jarobarca Zgłoś #1 Napisano 1 Maja 2010 Witam. Od jakiegos czasu w moim passacie B5 1.8 rozrusznik krecil ale coraz slabiej myslalem ze to akumulator moze, wiec podladowalem przez noc i rano zapalil elegancko, pozniej niestety kiedy zgasielem auto juz w ogole nie przekrecil.. kiedy przekrecam stacyjke toslychac tylko takie jakby wycie pod maska i nic wiecej.. Czy ktos wie co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 1 Maja 2010 Czy ktos wie co to moze byc?zatarły się tuleje musisz je wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarobarca Zgłoś #3 Napisano 1 Maja 2010 Tuleje tnz. co dokladnie? to sa tuleje w rozruszniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #4 Napisano 1 Maja 2010 Tuleje tnz. co dokladnie? to sa tuleje w rozruszniku? J@ceq na pewno myślał o tulejkach.Gwizd,świst,wycie i inne tego typu odgłosy to przepuszczający bendiks (sprzęgiełko) rozrusznika.Wymiana nie jest skomplikowana.Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kidrowiec Zgłoś #5 Napisano 1 Maja 2010 W jaki sposob wyjac rozrusznik? Moglby ktos opisac wymiane bendiksu w afn ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #6 Napisano 1 Maja 2010 (edytowane) Zdejmij klemę(-) z aku. Odkręcasz 2 śruby mocujące rozrusznik. Odkręcasz 2 przewody,które są podłączone pod elektrowłacznik(prądowy i na stacyjkę). Jeśli już będziesz miał wyjęty rozrusznik odkręć dolną śrubę elektrowłącznika(pod nią podpięta jest plecionka szczotkotrzymacza).Jeśli nie chcesz się bawić w wymianę szczotkotrzymacza i tulejki w tylnym deklu nie odkręcaj tzw.kapsla(mocowany na 2 śrubki-tył rozrusznika).Odkręcasz same szpilki. Rozrusznik powinieneś rozpołowić zostawiając tylko przednią część(główka-w niej przekładnia planetarna na ośce z bendiksem+elektrowłącznik) Odkręcasz elektrowłacznik(3 śruby) i wyciągasz bendiks z widełkami.Widełki zdejmujesz. Bendiks ma zabezpieczenie(talerzyk i zawleczka). Ściągasz talerzyk następnie zawleczkę i bendkis wywalasz w kosz. Przeczyść dobrze frez ośki,żeby bendiks lekko się suwał po ośce. Jeśli już go założysz wlej troszkę olejku na frez. Efekt składani odwrotny od tego co opisałem wyżej. Mój opis jest amatorskim sposobem wymiany samego sprzegięłka pomijającym wymianę tulejek,sczotkotrzymacza itp. P.S W życiu bym poradnika nie napisał :doh Edytowane 1 Maja 2010 przez oli2008 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kidrowiec Zgłoś #7 Napisano 1 Maja 2010 Dzieki ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kidrowiec Zgłoś #8 Napisano 9 Maja 2010 Poszedl bendiks, koszt wymiany 80 bendiks bosch i 70 robota. Teraz pali ladnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #9 Napisano 9 Maja 2010 no to ladnie scisneli kase. w warsztacie w ktorym pracowalem bendix 40 i robota 40. ale co warsztat to cena:) wazne ze dobrze juz pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kidrowiec Zgłoś #10 Napisano 10 Maja 2010 Bendiks bosch jest drozszy niz ten zwykly. robota drozsza bo podobno trudny dostep i trzeba sciagac sprezarke klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #11 Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) W 1,8 ADR sprężarki klimy nie ściąga się. Opis demontażu taki ,jak podał oli2008. U mnie po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON gasły wszystkie lampki na zegarze i nie chciał odpalić.Ponadto rozładowywał sie akumulator.Niepotrzebnie tylko wymieniłem kostkę stacyji /ASO/ bo powodem był uszkodzony bendix.Po wymianie zero problemów z zapalaniem i oczywiście z rozładowywującym się akumulatorem. Edytowane 10 Maja 2010 przez jurekjp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach