Skocz do zawartości
olek256

pojawiajace sie kontrolki asr i abs podczas szybkiej jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

sluchajcie, nie wiem co sie dzieje.

jadac z predkoscia okolo 140km/h dluzszy czas lub krotko w okolicach 180, nagle pojawiaja mi sie w/w kontrolki. po wylaczeniu silnika i odpaleniu jeszcze raz bledy znikaja.po podpieciu vag'a, nie pokazuje bledow.

Podczas wolnej (do 100km/h) ani razu mi sie nie wlaczylo.

Ma ktos jakies sugestie albo rozwiazanie problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wolno w PL tak szybko jeździć ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jeździsz po kiepskich drogach z nadmierną prędkością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a napisalem ze w polsce? poza tym nie spamuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie odpowiem Ci konkretnie na Twoje pytanie ale mogę podpowiedzieć ze widziałem to gdzieś na forum już tylko nie pamiętam już jaki to był temat. Szukajka i cierpliwość :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odswierzam temat, ktos pomoze z szukajka? jak to wpisac zeby cos znalazlo? roznych sposobow probowalem i nie znajduje tego co chce....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie opony masz tego samego rozmiaru?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem najprawdopodobniej jest związany z czujnikami ABS które masz zamontowane przy kołach (wciskane w jarzma) lub z pierścieniami abs, które znajdują się na przegubach. Nie wymieniałeś ostatnio przegubu, elementów zawieszenia ??

Spróbuj wyciągnąć czujnik abs i je wyczyścić. Często osadza się na ich mnóstwo opiłków metalu. Być może przy większych prędkościach czujniki mają problemy z prawidłowym odczytem wartości i wtedy zapalają się lampki ASR i ABS (oba systemy oparte są na tych czujnikach) ponadto czujnik są wrażliwe na wstrząsy (walenie młotem w jarzmo może je uszkodzić :) ) Jak wyciągniesz czujniki sprawdź czy nie brakuje jakiś zębów na pierścieniu ABS - to też może być przyczyna.

Na Vagu można obserwować prędkość samochodu (koła) odczytywane z czujników. Diagnosta siedzący obok !!!!! może sprawdzić który czujnik kuleje podczas jazdy obserwując wskazania z czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie opony tego samego rodzaju.

rogerm, czy masz moze jakies foto albo rysunek gdzie to moze byc? niestety nie mam etki i nie sprawdze tego sobie. odnosnie vaga, mozesz to troske dokladniej opisac? tzn ktory kanal etc. dzieki wielkie z gory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, u mnie zaczyna się szarpanie (raz na jakiś czas) przeważnie w okolicach 90-100km/h. Miga wtedy lampka ESP(tylko), dokładnie jakby interweniował system ESP/ASR wykrywając uślizg jednego z kół. ABS też moim zdaniem zaczyna działać zbyt wczesnie, w momentach w których nie wpowinien dawać o sobie znać. Wyłaczenie ESP rozwiązuje problem szrpania więc też podejrzewał błędny odczyt obrotów koła. Dzieje się to od momentu wymiany przegubów, czujniki czyściłem - nie pomogło. Wyczyszczę jeszcze pierścień ABS - może mechanik go udupczył w smarze, chyba że są wadliwe ale wątpie w to (przegub ruville). Elementy zawieszenia były mocno zapieczone więc troche walenia młotem, może rzeczywiście siadły czujniki.

 

Może idzie zlogować pomiar z prędkości kół, wtedy powinno wszystko wyjść, problem w tym że to nie dzieje sie zawsze.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich forumowiczow :) u mnie problem polega na tym ze mialem awarie abs palila sie kontrolka abs i wykrzyknik , nie moglem sie polaczyc przez komp . wyczytalem porady na forum i doszedlem do wniosku ze padl sterownik od abs. kupilem dzis nowa pompe wraz ze sterownikiem . i mam teraz pytanie czy awaria abs miala na to wplyw ze z przodu mialem slabe chamulce ? Wczoraj przed wymiana bylem na przegladzie i mi stwierdzili ze chamulce z tylu sa ok , ale za to z przodu sa slabe . klocki tarcze byly wymieniane w tym roku wiec napewno nie jest to wina klockow ani tarcz. moze pompa chamulcowa powoli konczy swoj zywot lub serwo musze wymienic ?:( z gory dziekuje za odpowiedz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich forumowiczow :) u mnie problem polega na tym ze mialem awarie abs palila sie kontrolka abs i wykrzyknik , nie moglem sie polaczyc przez komp . wyczytalem porady na forum i doszedlem do wniosku ze padl sterownik od abs. kupilem dzis nowa pompe wraz ze sterownikiem . i mam teraz pytanie czy awaria abs miala na to wplyw ze z przodu mialem slabe chamulce ? Wczoraj przed wymiana bylem na przegladzie i mi stwierdzili ze chamulce z tylu sa ok , ale za to z przodu sa slabe . klocki tarcze byly wymieniane w tym roku wiec napewno nie jest to wina klockow ani tarcz. moze pompa chamulcowa powoli konczy swoj zywot lub serwo musze wymienic ?:( z gory dziekuje za odpowiedz :)
a może za słabo odpowietrzony układ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wymianie pompy kontrolki zgasly :) pojechalem na przeglad chamulce teraz sa ok wiec jezeli ktos ma podobny problem z chamulcami szczegolnie z przodu to wina moze byc od pompy abs u mnie problem odrazu zniknal po wymianie .zreszta odrazu wyczulem ze jest o niebo lepiej zanim pojechalem na przeglad :)

 

---------- Post added at 12:16 ---------- Previous post was at 12:13 ----------

 

oczywiscie jak wymienilem pompe .odnowa odpowietrzylem caly uklad .pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3b414aa439126d1am.jpeg

 

tutaj masz zaznaczony czujnik abs/asr w zwrotnicy. Może to być jak koledzy piszą pompa ale to grubszy wydatek, a może tu leży problem. Nie pamiętam gdzie dokładnie to jest, ale jak sprawdzę to dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar kol moze stwarzac problemy z migajacym ASR ??? Z przodu mam 195/60r15 a tylu 195/65r15

:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozmiar kol moze stwarzac problemy z migajacym ASR ??? Z przodu mam 195/60r15 a tylu 195/65r15

:zeco

Dokładnie tak. Czujniki ABS mierzą prędkość kątową każdego koła, i w przypadku różnych rozmiarów kół (opon) wraz ze wzrostem prędkości różnice stają się coraz większe, aż nie mieszczą się w granicach tolerancji. I już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę dodać z moich ostatnich doświadczeń, że kontrolki mogą się zapalać w związku z uszkodzonym\odłączonym czujnikiem hamulca (ten przy pedale hamulca) lub przy uszkodzonym serwie gdy hamulce się blokują, czasem blokowanie ciężko zauważyć od razu - widać poz większonym spalaniu i na luzie gdy samochód sam delikatnie hamuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybka odpowiedz. Zaloze opony tego samego rozmiaru i sprawdze czy problem zniknie. Jesli nie to bede szukal dalej w innych podzespolach :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie, wracam do tematu bo pojawila sie nowa rzecz.podczas dynamicznej jazdy po zakretach raz na jakis czas wlacza mi sie i mruga kontrolka asr. to tak jakby bylo na drodze slisko, a przeciez sucho i przyczepnosc dobra.co sie dzieje?wykluczam poslizg opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sluchajcie, wracam do tematu bo pojawila sie nowa rzecz.podczas dynamicznej jazdy po zakretach raz na jakis czas wlacza mi sie i mruga kontrolka asr. to tak jakby bylo na drodze slisko, a przeciez sucho i przyczepnosc dobra.co sie dzieje?wykluczam poslizg opony.
zabrudzenie czujnika może

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności