Skocz do zawartości
adams

Blokuje prawe przednie koło podczas hamowania z ABS-em

Rekomendowane odpowiedzi

siemka

 

Wymieniłem pompę ABS-u i nareszcie system zaczął działać, kontrolka po przekręceniu kluczyka gaśnie :)

 

jest tylko jeden problem, przy nagłym hamowaniu potrafi zblokować się prawe przednie koło! Powiedzmy że hamuje ze 100km/h przez 1/3 dystansu ABS działa prawidłowo, przez następne 1/3 blokuje prawe przednie koło i przez końcowe 1/3 hamowania ponownie wszystkie koła hamują z ABS-em. Przez cały ten czas kontrolka ABS-u jest zgaszona! Przy delikatniejszym hamowaniu z mniejszych prędkości ABS działa poprawnie.

 

VAG nie zgłasza błędów! Wyczyściłem czujnik i zębatkę ABS-u, zmieniłem płyn i odpowietrzyłem koła - i nadal to samo...

 

czujnik ABS-u?

 

o co chodzi?

Edytowane przez adams

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomocy! :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dasz rade czujniki ABS zamienić stronami?

 

---------- Post added at 11:12 ---------- Previous post was at 11:09 ----------

 

jak dasz rade zamień czujniki stronami i zobaczysz jak wina czujnika to blokować będzie lewe koło bo będzie złe obroty z czytywać i czujnik do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też można ale czujniki ma tylko stronami zamienić a sterownik szukać drugiego samochodu albo na złomie pytać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obawiam się że czujnik po wyjęciu rozleci mi się w rękach, dlatego zainwestuje na dnach w nowy (dość tanie są na allegro) i zobaczymy co dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jak przyrdzewiał to na pewno może się rozwalić a nowego koszt duży nie jest to możesz spróbować a wtedy pisz co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer też przykład

mam 3 sztuki digifantów

nr - 1

autko kuleje poniżej temp otoczenia 4C nie kręci powyżej 4 tyś kicha prycha jak sie ciepło w komorze zrobi zap... jak głupie kręci za czerwone i pali koło 12 l/100 lpg

nr - 2

zimne chodzi jak talala równiutko wkręca się na obroty ale opornie jak ciepłe nie idzie rewelacyjnie na lpg powyżej 4.5 tyś nie idzie muli ale pali 9 l/lpg

nr - 3

zimne czy ciepłe zap... jak gupie i pb i lpg ile pali nie wiem bo 4 dni dopiero jeżdze

 

Latka robią swoje zmiany temperatur wilgoć i h... wie co jeszcze dlatego uważam że podmiana może czasami zmienić tok myślenia nad poszukiwaniem usterki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem czujnik ABS-u przy prawym przednim kole, dalej to samo :|

 

o co tu chodzi panowie bo ja już pojęcia nie mam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o co tu chodzi panowie bo ja już pojęcia nie mam!

Oporności czujników w normie?

Jak tak to zawory mogą w pompie szwankować,podobno idzie to jakoś ponaprawiać ale "pumpa" musi być wyjęta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oporności czujników w normie?

 

postaram się sprawdzić to w poniedziałek, ale VAG nie pokazuje żadnego błędu ABSu

 

Jak tak to zawory mogą w pompie szwankować,podobno idzie to jakoś ponaprawiać ale "pumpa" musi być wyjęta...

 

pompę wymieniałem bo stara często niedomagała, lecz w ostatnich jej tchnieniach też blokowało to samo koło, więc chyba małe prawdopodobieństwo by dwie pompy miały tą samą usterkę?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też blokowało to samo koło

Przedmuchaj weżyk zasilajacy to koło i wyczyść sam zacisk w środku....mógł sie wężyk zapchać mułem a teraz ten "muł" przytkał wejście do cylindra tłoczka i takie jaja...samo przewentylowanie świeżym płynem nie spowoduje wypchnięcia syfu z zacisku....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a co z zaciskiem Może nie odbija tłoczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas rozbiórki passata chyba znalazłem przyczynę... Pęknięty był kabel idący do czujnika ABS-u, niestety w miejscu niewidocznym bez wyjęcia silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas rozbiórki passata chyba znalazłem przyczynę... Pęknięty był kabel idący do czujnika ABS-u, niestety w miejscu niewidocznym bez wyjęcia silnika

już myślałem że znowu problem, ale dobrze że nie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie mam..

 

co moze byc przyczyna jak np hamuje ze 100 km/h do 0 i ABS działa poprawnie .. a gdy hamuje mocniej z 40-50 km/h do zera przez chwile wszystko jest dobrze nagle blokuje koła jak by ABSu w ogole nie było i raz zaswieci kontrolke a raz nie ..? jakieś pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
raz zaswieci kontrolke a raz nie ..?

A jak zaświeci to świeci się póki nie zgasisz auta czy gaśnie sama po chwili?

Ale na 99% stawiam na któryś czujnik, ,tym bardziej że zachowanie taki ma miejsce przy różnych prędkościach, a czasem gdy sucho to ABS nie szwankuje a jak mokro to wydziwia albo jak jedziesz po łuku np. rondo to kontrolka sama z niczego się nie zapala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak zaświeci to świeci się póki nie zgasisz auta czy gaśnie sama po chwili?

Ale na 99% stawiam na któryś czujnik, ,tym bardziej że zachowanie taki ma miejsce przy różnych prędkościach, a czasem gdy sucho to ABS nie szwankuje a jak mokro to wydziwia albo jak jedziesz po łuku np. rondo to kontrolka sama z niczego się nie zapala?

Powiem tak, jak jest sucho to nie mam problemu z abs-em .. gdy jest mokro to potrafi czasem np na rondzie zapalic na chwile kontrolke.. czasem sam z siebie zapali i nie obejdzie sie bez wyłaczenia auta..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas rozbiórki passata chyba znalazłem przyczynę... Pęknięty był kabel idący do czujnika ABS-u, niestety w miejscu niewidocznym bez wyjęcia silnika
Ja miałem pęknięty kabel do czujnika i abs raz działał a raz nie. Z tym że jak w czasie jazdy się zapaliła kontrolka to do puki nie wyłączyłem zapłonu to nie zgasła.

W trakcie gwałtownego hamowania zaczynał blokować koła i kontrolka się zapalała.

A vag pokazywał błąd czujnika.

Ja bym stawiał raczej na przewody ham,cylinderki albo coś w tym stylu. Warto też płyn zmienić jak długo nie był wymieniany

Edytowane przez adam0707

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem tak, jak jest sucho to nie mam problemu z abs-em .. gdy jest mokro to potrafi czasem np na rondzie zapalic na chwile kontrolke.. czasem sam z siebie zapali i nie obejdzie sie bez wyłaczenia auta..

Czujnik jak nic, oporność prawidłowa czujnika to 0.8 do 1.4 kOhm, najlepiej jak zmierzysz na wtyczkach, przednie są pod maska w okolicach amortyzatora tylne masz pod kanapą, czujniki oczywiście z kablem jako nierozbieralny element aż do tej okrągłej wtyczki.

Jak we wtyczkach oporności dobre to jeszcze we wtyczce sterownika trzeba oprację powtórzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności