wojtas29 Zgłoś #1 Napisano 30 Kwietnia 2010 witam po ostatniej naprawie (wymiana wałka rozrządu, panewek i szklanek) przy dodawaniu gazu słychać świst i rura dolotowa, ta która idzie nad pompą wakum, puchnie. świst który słychać to prawdopodobnie powietrze pod dużym cięnieniem. egr jest trochę uświniony olejem, poza tym auto ma lekkie problemy z odpaleniem, i z okolić egr strzasznie dymi, i nie chce wchodzić na obroty, po rozgrzaniu dopiero w okolicach 2000 obrotów. wstedy też już normalnie odpala. przy okazji zmiany wałka itd mechanik spóścił olej który zbierał się gdzieś w okolicy turbiny (po prawej stronie na dole, stojąc przodem do maski). co to może być i co można zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #2 Napisano 30 Kwietnia 2010 przy dodawaniu gazu słychać świst i rura dolotowa, ta która idzie nad pompą wakum, puchnie. możliwe że jest nie szczelność! ale w jaki sposó owa rura puchnie, przeciesz jest ona z Plastiku! z okolić egr strzasznie dymi, być może kolejna nie szczelność! albo coś ze sterowaniem EGRu przy okazji zmiany wałka itd mechanik spóścił olej który zbierał się gdzieś w okolicy turbiny (po prawej stronie na dole, stojąc przodem do maski). to o czym piszesz to wylał olej któy zgromadził się IC - wina - odma albo Turbo, ale obstawiam na pierwszy wariant! problem z odpaleniem, może kąt jest zły podłącz VAGa i zobacz co tam sie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtas29 Zgłoś #3 Napisano 30 Kwietnia 2010 rzeczywiście źle się wyraziłem, nie chodzi o ten odcinek bezpośrednio nad pompą wakum lecz dalej w prawą stronę gdzie jest już gumowa. jak mam rozumieć odma dla ic - uszkodzenie ic wskutek wylania tego oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #4 Napisano 30 Kwietnia 2010 nie ICek jest dobry, poprostu odma wali olej który potem zbiera się w coolerze sprawdź połączenie przewodów od EGRa i Klapy gaszącej Koniecznie podłącz VAGa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtas29 Zgłoś #5 Napisano 30 Kwietnia 2010 małe pytanie, kiedy zdejmę rurę z egr, z tej strony która prowadzi do ic, egr powinien ciągnąć czy dmuchać? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #6 Napisano 1 Maja 2010 z tego co mi wiadomo w PD nie ustawia sie kąta wtrysku chyba ze na wałku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtas29 Zgłoś #7 Napisano 1 Maja 2010 sorry ale nie rozumiem. w tym właśnie wątku chciałeś to napisać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #8 Napisano 10 Stycznia 2011 koledzy jak zwykle problem z turbinką, dziś zauważyłem że po dodaniu gazu tak ok3000 obr. puchnie rura gumowa co idzie do intercoolera prawie aż się prostuje a turbinka lekko sobie zawyje jak obroty spadają. Intercooler był czyszczony egr teoretycznie też co za hu......a Już brakuje mi pomysłów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #9 Napisano 10 Stycznia 2011 Hmm to znaczy, że jest tam za wysokie ciśnienie. Egr jest sprawny? Być może klapa gasząca jest przymknięta i stawia opór powodując wzrost ciśnienia, albo sam Egr jest niesprawny i wpuszcza spaliny także powodując wzrost ciśnienia? Sprawdzałeś ciśnienie doładowania turbinki? Szczerze mówiąc to strzelam tak na chłopski rozum. U mnie było podobnie, wąż robił się twardy ale okazało się, że turbo sporo przeładowuje i kolektor ssący jest mocno zapchany co również ograniczało przepływ powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #10 Napisano 10 Stycznia 2011 teoretycznie kolektor ssący czyściłem tylko nie wiem jak sprawdzić poprawne działanie EGR. A może ten czujniczek z napisem MADE IN USA co jest przykręcony na filtrze przy przepływce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #11 Napisano 10 Stycznia 2011 Odkręcając kolanko od EGR'u możesz włożyć palec i sprawdzić czy klapka gasząca jest w pozycji całkiem otwartej. Masz może Vag'a? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #12 Napisano 11 Stycznia 2011 chyba u każdego puchnie, przecież jest tam ciśnienie ponad 2 bary - jak w oponie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #13 Napisano 11 Stycznia 2011 chyba u każdego puchnie, przecież jest tam ciśnienie ponad 2 bary - jak w oponie. No tak, to normalne, że robi się twarda i pęcznieje, ale nie aż tak żeby się prostowała jak wyżej kolega napisał... Sprawdź to ciśnienie w układzie i będzie jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #14 Napisano 11 Stycznia 2011 teoretycznie kolektor ssący czyściłem :lol3Czas dojść do zajęć praktycznych:bleble Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #15 Napisano 12 Stycznia 2011 koledzy, jak sprawdzić czy doładowanie turbiny jest właściwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #16 Napisano 12 Stycznia 2011 koledzy, jak sprawdzić czy doładowanie turbiny jest właściwe Przez Vag'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #17 Napisano 13 Stycznia 2011 _scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #18 Napisano 18 Stycznia 2011 chyba u każdego puchnie, przecież jest tam ciśnienie ponad 2 bary - jak w oponie. No lekka przesada! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #19 Napisano 18 Stycznia 2011 Cytat:Napisał dtambor Zobacz post chyba u każdego puchnie, przecież jest tam ciśnienie ponad 2 bary - jak w oponie. No lekka przesada! No nie rozumiem. Co jest złego w tym stwierdzeniu? Może i racja - puchnąć nie ma prawa, ale 2 bary są tam spokojnie - co więcej, dochodzi nawet do 2,5 bara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #20 Napisano 18 Stycznia 2011 ale 2 bary są tam spokojnie bzdura u Ciebie na serii maks ~1.3 co więcej, dochodzi nawet do 2,5 bara. taaaa chyba w spodniach :haha P.s to co widzisz na vagu jest poprawne ale odejmij ciśnienie atmosferyczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach