Skocz do zawartości
Gość PIOTR_FOTO

Zalałem Mobila 5w50 do 1Z 95r.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PIOTR_FOTO

Witam. Po długich przemyślenieach postanowiłem zaryzykować i zalałem do swojego Passata olej Mobil1 5w50. Teraz będę obserwował co się będzie działo. Po przejechaniu 1500 km mam zamiar spuścić olej, 3l przefiltruję przez gazę a litr zaleję świeżego i oczywiście wymienię filtr na Manna. Zobaczę w ten sposób czy w oleju nie zbiera się nadto nagar. Wkrótce podzielę się opiniami. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pogratulować odwagi, a od zbierania nieczystości w oleju jest filtr oleju więc pewnie nie zobaczysz nic (chyba że akurat to co się zruszy podczas samego spuszczania)

spusczanie oleju po 1,5tkm chyba jest bezcelowe, to puszczanie kasy w kanał, lepiej pojeździj na nim 10tkm i zobacz cz ci go nie ubywa na bagnecie i jak wyglądać będą np przewody intercoolera i turbinka oraz odma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dieselku nic sie nie stanie, przechodziłem z mineralnego na pełny syntetyk na zime i nic motorce nie zaszkodziło co innego z benzynko tu sie kaplica robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO

Po pierwszych 50 km olej zrobił się czarny jak smoła. Na wolnych obrotach słyszę delikatny "szczęk" w silniku i lekkie "ćwierkanie" w okolicy alternator-pompa-rozrząd.Po dodaniu gazu wszystko jakby cichnie i słychać cichy świst turbiny. Rano nie słyszę klepania szklanek jak to było kiedyś ale przy ok 2000 obr. odczuwalne wibracje silnika podczas jazdy i na postoju.

 

Ps. Edde na jakim ty jeździsz oleju?

 

//scaliłem - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po pierwszych 50 km olej zrobił się czarny jak smoła

Masz diesla, to normalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chec

Ja mam w moim passaciku silnik 1Z (prod. 1995r) już ponad 80 tys. km zrobiłem na syntetyku. Passata kupłem w niemcowni w listopadzie 2005 r, miał na liczniku 185 tys. - teraz jest 258 tys i przy silniku nic nie robiłem( nie liczę wymiany pasków). Kupuję olej full synetyk 5W40 na BP (nazwa handlowa Visco 5000) 32zł za litr. Wymieniam co 30 tys km + filtry, więc dopiero były trzy wymiany. Dolewki robie co 3 do 5 tys km - około 0,5 litra. Teraz daje usłyszeć wyraźniej świst turbiny, lepsze przspieszenie, lżej zapala w zimie- olej rzadszy. Jeśli chodzi o stosowanie oleju synetycznego, to w instrukcjach obsługi modeli B3 i B4 nie ma nic o olejach syntetycznych, bo momencie produkcji te oleje nie były dostępne. Tak że kolego PIOTR_FOTO nie ma co się martwić na zapas - będzie dobrze :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ps. Edde na jakim ty jeździsz oleju?

 

jak pisałem już kiedyś w Twoim temacie o wyborze oleju na Elfie Turbodiesel 15W40, na takim oleju (mineralu) pasek jeździ od nowego i nie zamierzam go zmieniać bo jest :ok: (a jak tam opisywałem przeżyłem wymianę mineral na syntetyk i w konsekwencji mały remont silnika więc mam pewien uraz do takiej zamiany, faktycznie to była benzyna, może w dieslu tego nie ma)

 

Wymieniam co 30 tys km + filtry, więc dopiero były trzy wymiany

 

to trochę dużo za dużo tkm, dla tego silnika powinno być max 15tkm a większość wymienia co ok 10tkm,

 

Dolewki robie co 3 do 5 tys km - około 0,5 litra

 

to ja ci powiem że na oleju jw przy przebiegu 261tkm pomiędzy wymianami (15tkm) nie dolewam nic

 

Teraz daje usłyszeć wyraźniej świst turbiny, lepsze przyspieszenie, lżej zapala w zimie- olej rzadszy.

 

świst u mnie też slychac ale jak było na forum tym bym się nie cieszył, prawdopodobnie im głośniej świszczy tym bliżej końca turbiny :( ja podejrzewam jeszcze że za świst może być odpowiedzialny nieszczelny układ intercoolera ale pewnie się tylko łudzę :(

jakoś nie wydaje mi się aby przyspieszenie mogłoby być wyraźnie zauważalne w zależności od rodzaju oleju...

w zimie nie mam tez problemów z zapalaniem, przed paroma dniami po nocy -22st odpalił normalnie, podobnie podczas zeszłej mroźnej zimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO

Po 300 km oleju nie ubyło ale wydaje mi się, że powyżej 2000 obr. silnik trochę jakby głośniejszy (słychac wibracje). Może spadło ciśnienie oleju. Jutro jadę na pomiar. Czy wartości ciśnienia, jakie znalazłem na forum (wolne obroty-0,16 do 0,2 Mpa; 2500obr-0,5do 0,8 Mpa) dotyczą mojego silnika? Szkoda, że na starym oleju nie zmierzyłem ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sobotę wymieniałem olej w silniku na Mobil1 Super Diesel 15W40. Z tego co wyczytałem z tej okazji, w książce "Sam naprawiam VW Passat" (czy jakoś tak) , wynika że wymiana przy tych dieslach powinna być już po 7500km :zdziwko:

 

Ale z drugiej strony na silniku nie ma co oszczędzać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chec - odważny jesteś :looka: Po 30 000 dopiero wymiana? :zdziwko: A nawiązujac do tematu - ja do B4, 1.8 benz/gaz silnik AAM - lałem Mobil 0W50. Auto jeździ dalej, a ma już 250 000 i silnik cyka jak zegareczek i ZERO wycieków :ok: Wymianka co 15 000 oczywiście :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wyczytałem z tej okazji, w książce "Sam naprawiam VW Passat" (czy jakoś tak) , wynika że wymiana przy tych dieslach powinna być już po 7500km

 

"-silnik AAZ: wymiana co 7500 km

-sillnik 1Z: wymiana co 15 000 km lub co rok.

Rodzaj: olej wielosezonowy o lepkości SAE 20W50, 15W50 lub 15W40, odpowiadający normom API CD, CCMC PD3."

jesli masz taką samą książkę jak ja to str. 215 "Olej silnikowy" wszystko Ci wyjaśni :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO
W sobotę wymieniałem olej w silniku na Mobil1 Super Diesel 15W40
-Varcan z tego co wiem to Mobil Super Diesel to nie Mobil z serii 1
ja do B4, 1.8 benz/gaz silnik AAM - lałem Mobil 0W50
-Danek75 nie słyszałem o takiej dużej "rozpiętości" oleju-są raczej 0w30 czy 0w40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr-Foto - idź do sklepu i sobie sprawdź :ok: Chyba wiem co lałem do auta:

Mobil 1 0W50 :cwaniak::hyhy: Szkoda, ze butelki nie mam, bo bym zdjecie zrobił. Kupowałem litr na "dolewke" i sam sie zdziwiłem,ze ma takie oznaczenie. To było ze 2 lata temu - około... :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polsyntetyk wymiana w dieslu po 10kkm, mineral po 7.5kkm. hmm normalnie jak czytam, ze przechodzicie na syntetyk po takich przebiegach, to az kusi mnie, kolejna wymiane zrobic na 5w40. zobacze jak silnik zachowa sie przez kolejne 10kkm i po modyfikacjach, bo jak zacznie brac oliwe to bedzie du.a. aha leje 10w40 mobil 1 super s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO

Danek75 rodzaje olejów Mobil brałem z polskiej strony tejże firmy, a tam takiego oleju poprostu nie ma. I naprawdę długo dobierałem olej do swojego auta ale w żadnym sklepie w Łukowie nie widziałem Mobila 0w50. Jest możliwe, że jest go mało na polskim rynku. Pozdrawiam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chec
"-silnik AAZ: wymiana co 7500 km

-sillnik 1Z: wymiana co 15 000 km lub co rok.

Rodzaj: olej wielosezonowy o lepkości SAE 20W50, 15W50 lub 15W40, odpowiadający normom API CD, CCMC PD3."

jesli masz taką samą książkę jak ja to str. 215 "Olej silnikowy" wszystko Ci wyjaśni

 

Z powyższego wynika, że jeśli dla silnika 1Z wymiana "gęstszego" mineralu może być co 15 tys. km, to dla rzadszego syntetyku ja zaryzykowałem wymianę co 30 tys. km.

Jednocześnie trzeba mieć na uwadze , że w silnikach diesla olej ulega zagęstnieniu na skutek wtrąceń drobinek sadzy ze spalania oleju napędowego więc można założyć, że po 15 tys. km lepkość będzie podobna jak w oleju mineralnym 15W40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek72

Witam Serdecznie. Poczytałem co piszecie o olejach i na pisze co mi wiadomo na ten temat. Przechodząc z oleju mineralnego na syntetyczny możemy najszybciej się spodziewać, że pojawią się wycieki i zwiększą się luzy na pewnych elementach. Przyczyna tego jest taka, że oleje mineralne mają to do siebie że bardziej się osadzają wewnątrz silnika tworzy to jak by dodatkowe uszczelnienie. Zaś oleje mineralne mają to do siebie, że płuczą silnik ze wszelkich zanieczyszczeń więc po czasie mogą pojawić się wycieki. Dlatego nie ma problemu z przechodzenia z syntetyku następnie na pół syntetyk i następnie na mineral w drugą stronę to trochę ryzykowne. Jeśli instrukcja mówi o oleju 15W40, 20W40 i 15W50 można pokusić się na przejście na olej 10W40. Przejście na 0W40 może być ryzykowne pod tym względem że olej ten ma cienki tzw. „klin smarny” co wymaga mniejszych luzów np. na panewkach. Dlatego budowa silnika (np. hydrauliczna regulacja luzów zaworowych) i jego luzy konkretnie związane są z daną klasą oleju. Jeśli chodzi o czas wymiany oleju, tu nie ma co przesadzać z przebiegami. Olej nie tylko gęstnieje co sugeruje zwiększenie jego lepkości ale występuje jeszcze wiele czynników jego zużycia. Olej po prostu się starzeje, on przez całą swoją eksploatację przyjmuje wiele obciążeń. Nie zapominajmy ze w silniku powstaje kondensat pary wodnej z którą olej musi walczyć – czym więcej jeździmy w mieście na krótkich odcinkach tym gorzej. Olej po prostu też kwaśnieje przyjmując różne związki ze spalin które dostały się do skrzyni korbowej(zmienia jego ph , powstaje odczyn kwaśny. A co kwas robi nie trzeba tłumaczyć). W silnikach wysokoprężnych są te czynniki o wiele gorsze(dochodzą wyższe temperatury, większe obciążenia na panewkach dlatego mamy dużą moc przy tak niskich obrotach), w silnikach iskrowych olej jest mniej obciążony więc wymianę robimy rzadziej. Objawy złego zastosowania oleju nie przychodzą od razu, na to trzeba czasu. Ma na to wpływ jak silnik był traktowany wcześniej przed zmianą klasy oleju a jak eksploatuje się go teraz. Jest taka zasada przestrzegajmy terminów i klasy olejów to nam pozwoli na długą i radosną eksploatację. Abyśmy nie narzekali ze ja zrobiłem 250tyś km i musiałem robić remont a kolega ma 600tyś i się cieszy jeszcze dobrą kondycją silnika. Ile przejedziemy zależy wyłącznie od nas jeśli nie było wad konstrukcyjnych. Jeszcze raz podkreślam, że silnik nie padnie nam od razu na złym oleju tu odgrywa jeszcze znaczenie czas. Pozdrawiam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

a co sadzicie o oleju mobil delvac 5W40 bo taki zalalem do swojego przy 166 000 km (przebiegu na liczniku :rotfl: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO

Z tego co wiem Delvac to seria olejów do samochodów ciężarowych lub mocno obciążonych silników, ale jeśli spełnia normę VAG 505.00 to chyba możesz lac. Jest to pełny syntetyk więc (tak jak ja po zalaniu 5w50) musisz kontrolowac poziom oleju (czy go za mocno nie ubywa) i czekac co będzie dalej :niepewny: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwekj

Ja do swojego leje półsyntetyk Castrol Magnatec GTD 10W40 bo słyszałem, że to najlepszy półsyntetyk na rynku. Wcześniej był lany syntetyk, patrząc na naklejkę jaka wisiała chyba że to zmyłka była, więc chyba ta zmiana mu nie zaszkodziła i na pewno nie pomogła :rotfl: Wymiana co 10-12tkm zależy jak mi się przypomni i zachce:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności