Skocz do zawartości
marcin9962

Chłodnica, Termostat czy coś innego?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolega ma paska z 2003 TDI (jedno czerwone I a pisze że ma 100 Km) wczoraj patrzyliśmy na chłodnice u niego i mu odpadło ostatnie żeberko i do czego zmierzam mówi że mu nie łapie temperatury, mówi że ma 85- 87 stopni a mówi że jak włączy klime to już w ogóle mu jest ciężko chwycić temperaturę... nawet te 85 stopni i czy to może być problem z chłodnicą czy może termostat ? i jeszcze ma jeden problem bo mu się znajduje olej tak jak by obok EGR...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy na zgaszonym chlodniejszym silniku wiskoza jest nie jest zblokowana moze ona nawalila i pracuje na pelnych obrotach a klima po wlaczeniu uruchamia wentylator a przynajmniej powiniec co jakis czas go wlaczyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam odwrotnie, drugi obieg sie nie załącza, z nawiewów daje tak ciepłe powietrze, ze mam Majorke w aucie.

grzeje sie do 100, czujnik temperatury silnika? wisko padło? termostat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje padniety termostat. U mnie nagrzewal sie do maks 80-85 po wymianie na whalera jak reka odjal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam odwrotnie, drugi obieg sie nie załącza, z nawiewów daje tak ciepłe powietrze, ze mam Majorke w aucie.

grzeje sie do 100, czujnik temperatury silnika? wisko padło? termostat?

czujnik tem moze ale najpierw sprawdz termostat a wisko sprawdzisz w sposob taki ze jak zagrzejesz auto to sprubuj wisko zatrzymac tylko nie reka:) bo ono niby kreci sie caly czas ale na zimnym silniku zatrzymasz go a jak sie zagrzeje to sprzegielko go wlacza i kreci sie duzo szybciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam odwrotnie

 

termostat?

 

na pewno nie termostat. jak jest uszkodzony to nie otwiera sie do konca i wtedy ciezko silnik temp lapie

 

wisko padło?

 

a zauwazyles zeby np nie dzialalo??moze to przez to tak sie dzieje.

 

Witam kolega ma paska z 2003 TDI (jedno czerwone I a pisze że ma 100 Km) wczoraj patrzyliśmy na chłodnice u niego i mu odpadło ostatnie żeberko i do czego zmierzam mówi że mu nie łapie temperatury, mówi że ma 85- 87 stopni a mówi że jak włączy klime to już w ogóle mu jest ciężko chwycić temperaturę... nawet te 85 stopni i czy to może być problem z chłodnicą czy może termostat ?

 

wymien termostat i wtedy sprawdz czy dalej jest to samo ale mysle ze to zalatwi sprawe. ja tak mialem w 3b i po wymianie termostatu bylo juz ok.

 

i jeszcze ma jeden problem bo mu się znajduje olej tak jak by obok EGR...

 

to juz raczej oddzielny temat;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a zauwazyles zeby np nie dzialalo??moze to przez to tak sie dzieje.

tzn. nie załącza mi się drugi obieg wentylator od chłodnicy cały czas chodzi jak na zimnym silniku, zatrzymać ręką nie problem.

 

może to ten czujnik F18 z przodu silnika, na dolnym wężu wchodzącym do chłodnicy, czytałem, że to on odpowiedzialny jest za obiegi w aucie 1 95C drugi 102C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie łapie temperatury, mówi że ma 85- 87 stopni a mówi że jak włączy klime to już w ogóle mu jest ciężko chwycić temperaturę... nawet te 85 stopni i czy to może być problem z chłodnicą czy może termostat ?
Najczęstszą przyczyną niedogrzania silnika jest źle działający termostat lub walnięty czujnik temp. płynu. Problem opisywany na forum. Podłączyć Vag i zmierzyć wartości na zimnym silniku i na rozgrzanym. Jeśli pojawi się błąd czujnika, mamy winowajcę. Jeśli nie ma błędu a wartości są poniżej 85 st. C na 90% wina termostatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wczoraj patrzyliśmy na chłodnice u niego i mu odpadło ostatnie żeberko

czy z taką chłodnicą bez ostatniego żeberka może jeździć ? czy może to czymś zaszkodzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy z taką chłodnicą bez ostatniego żeberka może jeździć ? czy może to czymś zaszkodzić ?
jak nie leje to nie powinno byc problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem wisko i dalej się grzeje, tym razem temperatura skacze do 120 i to na postoju momentalnie, dolałem 1,5 l płynu i dalej wciągnął płyn może to skutek odpowietrzania się układu?

sam już nie wiem ogólnie zaczyna mnie to irytować, jak jutro dalej sie bedzie grzał, to chowam do garazu i niech stoi sobie tam:( bo już nie mam pomysłów, czujniki są sprawne, termostat też, wisko teraz też prawidłowo działa, mam nadzieje, że tylko teraz sie odpowietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja wymieniłem wisko i dalej się grzeje, tym razem temperatura skacze do 120 i to na postoju momentalnie, dolałem 1,5 l płynu i dalej wciągnął płyn może to skutek odpowietrzania się układu?

sam już nie wiem ogólnie zaczyna mnie to irytować, jak jutro dalej sie bedzie grzał, to chowam do garazu i niech stoi sobie tam:( bo już nie mam pomysłów, czujniki są sprawne, termostat też, wisko teraz też prawidłowo działa, mam nadzieje, że tylko teraz sie odpowietrza.

prawdopodobnie zapowietrzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prawdopodobnie zapowietrzony

zobaczę jutro z rana go odpale nawiew na max, korek odkrecony i niech idzie do 90-ciu, a jak dalej bedzie sie grzał to już mnie szlak trafi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zobaczę jutro z rana go odpale nawiew na max, korek odkrecony i niech idzie do 90-ciu, a jak dalej bedzie sie grzał to już mnie szlak trafi...
zbyt malo plynu w ukladzie chlodzenia powoduje przegrzewanie sie wiec pewnie zapowietrzony jesli to nie pomoze to sprobuj jeszcze dolac plyn do plukania ukladu moze kamien sie zrobil i nie ma obiegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i co wyszlo sa jakies efekty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tym razem temperatura skacze do 120 i to na postoju momentalnie, dolałem 1,5 l płynu i dalej wciągnął płyn może to skutek odpowietrzania się układu?
Na gorącym silniku nie dolewa się płynu powoduje to odkształcenie głowicy bądź wywalenie uszczelki spod niej
zbyt malo plynu w ukladzie chlodzenia powoduje przegrzewanie sie wiec pewnie zapowietrzony jesli to nie pomoze to sprobuj jeszcze dolac plyn do plukania ukladu moze kamien sie zrobil i nie ma obiegu
Ja proponuję sprawdzić gdzie ten płyn ubywa bo to nie możliwe żeby znikał z układu. Płyn wydostaje się przez nieszczelny układ chłodniczy, nieszczelne węże albo walnięta uszczelka pod głowicą i płyn przedostaje się do układu wydechowego i jest wyrzucany na zewnątrz przez wydech (objaw kopcenie na zimnym silniku i slodkawy zapach płynu chłodniczego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i co wyszlo sa jakies efekty ?

po odpowietrzaniu wczoraj grzał się dalej + płyn w zbiorniku gorący, dolny wąż od chłodnicy zimny, płynu nie ubywa,

 

dziś grzeje się daje, lecz płyn w zbiorniku jak i wąż dolny zimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności