VALDI Zgłoś #1 Napisano 18 Kwietnia 2010 Czołem Koledzy! Mam problema ... jak otwieram okno kierowcy jest wszystko ok ... naciskam w dol szyba leci w dol ... naciskam w gore ... leci do gory ... problem zaczyna sie jak chce otworzyc szybe u pasazera ... a nastepnie ja zamknac ... to szyba zamiast do gory idzie mi w dol ... dopiero po jej zatrzymaniu i jeszcze jednym nacisnieciu do gory (i caly czas trzymajac) szyba idzie do gory ... co to moglo sie stac? i obojetnie czy przyciskam glownym panelem u kierowcy czy osobnym guzikiem u pasazera - objaw identyczny ... dzieki za rady gdzie szukac usterki ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #2 Napisano 18 Kwietnia 2010 Sprawdz kodowanie obojga drzwi. Mieszales cos Vagiem ?? Zmieniles polaryzacje szyb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #3 Napisano 18 Kwietnia 2010 nie ja z daleka od VAGa ... nie kumam tego ... ale cos mi sie zdaje ze jak juz kupilem to była "kupa!" a ze szyby malo sie opuszcza to nie zwracalem uwagi ... mozesz mi cos wiecej napisac co mam ogarnac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #4 Napisano 18 Kwietnia 2010 Ja tak sobie zrobilem jak uzywalem Vaga 5.0 bodajze, takiego gdzie sie podaje wartosci Hex. W kazdym badz razie szyba pasazera chodzila przeciwnie do szyby kierowcy i nie domykala sie w dodatku. Potrzebjesz kogos z Vagiem zeby sprawdzil kodowanie drzwi. A oba lusterka Ci grzeja i wszystkie przyciski na drzwiach dzialaja ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #5 Napisano 18 Kwietnia 2010 tak lusterka grzeja ... wszystkie przyciski dzialaja ... hmm ale czekaj czekaj .. zauwazylem tez ze jak zablokuje przyciski szyb (na panelu u kierowcy) to te od pasazera normalnie mozna otwierac... czyli ze pasazer moze sobie otworzyc szybe - a u mnie swieci sie dioda pomaranczowa ze niby wylaczone - nie wiem jak to jest na tylnich szybach. Jeszcze jedno ... nie to ze podnoszenie/opuszczanie dziala odwrotnie ... tylko jak chce podniesc to idzie na dol ... musze zatrzymac i jeszcze raz dac w gore wtedy idzie do gory ... dziwna sprawa ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #6 Napisano 18 Kwietnia 2010 Czyli szyba po pociagnieciu za przelacznik zamiast jechac do gory zjezdza w dol ??? A jedzie do samego konca czy zatrzymuje sie w polowie ??? Robi CI ak za kazdym razem czy tylko czasami?? Sprobuj skalibrowac pozycje krancowe szyby na nowo. Zjedz na dol ( przytrzymujac przycisk manualnie, do polowy) i po zjechaniu szyby na dol przytrzymaj 3 sek a pozniej do gory tak samo i tez przytrzymaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2010 A wiec tak ... naciskam w dol (i trzymam) szyba leci w dol ... nie ma tak ze przytrzymam 1s. puszcze a ona dalej leci ... a wiec trzymam i idzie w dol. Puszczam szyba zatrzymuje sie - dajmy na to w polowie drogi. Naciskam przycisk podnoszenia .. szyba ma taka chwile zawahania czy isc w gore czy w dol ... i wybiera dalej w dol ... puki trzymam idzie w dol. musze jeszcze raz puscic przycisk i znowu nacisnac w gore (oczywiscie trzymajac) zeby poszla do gory skomplikowane ... kalibracja nic nie daje ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serin Zgłoś #8 Napisano 19 Kwietnia 2010 ja mam podobnie - choć tylko czasami. Ignorowałem to zazwyczaj ale skoro VALDI założył wątek to go wspieram, bo problem nie jest jednostkowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #9 Napisano 19 Kwietnia 2010 Wydaje mi sie ze to juz moduly uwalone sa w takim wypadku. Moj ma tak ze raz na 100 razy jak manualnie opuszczam szybe do mniej niz polowy i pozniej chce ja podciagnac do gory to co bym nie zrobil ona i tak zjedzie do polowy w dol i sie zatrzyma. Pozniej musze ja manualnie podsciagnac do gory. Wylaczajac zaplon i wlaczajac wszystko wraca do normy, tylko ja mialem popierzone kodowanie w drzwiach nie wiem jak teraz po zmianie bo nie mialem jeszcze szansy pojezdzic duzo. Ale zobacze i dam znac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #10 Napisano 19 Kwietnia 2010 to nie problem z modułami... problem polega na tym że w naszych paskach jest zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem np palców podczas zamykania szyby. działa to na zasadzie przeciążenia tzn. jeśli silnik potrzebuje większego prądu do zamknięcia niż teoretycznie powinien pobierać to jest to odczytywane jako opór i przytrzaśnięcie. wtedy automatycznie zaczyna się procedura uwolnienia ewentualnej ręki. możecie sobie zrobić test na którejkolwiek szybie i podczas zamykania przytrzymać ją ręką... problem najczęściej bierze się z zabrudzonych, uszkodzonych, krzywych (do wyboru) prowadnic szyby. jeśli jest tylko bród to sprawa jest prosta - trzeba rozebrać i nasmarować. najczęściej smarowanie wystarcza również w pozostałych przypadkach jeśli uszkodzenia są niewielkie. w paskach na szczęście można zamknąć szyby "na siłę" po tego typu akcji ale w moim starym audiku (a6 2003) miałem spory problem bo za każdym razem mi otwierało szybę... okazało się że jeden z elementów w prowadnicy (plastikowy) był pęknięty i blokował się podczas zamykania... gdyby kwestia leżała tylko w kodowaniu to za każdym razem szyba reagowała by na przycisk "na odwrót". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serin Zgłoś #11 Napisano 19 Kwietnia 2010 ...automatycznie zaczyna się procedura uwolnienia ewentualnej ręki.możecie sobie zrobić test na którejkolwiek szybie i podczas zamykania przytrzymać ją ręką... Tak kiedyś robiłem próbę w Pandzie i 3 dni leczyłem paluch - chociaż Passat to nie Panda to na sobie nie spróbuje. Podsumowanie jest takie, że dopóki nie zaczyna to być bardzo wkurzające nie ma sensu grzebać w drzwiach bo wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #12 Napisano 19 Kwietnia 2010 Tak kiedyś robiłem próbę w Pandzie i 3 dni leczyłem paluch - chociaż Passat to nie Panda to na sobie nie spróbuje. w pasku dziala napewno na własnej skórze sprawdzałem ale w Pandzie bym nie ryzykował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #13 Napisano 20 Kwietnia 2010 bede malowal drzwi to kaze to sprawdzi ... Dzieki piekne za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikm Zgłoś #14 Napisano 20 Kwietnia 2010 Mam ten sam objaw co kolega VALDI. Też o nim nie zaczynałem pisać bo można z tym żyć, jednak czasami bywa to denerwujące. Ostatnio podpiąłem auto do komputera TEXA i był błąd o kodzie 933 czyli "silniczek podnoszenia szyb, wyjście nie przełącza/zwarcie do plusa". Polecono mi rozebranie drzwi i sprawdzenie, czy nie ma gdzieś uszkodzonej instalacji elektrycznej. Jeżeli nie to wymiana silniczka wchodzi w grę. Poczekam jeszcze i może jak będzie cieplej to rozbiorę te drzwi. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr.82 Zgłoś #15 Napisano 28 Kwietnia 2010 Witam Tez mam podobny problem tylko ze szyba(kierowcy i pasazera) w dol opuszcza sie automatycznie ale zamykanie juz trzeba trzymac i za pierwszym razem gdy trzymam przycisk to szyba podnosi sie moze jakies 3cm w gore i zatrzymuje sie , musze nacisnac drugi raz i trzymac aby zamknela sie do konca.Passat B6 2006r. Na vagu byl blad odnosnie silnikow, wykasowanie nic nie pomoglo.Rozlaczenie akumulatora tez nic nie pomoglo.Co to moze byc?Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #16 Napisano 28 Kwietnia 2010 Kolego musisz rozebrać boczek i przesmarować prowadnice . Teraz moduł szyby widzi duży opór i zatrzymuje zamykanie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr.82 Zgłoś #17 Napisano 28 Kwietnia 2010 Rozumiem Na poczatku psikne silikonem i zobacze. Dzieki za porade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artas Zgłoś #18 Napisano 28 Kwietnia 2010 ja mialem podobny problem w poprzednim pasku wystarczylo odlaczyc akumulator na chwile zeby komputer sie zresetowal i pomoglo nigdy wiecej sie nie powtorzylo moze sprobuj pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pathernoster Zgłoś #19 Napisano 28 Kwietnia 2010 no i u mnie ten sam problem, widać że dużo pasiaków na to choruje. Zamykając przednią szybę pasażera dochodzi do końca i natychmiast otwiera się do połowy ( dzieje się tak sporadycznie) kalibrowanie nie przynosi rezultatów. Ale olałem temat bo po stronie bez kierownicy przecież nie siedzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr.82 Zgłoś #20 Napisano 29 Kwietnia 2010 odlaczyc akumulator na chwile zeby komputer sie zresetowal Odlaczenie akumulatora nic nie pomoglo, a pogorszylo bo problem byl z szyba od pasazera a teraz obie z przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach