Skocz do zawartości
Daron

Stukanie, chrobotanie prawy przód przy większej prędkości na zakręcie

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem forum i google ale nie znalazłem podobnego (może i dziwnego) przypadku. Mianowicie gdy jadę min. 90km/h na zakręcie w lewo (ostrzejszy zakręt, trochę mocniej się trzeba trzymać siedzenia) to po prawej stronie auta jest takie jakby chrobotanie, stukanie jakby coś o coś uderzało/ocierało. Występuje zarówno na biegu (jakimkolwiek i jakichkolwiek obrotach - prędkość min. 80-90km/h) jak i na luzie. Przy skręcie w prawo nie ma takiego czegoś (auto po prostu wpada w poślizg ale nic nie stuka ani nie chrobocze).

Łożysko wymienione na SKF (lewe) bo stare buczało - po wymianie wszystko ucichło, tylko wiadomo - zima to nie jeździło się więcej niż 50-60km/h na takich zakrętach.

Na kierownicy nic nie czuć. Problem nie występuję przy niższych prędkościach czy przy ruszaniu ze skrzyżowania na skręcie w prawo/lewo z pełnym gazem. Tylko powyżej 80-90km/h na ostrzejszych zakrętach w lewo.

Mam kilka podejrzeń, ale żadne nie pasuje w 100% do tych objawów. Jeżeli ktoś miał podobny przypadek - bardzo proszę o pomoc :kumple

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może łożysko w prawym kole, bo jak skręcasz w lewo to na prawym kole jest większe obciążenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba nie ważne przy jakiej prędkości by to było i by buczało. Wcześniej właśnie tak miałem. A teraz to jest nie buczenie a chrobotanie tak jakby - ciężko to określić słowami. I występuje tylko przy większych prędkościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ustawazdnia

sprawdz sobie przegub przy kole bo ja tez tak mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to co opisujesz , do nie dawna bym sie uśmiał z tego ale od tygodnia i mnie prześladuje owo stukanie .

-i tak właśnie przy prędkościach około 70 - 90 km/h słyszę głuch stukot gdzieś z prawej strony pojazdu ,cos jak by jakaś owiewka stukała o karoserię .Sprawdziłem luźne elementy - żadnego luzu a stukanie jest nie za każdym razem ale jest.

Więc wziołem na przejażdzkę kolegę i nic nie wyedukowaliśmy . no chyba ze jakiś luzik na sworzniu lub na wachaczu który to może się przenosić na tył auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie dzisiaj znowu inna sytuacja. Bo i przy mniejszych prędkościach to występuje - typu 30-40km/h. Dzisiaj pojechałem zaszaleć no i przy wchodzeniu bokiem właśnie jest to chrobotanie !

 

Osobiście mam podejrzenia co do przegubu prawego...ktoś miał może taki problem ?

Poradźcie coś koledzy, bo to słychać jakby zaraz mi się miało prawe koło urwać :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tylko chyba dobry fachowiec od zawieszeń - hihi

kanał albo lepiej podnośnik lewarowy i autko do góry i dokładne osłuchanie wszystkich przegubów i łączeń a i jeszcze warto stabilizator osłuchac

Mnie też to niebawem czeka .

Powodzenia i napisz jaka diagnoza .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc byłem na stacji diagnostycznej u znajomego i powiedział, że przegub na bank. Tylko teraz pytanie - jakiej firmy (najlepiej jakieś linki bym poprosił). Sam jak na razie wyczytałem, że Spidan robi dobre przeguby, tylko na allegro jest problem bo znalazłem tylko do wersji Variant - http://allegro.pl/item999048048_przegub_zew_spidan_audi_a4_a6_vw_passat_skoda.html no i nie wiem czy będzie pasował do mojego sedana...:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam - podłącze się pod temacik - mam podobny objaw ale z lewej strony przy skręcie w lewo, przy mniejszych prędkościach - około 40-50/h (jak tak powoli się dotaczam na 3 biegu do zakrętu-mam taki prawie 90* po drodze z pracy do domu :), i jak dodaje gazu to słychaś jakby takie chrubotanie, w innych przypadkach objawy nie występują - czy to też może być przegub i jak to sprawdzić ?

Pozdrwaiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć wsteczny, uchyl okno, koła skręcone na max. Skręcisz w prawo i ruszysz energiczniej do tyłu - prawy przegub, w lewo - lewy. Ja miałem walnięte dwa - teraz totalna cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parę uwag koledzy. Przy stukaniu i grzechotaniu w kole prawie zawsze jest to wina uszkodzonego przegubu. Który? Zawsze dowiadujemy się podczas pokonywaniu zakrętów. Jeśli skręcamy zawsze grzechocze uszkodzony przegub niedociążony. Poza tym podstawowa sprawa aby przeguby nam służyły jak najdłużej nie należy podczas zakrętów gazować gdyż doprowadza to do uszkodzeń. Owszem nie da się w czasie zakrętu nie przygazować ale chodzi mi o lekkie gazowanie a nie łojenie auta. Niestety przeguby przy przednim napędzie nie wytrzymują obciążeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wymiana - tylko komplet czy jedna strona ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień tą stronę która Twoim zdaniem stuka. Można jak najbardziej pojedynczo - u mnie niestety były dwa walnięte dlatego musiałem wymienić dwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze poczekam bo nie jest jeszcze tak tragicznie - na skręconych kołach nic nie słychać przy ruszaniu.

P.S czy ktoś może zakładał przegub firmy RUVILLE ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

załóż przeguby ruvila lub spidan sa drozsze ale posmigasz napewno dłuzej na nich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj wymieniłem lewy przegub (ruville) i nie ma już poprzednich objawów:).

Ale jak wyjeżdżałem z warsztatu w którym go wymieniali to przy skręcie w lewo dał się słyszeć odgłos (tyk-tyk-tyk...). Po przejechaniu kilkuset metrów jakby ustał, wjechałem na rondko i nic nie było słychać, potem taki jednorazowy tyk przy ruszaniu i na końcu już przy parkowaniu na parkingu cisza, moje pytani brzmi czy to normalne? , czy po wymianie przegub musi się dopasować czy nasmarować (czy smar musi się rozejść wewnątrz)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem tzn. jak ruszałem energicznie to takie pojedyncze tryknięcie coś nie wiem jakby metalowego (słyszalne tylko z otwartą szybą i głową za szybą), ale nie wiem czy to przegub czy coś innego. Teraz tego nie słyszę, ale jak będzie wolna chwila sprawdzę jeszcze raz dokładnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie mam dziwny problem i zresztą szwagier ma to samo w pasku, jak wjeżdam na dziury i jeszcze przy skręconych kołach, coś wali z prawej strony tak jakby ktoś taką zabawkową grzechotką się bawił to takie bardziej turkotanie jak stukanie, napewno to nie są przeguby bo zmieniłem obydwa nowe wahacze tez wykluczam byłem u kolegi mechanika sprawdzał każdy i mówił że na żadnym nie ma luzu, macie może jakieś pomysły co to może być ? na forum nic nie mogę znaleźć na ten temat

Dzięki z góry za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolaczam sie do postu powyzej, dziwne grzechotanie slychac przy powolnej jezdzie. To brzmi mniej wiecej tak jak naprezenia podwozia podczas podnoszenia auta na lewarku. Ponadto od 70km na godzine w zakretach slychac takie bicia im szybciej tym wieksza czestotliwosc. Ogolem to wam powiem ze bylem z tym na warsztacie, wiekszosc znajomych ktorych o to pytalem stawiali na lozysko przednie lewe. Co sie okazalo w tylnej feldze lewej jezdzilem tylko z 1(!) sruba mocujaca. Problem huczenia zostal rozwiazany a bicia tylko w polowie bo nadal slychac cos przy wiekszych predkosciach na zakretach. No i ten pierwszy problem zostal rowniez... Jakies sugestie? Przeguby mechanik niby sprawdzal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam do Meller84 prawdopodobnie wyrobione łączniki stabilizatora (:

przy małej prędkość gdy są nierówności to słychać stukanie

nieraz wizualnie wyglądaja na dobre . Jeśli masz kanał i drugą osobe to wjedż

odepnij osłone pod silnikiem i niech ta druga osoba buja maszyne a ty w kanale wizualnie i słuchowo dokonaj oględzin :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności