Skocz do zawartości
wojtas29

puchnąca rura i świst

Rekomendowane odpowiedzi

witam

po ostatniej naprawie (wymiana wałka rozrządu, panewek i szklanek) przy dodawaniu gazu słychać świst i rura dolotowa, ta która idzie nad pompą wakum, puchnie.

świst który słychać to prawdopodobnie powietrze pod dużym cięnieniem.

egr jest trochę uświniony olejem, poza tym auto ma lekkie problemy z odpaleniem, i z okolić egr strzasznie dymi, i nie chce wchodzić na obroty, po rozgrzaniu dopiero w okolicach 2000 obrotów. wstedy też już normalnie odpala. przy okazji zmiany wałka itd mechanik spóścił olej który zbierał się gdzieś w okolicy turbiny (po prawej stronie na dole, stojąc przodem do maski).

co to może być i co można zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy dodawaniu gazu słychać świst i rura dolotowa, ta która idzie nad pompą wakum, puchnie.

możliwe że jest nie szczelność!

ale w jaki sposó owa rura puchnie, przeciesz jest ona z Plastiku!

z okolić egr strzasznie dymi,

być może kolejna nie szczelność! albo coś ze sterowaniem EGRu

przy okazji zmiany wałka itd mechanik spóścił olej który zbierał się gdzieś w okolicy turbiny (po prawej stronie na dole, stojąc przodem do maski).

to o czym piszesz to wylał olej któy zgromadził się IC - wina - odma albo Turbo, ale obstawiam na pierwszy wariant!

problem z odpaleniem, może kąt jest zły :P

podłącz VAGa i zobacz co tam sie dzieje :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście źle się wyraziłem, nie chodzi o ten odcinek bezpośrednio nad pompą wakum lecz dalej w prawą stronę gdzie jest już gumowa.

 

jak mam rozumieć odma dla ic - uszkodzenie ic wskutek wylania tego oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ICek jest dobry, poprostu odma wali olej który potem zbiera się w coolerze :P

sprawdź połączenie przewodów od EGRa i Klapy gaszącej :P

Koniecznie podłącz VAGa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

małe pytanie, kiedy zdejmę rurę z egr, z tej strony która prowadzi do ic, egr powinien ciągnąć czy dmuchać?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo w PD nie ustawia sie kąta wtrysku chyba ze na wałku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry ale nie rozumiem.

w tym właśnie wątku chciałeś to napisać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jak zwykle problem z turbinką, dziś zauważyłem że po dodaniu gazu tak ok3000 obr. puchnie rura gumowa co idzie do intercoolera prawie aż się prostuje a turbinka lekko sobie zawyje jak obroty spadają. Intercooler był czyszczony egr teoretycznie też co za hu......a Już brakuje mi pomysłów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm to znaczy, że jest tam za wysokie ciśnienie.

Egr jest sprawny? Być może klapa gasząca jest przymknięta i stawia opór powodując wzrost ciśnienia, albo sam Egr jest niesprawny i wpuszcza spaliny także powodując wzrost ciśnienia?

Sprawdzałeś ciśnienie doładowania turbinki?

Szczerze mówiąc to strzelam tak na chłopski rozum.

U mnie było podobnie, wąż robił się twardy ale okazało się, że turbo sporo przeładowuje i kolektor ssący jest mocno zapchany co również ograniczało przepływ powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie kolektor ssący czyściłem tylko nie wiem jak sprawdzić poprawne działanie EGR. A może ten czujniczek z napisem MADE IN USA co jest przykręcony na filtrze przy przepływce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręcając kolanko od EGR'u możesz włożyć palec i sprawdzić czy klapka gasząca jest w pozycji całkiem otwartej.

Masz może Vag'a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba u każdego puchnie, przecież jest tam ciśnienie ponad 2 bary - jak w oponie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba u każdego puchnie, przecież jest tam ciśnienie ponad 2 bary - jak w oponie.

No tak, to normalne, że robi się twarda i pęcznieje, ale nie aż tak żeby się prostowała jak wyżej kolega napisał...

Sprawdź to ciśnienie w układzie i będzie jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teoretycznie kolektor ssący czyściłem

:lol3Czas dojść do zajęć praktycznych:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy, jak sprawdzić czy doładowanie turbiny jest właściwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy, jak sprawdzić czy doładowanie turbiny jest właściwe

Przez Vag'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba u każdego puchnie, przecież jest tam ciśnienie ponad 2 bary - jak w oponie.

No lekka przesada!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał dtambor Zobacz post

chyba u każdego puchnie, przecież jest tam ciśnienie ponad 2 bary - jak w oponie.

No lekka przesada!

 

No nie rozumiem. Co jest złego w tym stwierdzeniu?

Może i racja - puchnąć nie ma prawa, ale 2 bary są tam spokojnie - co więcej, dochodzi nawet do 2,5 bara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale 2 bary są tam spokojnie

bzdura u Ciebie na serii maks ~1.3

co więcej, dochodzi nawet do 2,5 bara.

taaaa chyba w spodniach :haha

 

 

P.s to co widzisz na vagu jest poprawne ale odejmij ciśnienie atmosferyczne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności