazowce schodziponizej 900rpm ale nie gasnie wkurzamnie to bo przy roszaniu zdrarza sie ze zadlawi mi silnik.... zaczelo to sie po odlaczeniu aku .... czyzby adaptacja przepustnicy?? jak kupowalem w berlinie mial podobnie ale po trasie do poznanaia "ustawilo sie wszyestko" .... Robie trasy ok 10-20km wiec to moze nie "naprawic "problemu co robic??? Na początek VAG-zobaczysz czy są jakieś błędy.Falowanie,tudzież spadanie obrotów może powodować zanieczyszczona przepustnica-wyczyść ją pożądnie i zrób adaptację-VAG'iem to niecałe 5 minut.Jeżeli to nie pomoże-to przepływomierz (co zresztą było powodem spadania obrotów u mnie,później auto nawet gasło...) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #10 Napisano 19 Września 2010 kurde na poczatku jak mu porzadnie wdeplem to trochejakby sie uspokoiloale nadal wrocilo ... kumpel ma sprzet pod Vag-a ale mowi ze adaptacji nie da rady zrobic.... jak to jest??? jako takich bledow przed tym odpieciem aku nie bylo (nie liczac centralnego)silnik byl ok.. wiec jak to jest z ta adaptacja?? czyszczenie przepustkicy?? jak to robic zeby nic nie zepsuc jeszcze bardziej??? i jak sie czysci przeplywomierz ?wiem ze jest gdzies miedzy filterm pow a przepustnica.. ponoc jeszcze moze byc pryczyna nie szczelny dolot... ale to sie pojawilo po odlaczeniu aku? ile moze kosztowac ta adaptacja??? ---------- Post added at 20:31 ---------- Previous post was at 20:27 ---------- jeszcze pytanie: program pod VAG-a mozna jakois skolowac?? a kabel jaki koszt??? jak cos to na priv lub meil [email protected] z gory slicznie dziekuje pozdrawiam ~~~!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiu_ Zgłoś #11 Napisano 19 Września 2010 A jak czyścić taką przepustnice bez adaptacji?? U mnie jest podobnie spadają i wracają do normy po chwili, po odpięciu przepływki wogóle gaśnie czyli przepływkę uważam za sprawną. Fakt jeżdżę tylko po mieście raz w miesiącu trasa około 2tkm. Ktoś wie czy gdzieś jest jakaś foto relacja z tego zabiegu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #12 Napisano 19 Września 2010 jasiu_ mam dokladnie takie objawy jak Ty!!! ---------- Post added at 20:55 ---------- Previous post was at 20:54 ---------- i nawet masz ten sam silnik co ja !!! od kiedy masz ten objaw? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiu_ Zgłoś #13 Napisano 19 Września 2010 no silniczek ten sam, objaw jest od jakiegoś pół roku, zdążyłem się przyzwyczaić, ale ostatnio zaczęło się pogłębiać, i moc spada. Przed zimą muszę się tym zainteresować. Jeżdżę dziennie do pracy i spowrotem 18km i to bez korków. Ktoś wie jak do tego się zabrać?? No i chętnie kogoś z moich okolic z VAGiem zapoznam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #14 Napisano 19 Września 2010 jasiu_mam kumpla diagnostyke zrobi ale nie wiem co dalej przed odlaczeniem aku mialem tylko blad centrala i czujnika tem w zderzaku ... po wyjeciu aku nie wiem jak cos odezwij sie na priv lub meil.... [email protected] ---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:19 ---------- kurde sorry... Ty jestes z granska;/ to kawalek do poznania ;/ eh.;/ postaram sie zrobic diagnostyke i dam znac co pokazalo;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiu_ Zgłoś #15 Napisano 19 Września 2010 Przy mojej co miesięcznej wycieczce około 2tkm, to Poznań dla mnie to małe piwo . Daj znać jak po czyszczeniu, w gdańsku napewno się znajdzie magik z VAGiem, u mnie nie ma żadnych błędów,(pomijając spalone wkłady luster zew), a aku już nie raz odpinałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #16 Napisano 19 Września 2010 Powiedz koledze ze niech zrobi adaptacje na rozgrzanym silniku powyżej 80* i dostosuje grupę adaptacji przepustnicy odpowiednio do posiadanego sterownika przepustnicy.(001,098,060) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #17 Napisano 20 Września 2010 (edytowane) Adaptacja w ADR http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=11986&highlight=adaptacja+przepustnicy Można VAG'iem lub po podłączeniu akku odpalić auto (nie dotykać nawet gazu!!!!!!) poczekać aż się zagrzeje do 90stopni-finito.W ADR tak się da,ale VAG'iem jest o wiele szybciej. Odnośnie czyszczenia przepustnicy http://www.taligentx.com/passat/maintenance/throttlebody/ A tu jeszcze obszerny i pomocny wątek: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=148&highlight=czyszczenie+przepustnicy Edytowane 20 Września 2010 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emil842 Zgłoś #18 Napisano 5 Grudnia 2010 Dajcie jakiś dobry program do diagnostyki z instrukcją obsługi Ja mam Vag 1.30 ale to lipa i nie ma wszystkich potrzebnych opcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1219 Zgłoś #19 Napisano 23 Maja 2011 Padpinam się. Zielony jestem więc proszę co to jest ta "adaptacja przepustnicy"??? Wyczyściłem ją dokładnie wykręcając całą. Nic nie pomogło, dalej gaśnie na wolnych obrotach i oczywiście falowanie też wystepuje. czy po takim zabiego trzeba kasować błędy żeby było widać efekty czyszczenia przepustnicy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 24 Czerwca 2011 Padpinam się. Zielony jestem więc proszę co to jest ta "adaptacja przepustnicy"??? Wyczyściłem ją dokładnie wykręcając całą. Nic nie pomogło, dalej gaśnie na wolnych obrotach i oczywiście falowanie też wystepuje. czy po takim zabiego trzeba kasować błędy żeby było widać efekty czyszczenia przepustnicy?? Jesteś jeszcze zainteresowany rozwiązaniem problemu czy już samo sobie poradziłeś? :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach