Kozicki Zgłoś #1 Napisano 4 Maja 2010 (edytowane) To mój pierwszy post na forum, dlatego pozwolę najpierw przywitać się z wszystkimi forumowiczami. Jeżdżę Passatem B5 3BG 1.9 TDI 2004r. z Tiptronic od 3 tygodni i jestem cholernie zadowolony z wyboru. Natomiast zauważyłem, że skrzynia lekko przeciąga przy zmianie z 2 na 3. Gdy operuję delikatnie gazem to zmienia bieg przy 2 - 2,5 tys. obr. z takim delikatnym ślizgiem. To samo jest przy ostrzejszej jeździe: wyższe obroty, ale zmiana też z poślizgiem. Zdecydowanie inaczej jest przy zmianach pozostałych biegów. Tam to się odbywa tak płynnie. Przeczytałem na temat pracy TT wiele postów. Posprawdzałem, czy nie ma błędów na VAG-u, zmieniłem olej z filtrem w skrzyni, a mimo to ciągle jest tak samo. Dopiero uspokoił mnie post i zdanie kolegi "stiffi" w poniższym temacie: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8092&page=2 Drodzy Forumowicze, może podzielicie się ze mną opiniami na temat pracy swoich TT. P.S. Jak tylko przerejestruje swoje VW to z miłą chęcią się nim z wami podzielę :-) Pozdrawiam, Tomasz "Kozicki". Edytowane 4 Maja 2010 przez Kozicki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Menelik Zgłoś #2 Napisano 4 Maja 2010 Przy zmianie z 2 na 3 bieg przy bardzo delikatnym operowaniu gazu zmiana w moim odbywa się przy około 1800-2000 obr/min oczywiście na przełączaniu ręcznym. Na automacie trzyma również w granicach 2000-2300 (na zimnym do 2500 czasami dochodzi) No i teraz pytanie co oznacza delikatna zmiana - hmm. Dodatkowo podczas zmiany z 2 na 3 odczuwalna jest zmiana na tzw efekcie pół-sprzęgła bieg się zmienił obroty zostały na tym samym poziomie dopiero po chwili zaczynają rosnąć. Można to też inaczej sprawdzić bardzo wolno przyspieszając zmieniając z 2 na 3 gdy odczujemy zmianę biegu lekko odjąć gazu (wtedy obroty spadną) zaraz dodajemy lekko gazu (obroty wzrastają do poprzedniego stanu) znów chwile trzyma na tych samych obrotach pomimo ze auto przyspiesza aby po chwili obroty normalnie zaczęły rosnąć. Inaczej dzieje się gdy jadę normalnie - dynamicznie. Zmiana z 2 na 3 odbywa się sprawnie choć nie jak błyskawica w trybie automatycznym oczywiście przy większych prędkościach obrotowych. W celu uzupełnienia autko przejechało od czasu wyjechania z fabryki 45000 (słownie czterdzieścipięćtysięcy kilometrów) Osobiście zanim nauczyłem się jazdy na tym modelu skrzyni automatycznej minęło troszkę tysięcy km, szczególnie, ze dźwięk silnika TDI daje znać o sobie podczas jazdy w mieście. Co innego amerykańskie wydanie V6 benzyna i automat - komfort cisza i zakłady ze znajomymi o to kiedy zmienił się bieg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #3 Napisano 4 Maja 2010 Tak to prawda .. Bieg trzeci daje wrażenie podwójnego i po zmianie z II-go zatrybia coś na znak "połówki - nadbiegu dla III-ki". Podczas ostatniej zmiany oleju w skrzyni "fachowiec" uspokoił mnie, że Tiptronic'i tak właśnie działają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gravemind Zgłoś #4 Napisano 4 Maja 2010 Potwierdzam, również mam wrażenie jak by zmieniał bieg dwa razy. U mnie zmiana następuje w okolicach 2000-2500 przy spokojnej jeździe. Nie jestem pewien ale zdaje mi się, że czytałem, iż 2gi bieg ma najlepsze przełożenie momentu obrotowego do rozpędzania samochodu dlatego trochę go przeciąga w porównaniu z innymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozicki Zgłoś #5 Napisano 4 Maja 2010 Można to też inaczej sprawdzić bardzo wolno przyspieszając zmieniając z 2 na 3 gdy odczujemy zmianę biegu lekko odjąć gazu (wtedy obroty spadną) zaraz dodajemy lekko gazu (obroty wzrastają do poprzedniego stanu) znów chwile trzyma na tych samych obrotach pomimo ze auto przyspiesza aby po chwili obroty normalnie zaczęły rosnąć. Aż z ciekawości to sprawdzę w najbliższym czasie. W celu uzupełnienia autko przejechało od czasu wyjechania z fabryki 45000 (słownie czterdzieścipięćtysięcy kilometrów) Moje już przejechało 69000 (sześćdziesiąt dziewięć tysięcy) - nie chce się wierzyć, ale to prawda!! Bieg trzeci daje wrażenie podwójnego i po zmianie z II-go zatrybia coś na znak "połówki - nadbiegu dla III-ki". Też mi coś podobnego przeszło przez myśl. Dokładnie, jakby miał jeszcze 2,5 biegu. Nie jestem pewien ale zdaje mi się, że czytałem, iż 2gi bieg ma najlepsze przełożenie momentu obrotowego do rozpędzania samochodu dlatego trochę go przeciąga w porównaniu z innymi. Też mi się kiedyś to obiło o uszy!! No to teraz czuję się o wiele spokojniejszy. Pozostaje tylko nabijać kolejne kilometry i cieszyć się z pierwszego automata w życiu... Oczywiście czekam na dalsze spostrzeżenia!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #6 Napisano 4 Maja 2010 Również potwierdzam efekt "nadbiegu", z tym że u mnie czuc go tylko i wyłacznie w trybie recznym przy przejsciu z 2 na 3 (w automacie nie ma tego), najpierw obroty lekko ida do gory, wracaja do poprzedniej wartosci i nastepuje za chwile po zwiekszeniu predkosci wlozenie 3 jakby do konca. Efek sligNI aie sprzegła manualnego, ja bym tak to okreslil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dosia Zgłoś #7 Napisano 4 Maja 2010 A możecie mnie uświadomiś Kochani, czy w T.T. w wersji "ręcznej" pali mniej niż jako full auto? Jeszcze nie sprawdziłam, ale mnie to nurtuje. Dzięki za wewntualne odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozicki Zgłoś #8 Napisano 5 Maja 2010 A możecie mnie uświadomiś Kochani, czy w T.T. w wersji "ręcznej" pali mniej niż jako full auto? Jeszcze nie sprawdziłam, ale mnie to nurtuje. Dzięki za wewntualne odpowiedzi. Chyba było już to gdzieś na forum. Musisz poszukać, bo tutaj temat troche odbiega od Twojego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #9 Napisano 5 Maja 2010 NIe zauwazyłem kolosalnej roznicy w spalaniu, znikma ilosc mniej Dzisiaj sprawdziłem wkładanie poszczegolnych biegów i przy delikatnej jezdzie u mnie to wyglada tak: 2 wkłada przy 10km/h 3 przy 35 km/h około 1800-1900 obrotów ale przy stylu PSJ 4 przy 50 km/h 5 przy 70 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #10 Napisano 5 Maja 2010 A możecie mnie uświadomiś Kochani, czy w T.T. w wersji "ręcznej" pali mniej niż jako full auto? Jeszcze nie sprawdziłam, ale mnie to nurtuje. Dzięki za wewntualne odpowiedzi. Spali Ci mniej jak będziesz zmianiał tak jak kolega napisał : Dzisiaj sprawdziłem wkładanie poszczegolnych biegów i przy delikatnej jezdzie u mnie to wyglada tak:2 wkłada przy 10km/h 3 przy 35 km/h około 1800-1900 obrotów ale przy stylu PSJ 4 przy 50 km/h 5 przy 70 km/h Automat sam będzie zmieniał o to kilkaset obrotów wyżej a co za tym idzie troszkę więcej spali ... Osobiście po testach doszedłem do wniosku , że tiptronic najlepiej używać w zatłoczonym miejście gdzie nie przyspieszasz a się wleczesz za innymi wtedy to ma sens. Potrafię nawet do 2-3 l zaoszczędzić ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #11 Napisano 5 Maja 2010 Uzywałem w zatłoczonym miescie i roznicy w spalaniu kolosalnej nie było, a juz na bank 2-3 litry to mozna wsadzic miedzy bajki, w korku tez nie deptasz w gaz jakbys cegła walił tylko delikatnie i w trybie auto zmienia biegi jak pisałem wyżej, tiptronic tez nie włozy wyzszego biegu dopoki nie bedzie odpowiedniejw artosci obrotów Panie KOlego, spróboj sobie tiptroniciem 3 zapiąc przy 30 Tak samo tiptronic zrzuca biegi i co to za obsługa reczna jak robi sobie co chce, jak sie wyczuje pedął gazu to samo mozna robic noga, jedynie tipem moza sobie redukcje zrobić szybciej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozicki Zgłoś #12 Napisano 5 Maja 2010 Dzisiaj sprawdziłem wkładanie poszczegolnych biegów i przy delikatnej jezdzie u mnie to wyglada tak:2 wkłada przy 10km/h 3 przy 35 km/h około 1800-1900 obrotów ale przy stylu PSJ 4 przy 50 km/h 5 przy 70 km/h Aż dzisiaj wieczorem sam sprawdzę, jak jest u mnie przy PSJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #13 Napisano 5 Maja 2010 przy jeździe PSJ ... np 4 wrzucam już przy 40km/h i się wlecze pomału. Wiem , że tiptronic ma ograniczenia ale napewno wcześniej zmienisz bieg niż automat .. niedużo ale te pare - parenaście kilometrów na godzinkę wcześniej ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #14 Napisano 5 Maja 2010 Dobry temat odnośnie automatycznej zmiany. Tiptronic bardzo wcześnie potrafi wrzucić wyższy bieg przy spokojnej jeździe. Już nie raz zauważyłem, że przy 60km/h mam niecałe 2000 obr./min a skrzynia zapina 5 bieg. Wszystko przebiega bardzo płynnie. Po zmianie stylu na dynamiczny skrzynia zmienia tryb i zapina maksymalny moment na każdym bieg. Pomyśleć, że w skrzyniach manualnych jazda na 5-biegu przy 60km/h to istny wyrok dla dwumasy. Tutaj tego problemu nie ma wcale. PS. Tiptronic to rewelacja, istne cudo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozicki Zgłoś #15 Napisano 5 Maja 2010 Dzisiaj, podobnie jak kolega sledziu sprawdziłem wrzucanie wyższych biegów. I spostrzeżenia mam podobne: przy PSJ 3ke wrzuca przy 1900 obr, a pozostałe w granicach 2000. Generalnie wszystko jest uzależnione od nacisku buta na pedał. Natomiast zrzucanie na niższy jest przy wartości ok 1300-1500 obr (tyczy się oczywiście wyższych biegów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dosia Zgłoś #16 Napisano 6 Maja 2010 Bardzo dziękuję za wszystkie wpisy. Nie muszę odkrywać przysłowiowej Ameryki ponownie. Ta skrzynia bardzo mnie kusiła od dawna i cieszę się, że się na nią zdecydowałam. Pozdrawiam i do zo w trasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #17 Napisano 6 Maja 2010 NIgdy w życiu nie wbije mi tiptronic 4 biegu przy 40 ani 5 przy 60, testowałem to już wiele razy, nawet jak nacisne na wbicie to wbije mi odpowiednio przy 50 4 bieg i przy 70 5 bieg. Przy 60 km/h na 4 biegu mam na bank poniżej 2 tysiace obrotów, może mam inaczej zestopniowana skrzynie?? SKrzynka moja to EYF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gravemind Zgłoś #18 Napisano 6 Maja 2010 Również u mnie nie da się "ręcznie" wbić 5 biegu jadąc 60 km/h jednak zauważyłem, że gdy skrzynia wrzuci już 5 lub 4 bieg to delikatnie zwalniając można zejść poniżej granicy obrotów, która wymagana jest do wrzucenia. Czasem jadę 43-45 km/h na 4 biegu czy też 63-65 km/h na 5, jednak trzeba bardzo delikatnie operować pedałem gazu aby skrzynia nie zredukowała. Osobiście rzadko korzystam z sekwencji, zbyt bardzo przywykłem do całkowitego automatu i również myślę, że nie da się dużo zaoszczędzić korzystając z ręcznej zmiany biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #19 Napisano 6 Maja 2010 Potwierdzam półbieg zmiany z 2 na 3 bieg zarówno w automacie jak i w tiptroniku. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale mając włączonego tiptronika i nie zmieniając biegów, skrzynia automatycznie je sobie i tak zmienia i z reguły u mnie przynajmniej zmienia je później niż automat, czyli pozostaje dłużej na niższych biegach co skutkuje wyższym spalaniem przy przyspieszaniu (chyba ze manualnie zmienię wcześniej). Zaleta taka, że w tipie lepiej hamuje się silnikiem co może przełożyć się na mniejsze spalanie. U was tak samo? Jak jeździć oszczędnie automatem i co to w ogóle jest to PSJ ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gravemind Zgłoś #20 Napisano 6 Maja 2010 PSJ = Piz.waty styl jazdy? Skrzynia w trybie automatycznym dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy i z tego chyba wynikają nasze różnice w ilości obrotów na których zostaje zmieniony bieg. Jeżeli jeździsz bardziej dynamicznie, wtedy skrzynia będzie trzymać wyższe obroty. Co do hamowania silnikiem, to wydawało mi się, że trzeba by było na bardzo wysokich obrotach go trzymać, żeby odczuć różnicę, choć nie bawiłem się w dokładne testy, więc mogę się mylić. O oszczędnej jeździe nie mogę się zbyt wypowiadać, ponieważ mam raptem dwa lata doświadczenia jako kierowca, a niecały rok w automacie. Ja staram się delikatnie operować gazem, chociaż często korzystam większej mocy (ze względu na zdrowie turbiny). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach