olek256 Zgłoś #1 Napisano 18 Kwietnia 2010 sluchajcie, nie wiem co sie dzieje. jadac z predkoscia okolo 140km/h dluzszy czas lub krotko w okolicach 180, nagle pojawiaja mi sie w/w kontrolki. po wylaczeniu silnika i odpaleniu jeszcze raz bledy znikaja.po podpieciu vag'a, nie pokazuje bledow. Podczas wolnej (do 100km/h) ani razu mi sie nie wlaczylo. Ma ktos jakies sugestie albo rozwiazanie problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #2 Napisano 18 Kwietnia 2010 nie wolno w PL tak szybko jeździć ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miki66 Zgłoś #3 Napisano 18 Kwietnia 2010 No właśnie jeździsz po kiepskich drogach z nadmierną prędkością. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek256 Zgłoś #4 Napisano 18 Kwietnia 2010 a napisalem ze w polsce? poza tym nie spamuj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #5 Napisano 18 Kwietnia 2010 niestety nie odpowiem Ci konkretnie na Twoje pytanie ale mogę podpowiedzieć ze widziałem to gdzieś na forum już tylko nie pamiętam już jaki to był temat. Szukajka i cierpliwość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek256 Zgłoś #6 Napisano 29 Lipca 2010 odswierzam temat, ktos pomoze z szukajka? jak to wpisac zeby cos znalazlo? roznych sposobow probowalem i nie znajduje tego co chce.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #7 Napisano 29 Lipca 2010 wszystkie opony masz tego samego rozmiaru? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #8 Napisano 29 Lipca 2010 Problem najprawdopodobniej jest związany z czujnikami ABS które masz zamontowane przy kołach (wciskane w jarzma) lub z pierścieniami abs, które znajdują się na przegubach. Nie wymieniałeś ostatnio przegubu, elementów zawieszenia ?? Spróbuj wyciągnąć czujnik abs i je wyczyścić. Często osadza się na ich mnóstwo opiłków metalu. Być może przy większych prędkościach czujniki mają problemy z prawidłowym odczytem wartości i wtedy zapalają się lampki ASR i ABS (oba systemy oparte są na tych czujnikach) ponadto czujnik są wrażliwe na wstrząsy (walenie młotem w jarzmo może je uszkodzić ) Jak wyciągniesz czujniki sprawdź czy nie brakuje jakiś zębów na pierścieniu ABS - to też może być przyczyna. Na Vagu można obserwować prędkość samochodu (koła) odczytywane z czujników. Diagnosta siedzący obok !!!!! może sprawdzić który czujnik kuleje podczas jazdy obserwując wskazania z czujników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek256 Zgłoś #9 Napisano 29 Lipca 2010 wszystkie opony tego samego rodzaju. rogerm, czy masz moze jakies foto albo rysunek gdzie to moze byc? niestety nie mam etki i nie sprawdze tego sobie. odnosnie vaga, mozesz to troske dokladniej opisac? tzn ktory kanal etc. dzieki wielkie z gory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #10 Napisano 29 Lipca 2010 (edytowane) Mam podobny problem, u mnie zaczyna się szarpanie (raz na jakiś czas) przeważnie w okolicach 90-100km/h. Miga wtedy lampka ESP(tylko), dokładnie jakby interweniował system ESP/ASR wykrywając uślizg jednego z kół. ABS też moim zdaniem zaczyna działać zbyt wczesnie, w momentach w których nie wpowinien dawać o sobie znać. Wyłaczenie ESP rozwiązuje problem szrpania więc też podejrzewał błędny odczyt obrotów koła. Dzieje się to od momentu wymiany przegubów, czujniki czyściłem - nie pomogło. Wyczyszczę jeszcze pierścień ABS - może mechanik go udupczył w smarze, chyba że są wadliwe ale wątpie w to (przegub ruville). Elementy zawieszenia były mocno zapieczone więc troche walenia młotem, może rzeczywiście siadły czujniki. Może idzie zlogować pomiar z prędkości kół, wtedy powinno wszystko wyjść, problem w tym że to nie dzieje sie zawsze. Edytowane 29 Lipca 2010 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peterkey Zgłoś #11 Napisano 29 Lipca 2010 witam wszystkich forumowiczow u mnie problem polega na tym ze mialem awarie abs palila sie kontrolka abs i wykrzyknik , nie moglem sie polaczyc przez komp . wyczytalem porady na forum i doszedlem do wniosku ze padl sterownik od abs. kupilem dzis nowa pompe wraz ze sterownikiem . i mam teraz pytanie czy awaria abs miala na to wplyw ze z przodu mialem slabe chamulce ? Wczoraj przed wymiana bylem na przegladzie i mi stwierdzili ze chamulce z tylu sa ok , ale za to z przodu sa slabe . klocki tarcze byly wymieniane w tym roku wiec napewno nie jest to wina klockow ani tarcz. moze pompa chamulcowa powoli konczy swoj zywot lub serwo musze wymienic ? z gory dziekuje za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 29 Lipca 2010 witam wszystkich forumowiczow u mnie problem polega na tym ze mialem awarie abs palila sie kontrolka abs i wykrzyknik , nie moglem sie polaczyc przez komp . wyczytalem porady na forum i doszedlem do wniosku ze padl sterownik od abs. kupilem dzis nowa pompe wraz ze sterownikiem . i mam teraz pytanie czy awaria abs miala na to wplyw ze z przodu mialem slabe chamulce ? Wczoraj przed wymiana bylem na przegladzie i mi stwierdzili ze chamulce z tylu sa ok , ale za to z przodu sa slabe . klocki tarcze byly wymieniane w tym roku wiec napewno nie jest to wina klockow ani tarcz. moze pompa chamulcowa powoli konczy swoj zywot lub serwo musze wymienic ? z gory dziekuje za odpowiedz a może za słabo odpowietrzony układ ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peterkey Zgłoś #13 Napisano 29 Lipca 2010 po wymianie pompy kontrolki zgasly pojechalem na przeglad chamulce teraz sa ok wiec jezeli ktos ma podobny problem z chamulcami szczegolnie z przodu to wina moze byc od pompy abs u mnie problem odrazu zniknal po wymianie .zreszta odrazu wyczulem ze jest o niebo lepiej zanim pojechalem na przeglad ---------- Post added at 12:16 ---------- Previous post was at 12:13 ---------- oczywiscie jak wymienilem pompe .odnowa odpowietrzylem caly uklad .pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #14 Napisano 29 Lipca 2010 tutaj masz zaznaczony czujnik abs/asr w zwrotnicy. Może to być jak koledzy piszą pompa ale to grubszy wydatek, a może tu leży problem. Nie pamiętam gdzie dokładnie to jest, ale jak sprawdzę to dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xander2626 Zgłoś #15 Napisano 21 Października 2010 Rozmiar kol moze stwarzac problemy z migajacym ASR ??? Z przodu mam 195/60r15 a tylu 195/65r15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #16 Napisano 21 Października 2010 Rozmiar kol moze stwarzac problemy z migajacym ASR ??? Z przodu mam 195/60r15 a tylu 195/65r15 Dokładnie tak. Czujniki ABS mierzą prędkość kątową każdego koła, i w przypadku różnych rozmiarów kół (opon) wraz ze wzrostem prędkości różnice stają się coraz większe, aż nie mieszczą się w granicach tolerancji. I już. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #17 Napisano 21 Października 2010 Mogę dodać z moich ostatnich doświadczeń, że kontrolki mogą się zapalać w związku z uszkodzonym\odłączonym czujnikiem hamulca (ten przy pedale hamulca) lub przy uszkodzonym serwie gdy hamulce się blokują, czasem blokowanie ciężko zauważyć od razu - widać poz większonym spalaniu i na luzie gdy samochód sam delikatnie hamuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xander2626 Zgłoś #18 Napisano 21 Października 2010 Dzieki za szybka odpowiedz. Zaloze opony tego samego rozmiaru i sprawdze czy problem zniknie. Jesli nie to bede szukal dalej w innych podzespolach :manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek256 Zgłoś #19 Napisano 10 Kwietnia 2011 sluchajcie, wracam do tematu bo pojawila sie nowa rzecz.podczas dynamicznej jazdy po zakretach raz na jakis czas wlacza mi sie i mruga kontrolka asr. to tak jakby bylo na drodze slisko, a przeciez sucho i przyczepnosc dobra.co sie dzieje?wykluczam poslizg opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #20 Napisano 10 Kwietnia 2011 sluchajcie, wracam do tematu bo pojawila sie nowa rzecz.podczas dynamicznej jazdy po zakretach raz na jakis czas wlacza mi sie i mruga kontrolka asr. to tak jakby bylo na drodze slisko, a przeciez sucho i przyczepnosc dobra.co sie dzieje?wykluczam poslizg opony. zabrudzenie czujnika może Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach