Skocz do zawartości
stasio

abgas i co dalej vw b5fl

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie szlag mnie juz trafia nie moge zweryfikowac co jemu dolega do rzeczy wiec tak wymieniłem przepływomierz nówka ze sklepu bosch wymieniłem czujnik na ruze dolotowej zawór n75 katalizator wyprółem i wywaliłem srodek egr zaslepiony i filtr paliwa nowy filtr powietrza nowy sprawdzone wszystkie rury do i z turbo i nadal wyskakuje abdgas i silnik dostaje muła i nie daje sie szybciej jechac koledzy pomuzcie bo juz trace cierpliwosć

Edytowane przez stasio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A logi robiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sporo kasy niepotrzebnie wydałeś? A nie przyszło do głowy żeby go dać do dobrego mechanika który trudni się w takich samochodzikach.

Przecież taki mechanik nie musi kupować nowego przepływomierza itp bo on ma to wszystko pod ręką. Sprawdził by poprostu i naprawił czy wymienił co trzeba i kasy byś więcej napewno nie wydał...

 

---------- Post added at 20:16 ---------- Previous post was at 20:14 ----------

 

PS.

Jakie masz spalanie średnie?

Może zbyt mało paliwa? Pompo wtryski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj kolego Marcin jest to pierwszy mój post jesli cos zle zrobiłem a mozesz go przenieść to zrób to za mnie bo niewiem jak to sie robi a napisałem ten post ze wzgledu na to ze juz mnie cholera bierze z tym autem,,,, odpowiem na te pytanka kolegów karol robiłem i wyszły ze przepływomierz zle liczy parametry wiec zakupiłem nowy i to samo a jest diagnozowany u Jacka (leo) i on własnie robił logi ...... Paweł a spalanie to wir w zbiorniku wciąga jak paczke keksuw pompowtryski sa w normie trzymają parametry i juz nie wiem co dalej pomocy

Edytowane przez stasio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, abgas to zawór egr wyskakiwał mi ten błąd po jakiś dwóch dniach po skasowaniu jak zachciało mi się zaślepić egr dodatkowo kopcił na biało ale tylko rano lub po dłuższym postoju, jednorazowo przy pierwszym ruszeniu. Tylko nie miałem kłopotów z mocą na tym błędzie mogłem cały czas jeżdzić żadnej różnicy spalanie ok po wykasowaniu dwa dni spokoju i znowu piiiiiii abgas w końcu się w k......em po 2 miesiącach wywaliłem tą zaślepke i wszystko wróciło do normy oprócz bitte tanken to mnie wkurza ale chyba wszystkich, nie można tego skasować he he. Tak na serio napisz dokładniej czy po wyświetleniu tego błędu łapie muła może wpada w tryb awaryjny bo turbinka przeładowuje, przydało by się spradzić ile dmucha. POLECAM WSZYSTKIM KUPIĆ SOBIE ZEGAR DO TURBINKI BARDZO PRZYDATNA RZECZ KOSZT MAX 100ZŁ. U mnie zaczeła przeładowywać, ale tylko na zimnym silniku po ok 10min przestaje nie mam czasu wyczyścić kierownic wiadomo szewc w dziurawych butach chodzi, rano wali na 2 bary delikatnie odpuszczam z gazu i odrazu spada. Nie mając zegara nie widzisz co się dzieje z turbinką wali na full niszczysz silnik i turbinke takim ciśnieniem dopóki wpadnie w tryb awaryjny troche minie.

Sprawdż ile dmucha, jaki olej lejesz i kiedy go zmieniałeś???

Edytowane przez siwy2241

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj krzysiu olej mam zalany castrol 5w40 edge i zalany swierzy dwa tygodnie temu mam swój vag w laptopie wiec rurbinka daje tyle co potrzeba nie ma przeładowan i ostatnio czyszczona była kierownica u mnie jak sie zapali abgas to momentalnie muł i moge cisnać gaz do dechy a on nic tylko pomału i jakos sie ciagnie egr mam zaslepiony wszystko juz posprawdzałem nie wiem gdzie jeszcze jest błąd widze ze masz ten sam silnik tylko u mnie jest avf i wiem ze było ciezko dostac przepływke do niego i tak juz mi rece opadaja co dalej gdzie tkwi błąd co jest przyczyną katalizator srodek wypruty czyli wydech swobodny filtr powietrza nówka paliwa równierz zawór nadole przy gruszcze na nowy wymieniony i juz nie wiem co jeszcze jest nie tak

Edytowane przez stasio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stasio zmień tytuł, inaczej wątek poleci do kosza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy twój post. Masz z prawej strony na jego dole pole : edytuj. Klikasz je potem klikasz zaawansowana edycja i pojawia sie tytuł wątku. Zmieniasz go i dajesz zapisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łysy użyj opcji EDIT zamiast dawać po chwili nowy post

chyba, że moderatorzy nie muszą dawać dobrego przykładu.

 

Masz pw z odpowiedz jaka mało jesteś na forum obeznany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stasio zrób logi i wrzucaj na forum - są specjaliści na forum to zaraz pomogą.

Nie może być tak, że wszystko jest super tylko jest źle ;)

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie dzieje się się tak właśnie przez ten zaślepiony EGR? słyszałem że właśnie w tych naszych silnikach po zaślepieniu go wywala jakiś błąd tylko nie wiem jaki bo ja tego nie robiłem.Może najpierw wywal tą zaślepkę...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy juz nie wiem ale moze jutro pójde do garazu i zobacze koledzy a ma ktos z was schemat podłaczenia wezyków od zaworu n75 tego co jest przy turbinie i potem do gruszki kierownicy i zamykania przepustnicy w kanale sącym i zaworu tego co jest przykrecony do filtra powietrza moze tu tkwi błąd i jest jeszcze pod rura doładowującą tez n75 jak by był schemat to moze dało by sie dokładnie przesledzic podłączenia moze tu jest jakiś cwancyk bede wdzieczny za kazde info

Edytowane przez stasio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tytuł mnie zaciekawił, więc się wtrącę :) Sprawdzano wszystko a nie sprawdzono. Co do wężyków podciśnień to nie jest tam potrzebny schemat bo to banalnie prosty układzik. N75 ma trzy króćce, wszystkie są opisane. VAC to oczywiście zasilanie podciśnieniem, tam masz pełne podciśnienie z vaccu pompy. Tam też masz wpięty zbiornik (to okrągłe coś z osłoną alu).ATM to odniesienie atmosferyczne i nawet jak nie będzie podpięte to katastrofy nie będzie. OUT to wyjście na którym pojawia się tak duże podciśnienie jak komputer wysterowuje zawór, tzn w zależności od odczytu z MAP-a komp podaje napięcie na N75 a on daje tyle podciśnienia aby łopatki się postawiły i turbo nadmuchało tyle ile map sobie życzy. Ten układ możesz sprawdzić w BS, będziesz widział czy i jak sztanga chodzi. Podobnie jest z klapą (jeśli chodzi o podciśnienia)- zasilanie w vac, napięcie zasilające zawór i wyjście domykające klape przy wyłączeniu. Ten układ nie ma większego wpływu na niedomagania silnika. Przepływke możesz sprawdzić równiez kompem w bloku opisanym air system. Masz tam nawet podane wartości odczytu przy pełnym obciążeniu silnika (powinno przekroczyć 800 jednostek) jeśli nie to przepływka kaputt. Z systemem EGR podobnie jest. Generalnie wszystko widać w blokach, trzeba te dane tylko przemyśleć. Proponuje zacząć od zjęcia zaślepki z EGR bo będziesz w lesie z odczytami. Następnie zobacz co włącza Ci notlauf, dokładnie sprawdz który parametr wychodzi poza granice akceptowalne przez komp. Daj znać co zaobserwowałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

andrzejku jutro wale do garazu i popołudniu dam znać spróbuje to posprawdzac mam Vac-com w kompie wiec podepne i sprawdze wartosci

Edytowane przez stasio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
andrzejku jutro wale do garazu i popołudniu dam znać spróbuje to posprawdzac mam Vac-com w kompie wiec podepne i sprawdze wartosci

 

Stasio, czemu nie wrzucisz logów na forum? Samemu można coś przeoczyć.

Jeśli masz wątpliwości jak to zrobić to daj znać na PW to pomożemy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj przeczyścić przepustnice i swrawdz czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy u mnie było to samo po dokładnym wyczyszczeniu i wymianie tego czujnika jak ręką od joł auto dostało kopa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spróbuj przeczyścić przepustnice i swrawdz czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy

A możesz podpowiedzieć gdzie to znaleźć w silniku AVF. :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spróbuj przeczyścić przepustnice i swrawdz czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy

Co za bzdury bez pojęcia- delikatnie mówiąc. Przepustnica w dieslu nie występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spróbuj przeczyścić przepustnice i swrawdz czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy u mnie było to samo po dokładnym wyczyszczeniu i wymianie tego czujnika jak ręką od joł auto dostało kopa

 

 

mam nadzieję, że nie świadczysz usług z zakresu naprawy samochodów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności