Gość Adoslaw8 Zgłoś #1 Napisano 14 Lutego 2007 Witam. Mam problem z odmą. Zbiera mi sie w niej jakaś biała maź. Ostatnim razem była pełna od tego gówna i silnik mi sie zamulał i nie wkręcał na obroty. Dodam że te rurki co są podłączone do odmy są własnoręcznej roboty bo orginalne mi pęky i chyba nie są dokłanie szczelne. Uszczelka pod pokrywą zaworów puszcza olej troche, a w tej odmie jest taka membranka(gumka) też pęknięta. Mam zamiar wymienić te ruruki na fabryczne, odme i uszczelke. Myślicie że rozwiąże to problem czy coś jeszcze wymienić? Dodam że mam silnik 2.0 8V 2E na gazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 14 Lutego 2007 Białą mazią w odmie się nie przejmuj - w zimowym okresie to naturalne, zwłaszcza przy krótkich przebiegach. Nawet na korku wlewu oleju może się troszkę tego badziewia pojawić. Co do wymiany na oryginał - cóż, chyba nikt Ci nie powie, że oryginał jest zły - może być jedynie drogi: ) Czy pomoże - wg mojej wiedzy (proszę Szanownych Kolegów o poprawienie mnie jeśli się mylę, bo głowy nie dam sobie uciąć) odma ma odprowadzać/ wyrównać ciśnienie i jedynym ubocznym skutkiem jej zapchania jest wywalanie oleju wszelkimi możliwymi miejscami -pod uszczelką pokrywy zaworów, spod korka itp. Na forum były już poruszane chyba wszystkie możliwe tematy, więc napewno wpisująć "odma" w szukajce dowiesz się jaka jest najlepsza, gdzie i za ile można kupić -słowem pełny doktorat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #3 Napisano 14 Lutego 2007 nowa odma była na allegro za 70 zł czy jakoś tak ale jest mały problem to jest jeśli wąż odmy od dołu silnika do pokrywy zaworów był oryginalnie cały z gumy montowany w dole silnika na wcisk to możesz kupić ten z allegro. Ale jeśli był od dołu silnika plastikowy montowany na zieloną żabkę i w połowie drogi do pokrywy przechodził w gumę to masz problem to jest dostępne tylko w serwisie i tak część plastikowa 170 zł częśc gumowa 70 zł wiem bo wymieniałem tak jest przynajmniej w Poznaniu. A samą odmę ciężko zapchać ale nie jest to nie nie możliwe nie wiem czy te w pasatach są do wyczyszczenia.A ta biała maź normalne na gazie no chyba że jest jej tyle że możesz chleb smarować to wtedy jest coś nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
momasz1 Zgłoś #4 Napisano 13 Listopada 2008 nowa odma była na allegro za 70 zł czy jakoś tak ale jest mały problem to jest jeśli wąż odmy od dołu silnika do pokrywy zaworów był oryginalnie cały z gumy montowany w dole silnika na wcisk to możesz kupić ten z allegro. Ale jeśli był od dołu silnika plastikowy montowany na zieloną żabkę i w połowie drogi do pokrywy przechodził w gumę to masz problem to jest dostępne tylko w serwisie i tak część plastikowa 170 zł częśc gumowa 70 zł wiem bo wymieniałem tak jest przynajmniej w Poznaniu.A samą odmę ciężko zapchać ale nie jest to nie nie możliwe nie wiem czy te w pasatach są do wyczyszczenia.A ta biała maź normalne na gazie no chyba że jest jej tyle że możesz chleb smarować to wtedy jest coś nie tak. Ponawiam temat U mnie dziś właśnie odkryłem że odma była cała zatkana tą mazią mije pytanie to dlaczego ona się twoży (mam LPG) oraz jakie są skutki jej zatkania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #5 Napisano 14 Listopada 2008 Ponawiam temat U mnie dziś właśnie odkryłem że odma była cała zatkana tą mazią mije pytanie to dlaczego ona się twoży (mam LPG) oraz jakie są skutki jej zatkania najkrócej: wychlapany olej + wilgoć, np. z otoczenia = masełko a jakie są skutki? no np. silnik przymula i samochód nie jedzie, szarpie, przygasa jak sie pozbyć? jeśli uszczelniacze są ok i uszczelka pod pokrywą też, to moze by tak wreszcie przejechać się kawałek dłużej, a te 1-2km można odżałować i z buta pociągnąć (bo silnika szkoda)... a jak się nie da, to po rozgrzaniu silnika przygazować mocniej np 4-4,5 tys obr kilka razy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #6 Napisano 14 Listopada 2008 czy są jakieś sprawdzone sposoby wyczyszczenia odmy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jussi Zgłoś #7 Napisano 31 Marca 2009 (edytowane) Dzisiaj ściągając pokrywę silnika zauważyłem mały wyciek oleju na łączeniu węża który dochodzi do rury filtru powietrza. Dlatego chciałbym się zapytać co to za wąż i czy powinien być w nim olej. http://yfrog.com/44dsc00299jj Edytowane 31 Marca 2009 przez jussi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #8 Napisano 31 Marca 2009 Odma, są w niej śladowe ilości oleju. Wydaje mi się, że nie uważnie przeczytałeś regulamin forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jussi Zgłoś #9 Napisano 31 Marca 2009 Ale moje pytanie brzmi czy powinien z niej cieknąć olej Wcześniej nie wiedziałem jak nazywa się ten wąż, dlatego ciężko było mi coś znaleźć coś w szukajce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumbas5 Zgłoś #10 Napisano 31 Marca 2009 1. popraw tytuł wątku 2. to odma 3. tak - może w niej być olej - im wyższy przebieg i silnik ma większe przedmuchy tym więcej będzie tam oleju 4. teraz już wiesz co to za wężyk, więc możesz poszukać więcej na ten temat pozdro;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #11 Napisano 31 Marca 2009 Olej w odmie jest w zasadzie normą, powinna jednak być w miarę szczelna, bo inaczej robi się bałagan z ilością dostarczanego do silnika powietrza - może dymić, w benzyniakach dodatkowo są problemy z utrzymaniem obrotów. Jeżeli tylko lekko się poci, to też praktycznie norma, ale jak jest sporo tego oleju, to wypadałoby to poprawić. Co do regulaminu, to bardziej chodziło mi o tytuł Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jussi Zgłoś #12 Napisano 31 Marca 2009 Olej w odmie jest w zasadzie normą, powinna jednak być w miarę szczelna, bo inaczej robi się bałagan z ilością dostarczanego do silnika powietrza - może dymić, w benzyniakach dodatkowo są problemy z utrzymaniem obrotów. Jeżeli tylko lekko się poci, to też praktycznie norma, ale jak jest sporo tego oleju, to wypadałoby to poprawić. Oleju jest nawet dość sporo. A czy na tym łączeniu jest jakiś oring który można kupić czy nową odme muszę sobie sprawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumbas5 Zgłoś #13 Napisano 31 Marca 2009 1. popraw tytuł wątku 2. załóż opaskę uciskową na łączeniu (np. "trytytkę") 3. pomyśl nad przyczyną dużej ilości oleju w odmie - uszczelniacze, pierścienie itp. itd. dużo oleju ci pije? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jussi Zgłoś #14 Napisano 31 Marca 2009 Wskazanie na miarce oleju cały czas jest w porządku i nie muszę dolewać, ale jak przejedziesz po tym łączeniu palcem, to jest cały w oleju tak samo wężyk który idzie poniżej jest cały mokry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumbas5 Zgłoś #15 Napisano 31 Marca 2009 jeśli oleju nie ubywa, silnik nie stracił mocy, obroty nie wariują, auto nie kopci na niebiesko to zaciągnij trytytką łączenie i zapomnij Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pcgyver Zgłoś #16 Napisano 26 Września 2011 Witam! Znalazłem dziurawe przewody w dolocie swojego auta. Wymieniając je natknąłem się na słynne kolanko odmy silnika, które to było mocno pęknięte. Zakupiłem dziś w ASO nowe (nr 058 103 213). Dziś zabrałem sie za wymianę i zastanawia mnie jedno: czy do tego kolanka potrzebna jeszcze uszczelka jakaś? Nic takiego mi nie dali ani nawet nie proponowali. Może ktoś mi to sprawdzić ? (może ETKA ) Zamieszczam zdjęcie z zaznaczonym elementem. U mnie to kolanko wchodzi w to gniazdo silnika bez żadnej uszczelki, tylko mocowane jest metalową spinką. Wcześniej też nie było uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemas88 Zgłoś #17 Napisano 30 Września 2011 Witam. Moim zmartwieniem również jest odma. A mianowicie... Jechałem sobie pewnego dnia moim passacikiem i po przejechaniu około 40-50 km zaświeciła mi sie kontrolka od oleju. Zjechałem z drogi, otworzyłem maskę i zobaczyłem , że trochę oleju na czarnej plastikowej rurze. Póżniej będąc u mechanika dowiedziałem się, że silnik "wyrzuca olej" z odmy i że (jak to mechanik stwierdził) "silnik kończy się już". Gdy zapytałem co trzeba w tym silniku robić to mi odpowiedział, że nie za bardzo opłaca się go robić i żeby dolewać oleju tak cały czas aż silnik siądzie całkowicie. Dodam jeszcze,że po odkręceniu korka od wlewu oleju przy zapalonym silniku wyrzuca olej . Korek pod spodem nie ma żadnego białawego nalotu. (Passat B4 95r. silnik 1,9TDI 90 KM 1Z). Jak myślicie ? Miał racje? Nie da się tego jakoś taniej naprawić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
billysnake Zgłoś #18 Napisano 3 Listopada 2012 witam panowie-podpinam się do tematu , otóż mam wrażenie że mój awt nie wykorzystuje całej mocy. Mam wrażenie że auto mi muli , obroty równe ,nie dymi, tylko wydaje mi sie że słaby jest i szarpie przy zmianie biegów [1-2] . Pytałem różnych ludzi i różne są teorie. Ktoś powiedział że zawór odmy sparciały i membrama nie trzyma. Czy to moglo by być przyczyną utraty mocy? Przecież zawór odmy wpada do TIP-a przed turbo, tam tam niema ciśnienia więc niema co uciekać, ale może ma to wpływ na jakieś inne czynniki .Ktoś ma jakieś zdanie na ten temat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #19 Napisano 3 Listopada 2012 otóż mam wrażenie że mój awt zły dział... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
billysnake Zgłoś #20 Napisano 3 Listopada 2012 czemu zły dział ?który dział jest dobry? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach